https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vw-hlasi-dalsi-problemy-tentokrat-se-tykaji-udaju-o-emisich-co2
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

VW hlásí další problémy. Tentokrát se týkají údajů o emisích CO2

4.11.2015 11:51 | BERLÍN (ČTK)
Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se podle mluvčího firmy týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia
Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se podle mluvčího firmy týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | SMG / Shutterstock
Německý automobilový koncern Volkswagen zjistil u svých vozů nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2). Problém by se mohl týkat zhruba 800 000 aut, včetně škodovek. Podniku by mohl způsobit hospodářkou újmu kolem dvou miliard eur (54 miliard Kč), uvedla firma. Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zatím týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů.
 

Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se podle mluvčího firmy týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia. Zahrnují ale i menší počet benzinových automobilů. Podle agentury DPA by automobily mohly do ovzduší vypouštět více emisí oxidu uhličitého, než uvádí výrobce, a mohly by mít rovněž vyšší spotřebu pohonných hmot. Volkswagen zdůraznil, že zjištěné nesrovnalosti nemají vliv na bezpečnost vozů.

U naftových aut se nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého týkají motorů o objemu 1,4 litru, 1,6 litru a 2,0 litru. U vlajkové značky VW jde o vozy Polo, Golf a Passat, u značky Audi o modely A1 a A3 a u značky Seat o auta Leon a Ibiza, řekl agentuře DPA mluvčí podniku.

V září americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let. V letošním třetím kvartálu prodělala na provozní úrovni 3,5 miliardy eur (zhruba 95 miliard Kč) po zisku 3,2 miliardy eur před rokem. Výsledky negativně ovlivnila tvorba rezervy v objemu 6,7 miliardy eur na budoucí opatření související se skandálem.



reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MM

Milan Milan

4.11.2015 19:38
Takže tzv. plánované městské nízkoemisní zóny jsou vlastně zbytečné,protože nízkoemisní auta nízkoemisní nejsou a je jedno jaký mají certifikát.....
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist