Středočeský kraj vypíše tři zakázky související se stavbou vodovodu podél D3
Předmětem první zakázky je zpracování projektové dokumentace a inženýrská činnost k opatřením na Posázavském vodovodu. Jde o sedm dílčích staveb, například o rozšíření potrubí v úseku vodojem Luka-vodojem Krhanice, výstavbu přiváděcího řadu vodojemu Pepř-Včelní Hrádek, posílení čerpací stanice Vestec nebo rozšíření potrubí v úseku Vestec-vodojem Pepř. Předpokládaná hodnota zakázky je 30,1 milionu.
Druhá zakázka se týká rozšíření vodárenské soustavy v koridoru D3. Jejím předmětem je zpracování projektové dokumentace pro povolení stavby. Předpokládaná hodnota zakázky je 19,2 milionu Kč.
Třetí zakázka se týká zpracování projektové dokumentace a inženýrské činnosti k opatřením na vodovodu Javorník-Benešov. Jde o několik dílčích staveb - nový vodojem Dub a doplnění čerpací stanice Dub, vodojem Lštění, nový vodojem Podmračí III, zrychlovací čerpací stanici Javorník a doplnění čerpací stanice Podmračí II. Předpokládaná hodnota zakázky je 13 milionů korun.
Nový vodovod bude kopírovat trasu budoucí D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Středočeská část by měla měřit 58,5 kilometru. Předpokládané náklady jsou 37,9 miliardy Kč bez DPH. Zatímco v jižních Čechách se staví, ve Středočeském kraji se ještě nezačalo.
Takzvaná západní varianta D3 má své kritiky, kteří se při přípravě stavby odvolávají proti jednotlivým rozhodnutím či podávají žaloby. Vadí jim, že dálnice povede turisticky atraktivním Posázavím. Obávají se mimo jiné problémů s podložím v okolí Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst. Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic projekt dlouhodobě obhajují. Trasa přes Posázaví byla podle nich opakovaně vyhodnocena jako ekonomicky smysluplná a nejvhodnější.
reklama