Železnice nevystačí s vozy ze sedmdesátých let minulého století, varuje Jan Maj
Kdo je Jan Maj?
Jan Maj pracuje ve společnosti Siemens od roku 1987. V roce 1991 se stal vedoucím odbytu pro střední a východní Evropu a v roce 2001 byl vedením společnosti pověřen vybudováním divize Mobility (dříve Transportní systémy) v České republice. Od té doby působí jako ředitel divize.
Zdroj: hybrid.cz
Maj v rozhovoru říká, že ač se ve výrobním závodě společnosti Siemens v Praze na Zličíně vyráběla moderní vozidla, tyto stroje byly zejména prodávány do zahraničí a v ČR produkty nenašly uplatnění. České železnice i dopravní podniky se místo nákupu moderního vozového parku rozhodly modernizovat starší vozidla. Pracovníci pražské i ostravské pobočky společnosti se nyní v útvaru Engineering podílí na vývoji a konstrukci moderních kolejových vozidel. „Železnice nevystačí s infrastrukturou z devatenáctého století a s vozidly ze sedmdesátých let minulého století,“ varuje Maj v rozhovoru na webu hybrid.cz.
Jan Maj v rozhovoru uvedl, že charakteristickým rysem pro provoz vozidel veřejné hromadné dopravy je neustálé rozjíždění a brzdění. Nástrojem úspor pro vytvářenou a vzápětí zmařenou kinetickou energii se stalo rekuperační brzdění. Díky tomuto principu se údajně u vlaků metra typu M1 na lince C podařilo ušetřit 40 % spotřeby energie, zhruba 5 kWh na každé zastavení ve stanici.
Podle Jana Maje železnice zcela jistě zůstane konkurenceschopným dopravním prostředkem. Nebude to prý železnice minulosti, která je vnímaná jako „pomalá, nepohodlná a nepružná“. Díky přednostem železnice, jako jsou nízká energetická náročnost a technologicky vyřešená elektrická vozba (náhrada ropných paliv elektřinou), se prý vyplatí investovat do modernizace železnice.
Podle článku Jana Horčíka „Rozhovor: Jan Maj, šéf divize Siemens Mobility, o budoucnosti železnice“ zveřejněného na serveru hybrid.cz dne 10. ledna 2011.reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Chci objektivní informace - 21. 3. 2011 - Vladimír ŠmídlČlánek lže podprahově, naznačuje, že rychlost přepravy lze zvýšit nákupem vozidel od jisté firmy. To je lež. Většina vozového parku ČSD a ČD zestárla, aniž mohla využít svoji konstrukční rychlost. Rychlost jízdy je totiž v ČR dána stavem tratí a tak například rychlík Nürnberg-Budapest nás objíždí přes Passau , zatímco nákladní doprava na téže trase směřuje pěkně přes Prahu.Vozidla pro rychlost 200 km/hod jsou vyvinuta (v tuzemsku) od konce 70.let XX stol . zejm. pro SSSR, ale teď se např rozjede Regiojet s lokomotivami ze Škody Plzeň.Tehdejší ministr Jan Stráský je odmítl zaplatit a tak se zpeněžily v Itálii. Blíže na www.atlaslokomotiv.net |



Z Modernizačního fondu zamíří 11 miliard korun na elektrifikaci železnic
Cestující v Ústeckém kraji se svezli tichými bateriovými vlaky
Osm krajů a Praha získají na nové vlaky 15 miliard korun z Modernizačního fondu