https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zeleznice-nevystaci-s-vozy-ze-sedmdesatych-let-minuleho-stoleti-varuje-jan-maj?ids%5Bx8a9ac57f03921a3391b7e812bf01bcad%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Železnice nevystačí s vozy ze sedmdesátých let minulého století, varuje Jan Maj

19.3.2011 01:40 | PRAHA (Ecomonitor) | Martin Singr
„Železnice nevystačí s infrastrukturou z devatenáctého století a s vozidly ze sedmdesátých let minulého století,“ varuje Maj v rozhovoru na webu hybrid.cz.
„Železnice nevystačí s infrastrukturou z devatenáctého století a s vozidly ze sedmdesátých let minulého století,“ varuje Maj v rozhovoru na webu hybrid.cz.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Železniční doprava prý v dnešní době zažívá renesanci, hovoří se o vysokorychlostních vlacích, kolejová vozidla navíc šetří energii i místo. Jan Horčík z internetového serveru o alternativní dopravě Hybrid udělal rozhovor s šéfem české divize Mobility společnosti Siemens Janem Majem.
 

Kdo je Jan Maj?

Jan Maj pracuje ve společnosti Siemens od roku 1987. V roce 1991 se stal vedoucím odbytu pro střední a východní Evropu a v roce 2001 byl vedením společnosti pověřen vybudováním divize Mobility (dříve Transportní systémy) v České republice. Od té doby působí jako ředitel divize.

Zdroj: hybrid.cz

Maj v rozhovoru říká, že ač se ve výrobním závodě společnosti Siemens v Praze na Zličíně vyráběla moderní vozidla, tyto stroje byly zejména prodávány do zahraničí a v ČR produkty nenašly uplatnění. České železnice i dopravní podniky se místo nákupu moderního vozového parku rozhodly modernizovat starší vozidla. Pracovníci pražské i ostravské pobočky společnosti se nyní v útvaru Engineering podílí na vývoji a konstrukci moderních kolejových vozidel. „Železnice nevystačí s infrastrukturou z devatenáctého století a s vozidly ze sedmdesátých let minulého století,“ varuje Maj v rozhovoru na webu hybrid.cz.

Jan Maj v rozhovoru uvedl, že charakteristickým rysem pro provoz vozidel veřejné hromadné dopravy je neustálé rozjíždění a brzdění. Nástrojem úspor pro vytvářenou a vzápětí zmařenou kinetickou energii se stalo rekuperační brzdění. Díky tomuto principu se údajně u vlaků metra typu M1 na lince C podařilo ušetřit 40 % spotřeby energie, zhruba 5 kWh na každé zastavení ve stanici.

Podle Jana Maje železnice zcela jistě zůstane konkurenceschopným dopravním prostředkem. Nebude to prý železnice minulosti, která je vnímaná jako „pomalá, nepohodlná a nepružná“. Díky přednostem železnice, jako jsou nízká energetická náročnost a technologicky vyřešená elektrická vozba (náhrada ropných paliv elektřinou), se prý vyplatí investovat do modernizace železnice.

Podle článku Jana Horčíka „Rozhovor: Jan Maj, šéf divize Siemens Mobility, o budoucnosti železnice“ zveřejněného na serveru hybrid.cz dne 10. ledna 2011.
reklama

 
Martin Singr

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Chci objektivní informace - 21. 3. 2011 - Vladimír Šmídl

Článek lže podprahově, naznačuje, že rychlost přepravy lze zvýšit nákupem vozidel od jisté firmy. To je lež. Většina vozového parku ČSD a ČD zestárla, aniž mohla využít svoji konstrukční rychlost. Rychlost jízdy je totiž v ČR dána stavem tratí a tak například rychlík Nürnberg-Budapest nás objíždí přes Passau , zatímco nákladní doprava na téže trase směřuje pěkně přes Prahu.Vozidla pro rychlost 200 km/hod jsou vyvinuta (v tuzemsku) od konce 70.let XX stol . zejm. pro SSSR, ale teď se např rozjede Regiojet s lokomotivami ze Škody Plzeň.Tehdejší ministr Jan Stráský je odmítl zaplatit a tak se zpeněžily v Itálii. Blíže na www.atlaslokomotiv.net

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist