USA odmítly návrh na snížení emisí skleníkových plynů v globální námořní dopravě
13.8.2025 14:08
(ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Depositphotos
"Trumpova vláda tento návrh předložený IMO jednoznačně odmítá a nebude tolerovat žádné kroky, které zvyšují náklady pro naše občany, dodavatele energie, lodní společnosti a jejich zákazníky anebo turisty," uvedli ministři.
Členové IMO se mají přijetím takzvaného "nulového rámce" pro emise v námořní dopravě zabývat v říjnu, napsal Reuters.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Dále čtěte |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (32)
TS
Tonda Selektoda
13.8.2025 15:52A jak si to vedení té mezinárodní organizace představuje? Že lodě budou na mořích a oceánech poháněny větrem jako plachetnice, nebo si kapitán lodě v supermarketu koupí a snad i vymění speciálně konstruované lodní spalovací motory, za jaderný reaktor a elektromotory, budou za sebou tahat plující fotovoltaickou elektrárnu, či snad budou povinny nakupovat na burze předražené povolenky na vypouštění oxidu uhličitého?
Odpovědět
JŘ
Jaroslav Řezáč
13.8.2025 17:39 Reaguje na Tonda Selektodaono to je tak trochu jedno, ale pravda je, že zatím co buzerujou řidiče elektrárnama na kolech, tak námořní a zaoceánská doprava je skutečné PLANETÁRNÍ PRASE. Za rok provozu jedné kontejnerové lodě se vyprodukuje tolik Co2 jako 50 milionů aut.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
13.8.2025 18:07 Reaguje na Tonda SelektodaA vy si představujete, že Marťani mají tykadélka modrá, nebo růžová?
Odpovědět
RV
Richard Vacek
13.8.2025 17:07Kdo trpí klimatičkým žalem, tak bude dál smutnit. Ale až uvidí, že návrat rozumu je i pro něj výhodný, smutek přejde.
Odpovědět
PH
PH
RV
Richard Vacek
13.8.2025 18:23 Reaguje na Pavel HanzlVždyť ani sám nevíte, jestli a jak vám oteplení bude vadit.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
13.8.2025 18:33 Reaguje na Richard VacekTo mi vadí už dnes, přijel jsem z Vysočiny na kole a málem jsem zdechl horkem. To byla sotva třicítka. Dalších pět stupňů bych už nedal.
Odpovědět
RV
Richard Vacek
13.8.2025 18:40 Reaguje na Pavel HanzlTo je proto, že je srpen. Dejte si tu samou cestu v dubnu a budete rád, že nemrzne.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
13.8.2025 20:47 Reaguje na Richard VacekKdyž jsem byl kluk, bývalo ročně pár tropických dnů, někdy taky žádný. Loni bylo 42 tropických dnů a letos zatím 19 a to vedra teprve začínají. Pořád vám nic nedochází? Já vím, nedochází....
Odpovědět
RV
Richard Vacek
13.8.2025 21:29 Reaguje na Pavel HanzlCo vám vadí na tom, že nejsou takové mrazy a je mnohem více dnů, kdy je venku příjemné klima?
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
14.8.2025 07:14 Reaguje na Richard VacekVadí mi, že takové příjemné klima je daleko méně dní, než dříve. V zimě není sníh a nedá se lyžovat, na jaře pomrznou ovocné stromy celkem pravidelně, v létě jsou vedra na padnutí. Vadí mi, že odešly obrovské rozlohy smrkových lesů, zahrada trpí suchem prakticky pořád, divoké počasí (hlavně povodně) ničí obrovské majetky. A to se nedívám za hranice a hlavně do budoucna, kdy se dá očekávat, že naše krajina se stane pouští. U nás nežije jediný strom, který by přežil teplotu +50°C a už naměřili asi 42.
Odpovědět
pk
pepa knotek
14.8.2025 08:51 Reaguje na Pavel HanzlPřed 10000 lety byla na místě Sahary zelená savana, myslíte že změnu zavinili lidi co tenkrát pálili fosil nebo auta se spalovacím motorem ? Dejte si raději mokrej hadr na hlavu vy bojovníku s CO2.
Odpovědět
PE
Petr Elias
14.8.2025 09:29 Reaguje na pepa knotekArgumentace Saharou před 10 000 lety ... :D Někomu tu slušně hrabe. :D
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
14.8.2025 20:46 Reaguje na pepa knotekTehdy končila poslední doba ledová a přirozeně se oteplovalo rychlostí asi 100x nižší, než dnes.
Odpovědět
RV
Richard Vacek
14.8.2025 16:24 Reaguje na Pavel HanzlS oteplením budete mít příjemné klima mnohem delší dobu než teď. Jestli to nevíte, tak střední teplota v ČR je nějakých 10°C. Docela kosa, nezdá se vám?
Stromy teplotu +50°C přežijí. A víte proč? Protože v ní nejsou pořád, ale maximálně pár hodin denně. Takovou teplotu mám dnes ve skleníku a rovněž to vše přežije.
Odpovědět
Stromy teplotu +50°C přežijí. A víte proč? Protože v ní nejsou pořád, ale maximálně pár hodin denně. Takovou teplotu mám dnes ve skleníku a rovněž to vše přežije.
PH
Pavel Hanzl
14.8.2025 20:47 Reaguje na Richard VacekA řeky mají i v letošním deštivém létě 10 - 30% vody, než normálně. To znamená co?
Odpovědět
PE
EB
PH
Pavel Hanzl
14.8.2025 20:53 Reaguje na Emil BernardyToho si všímám taky, ale za mlada fakt pětatřicítky nebyly.
Odpovědět
TS
Tonda Selektoda
15.8.2025 09:07 Reaguje na Pavel HanzlMožná proto, že za mlada si kluci pětatřicítek moc nevšímají.
Odpovědět
ss
smějící se bestie
13.8.2025 19:56A TI V BRUSELI,
budou šikanovat řidiče aut s klasickými motory,
k o m e d i a n t i
!
Odpovědět
budou šikanovat řidiče aut s klasickými motory,
k o m e d i a n t i
!
PH
Pavel Hanzl
13.8.2025 20:48 Reaguje na smějící se bestieFakt? Vás někdo šikanuje, nebo vám tím vyhrožuje? Určitě nekecáte, jak dycky? Mě rozhodně ne, dali mi technickou na další dva roky.
Odpovědět
BM
Břetislav Machaček
14.8.2025 07:41 Reaguje na Pavel HanzlVy takový ekolog pořád jezdíte spalovákem? Horujete pro
elkáry a čadíte spalovákem? Elkárou přece jak píšete
můžete jezdit při nabíjení z vašich solárů zadara a vy
kupujete palivo stále z části ještě z ruské ropy? Není
pokrytecké něco vychvalovat do nebe a dělat pravý opak?
Odpovědět
elkáry a čadíte spalovákem? Elkárou přece jak píšete
můžete jezdit při nabíjení z vašich solárů zadara a vy
kupujete palivo stále z části ještě z ruské ropy? Není
pokrytecké něco vychvalovat do nebe a dělat pravý opak?
EB
PH
Pavel Hanzl
14.8.2025 20:49 Reaguje na Břetislav MachačekJá prakticky nejezdím vůbec, to mi připadá nejekologičtější. Po výletech na elektrokole, nabíjeném z domácí fve.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
14.8.2025 20:49 Reaguje na Břetislav MachačekA ruská ropa k nám už nejde vůbec, spotřebu mám blízko nuly.
Odpovědět
TS
Tonda Selektoda
15.8.2025 09:30 Reaguje na Pavel HanzlNebrání ruské ropy je jen politické rozhodnutí současných mocipánů, aby se zalíbili bruselskému politbyru. Po skončení konfliktu na východě, možná své názory změní. Zejména, pokud tu ruskou ropu, budou do Evropy distribuovat spřátelení amíci. A Vy, pane Hanzl, pak jistě zapomenete na své milé "ropáky", ani nebudete muset svou spotřebu držet v blízkosti nuly.
Odpovědět
LB
Lukas B.
14.8.2025 11:08jsou to dva problémy, které není dobré a rozumné míchat dohromady.
1. emise ďábelského sodovkového plynu. přímo úměrné spotřebě těžkých frakcí ropy používané jako palivo pro pomaloběžné dvoutaktní vznětové motory. snížit spotřebu je samozřejmě společný zájem svaté církve klimatické a provozovatelů a zákazníků námořní dopravy a každému procentu snížení spotřeby na tunu přepraveného nákladu na deset tisíc kilometrů budou všichni tleskat rukou společnou a nerozdílnou. samozřejmě za předpokladu udržení nějaké rozumné ekonomické cestovní rychlosti, protože palivo je jen součást ceny dopravy, vedle odpisů lodě, mzdových nákladů posádky a pojištění.
2. emise hnusů. nejlevnější je chrlit výfukové plyny ze spalování té hnusné černé břečky rovnou komínem a chladit motor mořskou vodou průtokově (s kontaminací vody všemi netěsnostmi, které těm pomaloběžným prádelním hrncům moc efektivity neubírají). tady jsem plně na straně enviromentářů a považuji za rozumné, vhodné a žádoucí, aby se chladilo s odděleným primárním a sekundárním okruhem a aby výfukové plyny procházely nějakým čištěním a aby se nechrlily hnusy do vody a vzduchu.
Odpovědět
1. emise ďábelského sodovkového plynu. přímo úměrné spotřebě těžkých frakcí ropy používané jako palivo pro pomaloběžné dvoutaktní vznětové motory. snížit spotřebu je samozřejmě společný zájem svaté církve klimatické a provozovatelů a zákazníků námořní dopravy a každému procentu snížení spotřeby na tunu přepraveného nákladu na deset tisíc kilometrů budou všichni tleskat rukou společnou a nerozdílnou. samozřejmě za předpokladu udržení nějaké rozumné ekonomické cestovní rychlosti, protože palivo je jen součást ceny dopravy, vedle odpisů lodě, mzdových nákladů posádky a pojištění.
2. emise hnusů. nejlevnější je chrlit výfukové plyny ze spalování té hnusné černé břečky rovnou komínem a chladit motor mořskou vodou průtokově (s kontaminací vody všemi netěsnostmi, které těm pomaloběžným prádelním hrncům moc efektivity neubírají). tady jsem plně na straně enviromentářů a považuji za rozumné, vhodné a žádoucí, aby se chladilo s odděleným primárním a sekundárním okruhem a aby výfukové plyny procházely nějakým čištěním a aby se nechrlily hnusy do vody a vzduchu.
PH
Pavel Hanzl
14.8.2025 20:51 Reaguje na Lukas B.Výfuky jdou většinou do vody a ta černá břečka je nejlevnější, co může být, bo všichni chtějí benzín.
Odpovědět
TS
Tonda Selektoda
15.8.2025 09:43 Reaguje na Lukas B.Ano, Lukáši, ale musí k té ochraně být vytvořeny podmínky dříve, než se takové lodě a jejich motory začnou stavět. Někdo, na základě nějakých platných technických norem a výkresů, ty lodě projektuje, staví, zkouší, certifikuje... Další je pak zaplatí a provozuje a udržuje, podle předpisů výrobce. Požadovat u takto postavených a provozovaných lodí, snížení emisí pod technicky možnou hranici, danou konstrukcí lodě, nebo požadovat placení výpalného ve formě nákupů novodobých odpustků (povolenek), je pak mimo.
Odpovědět
LB

Ničivé počasí v jihovýchodní Asii není náhoda. Teplejší oceány poskytují bouřím více energie
Tisíce starých skládek v Evropě mohou při povodních ohrozit pitnou vodu
Studie: Africké pralesy už uhlík nezachytávají, naopak ho produkují