https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/spolkova-rada-schvalila-kompromisni-zmeny-v-klimatickem-balicku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Spolková rada schválila kompromisní změny v klimatickém balíčku

23.12.2019 00:17 | BERLÍN (ČTK)
Německá Spolková rada v pátek schválila změny v klimatickém balíčku na základě kompromisu mezi Berlínem a spolkovými zeměmi.  / Ilustrační foto
Německá Spolková rada v pátek schválila změny v klimatickém balíčku na základě kompromisu mezi Berlínem a spolkovými zeměmi. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | Pexels / Pixabay
Německá Spolková rada v pátek schválila změny v klimatickém balíčku na základě kompromisu mezi Berlínem a spolkovými zeměmi. Díky schváleným opatřením může být od Nového roku snížena DPH na jízdenky na dálkové vlaky.
 

Upravený návrh, který je součástí takzvaného klimatického balíčku, už minulý čtvrtek schválil Spolkový sněm. Změny se týkají mimo jiné ceny emisí skleníkového plynu CO2 v dopravě a při vytápění budov.

Balíček, který má vést ke snížení emisí skleníkových plynů, jež jsou z velké části zodpovědné za globální růst teplot, schválil Spolkový sněm už v listopadu. Spolková rada ale v prosinci s jeho částmi nesouhlasila, a proto se zástupci obou zákonodárných sborů museli dohodnout na kompromisu. To se stalo v noci na pondělí.

Hlavním výsledkem jednání bylo zvýšení ceny za tunu CO2 z plánovaných deseti eur na 25 eur v systému národních emisních povolenek, který začne fungovat v roce 2021. Do roku 2025 cena za tunu tohoto skleníkového plynu postupně stoupne na 55 eur. Víceméně tržně se pak cena CO2 bude utvářet od roku 2026.

Výnos z národních emisích povolenek má mimo jiné umožnit snížení daně z přidané hodnoty (DPH) u jízdného na železnici. Zvýšen bude také příspěvek na dopravu lidem dojíždějícím do práce.

Klimatický balíček má Německu umožnit splnění klimatických cílů pro rok 2030. Německo se zavázalo snížit do té doby emise skleníkových plynů o 55 procent proti roku 1990.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MS

Michael Stanovský

29.12.2019 21:28
Snížení DPH je jen zdražení jízdenek, protože žádný dopravce nikde na světě nižší DPH nepromítne do nižší ceny jízdenek, ale jen do své vyšší marže.
Efekt to má ten, že si vláda nechce nebo nemže dovolit dotovat dálkové vlaky přímo, aby nenasrala ostatní dopravce, tak to dělá takto, a dopravce nasere nepřímo.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist