SÚJB popírá tvrzení náměstka ministra dopravy o severní variantě pražského okruhu
Tiskový mluvčího Ústavu jaderného výzkumu Zdeněk Kříž Ekolistu.cz řekl, že původní trasování severní varianty okruhu bylo nepřijatelné, protože ochranné pásmo dálnice zasahovalo do ochranného pásma reaktoru, což je v rozporu s vyhláškou o bezpečnosti jaderných zařízení. V roce 2007 však projektanti severní varianty přišli s novou trasou, posunutou o několik set metrů. Podle Kříže již nová trasa nepředstavuje z hlediska bezpečnosti reaktoru problém.
Ředitel odboru hodnocení jaderných zařízení SÚJB Miroslav Šváb byl v hodnocení současné trasy severní varianty opatrnější. Podle něj se posunutím trasy dálnice stala z podmínky vylučující (tj. z nemožnosti takovou trasu schválit) podmínka podmiňující (trasa je patrně možná, bylo by ale třeba zpracovat další studie). Šváb Ekolistu.cz sdělil, že podrobná studie o bezpečnosti reaktoru v případě havárie na dálnici není dosud k dispozici, úvodní informace zaslaná Ústavem jaderného výzkumu však ukazuje, že dálnice by v této variantě patrně nepředstavovala z hlediska jaderné bezpečnosti problém.
Tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka Ekolistu.cz potvrdil autenticitu tvrzení náměstka Hodače uvedenou ve zprávě ČTK. Podle Hanzelky ministerstvo dopravy v nedávné době obdrželo dopis od SÚJB, ve kterém se poukazuje na potřebu dalších a časově náročných studií s tím, že by průchod dálnice kolem reaktoru patrně možný nebyl. Na této interpretaci Hanzelka trval i poté, co byl redaktorem Ekolistu.cz informován o opačném tvrzení Miroslava Švába ze SÚJB.
Na to, že se problém s průchodem severní varianty okruhu kolem Ústavu jaderného výzkumu v Řeži podařilo loni vyřešit, poukázalo již 1. září ministerstvo životního prostředí ve své tiskové zprávě.
reklama