VW hlásí další problémy. Tentokrát se týkají údajů o emisích CO2
Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se podle mluvčího firmy týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia. Zahrnují ale i menší počet benzinových automobilů. Podle agentury DPA by automobily mohly do ovzduší vypouštět více emisí oxidu uhličitého, než uvádí výrobce, a mohly by mít rovněž vyšší spotřebu pohonných hmot. Volkswagen zdůraznil, že zjištěné nesrovnalosti nemají vliv na bezpečnost vozů.
U naftových aut se nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého týkají motorů o objemu 1,4 litru, 1,6 litru a 2,0 litru. U vlajkové značky VW jde o vozy Polo, Golf a Passat, u značky Audi o modely A1 a A3 a u značky Seat o auta Leon a Ibiza, řekl agentuře DPA mluvčí podniku.
V září americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.
Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let. V letošním třetím kvartálu prodělala na provozní úrovni 3,5 miliardy eur (zhruba 95 miliard Kč) po zisku 3,2 miliardy eur před rokem. Výsledky negativně ovlivnila tvorba rezervy v objemu 6,7 miliardy eur na budoucí opatření související se skandálem.
reklama