V CHKO Lužické hory vznikla černá stavba. Podle stavebníka jde o mysliveckou pozorovatelnu, podle správy o chatu
Bez vědomí stavebního úřadu, místních obyvatel i orgánů ochrany přírody zabrala stavba část čerstvé kůrovcové holiny s výhledem do přilehlé krajiny. V těsném sousedství je cenný bukový porost, který tvoří první zónu CHKO. "Během let 2018 a 2019 dobrovolníci a pracovníci Hnutí DUHA během Vlčích hlídek přímo na svazích kopce a v jeho okolí opakovaně nalezli pobytové znaky, ukazující na výskyt vlka obecného," uvedl Miroslav Kutal, vedoucí programu Šelmy Hnutí DUHA.
Zástupcům Hnutí DUHA Olomouc se podařilo získat další údaje na základě zákona o svobodném přístupu k informacím a také díky osobní schůzce se stavebníkem. Je členem mysliveckého sdružení, které si příslušnou honitbu pronajímá od Lesů České republiky. Ty však stavbu v současné podobě neschválily a v dopise Hnutí DUHA uvedly, že nebudou souhlasit ani s dodatečnou legalizací. Stavebník argumentoval podle Kříčka tím, že objekt je mysliveckým zařízením k pozorování a lovu zvěře. Takto se zpravidla označují myslivecké posedy a kazatelny. "Jejich parametry, určené zákonem, však stavba přesahuje," uvedl Kříček.
Celý objekt se zcela vymyká běžným zvyklostem pro stavbu zařízení k lovu zvěře, a to svým vzhledem, rozměry, stavebním provedením a umístěním uvnitř oploceného území. Podle názoru Správy CHKO Lužické hory stavba odpovídá rekreačnímu objektu a je nutné ji odstranit.
Vedoucí odboru stavebního úřadu v České Kamenici Věra Drobná ČTK řekla, že musí ze zákona dát majiteli stavby možnost, aby si zažádal o její dodatečné povolení.
"K tomu on mi musí doložit, že stavba není v rozporu s žádným právním předpisem nebo s jakýmkoli zájmem, který je chráněný státem," uvedla Drobná. K celé věci se musí vyjádřit i veškeré dotčené orgány, například státní správy lesů či CHKO Lužické hory. Pokud se majiteli podaří získat všechna stanoviska kladná, nebude mít Drobná podle svých slov důvod majiteli stavbu dodatečně nepovolit. Na dodatečné povolení stavby má investor lhůtu dva měsíce. Drobná dodala, že mu ji kvůli situaci kolem pandemie koronaviru nejspíš o měsíc prodlouží.
Přečtěte si také |
Profesoři klimatologie mají větší uhlíkovou stopu než jiní akademici. Častěji létajíreklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (147)
Miroslav Vinkler
27.10.2020 18:00Současná úprava povinnost ohlášení spojuje u staveb pro lesnictví a zemědělství s 70m² a výškou 5 m, stavby pro chovatelství s 16m² a výškou 5m.
Krejcar Stanislav
27.10.2020 18:53 Reaguje na Miroslav VinklerMiroslav Vinkler
27.10.2020 18:58 Reaguje na Krejcar StanislavVilda Smakal
27.10.2020 20:10 Reaguje na Krejcar StanislavAnežka M
30.10.2020 17:38 Reaguje na Miroslav VinklerJinak ta formulace pomocí plochy a výšky je docela štědrá, na 30m2 s trochou šikovnosti už postavíte slušný srubík. Některé judikáty vám přitom za (černou) stavbu pro bydlení označí i maringotku nebo seník, pokud je např. uzavíratelný. Rozhodující pro posouzení, zda se stále ještě jedná o stavbu pro myslivost, nebo už o černou rekreační chatu bude nejspíš vnitřní zařízení stavby, to, jestli je vytápěná, má pobytovou místnost, dřevník, zázemí atd.
Jakub Graňák
27.10.2020 19:15Jarek Schindler
28.10.2020 08:29 Reaguje na Jakub GraňákJinak v článku se píše......"Bez vědomí stavebního úřadu, místních obyvatel i orgánů ochrany přírody". Žádnému z těchto subjektů se snad tyto stavby nehlásí. Lčr to s velkou pravděpodobností nahlášeno bylo.
Usměvné je tvrzení, že se stavba....vymyká běžným zvyklostem pro stavbu zařízení k lovu zvěře.
Takže asi jediný problém je Hnutí Duha a to , že tam Vlčí hlídky v minulých letech opakovaně nacházeli pobytové znaky vlka.
Na rozdíl od pana Křížka také bohužel nevím jaké jsou parametry pro stavbu mysliveckých zařízení tohoto typu a jakým zákonem jsou určené?
Jiří Daneš
28.10.2020 23:35 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
29.10.2020 00:37 Reaguje na Jiří DanešOn tu luxusnější a pohodlnější kazatelnu pro dlouhodobé pozorování a lov zvěře nestavěl snad ani ten Palas.
Hunter
28.10.2020 12:48 Reaguje na Jakub GraňákJakub Graňák
29.10.2020 08:52 Reaguje na HunterDAG
29.10.2020 10:20 Reaguje na Jakub GraňákČmmj se dost pročistila a po letech konečně začíná dělat dobrou práci.
Záleží také na Vašem chování.
Hunter
29.10.2020 10:46 Reaguje na Jakub GraňákJakub Graňák
29.10.2020 11:53 Reaguje na HunterHunter
29.10.2020 12:42 Reaguje na Jakub GraňákJakub Graňák
29.10.2020 13:53 Reaguje na HunterJarek Schindler
29.10.2020 17:36 Reaguje na Jakub GraňákPokud byste vybouchal naráz těch 2,5 ha tak s velkou pravděpodobností asi porušíte zákon atd.
No a pokud vás škody zvěří nechávají chladným, tak chladnými nemusí nechat vaše sousedy. Určitě nenechávají chladnými různé duhové a podobné takyochranáře.
No a hlavně. Kde by mělo být podle vás nejvíce zvěře když ne v takových, lidskou nohou nedotčených oblastech?
Jakub Graňák
29.10.2020 18:48 Reaguje na Jarek SchindlerAle jinak díky za tip, začnu vymáhat škody a aspoň to budu mít za co oplotit
Jarek Schindler
29.10.2020 20:12 Reaguje na Jakub GraňákPokud to tedy ty srnky "sem tam" ohryžou tak asi moc u vás přemnožené nebudou. Takže také děkuji. Tvrzení různých eko na vlastním lese úspěšně vyvracíte.
Jakub Graňák
30.10.2020 09:26 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
30.10.2020 11:47 Reaguje na Jakub GraňákJakub Graňák
30.10.2020 13:15 Reaguje na Jarek SchindlerBřetislav Machaček
27.10.2020 19:36Ona ta představa ochránců na lov v noci a mrazu je asi odlišná od
praxe. Znám úspěšného lovce černé zvěře, který má postavený zateplený
posed s pohovkou a s pohybovým čidlem směřovaným k újedišti. Pak může
klidně lovit i mezi směnami v práci a není unaven. Spokojeně podřimuje
ve spacáku a při signálu čidla se nachystá k lovu. Je to jako u rybářů
lovících 24 hodin v kuse po celý týden způsobem chyť a pusť v soukromých
revírech. Spí ve stanech s kamínky či autopřívěsech a čekají na záběr
těch stokrát chycených trofejních kaprů. Záběry jim hlídá elektronika
a podobnou cestou půjde časem i lov zvěře. Možná, že stavba zahrnuje
i sklad krmiva a nebo jiného sezónního materiálu, který se musí
uschovat před nenechavci. Pana z DUHY chápu, že je rozhořčen tím, že
není les pouze pro ochránce a vlky, ale i pro myslivce a že místo vlků
budou zvěř lovit myslivci. Vždyť konají záslužnou práci, když chtějí
zachránit okolní lesy před "přemnoženou" zvěří. Ono je hlavně důležité
to ihned prohnat tiskem, ač ještě nejsou známy závěry šetření stavebního odboru příslušné obce, orgánů CHKO a LČR. Takže já si vyčkám a pak to
budu případně kritizovat.
Lukas B.
28.10.2020 10:56 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
28.10.2020 11:26 Reaguje na Lukas B.Hunter
28.10.2020 11:30 Reaguje na Lukas B.Lukas B.
28.10.2020 17:32 Reaguje na HunterJarek Schindler
28.10.2020 11:58 Reaguje na Lukas B.No a i při lovu jsou druhy zvěře které jde ze zákona lovit v noci. No a v noci je kvalitní technika v první řadě předpokladem bezpečnosti. On je problém s tím, že dříve se po nocích (za tmy) po lesích a polích nepromenádovalo tolik lidí.
Dalším aspektem je potom skutečnost, že lidská civilizace udělala ze zvěře na mnoha místech "noční" zvěř.
Na jednu stranu se mluví o tom jak se musí snižovat stavy divočáků na druhou stranu , pokud se myslivci ty stavy snaží snižovat, je to také špatně a vymýšlejí se způsoby jak to ztížit. Taková to "obyvatelná" pozorovatelna navíc slouží i k pozorování a lovu za denního světla. Zvěř není rušena neustálým příchodem a odchodem. Je celodenní přehled o pohybu zvěře. Atd.
Vilda Smakal
27.10.2020 20:08Patrik Lamberg
28.10.2020 05:40To jsem zvědavý k čemu Vaše bezplatné zastoupení před soudem povede. :D
Slovan
28.10.2020 12:48 Reaguje na Plha z Kojčic"Zástupcům Hnutí DUHA Olomouc se podařilo získat další údaje na základě zákona o svobodném přístupu k informacím a také díky osobní schůzce se stavebníkem. Ten je členem mysliveckého sdružení, které si příslušnou honitbu pronajímá od Lesů České republiky. Ty však stavbu v současné podobě neodsouhlasily a v dopise Hnutí DUHA uvedly, že nebudou souhlasit ani s dodatečnou legalizací."
Hunter
28.10.2020 13:08 Reaguje na SlovanSlovan
28.10.2020 14:04 Reaguje na HunterJarek Schindler
28.10.2020 13:44 Reaguje na SlovanArgumenty Duhy jsou směšné.
Že tam dobrovolníci tzv. Vlčích hlídek v minulých letech opakovaně nacházeli pobytové znaky vlka?
Že to stavěl bez vědomí stavebního úřadu, místních obyvatel i orgánů ochrany přírody? Proč by to měl těmto hlásit a z čeho povinnost to těmto subjektům hlásit, vyplývá?
Další potom jsou zase pouze zbytečné výkřiky Duhy mající za úkol pouze manipulovat s veřejností.
Pan Křížek nic samozřejmě dodatečně nevysvětlí. Duha nediskutuje, pouze jen plivne jedovatou slinu a tak byste mi pane Slovane mohl vysvětlit kde se pojednává o kazatelně a jejich parametrech určených zákonem, které však tato stavba přesahuje?
Hunter
28.10.2020 14:23 Reaguje na Jarek SchindlerSlovan
28.10.2020 14:40 Reaguje na Jarek Schindlerhttps://www.myslivost.cz/Poradny/Pravni-poradna/souhlas-vlastnika-pozemku-k-mysl--zarizenim
Vždyť i zde se píše: "Domnívám se, že souhlasu není třeba pro zařízení přenosná s umístěním nepřesahujícím týden a s podmínkou, že vlastníka pozemku v této době neomezují v užívání honebního pozemku." a "Trvalá zařízení vyžadují vždy souhlas vlastníka. Za trvalé zařízení, které nevyžaduje souhlasu vlastníka, lze asi požadovat jen myslivecký chodník."
Koneckonců, je to na stavebním úřadě, který ví nejlíp, zda to porušuje zákon.
Jarek Schindler
28.10.2020 15:05 Reaguje na SlovanJarek Schindler
28.10.2020 21:40 Reaguje naJarek Schindler
30.10.2020 19:09 Reaguje naJinak nevyvracím tvrzení, že to v současné podobě neschválili. Pochybuji o tom, že by nebyli spraveni o výstavbě. Pochybuji, že neschválili žádost o výstavbu mysliveckého zařízení. No a černou stavbou to je jen z důvodu překročení maximálních, pro myslivecké zařízení povolených rozměrů. Vycházím z rozměrů poskytnutých panem Huškem.
Jarek Schindler
31.10.2020 18:51 Reaguje naNapsal jsem, že s velkou pravděpodobností LČR obdrželi, tak jak má být, žádost o výstavbu mysliveckého zařízení. To že v "současné podobě"stavba nesplňuje podmínky pro stavbu mysliveckých zařízení a Lčr to v současné podobě neschválí, protože to nesplňuje ty podmínky, je věc druhá. Jestli to nechápete .......,není to můj problém.
Jarek Schindler
1.11.2020 09:35 Reaguje naAno , snažit se komunikovat s takovým anonymním chcípáčkem je nejen ztrátou času......
Plha z Kojčic
29.10.2020 05:18 Reaguje na SlovanJarek Schindler
28.10.2020 08:32 Reaguje naPetr Pekařík
28.10.2020 09:39 Reaguje na Patrik LambergSlovan
28.10.2020 11:14 Reaguje na Petr PekaříkA vysvětlete mi dvě věci. Je to na místě po těžbě - tak na co tam budou myslivci koukat, až tam bude mladý hustý vzrostlý les? A co vlčí hlídky páchají? Vysazují vlky? :D Ty vlky, kteří k nám evidentně přišly ze sousedního Saska? Protože pro vlka je asi 7 km z jedné strany a 13 km z druhé strany přes České Švýcarsko fakt velký problém a proto se tam musí vysazovat a já nevím co ještě :D
Hunter
28.10.2020 11:43 Reaguje na SlovanJiří Hušek
29.10.2020 09:57 Reaguje na HunterHunter
29.10.2020 10:48 Reaguje na Jiří HušekJiří Hušek
29.10.2020 11:10 Reaguje na HunterHunter
29.10.2020 12:47 Reaguje na Jiří HušekBřetislav Machaček
28.10.2020 11:48 Reaguje na Slovanlesích se psy a mnohdy ještě na volno nepovažuji
za ochránce přírody, byť by ti psi poslouchali na
slovo. Mnoha zvířatům vadí pouze psí pach a už
to místo obloukem míjí a samice často opustí
mláďata pouze "očichána" psem. Je škoda, že přes
své nadšení nevíte takové základní věci a vesele
si venčíte své pejsky v lese, kde jste schopen
kritizovat myslivce za cokoliv. Máte tam asi
velmi tolerantní myslivce a nebo jste s nimi ve
sporu a děláte jim naschvály. Vy je ale neděláte
s těmi psy pouze jim, ale hlavně přírodě samotné.
Tak mi můžete jako jiní anonymové vynadat, ale
musel jsem vám povědět, co se v lese sluší a patří.
Majka Kletečková
29.10.2020 21:50 Reaguje na Břetislav MachačekPlha z Kojčic
29.10.2020 05:27 Reaguje na SlovanSlovan
29.10.2020 11:52 Reaguje na Plha z KojčicJirka Černý
28.10.2020 06:31Hunter
28.10.2020 11:41Jaroslav Štemberk
28.10.2020 12:00 Reaguje na HunterHunter
28.10.2020 12:10 Reaguje na Jaroslav ŠtemberkJiří Hušek
29.10.2020 10:07 Reaguje na HunterHunter
29.10.2020 12:01 Reaguje na Jiří HušekSlovan
28.10.2020 13:08 Reaguje na Hunterhttp://zpravodajstvi.ecn.cz/index.stm?x=2643881&apc=ztvx1--
Píše se tam, který zákon byl podle hnutí Duha porušen a je to na stavebním úřadě. Se stavbou mj. nesouhlasí ani majitel honitby (Lesy ČR), ani správa CHKO. Takže tak.
"Že se tam údajně našly stopy vlka? No a co má být? Nehledě na to, že silně pochybuji, že dotyční jsou schopni odlišit stopu psa a vlka." - mluví se o pobytových znacích - mezi ně patří mj. i trus, mršiny, nalezené chlupy (podrobené následnou analýzou) nebo záběry z fotopastí. Stopy mezi ně mohou patřit taky, ale je velice těžké (až nemožné) je 100% odlišit od některých psů.
Hunter
28.10.2020 13:19 Reaguje na SlovanTy pobytové znaky vlka byly nejspíš stopy vašich čoklů, když tam s nima pobíháte.
Břetislav Machaček
28.10.2020 18:04 Reaguje na Slovanhned důkaz o vlku pod Petřínem. To samé může být snímek
z fotopasti a může být třeba z Nýdku v Beskydech. Pokud jim nevadí přítomnost vašich psů a myslivců střílejích zvěř z toho "posedu", tak to nejsou vlci, ale kreatury, jakých je zde většina . Takové důkazy jsou víte na co? Na h...o.
Slovan
29.10.2020 16:01 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
29.10.2020 16:53 Reaguje na Slovanz tohoto místa. Pro vlky je padesát kilometrů
při hledání nového působiště otázka jednoho
či dvou dnů a vy už z toho děláte pomalu novou
vlčí oblast. To ZOO a Petřín byla nadsázka,
neboť zmanipulovat místo nálezu zaujatými
nálezci není opravdu nic těžkého. Když se
budu chtít zviditelnit, tak použiju cokoliv,
čím to budu dokazovat. Bez nálezů se těžko
dokazuje vůbec samotná činnost, na kterou
stát přispívá a výsledky musí přece být.
Já vám ty rozbory DNA neberu, já pouze
poukazuji na skutečné místo odběru, pokud
to nebyl nález skutečně nestranného člověka
a pokud se i on nestal obětí podvrhu.
Slovan
29.10.2020 23:40 Reaguje na Břetislav MachačekSvatá Prostoto
28.10.2020 14:20Pak není co řešit. Sundat.
Viktor Šedivý
28.10.2020 14:30 Reaguje na Svatá ProstotoAle HD má patent na rozum, tak se do toho míchá.
Svatá Prostoto
28.10.2020 14:43 Reaguje na Viktor ŠedivýA obránci myslivosti, a teď to opravdu nemíním nějak pejorativně, by měli přestat blbnout. Tohle fakt není posed, ne, není a ani smykem, a pokud budou v podobných případech moc vířit vodu, tak by se jim mohlo v naší akční byrokracii snadno stát, že výstavba posedu se stane slušnou administrativní pakárnou ke které budou dokládat papírů jak na elektrárnu. Takže bych na jejich místě zrovna v tomto případě nedráždil hada bosou nohou ...
Jarek Schindler
28.10.2020 14:50 Reaguje na Svatá ProstotoPochybuji , že stavebník je pitomec a i kdyby náhodou stavba přesahovala těch 30m2 a 5m výšky vždy se da zmenšit. Tak proč sundávat?
Svatá Prostoto
28.10.2020 15:15 Reaguje na Jarek SchindlerDruhá věc je co píšu, když začne takto víc myslivců blbnout, tak si vykoledují akorát to, že se ze stavby posedu stane úřednická pakárna. Ale to je váš boj.
Třetí věc, kterou jsem prve opomněl, je stanovisko Správy CHKO, kterou ale tvůrce toho díla jaksi opomněl.
Pokud získá souhlas majitele pozemku a CHKO, ať to tam teda zůstane, i když já bych tohle u sebe nepovolil ani smykem, jinak ať to jde dolů. Proti stavbě normálního posedu samozřejmě nemám lautr nic.
Hunter
28.10.2020 15:29 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
28.10.2020 20:33 Reaguje na HunterHunter
29.10.2020 06:24 Reaguje na Svatá ProstotoTady je ten odkaz:
https://photos.google.com/share/AF1QipPOBcvpENTFQMzyp6eUAs2EKqKWVUXIBjmbreHY-6zp6mCIrQ0BffIP3ggIXSZNFg?key=VjNScUdjR1gzMS1RQnhFR1hNN0dGaE1iN0hHU2tn
Slovan
29.10.2020 11:43 Reaguje na HunterČím víc zde přispíváte, tím víc si vás představuji jako člověka, který dokáže krásně zkurv*t pověst všem těm normálním myslivcům ve vašem okolí. Příběhy o tom, jak je tohle běžné na státních pozemcích a v chráněných územích na Slovensku, Rumunsku a já nevím kde ještě jinde... to si vyprávějte lidem, kteří tam nikdy nebyli a kteří se nevěnují ochraně přírody.
Našel jsem zajímavý rozhovor od jednoho slušného myslivce a architekta zároveň:
https://www.myslivost.cz/Casopis-Myslivost/Myslivost/2015/Leden-2015/Myslivecka-zarizeni-jsou-vizitkou-uzivatele-honitb
"Je ale nad slunce jasné, že kazatelny se staví na pozemku někoho, je třeba s ním stavbu probrat, ujednotit se na postupu, to je ale běžná rutina, která se snad běžně dodržuje." - ona běžná rutina se dodržuje asi jen u slušných lidí. Nebudu zde odsuzovat myslivce, kteří si místo kazatelny postavily chatku. Je nadmíru jasné, že pokud nepřemluví k souhlasu majitele pozemku (LČR), Správu CHKO a nepředloží navíc dokumenty o tom, že stavba nepřesahuje velikostní parametry a že tedy vše splňuje (čemuž fakt nevěřím a už vůbec ne po tom, co napsal p. Hušek), tak ta chatka půjde dolů. Pokud to jsou slušní lidé, budou to respektovat a uznají svou chybu. A je to tak správně! Nechť si tohle staví na svém soukromém pozemku.
Hunter
29.10.2020 12:28 Reaguje na SlovanSlovan
29.10.2020 13:55 Reaguje na Hunterhttp://calatorinspirat.ro/romania/cabana-de-vanatoare-a-lui-ceausescu/
Hunter
29.10.2020 17:29 Reaguje na SlovanSlovan
30.10.2020 00:29 Reaguje na Hunterhttps://www.youtube.com/watch?v=8TX5igWpaYU&ab_channel=TVR
Zde je vidět z čeho střílel jen v čase 9:55 a 13:28. Pokud mi ukážete onu vámi zmiňovanou srubovou kazatelnu třeba z vašich cest (jistě jste si je fotil když jste tedy v tom Rumunsku skoro doma), budu jedině rád.
Ty vaše kecy o paneláku jsou vážně už trapný :) Ikdyby byla pravda to co píšete, tedy, že je to v Rumunsku běžné (já si takové stavby v Rumunských horách prostě nikdy nevšiml, sorry), furt jste sám uznal, že se jedná o stavby z doby Ceausescua (tedy desítky let staré, který si v té době mohl dělat co chtěl) a dnes slouží mnohdy k jiným účelům a jiné jsou zase polorozpadlé. Navíc předpokládám, že dnes i v tom Rumunsku existují nějaké zákony a pravidla a pokud by si chtěl někdo něco podobného postavit nového, musel by ty zákony dodržet a podmínky splnit. A už vůbec v chráněné oblasti a na cizím pozemku! Stejně jako u nás. Nikdo proti podobné stavbě vlastně ani nic nemá, pokud by vše splňovala (hlavně tedy to, že s tím aspoň souhlasí vlastník pozemku a mělo by to maximální povolné rozměry).
Hunter
30.10.2020 13:12 Reaguje na Slovan"Kazatelna, dá-li se toto zařízení vůbec takto nazvat, byla velmi pohodlná a skládala se ze dvou oddělených částí. V té větší byly dvě palandy nad sebou, na kterých se dalo pohodlně vyspat, a u okýnka směřujícího ke krmelišti jakási napodobenina vysoké barové židle, ze které se mělo zřejmě lovit. Ve druhé části boudy byla umístěna malá komora na všechno možné harampádí a také suchý záchod. Ten byl velmi nezbytný pro to, aby lovci během noci nemuseli odbíhat mimo posed. Součástí budky byla také kamna, kde lze topit podle potřeby třeba celou noc."
https://www.myslivost.cz/Casopis-Myslivost/Myslivost/2015/Duben-2015/Za-medvedem-do-Rumunska
Slovan
30.10.2020 14:22 Reaguje na HunterVíte, já jsem si ten váš odkaz mysliveckých kazatelen a jiných zařízení prohlídl a i sem na něj reagoval. Problém je, že jsem tam nenašel nic, co by se aspoň podobalo tomu co je na obrázku v článku. Ale i kdyby bylo - bylo by to zcela jistě postaveno legálně a se souhlasem vlastníka. Chápete?
Také nepopírám, že v tom Rumunsku větší kazatelny existují. Jen si troufám říct, že nejsou tak běžné jak tvrdíte a pokud jdete po rumunských horách, máte velmi malou pravděpodobnost na něco takového vůbec narazit. I lovec z článku to našel jen díky rumunskému průvodci. Prostě Rumunsko má ještě dost divoké a hlavně rozlehlé hory. Bohužel ani v článku není žádná fotka, člověk neví jak je to velké apod. a proto sem ji chtěl od vás. Furt nevím, jak to vůbec vypadá. A na netu sem taky nic nenašel.
https://cs.imgbb.com/ - zde si jednoduše nahrajete obrázek a stačí zkopírovat odkaz a dát ho sem. Pokud nějakou fotku třeba najdete.
Svatá Prostoto
29.10.2020 17:14 Reaguje na HunterHunter
29.10.2020 17:37 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
29.10.2020 17:09 Reaguje na HunterTřeba tohle https://photos.google.com/share/AF1QipPOBcvpENTFQMzyp6eUAs2EKqKWVUXIBjmbreHY-6zp6mCIrQ0BffIP3ggIXSZNFg/photo/AF1QipNha-sZ3XNA4EwIzckNMK-jlLH7mobo7rao65wI?key=VjNScUdjR1gzMS1RQnhFR1hNN0dGaE1iN0hHU2tn ... už mi přijde moc. To už je fakt lovecká chata, byť v luftě, a ne posed. V některých zemích, sám některé uvádíte, mi to přijde ok, ale u nás asi jen výjimečně.
A musím říci, že na stavbu něčeho takového už bych chtěl být jako vlastník upozorněn (jinak než ... postavíme si posed), a stavět něco podobného v CHKO bez souhlasu Správy mi přijde jako nabíhat si na vidle.
Taky je pravda, že já jsem v případě nepovolených staveb (popř. postavených jinak, než povoleno bylo) docela startovací a považuji to vyloženě za mor.
Hunter
30.10.2020 12:41 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
30.10.2020 16:18 Reaguje na HunterJarek Schindler
28.10.2020 15:45 Reaguje na Svatá ProstotoAž se změní zákon, změní se přístup. Zatím to ale ničemu pravděpodobně neodporuje.
Správa CHKO není pronajímatelem honitby a v první zóně to podle článku také není.. Takže nic se asi neopomnělo. Zákony jasně říkají co se smí a na to jestli je něco klasické a něco neklasické se snad nehraje. Srubové stavby navíc do přírody a krajiny zapadají víc než cokoliv jiného.
Takže pokud pan Kříček uvádí, že: parametry, určené zákonem, však stavba přesahuje," měl by uvést ty parametry stavby. Jinak je to bohužel pouze další lživé tvrzení HD.
Pokud parametry stavba splňuje a je doklad o zaslání žádosti na Lčr je asi jakákoliv diskuze o zákonnosti zbytečná.
Svatá Prostoto
28.10.2020 21:22 Reaguje na Jarek SchindlerKlasický krytý posed, co máme třeba na pozemku, je taková ta krychle cca 2x2x2. Od oka, nikdy mne nenapadlo to měřit, stejně tak to může být asi 2,5 - 3 m nad zemí. Myšlena podlaha, takže dohromady to bude mít 5m max.
Nemám tam s tím nejmenší problém, ale pokud by někdo za námi přišel s takovouhle obludností, tak bychom jej hnali svinským krokem.
Jinak tedy nevím z čeho vycházíte při tvrzení, že souhlas CHKO s umístěním stavby platí pouze v případě I. zóny. Pokud vím, tak v I. zóně se jakákoli výstavba nepřipouští, v ostatních zónách je potřeba mít souhlas vždy. Navíc v článku se píše " ... prohřešek nahlásil Správě CHKO Lužické hory. Přestože správa stavebníka podle Kříčka vyzvala k odstranění nedokončené stavby, práce pokračovaly." ... a fakt si nemyslím, že na Správě CHKO jsou takoví pitomci, aby nevěděli, zda do toho mají co mluvit či nikoli, navíc souhlasem CHKO podmiňuje dodatečný souhlas se stavbou i vedoucí stavebního odboru v České Kamenici. Pokud je to tedy dle vašeho názoru jinak, prosím o opravdu konkrétní odzdrojování.
Další věc je, že Kříček uvádí, že parametry určené zákonem stavba přesahuje. Rozměry přitom neuvádí. Potud s vámi souhlas. To ale znamená pouze to, že své tvrzení neprokazuje. Nic víc. Třeba má pravdu, třeba ne a fakt se to vejde do toho 30m2 a 5m, ale psát tu něco o možné lživosti tvrzení, když my oba víme prd, jak je to vlastně velké ... to mi přijde fakt mimo.
Jarek Schindler
29.10.2020 00:20 Reaguje na Svatá Prostotol) stavby pro hospodaření v lesích a stavby pro výkon práva myslivosti do 30 m2 zastavěné plochy a do 5 m výšky, bez podsklepení.
No a v zákoně o ochraně přírody se píše:
Výkon rybářského a mysliveckého práva v národních přírodních rezervacích je možný jen se souhlasem orgánu ochrany přírody.
Z toho vyplývá, že pokud jsou rezervace součástí honitby je souhlas OOP k výkonu práva myslivosti udělen.
No a pak je tu ještě :Na území národních parků a chráněných krajinných oblastí nelze bez souhlasu orgánu ochrany přírody vydat rozhodnutí o umístění, povolení či změně v užívání stavby. Jaký souhlas tedy správa CHKO vydává a hlavně k čemu ho vydává když
rozhodnutí o umístění stavby ani územní souhlas nevyžadují stavby pro výkon práva myslivosti do 30 m2 zastavěné plochy a do 5 m výšky, bez podsklepení? A tak pořád dokola.
A lživá tvrzení? Tak například mediálně rozmáznutý případ údajně postřeleného rysa, dokonce s rentgenovým snímkem údajné střely. Nějak to vyšumělo do ztracena. Nebo snad ne? Kam se poděla ta mediální bublina?
No a v tomto případě podle mě jde pouze o to jestli to splňuje parametry pro stavby které územní souhlas nevyžadují. Pokud to splňuje ty parametry je to zase pouze další bublina.
Jiří Hušek
29.10.2020 10:20 Reaguje na Jarek SchindlerHunter
29.10.2020 10:51 Reaguje na Jiří HušekHunter
29.10.2020 12:03 Reaguje na Jiří HušekHunter
29.10.2020 13:08 Reaguje na Majka KletečkováJarek Schindler
29.10.2020 18:00 Reaguje na Jiří HušekJiří Hušek
29.10.2020 20:42 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
30.10.2020 06:33 Reaguje na Jiří HušekNo názor a dojem z článku a fotky snad mít mohu.
Takže, ještě jednou děkuji za uvedení rozměrů.
Jiří Hušek
30.10.2020 09:58 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
30.10.2020 11:39 Reaguje na Jiří HušekRuku na srdce pane Hušek. opravdu se vám zdají argumenty HD uvedené v článku relevantními? Nebo jsou to spíš jen "pohádky" o zlém myslivečkovi co se cpe do lokality kde úřadují vlčí hlídky?
Svatá Prostoto
29.10.2020 16:50 Reaguje na Jarek SchindlerPodle mne nemáte pravdu. Pokud to má do těch 30/5, tak odpadá nutnost komunikace se stavebním úřadem. S tím souhlas (byť tedy osobně se mi to podle fotek nezdá, ale to nic neznamená). Ale pořád jsem přesvědčen, že v intencích 114/1992 Sb. a následně https://luzickehory.ochranaprirody.cz/res/archive/165/021488.pdf?seek=1401868944 je pro umístění jakékoli stavby, posed nevyjímaje, nutný souhlas Správy CHKO.
S ohledem na to, že podle svého vyjádření bude souhlas Správy vyžadovat i vedoucí příslušného stavebního odboru, nejsem v tomto názoru až tak osamocen.
Ale uvidíme jak správní řízení dopadne.
Svatá Prostoto
29.10.2020 16:52 Reaguje na Svatá ProstotoJarek Schindler
29.10.2020 18:11 Reaguje na Svatá ProstotoJarek Schindler
30.10.2020 06:07 Reaguje na Svatá ProstotoJiří Hušek
30.10.2020 10:12 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
30.10.2020 11:23 Reaguje na Jiří HušekSvatá Prostoto
30.10.2020 15:39 Reaguje na Jiří HušekV případě CHKO bych se domníval, že subjektem, který je z tohoto hlediska oprávněn posoudit, zda stavba krajinný ráz mění či snižuje, je Správa CHKO. V tom případě jsou dvě možnosti, buď se Správou záměr konzultuji a na základě jejího vyjádření stavbu realizuji, nebo to "risknu". Co ale v takovém případě, když Správa ex post usoudí, že stavba krajinný ráz snižuje/narušuje?
Což se může stát i u toho posedu, i kdyby byl v těch limitech 30m2/5m.
Ale možná to beru zbytečně formalisticky.
Jarek Schindler
29.10.2020 00:31 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
29.10.2020 16:27 Reaguje na Jarek SchindlerJarek Schindler
29.10.2020 18:31 Reaguje na Svatá ProstotoMajka Kletečková
28.10.2020 19:29Podezřívám pracovníka Hnutí Duha, že na tu stavbu upozornil ze závisti. Nepřeje myslivcům možnost počkat si na vlky v útulném srubu, zatímco vlčí hlídky se musí pracně terénem pachtit za pouhými pobytovými znaky a živé vlky vidí akorát z fotopastí.
Jirka Černý
28.10.2020 19:51Svatá Prostoto
28.10.2020 21:27 Reaguje na Jirka ČernýMohl to udělat úplně stejně kdokoli jiný, jen by to asi neskončilo na ekolistu:-).
Hunter
29.10.2020 12:06 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
29.10.2020 16:24 Reaguje na HunterAle pokud to někdo vnímá jinak, tak samozřejmě proč ne, tohle bude vždy subjektivní.
Hunter
30.10.2020 12:38 Reaguje na Svatá Prostotojaroslav hes
29.10.2020 02:38Hunter
29.10.2020 06:27 Reaguje na jaroslav hesAnežka M
30.10.2020 17:55 Reaguje na HunterŠkoda že nevíme jak chata vypadá uvnitř, ledcos by to vyjasnilo.
Miroslav Vinkler
29.10.2020 11:07Vyvozovat z toho, že si myslivec postavil neobvyklé ( nikoli však nezákonné) zázemí v CHKO na hraně holiny ,že se jedná o tragédii pro životní prostředí je nesmyslné a zavání jarmarečními triky.
Nevím proč by LČR neměly vydat souhlas s umístěním na svém pozemku.
Škoda, že ochranáři a milovníci vlků neřvali,když se vybudovala stezka do oblak na Dolní Moravě --návštěvnost 180 tis./rok--- a již tam budují další veledílo "Pěšky až do nebe " - visutou stezku přes údolí ,výška 90 m,délka 700m , která zase přiláká další statisíce těsně pod Králický Sněžník.
Této trvalé devastaci přírody,těsně vedle NATURA 2000 všechny složky státní správy a samosprávy dávají zelenou.
A vy tady budete řešit pár latěk na kraji paseky.
Jiří Hušek
29.10.2020 11:25 Reaguje na Miroslav VinklerHunter
29.10.2020 12:49 Reaguje na Jiří HušekSlovan
29.10.2020 13:07 Reaguje na Miroslav Vinkler"Stavět rozhlednu na místě, které již nyní poskytuje daleké výhledy do krajiny, je prachsprosté mrhání veřejnými penězi. Pro třetí nejvyšší pohoří u nás je to po výstavbě lyžařského areálu a stezky v oblacích v Dolní Moravě další těžká rána. Ještě před pár lety málo navštěvované místo a unikátní ostrov divočiny plíživě devastuje masový turismus,“ sdělil Jiří Beneš z Hnutí Duha.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/kralicky-sneznik-rozhledna-polsko-stavba.A200918_140401_pardubice-zpravy_lati"
Vždyť se k Hnutí Duha můžete v tomto přidat a společně proti tomu vést kroky. Ta rozhledna se, bohužel, již staví. Ale já třeba o tom novém, jak píšete, veledíle slyším poprvé...
Je evidentní, že Králičák máte v oblibě a s Duhou jste v tomto za jedno. I já podepsal petici proti stavbě rozhledny, na kterou jste sem dával odkaz. Mě osobně se týká například těchto "pár latěk" a jsem nesmírně rád, že na to někdo upozornil a je to v řešení.
Miroslav Vinkler
29.10.2020 15:01 Reaguje na SlovanInvestor : Sněžník a.s. , jinak investor z Brna
Úplatný úřad : MěÚ Králíky
Udivené obecenstvo : AOPK ČR /SCHKO Jeseníky
Slovan
29.10.2020 15:09 Reaguje na Miroslav VinklerJarek Schindler
30.10.2020 06:52 Reaguje na Slovanod HD nečetl nic proti podstatně monstróznější Stezce v oblacích je potom tou druhou věcí. Otázkou je proč se proti výstavbě té Stezky také takto výrazně neangažovali? Od Králík je jeden z nejkrásnějších pohledů na Kralický Sněžník. Naruší ho další megastavba? Kde je HD s kritikou výstavby této nové "atrakce"? Četl nebo slyšel jste , že by tomu dali alespoň tolik prostoru jako stavbičce o rozměrech 49m2?
Svatá Prostoto
30.10.2020 16:25 Reaguje na Jarek SchindlerI Morava má právo na svůj Špindl!!!
Jen doufám, že pana Vinklera teď netrefí:-).
Miroslav Vinkler
1.11.2020 11:51 Reaguje na Svatá ProstotoTakhle se to dělat nemá, a máslo na hlavě nemá brněnský investor,který jen velmi šikovně využil hlouposti či úplatnosti státní správy a samosprávy.
Mně to pouze prokazuje pokrytectví státu,který si nejen do zákonů,ale dokonce i do Ústavy včlenil odstavce o přírodním bohatství a jeho ochraně, ale v praxi je dalek svým slibům.
Stejně tak funguje pražská mafie ve Špindlu.
Svatá Prostoto
1.11.2020 14:52 Reaguje na Miroslav VinklerÚplně stejně to mám třeba s Pecí pod Sněžkou, kdy mi ta nová výstavba přijde prostě hnusná. Horizont se dal svést na komunisty, ale to co tam dnes vzniká je podle mě celkově ještě horší. Prostě spodek PpS mi už přijde jako jeden lunapark. Ale asi to místní tak chtějí. Já tam mám celkem dost známých a jezdím tam, a oni to berou jako příležitost. Tak jsem zticha. Je to můj názor, nežiji tam a ani nemám patent na rozum. A až to bude moc, tak tam holt přestanu jezdit. Nic lepšího mne nenapadá.
Špindl byl hnusný vždy, tam je mi to jedno:-))).
Hunter
29.10.2020 13:21 Reaguje na Miroslav VinklerJiří Hušek
30.10.2020 11:01Jarek Schindler
30.10.2020 11:52 Reaguje na Jiří HušekHunter
30.10.2020 12:44 Reaguje na Jiří HušekSvatá Prostoto
30.10.2020 16:29 Reaguje na Jiří HušekMajka Kletečková
30.10.2020 15:38Radim Polášek
31.10.2020 17:31 Reaguje na Majka KletečkováOvšem spousta CO2 se emitovala zbytečně. Kdyby byly tyto relevantní údaje v článku a ne že byly diskutujícími až na konci diskuze doslova vytahány z pana Huška, spousta elektronů na spoustě internetových serverech by se nemusela hýbat a spousta možná desítek, možná stovek kilogramů, možná ještě víc CO2 by zůstala ve svých zdrojích a nedostala by se do ovzduší.
A HD by nebylo zviditelněno, což podle všeho byl hlavní záměr tohoto článku.