https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/thunbergova-vyzvala-evropske-lidry-k-reseni-klimaticke-zmeny
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Thunbergová vyzvala evropské lídry k řešení klimatické změny

16.7.2020 16:17 | BRUSEL (ČTK)
Thunbergová vyzvala země světa, aby začaly ke klimatické změně přistupovat "jako ke stavu nouze".
Thunbergová vyzvala země světa, aby začaly ke klimatické změně přistupovat "jako ke stavu nouze".
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Sedmnáctiletá švédská aktivistka Greta Thunbergová vyzvala evropské představitele k urychleným krokům proti změně klimatu. Lidé u moci podle ní prakticky "vzdali" možnost, že příštím generacím přenechají přijatelnou budoucnost. Otevřený dopis podepsaly tisíce lidí, včetně vědců, ekonomů, herců a dalších aktivistů.
 

Thunbergová vyzvala země světa, aby začaly ke klimatické změně přistupovat "jako ke stavu nouze".

Dopis byl zveřejněn před pátečním summitem EU. Jsou v něm i požadavky jako okamžité zastavení všech investic do výzkumu a těžby fosilních paliv, urychlené ukončení dotací fosilních paliv a dodržení závazků plynoucích z pařížské klimatické dohody z roku 2015. Podle Thunbergové a signatářů dopisu je nerealistická víra, že "naše společnost bude schopna přežít globální oteplování, k němuž směřujeme".

Dopis podepsaly například osobnosti jako nositelky Nobelovy ceny za mír Malala Júsufzaiová a Nadja Muradová, herci Leonardo DiCaprio či Ben Stiller, zpěvačka Annie Lennoxová, kapela Coldplay, klavírista Igor Levit nebo organizace jako Greenpeace.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (58)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ZZ

Zdeněk Zobač

16.7.2020 18:48
Je možné , že by ji někdo bral vážně ????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.7.2020 18:54 Reaguje na Zdeněk Zobač
Bohužel, ta děvčica má naprostou pravdu. Stačí se podívat kolem sebe.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

16.7.2020 20:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, mát ta děvčica pravdu ale lže. Venku je nesnesitelné vedro, celých 17°C, v 20:30 hodin, 16.července, v nadmořské výšce 190 m (Brno). To v červenci loni nebylo, taková strašná klimatická změna vše živé ohrožující. A ta napršená voda při tom pětisetletém suchu! Ale klid, skoro stejné počasí v červenci bývalo, v letech po velkém suchu v roce 1947 a to až do nedávna, asi do roku 2015 a přežil jsem to ve zdraví, je mně 87 let. Co ovšem nepřežijte Vy mladí ve zdraví jsou, ve své většině, potraviny ze super -,hyper - a ostatních marketů plné ochucovadel, stabilizátorů, zahušťovadel, barviv, reziduí z prvovýroby a další chemie. To říkám jako vystudovaný chemik.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.7.2020 09:19 Reaguje na Jiří Daneš
Vůbec netuším, co to pořád melete.

Třeba by Vás mohlo zajímat třeba toto:

,,Nejvyšší denní teplotu zimní sezony 2019/2020 zaznamenali meteorologové 16. února v Klatovech, a to 18,2 stupně.,, V únoru 18C ... zajímavé. :-)

https://domaci.ihned.cz/c1-66732500-cesko-ma-za-sebou-druhou-nejteplejsi-zimu-od-zacatku-mereni-mimoradne-teply-byl-zejmena-unor
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.7.2020 14:22 Reaguje na Petr Eliáš
Všimněte si toho "od počátku měření". A nic nemelu, teplotu odečítám na teploměru, čas na hodinách (rádiem řízených, tedy s přesným časem) a datum je podle kalendáře.
V Klatovech bylo 16. února 2020 +18,5°C, ale zase na Šumavě 12. července 2020 v 5 hodin ráno -4,°C, téměř ve středu Evropy, pár desítek kilometrů od Klatov směrem na východ.
Ještě si dovolím upozornit na "Extrémní propad teplot o 30 stupňů přes noc. Meteorologové připomínají silvestr 1978", který jsem také zažil (a přežil).
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.7.2020 14:42 Reaguje na Jiří Daneš
Ano, vybíráte si jen peaky. Zkuste se podívat ně nějaká dlouhodobá pozorování teplot.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 08:48 Reaguje na Petr Eliáš
Letošek už dnes ukazuje, jací jsou klimatologové blábolilové. 500 leté sucho vycházelo podle jejich modelů. Přitom i kdyby už nepršelo, pořád budeme mít jeden z nejmokřejších roků za toto tisíciletí (minimálně). A to samé se týká i teplot.

Všimněte si, jak se soudruzi z veřejnoprávních médií snaží a skoro každá jejich předpověď nadhodnocuje teploty, někdy i o několik stupňů. Nepochybuji o tom, že se někdo bude následně snažit tyhle aktivistické předpovědi vydávat za to, co se naměřilo, aby ten zářez do klimatologických blábolů nebyl tak hrozný.

IMHO jde o to, že se dohřál oceán (který má určité zpoždění za vzduchem) a tím se obnovila normální úroveň odparu vody.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

18.7.2020 10:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Sám jste blábolista, tak raději mlčte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 10:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Nesmysly jak dycky. Prostě se obnovilo severozápadní proudění, ktere nese vodu a studený vzduch, to je počasí a ne klima.
Asi je to tím, že Němčouři zbourali naráz všechny větřáky v Severním moři, že?
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 18:45 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč se obnovilo? Nebylo to náhodou přiblížením se teploty oceánu teplotě vzduchu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 10:38 Reaguje na Jan Šimůnek
Podle sebe soudím tebe. Vy máte v programu matení, manipulace i vyložené lži, takže z toho obviňujete ostatní. To je bod A) ruské demagogie, který zní: z vlastních špinavostí obviníš nepřítele.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 10:18 Reaguje na Jiří Daneš
Vy fakt nejste s to oddělit pojem počasí a globální klima?
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.7.2020 14:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Popište ten rozdíl, jak se projevuje v jednom konkretním místě, tedy tam kde žije konkretní člověk, jemuž by změna klimatu měla až fatálně (podle klimaalarmistů) zasáhovat do jeho existence.
A nehrejte si při tom se slovíčky, klima, česky podnebí je to co mám na mysli,když píši, že podobnépočasí bývalo v letech po velkém suchu v roce 1947, já jsem to totiž, na rozdíl od těch, co mají zprávy jen z doslechu nebo četby novin a webů.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.7.2020 14:35 Reaguje na Jiří Daneš
...zasahovat..., ne zasáhovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 07:13 Reaguje na Jiří Daneš
Klima je souhrn počasí na celém světě. Dnes se jedná o teplotu. Pokud stoupá, je v atmosféře více energie a ta se vybíjí různými extrémními jevy (tornáda, hurikány, bouřky, záplavy, vlny veder a sucha, tvrdými zimami atd. atd.) Taky se zcela nevyzpytatelně mění počasí na různých místech světa. El-niňo ovlivňuje počasí v Jižní Americe atd. atd.
Stratosférická dálnice, která určuje severozápadní vodonosné proudění do Evropy se nějak "zauzluje" a v Evropě nastane několikaleté suché počasí. Pak se odsukuje a může zase trvale pršet.
Ale celkový trend klimatické změny (oteplování) se tím nijak nemění a směřuje ke katastrofě, protože není cyklický a není nikde žádná brzda.
Na konkrétního člověka má vliv pouze počasí, klima nikoliv.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 08:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Prostě tam, kde se neměří, se katastrofálně otepluje. Jinak by oteplistům nevycházely modely.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 10:27 Reaguje na Jan Šimůnek
Měříse všude, satelity dávají velmi přesná data ze všech oblastí Zeměkoule.
Vy máte pořád pocit, že na světě vládne ruská kultura lží a podvodů, které dominuje korupce.
To máte naprogramováno jenom vy.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 18:48 Reaguje na Pavel Hanzl
"Velmi přesná data" ze družic nekorelují zase až tak přesně s daty z meteostanic. (Což je jasné - jiná metodika měření.) A problém spočívá v tom, že jednak nemáme data z družic zase až tak dlouho, jednak se v nich minimálně jednou změnila technologie měření (a výsledky před a po změně vykazují skokový rozdíl).

Takže máme inkoherentní data, naměřená na různých místech a různou metodikou, ze kterých se kdosi snaží dělat autoritativní závěry.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

18.7.2020 10:39 Reaguje na Jan Šimůnek
Soudruhu, to co tvrdíte je chujovina, sám to dobře víte. Jen tu pořád dokola jako fanatik opakujete ty vaše nesmysly.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 18:49 Reaguje na Petr Eliáš
Jen cituji jiné, kompetentnější.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.7.2020 14:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to bylo v noci z 31.prosince 1978 na 1. ledna 1979, kdy teplota klesla prakticky v celé kontinentální Evropě o 30°C? Šlo o počasí, nebo o podnebí, nebo dokonce o klima?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 07:14 Reaguje na Jiří Daneš
O počasí, normální výkyv i když trochu nezvyklý. Klima se mění v řádech století, ne přes noc.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

17.7.2020 07:10 Reaguje na Zdeněk Zobač
Až na hlupáky jí berou vážně všichni... nejde ale o ni.... jde o to, co říká....
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2020 07:58 Reaguje na Lukáš Kašpárek
a Vy se budete smát lidem, co skočí ožralému senilnímu Zemanovi nebo oportunistickému mediálnímu produktu na ty jeho žvásty (čili berou ho vážně) a hodí mu lístek.

ono se to hlupáctví mnohem lépe identifikuje u někoho jiného, ale bylo by možná lepší začít u "břevna ve vlastním oku"
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

17.7.2020 12:18 Reaguje na Lukas B.
Já se tady někomu směji? Někdy ano, ale tentokrát ne.... mě to spíš trápí, protože vidím, že tato země se točí v kruhu jak ono pověstné hovno pod splavem a není tu možné posunout se někam dál nebo vyřešit jakýkoliv problém... když už se tu "podaří vyřešit nějaký problém", tak maximálně za cenu, že vznikne dalších 10 problémů jakožto důsledek špatného řešení situace...

Já jen konstatuji fakta o manipulovatelnosti obyvatel ČR a celkově bývalého východního bloku. Stejné věci můžete vidět v Polsku, Maďarsku, a tak dál...

Ty manipulátory jste identifikoval správně.

A s tím co je a není hloupé... myslíte si, že ten kdo se nechá zmanipulovat do té míry, že tleská poškozování sebe sama je chytrý? Nebo rozebírání právního státu je pro jeho občany výhodné? Jedině pro ty, kterým vyhovuje spíše diktatura a systémy jako jsou v Rusku nebo Číně.....

Ale máte pravdu není to jen o inteligenci.... je to i o zodpovědnosti, poctivosti, pocitu sounáležitosti, atd....
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2020 12:29 Reaguje na Lukáš Kašpárek
máte doma zrcadlo?

básník (já) chtěl něco říci, a zůstal nepochopen. zkusím to ještě jednou. nevidím žádný principiální důvod mezi volbou Babiše (ekonomicky nevzdělaným) voličem na základě pocitů, a (nejen) Vaším pocitovým vzýváním banalit svaté Grety. oboje vychází z emocí, nevzdělanosti a z lenosti si cokoli pořádně zjistit a z tendence brát v úvahu jen ty argumenty podporující emotivní názor a protiargumenty ignorovat. s takovým přístupem byste úspěšně neuřídil ani stánek s buřtama u koupaliště.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.7.2020 12:30 Reaguje na Lukas B.
ech, ne důvod, rozdíl. ....nevidím žádný principiální rozdíl....
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

17.7.2020 09:36 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jsem tedy hlupák...
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.7.2020 21:26
G.T. se aktivizuje kdykoli mají lídři rozhodovat o penězích EU. Zejména na co ty peníze půjdou. A taky na co jít nesmí - třeba jadernou energetiku.
Čert nám jí byl dlužen.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

17.7.2020 07:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pravda, zdroj nic moc, ale tak:

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/ekologicka-aktivistka-thunbergova-prekvapila-zastala-se-jaderne-energie-40275378
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

17.7.2020 08:24 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Evropské organizace občanské společnosti vyzývají vlády jednotlivých států, aby předložily ambiciózní návrh na fond zelené obnovy.
/ Johanna Sandahl, předsedkyně Evropského úřadu pro životní prostředí (EEB) a Švédské společnosti pro ochranu přírody/

„Chtěli bychom vidět přílohu se seznamem vyloučení, který zabrání tomu, aby se jakékoli takovéto financování vynakládalo na technologie a infrastrukturu fosilních paliv a jadernou energii. "

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 10:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
EU jde cestou bez drahého a nebezpečného jádra. Proč my musíme všechno dělat naopak?
https://oenergetice.cz/evropska-unie/evropska-komise-oficialne-sazi-vodik-prijala-dlouho-ocekavane-strategie/
Odpovědět
Ss

Sparkling soda

17.7.2020 10:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Jaká je to cesta? Výzva říká "čiňme hned", ale vodíkové hospodářství je desítky let stále v plenkách, i ono potřebuje ten čas, který ale není...
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:25 Reaguje na Sparkling soda
Vodíková energetika nijak nepokročila od 60. let, kdy jsem o ni četl poprvé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 07:19 Reaguje na Sparkling soda
Vodíkové hospodářství se rozvíjí velmi svižně,tohle je už hotový provoz. Takových je už více a rozjíždí se masivní rozvoj:
https://oenergetice.cz/nemecko/nemecka-spolecnost-apex-energy-zprovoznila-zarizeni-vyrobu-zeleneho-vodiku/
https://oenergetice.cz/evropska-unie/evropska-komise-oficialne-sazi-vodik-prijala-dlouho-ocekavane-strategie/
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 08:52 Reaguje na Pavel Hanzl
To není žádná kvalitativní změna oproti těm 60. letům. Maximálně to ukazuje, že Němci mají tč. dost peněz na to, aby je vyhazovali za naprosto bezperspektivní technologie. Případně nemají a jsou přitom vedeni blby, kteří tak činí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 10:33 Reaguje na Jan Šimůnek
Jak jste přišel na to, že je to "bezperspektivní technologie"??
Já vím, máte to v programu, že......?
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 18:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Velmi malá účinnost, velmi řídké uložení energie, vysoká technická náročnost, vysoká rizika při selhání (a našly by se i další problémy).

A za důležité považuji také to, že od knihy "Na prahu neznámých světů", vyšlé v roce 1981, ovšem reflektující stav +- v 60. letech, se neobjevilo na tomto poli nic kvalitativně nového. Jistěže máme kvalitnější nádrže na vodík, stlačený i kapalný, máme i o něco lepší technologie stlačování a zkapalňování, některé procesy zvládne řídit PC místo sálového počítače, ale není tam nic nového, co ten pan Bauman už znal a popsal. A v jeho době to bylo technicky neperspektivní a to se dodnes nezměnilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2020 20:03 Reaguje na Jan Šimůnek
"Svět už není mladý, dva tisíce let uběhlo od stavby jehlancových hrobek a vše tu už bylo a nikdo nic už nevymyslí" Egypťan Sinuhet asi 2000 let před Kristem.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.7.2020 07:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Netvrdím, že nikdo nic nevymyslí, ale pokud se bezúspěšně do něčeho investují celá desetiletí intenzívní práce velkého počtu lidí a není z toho žádný výsledek, tak je vysoká pravděpodobnost, že žádný zásadní průlom na obzoru není.

Např. známá první transplantace srdce byla novináři presentována jako průlomová, nicméně navazovala na práce už ze 30. let, navazovala na úspěšnou transplantaci jiných orgánů, navazovala i na úspěšné zákroky na bijícím srdci, takže bylo léta více-méně jasné, že se to podařit musí, že je to jen záležitost vychytání drobných, neprincipiálních, detailů.

A Gagarin taky letěl po létech postupného zdokonalování technologií kosmického letu, ne jako "blesk z čisté oblohy".
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.7.2020 21:27 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Taky byla během pár hodin svými loutkovodiči umlčena.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 07:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, jádro je prostě problematické i když bezuhlíkové. Kvůli jiným externalitám a hlavně ceně.
Dnes jsou už prostě výhodnější a čistší technologie, za nižší cenu a pokud by se vyřešila akumulace velkých objemů, žádné jádro nemá šanci.
A proto EU podporuje perspektivní obory (vodík) a do jádra se hrne jen náš babišistán, už zase sto let za opicema.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 09:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Problém je, že tu akumulaci dostatečných objemů se vyřešit nepodařilo a na obzoru (daném tím, co se děje v laboratořích) se ani nic převratného nerýsuje. Nicméně i kdyby nějaké skvělé akumulátory existovaly v pár laboratorních (pro praxi nepoužitelných) prototypech, pořád by byl naprosto nepřijatelný risk s nimi reálně počítat.

IMHO jediná možnost záchytu sluneční energie, která má šanci a perspektivu, jsou GMO rostliny s upravenou fotosyntézou (za nízkou účinnost fotosyntézy a její vypínání za silnějšího osvitu může jeden enzym, který lze nahradit výrazně výkonnějším, což se v laboratorních podmínkách podařilo). A nebyl by ani problém sestrojit rostliny, které by zachycovaly skoro celé spektrum slunečného záření procházejícího atmosférou od hranic modrého světla s UV A zářením až do blízké infračervené (protože pro jednotlivé části spektra rostliny už existují a šlo by jen o to je zkombinovat do jednoho organismu). A ty rostliny by také mohly asimilovat někdy od března do listopadu, takže by odpadl ten problém, že řepka asimiluje jen někdy od konce dubna do začátku července (teď už jsou všechny pole s řepkou na dohled od naší chalupy bez asimilujících rostlin), a to ještě musíte odečíst dobu, kdy jsou asimilační orgány zastíněny květy (tj. pole jsou žlutá).
Produkce biomasy na hektar by se mohla zvýšit až řádově desetkrát a přestal by existovat problém, kdy na vyprodukování jednoho litru bionafty spotřebujeme asi litr a čtvrt motorové nafty a jejich energetických ekvivalentů (kdyby nám to nediktovala EU tak bychom tento nesmysl pochopitelně nedělali).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 10:32 Reaguje na Jan Šimůnek
Tohle je skutečná fantasmagorie s potenciálem až děsivých externalit a jsem rád, že žádné úchylné sdružení nic takového nevyvíjí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 19:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Pracuje se na tom. Muselo by se pochopitelně zajistit, aby se příslušné rostliny množily jen vegetativně a byly citlivé např. na Roundup.

Jinak fantasmagorie, na rozdíl od třeba vodíkové energetiky, to není, protože vše z toho existuje, jen je třeba jednotlivé díly skládačky pospojovat do vyššího celku.

Dokonce by bylo možné začít např. rostlinami s debugovanou fotosyntézou (což je vyzkoušeno a funguje to) a ty pak dál vylepšovat. Přičemž už ten první krok by znamenal, že by se z pole sklidilo víc bionafty, než co se na něm projezdí normální nafty při pěstebních zásazích.
Tady je výhoda, že se nemusí hrabat do velkého a nepřehledného genomu rostliny, ale stačí se pohrabat v miniaturní DNA chloroplastu.

Nicméně dokážu si i představit, jak by zacvičilo se společností, pokud by výsledkem byla rostlina, dávající plnohodnotnou potravinu, individuálně pěstovatelná na zahrádce (takže by se lidé obešli bez nákupu potravin, buď zcela nebo z větší části). Byl by to větší zásah do společnosti než neolitická revoluce (a teoreticky by to mělo blízko představě některých zelených o individuálních decentralizovaných zdrojích).

A ještě něco:
V 90. letech bylo zjištěno, že mezi rostlinami a půdou okolo je elektrický potenciál. V případě jeho využití (musela by se zvládnout technologie zavádění elektrod do rostlin a její konverze) by to bylo výhodnější než FV elektrárna, protože rostliny ten potenciál drží i v noci a některé druhy ho v menší míře drží i přes zimu. Odpadla by tedy hlavní nevýhoda FV elektráren: jejich prudké chaotické výkyvy přes den a vypnutí se přes noc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.7.2020 20:06 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy žijete asi na Paroukově Marsu (nebo v Petrohradu v šaškecu), protože nevidíte realitu a moderní technologie, ale fantazírujete o blbostech. U bota normální.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.7.2020 08:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Na rozdíl od vašich fantasmagorií o efektivní akumulaci velkého množství elektřiny, tohle už funguje alespoň na úrovni laboratorních modelů.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

17.7.2020 05:15
Jen by mě zajímalo jméno toho loutkovodiče.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

17.7.2020 07:14 Reaguje na Vladimír Hošek
Ten loutkovodič se jmenuje "dosti znepokojující realita"....
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.7.2020 09:08 Reaguje na Vladimír Hošek
Její rodiče jsou ekonomicky zaháčkovaní v OZE.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

17.7.2020 08:18
Těch lidí co podepsali komunistické a fašistické pamflety už bylo.... Změny klimatu podporují ekologisti, protože 60 - 100 procent výkonu OZE musí být zálohováno tepelnými zdroji. Bohužel jako retardovaný nedouk to zatím neví.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.7.2020 10:29 Reaguje na Michal Ukropec
Nemusí. Zatím do značné části ano, ale cestou je i akumulace energie, jejíž vývoj jede velmi svižě kupředu.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.7.2020 14:41 Reaguje na Pavel Hanzl
To si myslíte Vy a Vám podobní, skutečnost je zcela jiná. Fysikální zákony fantasté opomíjet, ale ony platí beze změny dál.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 07:34 Reaguje na Jiří Daneš
Tady máte hezký americký "kachní graf", který ukazuje ten obrovský výkon fve lokálních elektráren, který vůbec nejde do sítě. A i navrhované řešení, která je čistě vodní, tj. zase OZE.
https://oenergetice.cz/akumulace-energie/pomuze-obri-precerpavaci-elektrarna-kalifornii-boji-kachni-krivkou
Odpovědět
Ss

Sparkling soda

17.7.2020 10:45
V lecčem bych i v tom pamfletu souhlasil (teda kromě těch nesmyslů o vlivu rovnosti na klima - to je prostě chucpe, když vám to podají takové zbohatlické celebrity, které jsou pod tím podepsané), ale vůbec nerozumím, proč je směřován "EU a světovým lídrům"? Evropana bych cca mezi první dvacítkou podepsaných těžko pohledal, tak proč to není směřováno k hlavním producentům emisí, k USA, k Číně a dále i k EU? Chápu, že EU může jít příkladem, ale to přeci neznamená, že nebudou signatáři apelovat na domovské státy a budou pranýřovat jmenovitě jen EU! Ostatní si to přečtou a vzhledem k neadresnosti jim to bude úplně jedno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.7.2020 07:55 Reaguje na Sparkling soda
Je to samozřejmě adresováno "všem světový lídrům", tj. i číně, která je současný prasák nomero uno. Ale i tam nasadili limity na uhelnou energetiku. Ne, že by zavírali uhelny, ale nechtějí stavět nové. Jenže to jsou komunisti, tak čert jim věř. Ale EU a USA velmi silně stahují emise, to je jasně pozitivní trend, protože můžou tlačit na ostatní (i na Čínu).
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

17.7.2020 14:45
Jistě by to podepsal i šéf Al-Fatáhu a pouštní lupič, Jásir Arafat, nositel Nobelovy ceny, kdyby už dávno nezemřel.
Odpovědět
KK

Karel Karel

7.8.2020 16:08
Ekolog M.Schellenberger se na soc. sítích omluvil : "Jménem ekologů na celém
světě bych se chtěl oficiálně a veřejně omluvit za strach, jaký jsme šířili posledních třicet let o změně klimatu. Považuji za nutné omluvit se za metody, kterými jsme my,ekologové, uváděli veřejnost po celá léta v omyl. Vím,že fakta,která zde uvedu, budou mnohými označena za "popírání klimatických problémů", ale to jen potvrdí míru intenzity klimatického
alarmismu, jaký je uměle vyvoláván úplně všude.Změna klimatu je skutečná,
ale v žádném případě neznamená konec světa..."
A jeho názor na Grétu ? "Je to negramotná blbka, stejně jako jí podobní
užiteční idioti,a všichni,kdo z nich dělají význačné aktivisty, jsou nestydatí kariéristi, kteří staví politiku na falešných klimatických senzacích.."
Dále např. "Lidstvo by se nemělo vzdávat využívání jaderné energie a vkládat přehnané naděje do takzvaných obnovitelných zdrojů,které jí nikdy
nemohou nahradit.."
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist