Výrobce zelené oceli má dohodu s dodavatelem automobilkám za 1,5 miliardy eur
H2GS patří mezi producenty oceli, kteří se snaží změnit způsob výroby této slitiny a nahradit uhlí tzv. zeleným vodíkem, který se vyrábí za pomoci obnovitelné energie. Ocelárenský průmysl patří k jednomu z nejvíce znečišťujících průmyslových odvětví na světě. Toto odvětví už více než 100 let spoléhá převážně na stejné výrobní postupy a na celosvětových emisích oxidu uhličitého se podílí zhruba sedmi procenty.
Očekává se, že dohoda sníží emise oxidu uhličitého firmy ZF téměř o 2,3 milionu tun ve srovnání s tradičními postupy výroby oceli, uvádí se ve sdělení. H2GS bude také spolupracovat se subdodavateli ZF.
H2GS v červnu obdržela ekologické povolení k zahájení výstavby závodu na severu Švédska. Závod by měl do konce desetiletí vyrábět pět milionů tun zelené oceli ročně. Zakladatelem a největším akcionářem firmy je Vargas Holding, který je rovněž spoluzakladatelem a jedním z největších akcionářů švédského výrobce baterií Northvolt, upozornila agentura Bloomberg.
ZF dodává technologie mobility pro osobní a užitková vozidla a další průmyslové aplikace. Podnik má 168 závodů ve 32 zemích, včetně České republiky.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (25)
Richard Vacek
9.8.2023 09:24Richard Vacek
9.8.2023 14:13 Reaguje na Jiří SvobodaPředpokládám, že ve Švédsku to mají podobné.
Jiří Svoboda
9.8.2023 15:58 Reaguje na Richard VacekRichard Vacek
9.8.2023 18:54 Reaguje na Jiří SvobodaRadim Polášek
12.8.2023 17:31 Reaguje naJedině že by si nevzdělaní zelení exponenti představovali, že současně všechny okradou a potom současně všechny zadotují a potom se budeme mít všichni dobře. Jak si to nějak takhle podobně svého času představovalala rudá totalita.
Jarka O.
10.8.2023 11:44 Reaguje naJarka O.
9.8.2023 13:00 Reaguje na Richard Vaceka JE mají také. Vítr bude asi jen doplněk, když občas zafouká.
Galipoli Petr
9.8.2023 16:12 Reaguje na Richard VacekLukas B.
10.8.2023 10:28 Reaguje na Galipoli Petrredukce železné rudy "něčím jiným" než oxidem uhelnatým je nepochybně fantastická technologie (existuje-li aspoň v poloprovozním měřítku) a jako taková klade otázky ohledně vlastností takto vyrobeného materiálu, zejména tedy čím bude uhlík ve slitině s železem zvané ocel nahrazen, o mechanických vlastnostech, jejich stálosti, mezikrystalické korozi, únavové mechanice atakdále, a jako úzkpoprsý technik bych se velmi zdráhal použít takový kosmický materiál na něco bezpečnostně relevantního, například čep řízení u osobního automobilu. ale jak říkám, jsem jen úzkoprsý škarohlíd a nepochybuji, že mi to nějaký svazák Jasánek omlátí o hlavu a vysvětlí.
Daniel Višňovský
10.8.2023 17:23 Reaguje naOldřich Vašíček
10.8.2023 12:25 Reaguje na Lukas B.Vodíková redukce umožňuje vyrábět spoustu dalších "exotických" druhů oceli. Je pravda, že se budou muset otestovat. Asi nebude myslitelné, aby se vyráběl stejný typ oceli jinou technologií. Nevěřím, že budou fyzikálně chemické vlastnosti identické.
Radim Polášek
12.8.2023 17:47 Reaguje na Oldřich VašíčekVodíkem mohou tedy relativně snadno vyredukovat ze železné rudy železo, ostatně to se v gramových množstvích provádí jako pokus v laboratořích už snad 100 let. A v druhé etapě potom železo zpracují v klasickém elektrickém konvektoru, uhlík mohou dodat nějakým způsobem získaný ten obnovitelný a jinak vše ostatní +- mohou dělat postaru.
Otázka je akorát, jak moc to bude drahé a když čínská auta mají být výrazně levnější, kterou skupinu obyvatel EU hodlají v Bruseli okrást, aby pro jiné vybrané skupiny obyvatel bylo evropské auto levnější než čínské.
Oldřich Vašíček
10.8.2023 12:21 Reaguje na Galipoli PetrJarka O.
10.8.2023 11:27 Reaguje na Richard VacekDaniel Višňovský
10.8.2023 17:26Radim Polášek
12.8.2023 17:55 Reaguje na Daniel VišňovskýJestli budou Číňani v elektromobilech výrazně lepší než evropské automobilky, jako že to tak nyní vypadá, bude jednou z možností, jak evropským automobilkám pomoct, auta se spalovacím motorem vyrábět dál.
A za druhé pode mne se převodovky, v jednodušší formě, vrátí i do elektromobilů. V rámci úspory spotřeby elektřiny a tím prodloužení dojezdu anebo zlevnění a zjednodušení elektromotoru, který je v současném elektromobilu již příliš drahý, složitý a spotřebovávající příliš vzácných prvků, bude jednou z možností použít převodovku.