https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-portugalsku-vysetruji-hon-pri-nemz-16-lidi-zabilo-540-zvirat
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Portugalsku vyšetřují hon, při němž 16 lidí zabilo 540 zvířat

23.12.2020 12:00 | LISABON (ČTK)
Ministr životního prostředí Joao Matos Fernandes označil akci 16 lovců za "ohavný čin", který nemá nic společného s myslivostí.
Ministr životního prostředí Joao Matos Fernandes označil akci 16 lovců za "ohavný čin", který nemá nic společného s myslivostí.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Portugalský vládní institut pro ochranu přírody začal vyšetřovat událost z minulého týdne, kdy skupina lovců při honu postřílela za dva dny na 540 zvířat, převážně jelenů a divokých prasat. Ministr životního prostředí Joao Matos Fernandes označil akci 16 lovců za "ohavný čin", který nemá nic společného s myslivostí, informují místní média.
 

Obrázky desítek mrtvých zvířat vyskládaných na farmě asi 50 kilometrů od Lisabonu se objevily na sociálních sítích s popiskem "Dokázali jsme to! 540 zvířat se 16 lovci v Portugalsku. Absolutní superrekord v lovu." V místních médiích se objevily také fotky, na níž se usmívající pár fotí se zabitými zvířaty jako s trofejemi.

Fotky vyvolaly bouřlivé kritické reakce. Skupina poslanců ze strany PAN, bojující za ochranu přírody a zvířat, událost označila za jatka a vyzvala vládu, aby věc vyšetřila.

Ministr životního prostředí k události na farmě Torre Bela také řekl, že byl fotografiemi z místa šokován. Dodal, že institut pro ochranu přírody okamžitě zruší zúčastněným lovecké licence. Nyní shromažďuje důkazy pro možné trestní stíhání a věc předá prokuratuře. Ministr dodal, že zváží reformu loveckého zákona.

Událost odsoudila i Portugalská lovecká federace, která uvedla, že se o ní dozvěděla ze sociálních sítích. Rovněž vyzvala k vyšetření akce a připomněla, že se stala na místě, kde se plánuje velká fotovoltaická elektrárna na rozloze asi 775 hektarů. Kontroverzní projekt kritizují ekologové a zatím je v posudkovém řízení. Firmy, které se na projektu podílí, odmítly, že by měly s lovem cokoli společného.

Agentura AFP citovala portugalský týdeník Expresso, podle něhož akci organizovala španělská firma, která pořádá hony ve Španělsku a Portugalsku. Podle něj i lovci byli Španělé. Vyjádření firmy zatím AFP nedostala.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (59)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Sl

Slovan

23.12.2020 11:23
Hova*a, doslova! “Firmu” okamžitě zakázat....
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.12.2020 13:13 Reaguje na Slovan
Jsou to jen druhy, které jsou v Evropě přemnožené a prostředí spíš škodí. A výřady se dělaly po každém honu. Prostě jen bublání zelených exkrementů, kterými někteří ekologičtí aktivisté myslí.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

24.12.2020 17:39 Reaguje na Slovan
My si přece na přemnožené jeleny a divočáky pěstujeme vlky, naši myslivci tak šetří na střelivu, díky péči státní AOKP o celé vlčí smečky. To že vlci raději žerou ovce, kozy a telata, za to podle Vás "Slovan" jistě mohou ti, co ta domácí zvířata chovají. Nechcete je také označit za "Hova*a, doslova! “Firmu” okamžitě zakázat....", tedy ty chovatelské firmy.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.12.2020 10:11 Reaguje na Slovan
Za co???!!! Že v praxi udělali to co vy a vám podobní požadujete provádět u nás?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.12.2020 11:38
Nějaký zavádějící článek. Po každém honu se dělal výstav ulovené zvěře a v dobách nedávno minulých se jednalo o běžné počty. Třeba zajíci, bažanti...
Kdo nevěří ať se podívá do archivních výtisků Myslivosti či obdobných periodik.
Když si Angele Merkel udělá selfíčko se zběhlými syrskými sirotami, je to akt humanismu.
Tady se z běžného výstavu zvěře udělá antihumánní akce hodna prokurátora.
A to bych mohl vzpomenout "humánní bombardování Jugoslávie" a použití munice z ochuzeného uranu na nevojenské cíle. Kde byli portugalští poslanci a ekologové made in Brusel ?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

23.12.2020 12:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Po "humanitárním bombardování" Jugoslávie se žádný oficiální výřad na internetu neprezentoval, takže se celá akce dala před veřejností celkem úspěšně zatutlat.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

23.12.2020 12:18
Z článku jsem nevyčetl, zda se dotyční lovci něčeho trestného dopustili. Kromě toho na výřadu byly hlavně druhy, které jsou v Evropě celkem přemnožené. Neměli by ti lovci za to dostat spíše medaili?
Odpovědět
Hu

Hunter

23.12.2020 12:41
Tak stěžují si jenom ekofanataci a ekologisté. Zažil jsem výřady 100 ks černé/den. A co má jako být?
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

23.12.2020 13:07
Loví se, je to špatně. Neloví se, je to taky špatně. Aby se v tom prase vyznalo.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

23.12.2020 13:46
Je to veľmi dobrý príklad toho, ako hlboko je rozdelená ochrana prírody a ako nevieme, čo vlastne chceme. Neviem ako v Portugalsku, ale v Čechách a na Slovensku sú diviaky a vysoká zver a totálne premnožené. Z hľadiska ochrany prírody je jedno, či 540 ks zveri vystrielal 1 poľovník alebo 100 poľovníkov. Regulácia počtov zveri je potrebná, pretože počty predátorov sú nízke. Ak niekomu vadí zabíjanie, nie je iná možnosť. Nie je reálne, aby reguláciu diviakov a vysokej zveri prebral vlk. Krajinu sme príliš zmenili a pretvorili ku vlastnému prospechu a vlk v kultúrnej krajine nemá miesto. Nakoniec vlci zabíjajú zver bolestivejšie a nemilosrdnejšie ako poľovníci. Je zjavné, že ochranári nevedia zaujať postoj ani k fotovoltaickej elektrárni o rozlohe 760 ha. Normálny človek by mal byť vydesený, že je niečo také možné.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

23.12.2020 18:00
Nevím co se ve společnosti děje, ale lidé asi přichází o rozum. Pokud se vystřelovala farma (u nás se historicky nazývá obora) ať z jakého důvodu. Je třeba vědět, zda to je v souladu s platnou legislativou v dané zemi. Ostatní ať jim do toho laskavě nemluví.
Asi nikomu nevadí když odvezou na jatka celý chov drůbeže nebo celý prasečák. To se nikomu nehodí dát na tz zeď v tlamoknize (facebook).
Jak jsem již dříve napsal pro jedny jsme vrazi a druzí nás kritizují, že nelovíme zvěř. Ta vše sežere .., pole,lesy i louky a nakonec vypije i vodu v rybníce.
Viděl jsem několik obor a kupodivu v dobře vedené oboře roste krásný rozvolněný les a jsou tam květnaté louky...Tak kde je ta jejich mantra o přemnožené zvěři.
V hospodě, až se zase otevřou, si kritici myslivců klidně dají k jídlu nějakou tu zvěřinku.

Odpovědět
ČM

Čech M.

23.12.2020 23:32 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Nedivte se, že ty obory jsou hezké, ony ty stromy tam byly před tou oboru, ne až po ní. A rozvolněný les si většina vlastníků nepřeje, důvod je jasný.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

24.12.2020 09:22 Reaguje na Čech M.
Taky tam jsou řádné oplocenky ne jako ty na dotace.... i ovocné stromy tam rostou... Vše je jen o hospodáři, buď je dobrý nebo špatný. A to nezáleží na typu vlastnictví. I když když je to moje tak si toho hledím asi více.
A pro ty co si nic nepamatují, ať si dojedou na Konopiště a podívají se do záznamů co ulovil následník trůnu...
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.12.2020 10:02 Reaguje na Čech M.
Proč pane Čech si svá tvrzení nejdřív, když to neznáte, alespoň neověříte?
Ony ty stromy tam nějaké samozřejmě byly i před oborou. Málokterá, spíš žádná se asi nestavěla čistě na zemědělské půdě.
No ale máme tu oboru s více než pětisetletou historii. Stará obora 1480. Fůra obor vznikala v následném století.
Kněžičky -1562,Termanec, Hukvaldy - 1567, Vřísek -1570, Poněšice 1628,
Takže těch původních stromů, abyste mohl tvrdit, že tam byly i před tou oborou, tam asi zase tolik nenajdete. Nebavím se samozřejmě o těch "několika" dubech, co tam díky těm oborám přežily.
Jinak souhlasím, že obory jsou hezké a díky svému poslání jsou nejen "hezké" ale jsou i významným krajinotvorným prvkem.
Odpovědět

Jirka Černý

23.12.2020 21:58
Čím víc západ tím víc mentální retardace a pro lovce myslivce a další jednoznačně platí žádné sociální sítě nepoužít, chápu že je lákavé pochlubit se jak se povedl hon, lov, naháňka atd. Ale mějte rozum a pochopte že na sockosítích svět funguje jinak než logicky.
Odpovědět
JD

Jindřich Duras

28.12.2020 22:52 Reaguje na Jirka Černý
To není o lovcích a myslivcích, i když i těm bychom tu mohli vyprat triko. Je to o střelcích. Idiotech, co prostě musí něco zabít.
Bohatší deprivanti jezdí střílet do Afriky, kde jim toho nebožáka postaví před pušku. Méně bohatí, nebo když se jim nechce do Afriky, masakrují polodivoké kačeny po rybnících u nás v Čechách, přičemž sejou olovo všude kolem.
Neukazujte na Západ a púodívejte se do našich krajů, pane!
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.12.2020 09:40 Reaguje na Jindřich Duras
Aha tak pan Duras touží myslivcům "vyprat triko" a přitom o sobě mluví v čísle množném. Ubohé .
Odpovědět
ČM

Čech M.

23.12.2020 23:24
Něco podobného bylo i na Moravě před pár lety, když jistý pán, který zbohatl na výrobě paštik, rušil svoji oboru a nechal se vyfotit před dvoumetrovou hromadou daňků. A nikdo ho neperzekuoval, naopak LČR s ním tu oboru vyšmelily za větší kus lesa, aby mohl zcelit svoje pozemky.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.12.2020 09:33 Reaguje na Čech M.
Tak nevím co vám vadí víc pane Čech. Asi to že zbohatl na výrobě paštik. To zbohatnutí se ve vašich kruzích neodpouští.
Bohužel tu dvoumetrovou hromadu daňků mu někdo nastřílet nařídil.
Takže o co jde?
No a LČR pokud vím tak pozemky z důvodu scelení vyměňovali běžně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.12.2020 23:42
Já to asi možná čtu jinak než většina, ale jak to chápu, tak problém nebyl ten odlov, ale ta jeho prezentace typu ... "Dokázali jsme to! 540 zvířat se 16 lovci v Portugalsku. Absolutní superrekord v lovu.".

Což mi přijde skutečně nešťastné.

Lov k lesnímu hospodářství patří, resp, je zcela nezbytný, u nás by zejména ta černá byla zcela v pohodě ... spíš by bylo potřeba přidat ... ale i tak bych byl nerad, kdyby to bylo prezentováno jako nějaká soutěž či rekord a podobně. To jak kdyby benga nafotili x zadržených a komentovali to slovy "Dokázali jsme to, předvedli/zadželi jsme xxx kusů, prostě rekordní noc!". Už chybí jen aby vedle v okrese ten rekord chtěli trumfnout ....

Přece jen si myslím, že smyslem myslivosti je udržovat nějakou rovnováhu v přírodě a ne překonávání nějakých rekordů v lovu a myslivost by měla mít nějakou etiku ... resp. jsem přesvědřen o tom, že ji má. Tohle mi s ní v souladu zrovna nepřijde.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

24.12.2020 13:08 Reaguje na Svatá Prostoto
O to presne ide, či majú kontrolovať ochranári poľovnícku etiku. Nedávno bol taký prípad, niekto na Slovensku nafilmoval ako poľovníci zastrelili 2 jeleňov pri krmelci. Z hľadiska ochrany prírody je to pritom jedno či boli zastrelení pri krmelci alebo v lese.
Najlepšie by bolo zriadiť profesionálnu službu na udržanie stavov zveri a poľovníkov zrušiť. Predišlo by sa tým možno niektorým negatívam a snáď by sa aj naozaj dodržiavali predpísané stavy zveri. Na druhej strane by to stálo nemalé finančné prostriedky, poľovníci to robia zadarmo - ešte majú svoje výdavky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.12.2020 13:57 Reaguje na Vladimir Mertan
Tak podle článku to odsoudila i nějaká jejich verze myslivecké jednoty. Takže to vypadá, že nevoli to vzbudilo nejen mezi ochránci. Portugalskou legislativu samozřejmě neznám, takže kdo má a může konat, případně jak, netuším, tedy neřeším.

S tou profesionální službou mne to napadlo už dávno, ale jednak je to u nás neprůchozí, jednak jde o její financování, jak správně píšete. Osobně si myslím, že v tom by mohly pomoci výnosy z prodeje zvěřiny, pokud by se to dělalo centrální způsobem včetně zpracování a prodeje koncovým spotřebitelům.

Ale to je momentálně utopie a nemá cenu to nějak řešit.
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

24.12.2020 14:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Já bych to viděl tak, že se lovecká federace posrala z ochranářských extrémistů a prostě se snaží žehlit.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.12.2020 18:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Ta profesionální služba by byla neprůchozí. Znám pár myslivců a všichni mají stejnou řeč - kolik ušetřili na mase díky tomu, že si občas v lese něco bouchnou. A s ohledem na to, kolik se v republice zastřelí třeba spárkaté, ta profesionání služba by musela být pořádná skupina lidí.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

24.12.2020 20:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Ide o dôvody zriadenia takejto profesionálnej služby. Práve takáto služba by nebola viazaná poľovníckymi tradíciami a mohla by regulovať stavy zveri podľa aktuálnej potreby poľnohospodárov aj ochrany prírody. Na začiatku by museli byť zásahy proti danielom, muflónom diviakom a vysokej zveri podstatne razantnejšie ako to dnes robia poľovníci. Je to žiaľ utópia, z viacerých dôvodov, tak napríklad veľa politikov poľuje, ďalej ani nemusím pokračovať.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

25.12.2020 13:03 Reaguje na Vladimir Mertan
Prosím vás kdo by to platil? Museli by pobírat plnohodnotný plat odpovídající platům odborníků, tak 30 - 60 tisíc čistého, 50 - 100 tisíc hrubého plus náhrada výdajů a muselo by jich být tak odhadem dvacetina počtů myslivců, aby to ve všech honitbách stihli a přitom odvedli kvalitní profesionální práci, to je tak 6000 lidí na republiku. Každý měsíc by to stálo tak 600 milasů, možná se všemi výdaji až miliarda Kč.
Vlastníci pozemků by rozhodně tolik peněz, odhadem tak 10 - 50 Kč za každý hektar pozemku každý měsíc neplatili ani náhodou a stát, respektive daňoví poplatníci taky ne.
Odpovědět
Hu

Hunter

25.12.2020 15:52 Reaguje na Radim Polášek
To jste ještě z hodně levného kraje.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

26.12.2020 12:58 Reaguje na Hunter
No, nechtěl jsem, aby vyšly příliš vysoká čísla.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

26.12.2020 08:58 Reaguje na Radim Polášek
Nejde o to kto by to platil. Chcel som poukázať na fakt, že aj profesionálna služba zriadená na reguláciu zveri by musela postupovať podobne intenzívne ako tí portugalskí poľovníci v , pravdepodobne aj intenzívnejšie. O zriadení profesionálnej služby na reguláciu zveri sa začalo hovoriť na Slovensku. Mohla by fungovať zároveň s poľovnými združeniami a riešila by len určité problémy. Neviem čo z toho bude, žiaľ kvôli kvóte vlkov sa dostali ministri príslušných rezortov do konfliktu a spolupráca bude asi prestane fungovať.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

26.12.2020 13:01 Reaguje na Vladimir Mertan
To je podstané, kdo by to platil. Protože někdo to platit musí a majitelům pozemků sdružených v Honebním společenstvu by to museli přikázat speciálním zákonem. Zbývají tedy peníze daňových poplatníků neboli další zbytnění státu.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

26.12.2020 13:38 Reaguje na Radim Polášek
Nechcel som to tu rozoberať, pretože by to bolo na dlhú debatu. Nie som si istý, ale návrh ministra Mičovského bol taký, aby poľovné združenia sami zaplatili za zásah vo svojom revíre. To znamená kto má nadstav zveri zaplatí službe za zásah a povedzme mäso z ulovených zvierat môže predať, je to vec dohody. Dalo by sa to nastaviť rôznym spôsobom, nebolo by to jednoduché. Samozrejme, čím viac by boli obmedzené poľovné združenia, tým viac by musel štát doplácať na takúto činnosť. Je mi jasné, že poľovníci investujú do svojej zábavy a teda činnosti nemalé prostriedky.
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

24.12.2020 14:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Ministr životního prostředí k události na farmě Torre Bela také řekl, že byl fotografiemi z místa šokován. Dodal, že institut pro ochranu přírody okamžitě zruší zúčastněným lovecké licence. Nyní shromažďuje důkazy pro možné trestní stíhání a věc předá prokuratuře. Ministr dodal, že zváží reformu loveckého zákona.

A to vše kvůli prezentaci?
Odpovědět
RP

Radim Polášek

25.12.2020 13:04 Reaguje na Jan Olejníček
Spíš kvůli strachu ze zelených a jiných aktivistů.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

25.12.2020 13:28 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, také mi to nepřipadá být v souladu s mysliveckou etikou, aby jedním z hlavních důvodů toho lovu bylo chlubení se rekordem nejvyššího počtu postřílených zvířat.
A nelíbilo se mi to ani v minulosti u leckterých zaznamenaných lovů naší šlechty.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

25.12.2020 14:52 Reaguje na Majka Kletečková
Po šlechtě, první republice a Protektorátu, tady byli komunisti se svými lidovými myslivci, kteří chytali zajíce a stát je prodával kapitalistům na západě Evropy a kupoval za utržené peníze pomeranče na svátky. Byl o tom onehdy pořad v ČT.
Teď to nejde zajíce chytat, natož prodávat. Příroda je tak revitalizována péčí ekologických aktivistů, že nejsou zajíci, takže je můžeme akorát zase kupovat my. Ale odkud? A to ještě nebyla řeč o vrabcích, sýkorkách, chocholouších, skřivanech, ale i o koroptvích, bažantech a dalších drobných zvířatech, která díky záchráncům přírody a jejich "péči", u nás vymírají, nebo i už vymřely. Toho si páni novináři nevšimají a páni ministři to ani vyšetřovat nechtějí? 17 kusů přemnožených divočáku kteří byli za den zastřeleni v tom Portugalsku v průměru jedním lovcem za den, to je pro zelenající veřejnost přímo pošušňáníčko!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

28.12.2020 18:28 Reaguje na Jiří Daneš
To, že ve srovnání s minulostí u nás žije velmi málo zajíců, koroptví, bažantů apod., není kvůli ochráncům přírody a jejich péči, to máte v hlavě popletené. Např. za rapidní snížení početnosti koroptví stojí zejména změny v zemědělském hospodaření, zahrnující scelování pozemků, mechanizaci a chemizaci (hlavně používání pesticidů). Jak to dnes vypadá s počtem bažantů nevím, ale před sametovou revolucí si vzpomínám, že z bažantnice u vrbenských rybníků v Č. Budějovicích vypouštěli myslivci velké množství uměle odchovaných bažantů. Střelcům bažantů pak tato jejich kořist běhala naproti, protože čekala přikrmování, na které byla zvyklá. Aby po nich mohli střílet, museli je od sebe odhánět.
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

25.12.2020 09:54
Asi se opět naplnilo přísloví o tom, že všecko zlé je pro neco dobré.
Na základě toho honu a článku portugalský Mžp zrušil kladné stanovisko environmental impact assessment k té plánované fotovoltaice :)))

https://www.jn.pt/local/noticias/lisboa/azambuja/ministro-suspende-avaliacao-de-impacto-ambiental-da-quinta-da-torre-bela-13169537.html

Tak teď může PT čekat žalobu od amerického investora.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

25.12.2020 12:54
Tak trochu jsem čekal, že se ten blábol objeví taky v Ekolistu.
Podstatný totiž není počet těch kusů, podstatná není ani prezentace lovců. Podstatný není ani řev zelených a podobných lidí, kteří podle mne z podstatné části prostě závidí, že si oni sami taky nemohou bouchnout nebo nemohou mít to maso, protože něco podobného vyžaduje skutečnou práci. Skutečné učení na myslivecké zkoušky , skutečné učení na nějaké testy na zbrojní průkaz a vůbec na to všechno, co naše zákony k tomu vyžadují.
Podstatné je, jestli v tom Portugalsku všechno proběhlo podle tamějších zákonů a nařízení. O tom se ale nikdo nikde v těch blábolech nezmiňuje.
Odpovědět
JAROSLAV HALAMA

JAROSLAV HALAMA

25.12.2020 14:35
Ještě že spousta diskutujících nerozhoduje o tom jáká zvířata přežijí a která budou vyhubena,to už by na planetě nebylo ani živáčka,ale zůstala by zde spousta arogantních hlupáků !!
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

25.12.2020 14:54 Reaguje na JAROSLAV HALAMA
Zelených hlupáků.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

28.12.2020 18:34 Reaguje na JAROSLAV HALAMA
Ano, naprostý souhlas.
Odpovědět
JD

Jindřich Duras

28.12.2020 22:47
Prý že rekord?! To ještě nebyli v Čechách, když se střílejí tzv. polodivoké kačeny na rybnících! Máme přesně takovéhle zvěrstvo přímo pod nosem!
Navíc ty kačeny ničí celý rybník trusem a vyžráním všeho a lovci zase olovem, které rozdávají na vše strany!
Tak co, ještě vám přijde to Španělsko tak hrozné :o)?!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

29.12.2020 11:04 Reaguje na Jindřich Duras
Ano, to podle mne zcela odporuje etice myslivectví. A bohužel k těmto masakrům dochází v ČR. Cituji z jednoho příspěvku: „Mladé kačeny jsou z hromadného chovu (inkubovaná vejce a vykrmená káčata) v červnu vyvezena do jednotlivých rybníků, kde jsou vesele krmena až do popravy v září a říjnu. Ti střelci nejsou lovci, ale klienti, co potřebují něco občas zabít, aby byli šťastní. Aby nemuseli na skutečný lov, mají kolem rybníka a taky uprostřed množství dřevěných posad, odkud to pálí hlava nehlava. Na 4 hektarovém rybníce = na malé louži, je kolem 1000 ks kačen. Za den se ten rybník prakticky vystřílí.“ ... Mrtvých kachen je tolik, že by je psi nezvládli aportovat. Takže místo nich nastupuje četa Ukrajinců.
Odpovědět
Hu

Hunter

29.12.2020 11:16 Reaguje na Majka Kletečková
:-):-):-)
Odpovědět
va

vaber

29.12.2020 13:17 Reaguje na Majka Kletečková
proč jsou lidé u myslivců, proto aby sbírali žaludy a přikrmovali zvěř? určitě ne,
jsou tam proto ,že chtějí mít flintu , střílet do něčeho živého a zabíjet a aby to ospravedlnili vypráví, že tím chrání přírodu,
tak to největší ochránce byl nástupník trůnu z Konopiště ,co sám vysřílel statisíce kusů zvěře v době kdy ještě nebyla přemnožená, přestože bylo tehdy zvěře asi stokrát víc než dnes, v době kolem začátku dvacátého století ,
do terčů myslivce střílet nebaví ,musí to být živé a téct krev
Odpovědět
Hu

Hunter

29.12.2020 13:42 Reaguje na vaber
Ja mam nejradši, když ta krev neteče, ale přímo stříká! Skoda, ze u toho poradne nekvicej. A pak ještě nejdřív zabít maminku a pak teprv to mláďatko, když se vrací a tu maminku hledá. To je teprve to správný maso. Debile!!!!!!!!!!!!!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

29.12.2020 14:13 Reaguje na Hunter
„Debile!!!!!!!!!!!!“ zakvákal potrefený kačer.
Možná se, pane Huntere, osobně účastníte těchto honů v Jižních Čechách na rybnících Skutek a Potěšil, že?
Odpovědět
Hu

Hunter

29.12.2020 14:17 Reaguje na Majka Kletečková
Mila Majko, kdyby tupost nadnasela, tak se vznášíte jak holubička.
Odpovědět
va

vaber

30.12.2020 09:18 Reaguje na Hunter
přesně takoví chtějí zabíjet, primitivove
Odpovědět
Hu

Hunter

30.12.2020 10:57 Reaguje na vaber
Jasne, smrt je mym řemeslem, to je jediný o co jde, hlavně když stříká krev. Debile!!!!
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.12.2020 13:59 Reaguje na vaber
Jak málo stačí eko.... k tomu aby se stal expertem na myslivost a věděl co myslivce baví a proč člověk vůbec myslivost dělá. Ano takové jednoduché závěry jsou vůbec doménou eko.... a to eko si s tím vystačí vlastně ve všem. Je to tak jednoduché. Příroda vše zařídí.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.12.2020 14:07 Reaguje na Majka Kletečková
Paní Kletečková proč si myslíte, že máte právo kecat do věcí kterým vůbec nerozumíte a nic o nich nevíte.
Tomu co jsem napsal výše odpovídá i vaše citace. Takových ekobláznu jako autor té citace sice není zase tolik ale jsou o to hlasitější. "Aby nemuseli na skutečný lov"? Co je podle vás tím skutečným lovem ? Až budete o myslivosti něco vědět pak teprve mluvte o její etice.

Odpovědět
MK

Majka Kletečková

29.12.2020 14:32 Reaguje na Jarek Schindler
Skutečný lov si představuji např. tak, jak jsem ho zažívala kdysi s dědou nebo strejdou u Bošileckého a Horusického rybníka. Z lovu každý lovec obvykle přinesl jen pár ptáků, někdy také žádného. Mrtvé nebo raněné kachny dohledávali a přinášeli psi, někdy museli s hledáním pomoci i lovci samotní. A kachny tehdy byly opravdu divoké. Nikoliv uměle odchované jen za tím účelem, aby mohly zanedlouho klientům posloužit jako živé terče.
Odpovědět
Hu

Hunter

29.12.2020 14:53 Reaguje na Majka Kletečková
Nikoho asi nezajímá, co si představuje nějaká ekologisticka nanda z JC, co je jednou odbornice na pastevecke psy, pak najednou zase odbornice na psychologii vánočního kapra a teď zas na etiku lovu a myslivosti
Odpovědět
Hu

Hunter

29.12.2020 14:57 Reaguje na Hunter
Mimochodem Majko, umíte udělat knedlíky?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

29.12.2020 15:03 Reaguje na Hunter
Hledáte kuchaře? Přes ekolist?
Odpovědět
Hu

Hunter

30.12.2020 10:58 Reaguje na Majka Kletečková
Takže ani vařit neumíte.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

30.12.2020 18:06 Reaguje na Hunter
Indukce a dedukce zřejmě není Vaší silnou stránkou. Jakou známku jste měl ve škole z matematické logiky?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

29.12.2020 17:18 Reaguje na Majka Kletečková
Vy asi vůbec nevíte paní Klatečková, že se u nás divoká kachna loví dvěma způsoby. Že význam těch dřevěných posad je i jiný něž ta vaše pouhá palba hlava nehlava . Atd. Ti Ukrajinci, to je také perla. Jste opravdová znalkyně. Jen tak dál.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist