https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zacalo-nove-posuzovani-vlivu-trasy-d8-pres-ceske-stredohori
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Začalo nové posuzování vlivu trasy D8 přes České středohoří

26.9.2019 00:17 | ÚSTÍ N.L. (ČTK)
Začal nový proces posouzení vlivu stavby části dálnice D8 přes České středohoří. / Ilustrační foto
Začal nový proces posouzení vlivu stavby části dálnice D8 přes České středohoří. / Ilustrační foto
Foto | Miraceti / Wikimedia Commons
Začal nový proces posouzení vlivu stavby části dálnice D8 přes České středohoří. Zřejmě poprvé se tzv. proces EIA týká už dokončené stavby. Potřebu nového posouzení stanovil rozsudek Nejvyššího správního soudu již v únoru 2018. Krajský úřad Ústeckého kraje nyní na úřední desce zveřejnil dokumentaci. Vyjádřit se k ní mohou zájemci do 18. října, zjistili včera novináři.
 

Poslední úsek dálnice D8 přes České středohoří byl otevřen v prosinci 2016.

Původní proces EIA na trasu dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic na Litoměřicku skončil v roce 1996 tím, že ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko. Spolek Děti Země ale požádal v dubnu 2013 o obnovu stavebního řízení ve věci stavebního povolení souboru staveb v rámci D8 v délce 4,66 kilometru. Svou žádost odůvodnil tím, že územní rozhodnutí, kterým bylo povoleno umístění těchto stavebních objektů, zrušil Krajský soud v Ústí nad Labem.

Nejvyšší správní soud při posouzení kasační stížnosti podle zveřejněné zprávy na webu připomněl, že územní rozhodnutí na daný úsek dálnice bylo zrušeno, neboť nebylo prokázáno, že se posouzení vlivu koncepce na životní prostředí mohla řádně účastnit dotčená veřejnost.

Soud uzavřel, že v dané věci byly dány důvody pro obnovu stavebního řízení. V obnoveném stavebním řízení se správní orgány nemohou zabývat otázkou stanovení konkrétní trasy dálnice D8, je však nutno podle soudu na základě nového stanoviska EIA posoudit budoucí i dosavadní vlivy stavby na životní prostředí, a to za plnohodnotné účasti dotčené veřejnosti na tomto posouzení. Toto posouzení pak může nalézt svůj odraz ve stanovení nových podmínek či podmínek odlišných od původního stavebního povolení, uvedl soud.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (6)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

26.9.2019 06:51
Teď tomu fakt nerozumím, proč to dělají. Z toho přece nemůže mít užitek nikdo, to je jen otravování jen tak z principu. Když aktivisti bojují o dálnici před jejím postavením, tak si řeknu, že si je najal nějaký vlastník pozemků kolem alternativní trasy, ale tohle mi už hlava nebere :-)
Odpovědět

26.9.2019 09:26
Vysvětlení je nasnadě, lidé zpracující posudky EIA jsou myšlenkově, ale i osobně zpravidla velmi blízko Hnutí Duha, tak to beru jako takové "palmáre" této skupině. Možná i zpracovatelé posudků finančně Hnutí podporují.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

26.9.2019 09:33 Reaguje na
A zase tu máme demagogii... Hnutí DUHA jako i jiné ekologické organizace se zapojují do procesu EIA i jiných proto, aby bránili dodržování zákona, který se tento stát a ziskuchtivci (s přihlížením státu) snaží porušovat z důvodu vlastních ekonomických zájmů...

Než budete pronášet takové demagogické soudy, tak si první o tomto tématu něco zjistěte....... případně se zapojte do těchto procesů a uvidíte jak se situace má.... ale to by jste musel myslet na něco víc než na sebe a to asi nehrozí co?
Odpovědět
ig

26.9.2019 10:14 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Vždycky si říkám "cui bono?". A ono to tak zpravidla vychází :-) Děkuji panu Hoškovi za vysvětlení, to mě nenapadlo :-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.9.2019 08:19 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Ano, Hnutí Duha a pod. se snaží bránit dodržování zákona. To v podstatě kolem sebe vidíme...

Jinak je jasné, že ekologové budou bojovat "co to dá" proti jakékoli dopravní stavbě, protože jejich plánem je obnovení nevolnictví, kdy se lidé smějí vzdálit z místa bydliště jen na "bumážku", kterou každý a kdykoli nedostane (jak to bylo v SSSR od Stalina po Brežněva). A stačí si přečíst starší čísla "duhového" časopisu "Poslední generace", tak články adorující podobné uspořádání společnosti byly. A zelení se od té doby nijak nezměnili.
Odpovědět

27.9.2019 13:12 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Dělat EIA na postavenou cestu? Není to blbost, nebo práce pro práci.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist