https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/thunbergova-si-posteskla-nad-preplnenymi-vlaky-v-nemecku
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Thunbergová si posteskla nad přeplněnými vlaky v Německu

17.12.2019 00:30 | MADRID (ČTK)
Reklamu německé železniční společnosti Deutsche Bahn (DB) rozhodně neudělala švédská aktivistka Greta Thunbergová, která v sobotu na svém twitterovém účtu zveřejnila fotografii, jak se po měsících na cestách vrací do vlasti. Sedí při tom na podlaze rychlíku obklopená zavazadly.
Reklamu německé železniční společnosti Deutsche Bahn (DB) rozhodně neudělala švédská aktivistka Greta Thunbergová, která v sobotu na svém twitterovém účtu zveřejnila fotografii, jak se po měsících na cestách vrací do vlasti. Sedí při tom na podlaze rychlíku obklopená zavazadly.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Reklamu německé železniční společnosti Deutsche Bahn (DB) rozhodně neudělala švédská aktivistka Greta Thunbergová, která v sobotu na svém twitterovém účtu zveřejnila fotografii, jak se po měsících na cestách vrací do vlasti. Sedí při tom na podlaze rychlíku obklopená zavazadly. DB ale na twitteru napsaly, že dívka přinejmenším část své cesty přes Německo absolvovala usazená v oddělení první třídy.
 

"Cestuji narvanými vlaky přes Německo," napsala na twitteru 16letá Thunbergová k snímku.

"Deutsche Bahn - i když jsem ateista, modlím se za tebe," vzkázal dívce jistý uživatel této sociální sítě. "Očekávej zpoždění," upozornil ji někdo jiný.

Německý železniční dopravce ale kontroval upozorněním, že mladá Švédka přinejmenším část své cesty v rychlíku ICE 74 strávila na sedadle první třídy. Naprosté pohodlí podle DB měla na trati mezi Kasselem a Hamburkem poté, co jí průvodčí pomohl se usadit na rezervované místo.

"Milá Greto, děkujeme, že nás železničáře podporuješ v boji proti klimatickým změnám!... Ještě hezčí by ale bylo, kdybys dodala i zprávu o tom, jak přátelsky a povolaně tě náš tým dokázal usadit na tvé místo v první třídě," napsala firma na twitteru.

Thunbergová v uplynulých měsících dvakrát na plachetnici přeplula Atlantik, v posledních dnech byla na mezinárodní klimatické konferenci v Madridu a zúčastnila se studentského protestu za lepší ochranu životního prostředí v italském Turíně. Školačka, která stála za vznikem hnutí Fridays for future, odmítá cestovat letadlem kvůli emisím znečišťujícím ovzduší.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (14)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

17.12.2019 02:09
Záhada nad záhadu. Byl jsem dneska na otočku v Düsseldorfu a protože jsem ekologicky uvědomělý, díval jsem se, jestli by to nebylo lepší vlakem. Nebylo. Jízdenka 1900 (a to ještě druhou třídou a s přestupem), letenka 1200. Jak můžou být ty vlaky přeplněné?
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.12.2019 07:56 Reaguje na
vlak je rozumně konkurenceschopný na střední vzdálenosti, tj. 200-600 km, kdy už má smysl se štrachat na nádraží a od nádraží do cíle (tramvají či taxíkem, dle gusta jednoho každého), ale ještě se neoplatí podstupovat to martyrium na letišti. a pak samozřejmě vysokokapacitní příměstská doprava na dvoukolejce nebo ještěvícekolejce, tomu se kapacitou nemůže rovnat prakticky nic, snad možná eskalátor nebo pohyblivý chodník.

ale pozor, konkurenceschopná doprava je to luxusem, časem jízdy, nárokem na zábor pozemků (ta příměstská doprava), ale rozhodně ne cenou. tuzemský model vlak do každé pudele horoucí s grafikonem třikrát za den Hurvínek a lístek za osm korun patří do předminulého století.
Odpovědět
ig

17.12.2019 12:57 Reaguje na Lukas B.
Vlaky, aspoň ve své dnešní podobě, jsou pro mě přehlídkou nevyužitých příležitostí. Jsou výjimky, třeba Praha - Ostrava, ale pořád mám pocit, že by se z existující infrastruktury dalo získat mnohem víc užitku.

Ty trvale ztrátové lokálky jsou samozřejmě katastrofa na druhou, udržovaná při životě neznámo proč :-)
Odpovědět

Pavla Žídková

19.12.2019 16:58 Reaguje na
No možná jsou lidé, kteří nemají auto a chtějí, či dokonce musí, do práce dojíždět? Já jezdím jen hromadnou dopravou, po celé republice, a že by byly vlaky prázdné, ten dojem fakt nemám.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

17.12.2019 06:46
Určitě by to bylo lepší vlakem. Jenže vy jste nechtěl jet vlakem. Jen nám sdělujete tu tragedii, že u vlaku cestující platí reálnou cenu, ale u letadla se neplatí daň z paliva.
I když s vámi musím souhlasit, vlaky v Německu zase tak moc přeplněné nejsou, zejména pokud cestu plánujete dopředu a koupíte si místenku. Pak mohou plánovat i dráhy a navýšit počet míst, pokud by spoj byl vyprodaný.
Odpovědět
ig

17.12.2019 08:32 Reaguje na Katka Pazderů
A to je omyl, já jsem o vlaku reálně uvažoval, protože mi ne úplně vyhovoval čas příletu. Nemám problém jet vlakem, do Ostravy třeba už vůbec nejezdím autem. Ale je pravda, že jsem se nakonec rozhodl z jiných důvodů, ne kvůli té ceně - tu jen zmiňuju, protože je to pro mě opravdu záhada. Vlaky daň z paliva neplatí a německé už vůbec ne, protože jezdí na elektřinu z větrníků, tak kde se ta někdy až násobně vyšší cena bere?
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.12.2019 09:34 Reaguje na Katka Pazderů
A je reálná cena bez té daně, nebo cena s tou daní, která skončí v kapsách pochybných hochštaplerů a jiných póvlů?
Odpovědět
MK

Mojmir Kosco

17.12.2019 07:19
To je zase opruz od ekolistu ,mela celou dobu koupenou 1 tridu a nemohla s ni jet nebot jeden spoj byl zrusen a logicky kdyz vypadne spoj tak nasledujici je preplnen ostatne vsechny spoje v case prazdnim ktere jsem se síťovou jizdenkou v case dovolene projel byli plne az přeplněné (osobni zkusenost) Nemeck italie a svycarsko.
Odpovědět
VN

Vilém N

17.12.2019 08:02
Naopak. Výborná reklama. V Německých vlacích je tak čisto, že se dá sedět na zemi :-)
Odpovědět
MM

Milan Milan

17.12.2019 08:29
Nějak tomu nerozumím, zřejmě je to f.n. a z její strany to byl určitě vzdech nadšení. Nebo mám tomu rozumět tak, že by "ekologická aktivistka" byla ráda kdyby vlaky byly poloprázdné a většina cestovala v autech??
Odpovědět
VK

Václav Kain

17.12.2019 09:12
Seděla sama na chodbě v přeplněném vlaku.Cožpak není jasnější důkaz blbosti toho drzého spratka?
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

18.12.2019 07:00 Reaguje na Václav Kain
pro mě je tato pomatená, zfanatizovaná adolescentní někým řízená nána, synonymem hovna a sprosté nadávky jako třeba označení za komunistu a měli by jí zavčasu provést lobotomii kramlí...!!!jak někdo vůbec může brát v potaz ty její naučené výkřiky...???
Odpovědět
ČM

Čech M.

17.12.2019 12:41
Měla to zkusit ve Francii, tam by nejela vůbec :)
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.12.2019 13:32
Kolem Grety ve veřejném prostoru je vždy hrozen fotografů a novinářů. Jakpak asi ta fotka vznikla?
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist