https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/studie-prodej-elektromobilu-se-v-evrope-do-konce-roku-ztrojnasobi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Studie: Prodej elektromobilů se v Evropě do konce roku ztrojnásobí

23.10.2020 00:41 | BRUSEL (ČTK)
Zatímco prodeje aut v době koronavirové krize se propadaly, prodeje plug-in hybridů a aut čistě na elektrický pohon výrazně stoupaly. Vyšším prodejům podle studie pomohly podpůrné programy na restart ekonomiky v Německu a ve Francii.
Zatímco prodeje aut v době koronavirové krize se propadaly, prodeje plug-in hybridů a aut čistě na elektrický pohon výrazně stoupaly. Vyšším prodejům podle studie pomohly podpůrné programy na restart ekonomiky v Německu a ve Francii.
Licence | Volné dílo (public domain)
Elektromobily tvořily osm procent ze všech automobilů prodaných v Evropě za prvním pololetí letošního roku. Studie organizace Transport & Environment (T&E) předpokládá, že do konce roku by se podíl elektromobilů mohl ztrojnásobit, informovala agentura Reuters.
 

Zatímco prodeje aut v době koronavirové krize se propadaly, prodeje plug-in hybridů a aut čistě na elektrický pohon výrazně stoupaly. Vyšším prodejům podle studie pomohly podpůrné programy na restart ekonomiky v Německu a ve Francii.

Pokud by výrobci automobilů plnili evropské emisní normy, jež platí od začátku roku, představovaly by prodeje elektromobilů deset procent prodaných aut v roce 2020 a celých 15 procent v roce 2021. To by bylo třikrát více než v roce 2019, kdy elektromobily představovaly tři procenta.

"Je velmi obtížné předpovídat dlouhodobý vývoj chování spotřebitelů z 'umělého' růstu, za kterým stojí dotace," upozornila Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) podle agentury Reuters.

V prvním pololetí letošního roku také stoupala obliba modelů SUV, představují teď 39 procent prodejů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

23.10.2020 09:01
Jinými slovy - lidé si nakoupili masívně dotované vehikly, možná i proto, aby v nich měli uložené peníze a částečně tím chráněné před očekávanou inflací.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

23.10.2020 16:29
Elektroauta mají výfuky v elektrárnách. To zase narostou emise CO2 z elektráren a poplatky za ně, při současném snížení příjmů státu z daní z paliv, takže se stát zdůvodněně více zadluží.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2020 22:16 Reaguje na Jiří Daneš
Ve 21.století elektrárny žádné výfuky nemají. Bohužel, my jsme se propadli zpět do devatenáctého a elektroauta pro nás skutečně nejsou, jen pro ty, co mají na střeše svoji FVE.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.10.2020 18:04 Reaguje na Pavel Hanzl
A nabíjejí přes den v noci jezdí
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist