Vlaky v Belgii bude pohánět solární energie
Dvě míle dlouhý tunel původně vznikl kvůli ochraně zbytků původního lesa, které by jinak musely být z bezpečnostních důvodů vykáceny. Dnes navíc nese fotovoltaické panely a tak pomáhá životnímu prostředí hned dvakrát.
Množství elektřiny, kterou panely za rok vyrobí, odpovídá denní spotřebě všech vlaků v Belgii. Solární elektřinu bude také využívat železniční stanice v Antverpách.
Bart Van Renterghem, vedoucí belgické společnosti Enfinity, která panely instalovala, si chválí, že jde o perfektní způsob, jak snížit uhlíkovou stopu. Střecha tunelu, na které jsou panely namontovány, totiž nemá prý žádné ekonomické využití. Navíc od nápadu po realizaci neuběhl ani rok, zejména prý proto, že solární panely na takovém místě nikomu nevadí.
Enfinity prý musela odložit další projekty ve Velké Británii. Důvodem je připravovaná změna pravidel dotací na velké solární projekty, která v praxi znamená nižší návratnost pro investora. Britská vláda totiž tvrdí, že solární technologie jsou příliš drahé. Van Renterghem odpovídá, že náklady za poslední dva tři roky klesly na polovinu.
Na Blackfriars, železniční stanici v Londýně, bude instalován nejvyšší počet solárních panelů ve Velké Británii. Na střeše bude na jaře příštího roku umístěno 4 400 panelů s instalovaným výkonem 1 MW, což pokryje 50 % spotřeby celé stanice.
Podle článku Damiana Carringtona „High-speed Euro train gets green boost from two miles of solar panels“ zveřejněného dne 6. Června 2011 na serveru guardian.co.uk.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
To jste si vycucal zase z prstu, co? - 10. 7. 2011 - psStěžování v parlamentu mi bude prd platný. Takže dělám to jediné a to snažím se přesvědčit vás zelené maniaky o tom, že šetření znamená úplně něco jiného než vyhodit několik set miliard korun za to, že tzv. oze bude pokrývat spotřebu el. energie ve výši 0.5 %. Protože pokud se to trapné půl procentíčko těch několi set miliard korun vyhodí tak nebude na údržbu silnic, na údržbu železnic na dotace do hromadné dopravy, (takže lidi budou jezdit auty přes centra měst), nebude na zateplování (takže ušetříme půl procenta el. energie ale veškeré zbývající hnědé uhlí s celým Jiřetínem prohučí komíny tepláren), nebude na stavby a modernizace čističek (takže v malých obcích budou do potoků a řek dále vesel proudit splašky), atd. atd. Už je vám to jasné, proč se mi vyhazování obrovských sum peněz prakticky za nic nelíbí a proč vás zelené, kteří toto vyhazování prosazujete považuji za hlupáky co neumějí do pěti napočítat (popřípadě za zloděje, pokud to děláte pro peníze), nebo vám to mám vysvětlit ještě jednodušeji? |