https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/urad-zastavil-rizeni-o-vyjimce-pro-plavebni-stupen-srnojedy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Úřad zastavil řízení o výjimce pro plavební stupeň Srnojedy

14.1.2020 00:15 | PARDUBICE (ČTK)
Krajský úřad v Pardubicích zastavil téměř po roce řízení o povolení zásahu do biotopů devíti zvláště chráněných druhů živočichů při modernizaci plavebního stupně Srnojedy na Pardubicku. / Ilustrační foto
Krajský úřad v Pardubicích zastavil téměř po roce řízení o povolení zásahu do biotopů devíti zvláště chráněných druhů živočichů při modernizaci plavebního stupně Srnojedy na Pardubicku. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Plavba a vodní cesty
Krajský úřad v Pardubicích zastavil téměř po roce řízení o povolení zásahu do biotopů devíti zvláště chráněných druhů živočichů při modernizaci plavebního stupně Srnojedy na Pardubicku. O ukončení požádalo Ředitelství vodních cest (ŘVC), které úpravy zdymadla na Labi v Srnojedech plánovalo. ŘVC o výjimku ze zákona žádalo podruhé, dvakrát žádost stáhlo. Nyní tak učinilo podle mluvčího ŘVC Jana Bukovského proto, že pořád neskončilo schvalování Koncepce vodní dopravy.
 

ŘVC podalo druhou žádost o výjimku loni v únoru, v červnu ji krajský úřad povolil s 15 podmínkami. Po odvolání ekologické organizace Děti Země ministerstvo životního prostředí v září rozhodnutí zrušilo. ŘVC mělo podle něj mimo jiné jasně doložit, v čem spočívá veřejný zájem při nákladné modernizaci stupně Srnojedy a jak převažuje nad zájmem ochrany zjištěných devíti vzácných druhů živočichů. Na Labi totiž chybí jez u Děčína a plavební kanál u Přelouče.

"V řízení jsme především upozorňovali, že stavba nemá žádný významný dopravní, ekonomický a ani sociální význam a že bez existence přístavu Pardubice, plavebního kanálu u Přelouče a hlavně jezu u Děčína chybí jakákoliv naléhavá potřeba tuto stavbu za téměř půl miliardy modernizovat," uvedl předseda Dětí Země Miroslav Patrik. Děti Země na zastavení řízení upozornily.

"Modernizace stupně Srnojedy sama o sobě bez výstavby stupně Přelouč samozřejmě nemá smysl a realizovat se nebude, nicméně tak jako u jiných dopravních staveb probíhá proces projektové přípravy paralelně," sdělil na dotaz Bukovský. Podle něj na sebe jednotlivé procesy navazují, a proto bez schválené koncepce nelze komplex stavebních opatření a jejich potřebnost ve správním řízení doložit.

Modernizace stupně Srnojedy má stát 418 milionů korun. Další více než tři miliardy korun si vyžádá splavnění Labe u Přelouče, kde je nutné obejít jez. Stavba však ani po mnoha letech nemá stavební povolení.

Zdymadlo v Srnojedech je asi deset kilometrů proti proudu Labe nad Přeloučí. Splavnění Labe z Přelouče do Pardubic se ŘVC snaží prosadit zhruba 18 let. Modernizaci zdymadla chystalo už v roce 2007. Kvůli odporu ekologických organizací proti splavnění Labe a vleklému povolovacímu procesu byl projekt pozastaven. Modernizaci znovu připravuje od roku 2015.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jiří Makoň

Jiří Makoň

15.1.2020 07:12
a ti samí,tedy Děti země a spol. budou křičet o omezení silniční dopravy a přechodu na jiný druh. Voda je odkecaná, železnice nemá prostředky a hlavně místo pro ložné manipulace a tak nám zbývají hemelky
Odpovědět
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist