https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zemedelci-znovu-kritizuji-dohodu-eu-s-latinskou-amerikou
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zemědělci znovu kritizují dohodu EU s Latinskou Amerikou

11.3.2021 01:49 | PRAHA (ČTK)
Hlavním problémem je podle Pýchy aplikace dvojích pravidel. Po evropských zemědělcích bude chtít EU nižší používání pesticidů a hnojiv nebo nechávání části půdy ležet ladem, po jihoamerických zemích nikoliv.
Hlavním problémem je podle Pýchy aplikace dvojích pravidel. Po evropských zemědělcích bude chtít EU nižší používání pesticidů a hnojiv nebo nechávání části půdy ležet ladem, po jihoamerických zemích nikoliv.
Čeští zemědělci znovu kritizují obchodní dohodu mezi EU a tzv. Mercosurem, tedy obchodním blokem čtyř latinskoamerických zemí - Brazílií, Argentinou, Uruguayí a Paraguayí (Mercado Comun del Sur). Dohoda podle zemědělců sice pomůže vývozu automobilů, poškodí ale zemědělskou a potravinářskou produkci v Evropě, potažmo v ČR. Zejména jde o chov masného dobytka, drůbeže a pěstování cukrové řepy, řekl na tiskové konferenci předseda Zemědělského svazu ČR Martin Pýcha. Dohodu budou muset ratifikovat všechny státy EU, ČR s ní podle něj souhlasí.
 

Hlavním problémem je podle Pýchy aplikace dvojích pravidel. Po evropských zemědělcích bude chtít EU nižší používání pesticidů a hnojiv nebo nechávání části půdy ležet ladem, po jihoamerických zemích nikoliv. Budou tak zvýhodněni a zemědělci se proto obávají dovozů levných potravin ze zemí, kde se evropské přísné podmínky dodržovat nebudou.

"Evropa má velmi přísné standardy pro chov zvířat, produkci potravin a samozřejmě pro kvalitu a bezpečnost potravin. Proti tomu v zemích Mercosuru jsou podmínky a standardy mnohem měkčí než má EU. A navíc často potraviny produkované v Mercosuru nesplňují ani tamní standardy," řekl Pýcha. S podobnými argumenty vystoupil svaz před zhruba rokem a půl.

Hlavním garantem projednání smlouvy na českém území ministerstvo průmyslu a obchodu, uvedl Pýcha. "Postoj české vlády je souhlasný, klade důraz na export průmyslových výrobků a služeb, což souvisí se zaměřením ČR. Apelujeme ale na poslance, aby ČR nezapomínala na zemědělství," dodal. Nyní se podle něj na evropské úrovni ještě vedou jednání o změně některých částí dohody.

Proti dohodě se také staví Agrární komora ČR. "Smlouva mezi EU a Mercosurem by pravděpodobně poškodila především český chov prasat, skotu, ale i produkci drůbežího masa. Ohrozit by mohla také tuzemské odvětví cukru, ovocnářství, zelinářství i klasickou polní výrobu," sdělil ČTK prezident komory Jan Doležal.

Pýcha například u cukru, s jehož cenou mají producenti již tři roky problémy, zdůraznil odlišné standardy. "S kvótou osvobozenou od daně, kterou zvažuje dohoda s unií Mecosur, bude Evropa přijímat cukr a etanol s nižšími standardy výroby za velmi konkurenceschopné ceny. Přísná evropská pravidla zajistila, že 90 procent plochy pro pěstování cukrové řepy nyní podléhá certifikačním programům, které zajišťují velmi vysokou udržitelnost pěstování cukrové řepy," uvedl. V Brazílii je pod certifikací podle něj méně než deset procent třtinového průmyslu. Navíc se v tomto státě používá 27 účinných látek pesticidů, které jsou v Evropě zakázané. Svaz k tomu také předaboval evropské zemědělské video.

ČR není jediným státem, kde se zemědělcům podmínky ve smlouvě nelíbí. Na podzim například vjeli do Paříže nespokojení francouzští zemědělci. Pokud dohodu podaří schválit, vznikla by největší zóna volného obchodu na světě. Jedná se o ní dvě desítky let.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (64)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PB

Petr Blažek

11.3.2021 06:21
Jak už jsem psal jinde, v Evropě se budeme tvářit ekologicky a potraviny a i další suroviny se budou dovážet ze zemí, kde neplatí žádná pravidla .
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.3.2021 06:23
EU tak ráda káže o ochraně ŽP v Evropě, že raději dá zelenou ničení deštných pralesů někde, kam není z oken Bruselu vidět, než by dělala něco smysluplného s půdou sama doma.

Jediným pragmatickým smyslem je zavřít hubu Evropanům lacinými potravinami a nechat je chodit na fotbal. Podle zásady "panem et circenses", chléb a hry z úpadkového Říma.
A vyvážet auta,ledničky,pesticidy....
Ještě k tomu zpívat hymnu EU, Ódu na radost...
Odpovědět
sv

11.3.2021 12:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
Už vidím jak ti brutálně ekologičtí evropští zemědělci jsou sto zajistit potravinovou soběstačnost pro celou EU. Pro příklad není třeba chodit daleko, viz třeba krmiva pro dobytek.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 13:16 Reaguje na
Třeba jsou 200...
Odpovědět
sv

11.3.2021 14:18 Reaguje na Karel Zvářal
Klidně 300 ale zvládnou prd.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

11.3.2021 06:35
Jedna nechápe, proč se do Švýcarska nesmí dovézt nic, co by nesplňovalo podmínky produkce na vnitřním trhu. Tam asi nejde o peníze, jen o zdraví obyvatel. U nás v Evropě jsou peníze přednější.
A hlavně nemáme to obecné referendum, abychom si mohli odhlasovat, že potraviny horší kvality jíst nechceme. A také by se možná zjistilo, že i nám jde vlastně hlavně o cenu. Hlavně že budeme tlustí a s rakovinou a nemocemi kardiovaskulárními. Ale je to přeci právo každého z nás, umřít.
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

11.3.2021 07:06 Reaguje na Katka Pazderů
Proč referendum? Kvalitní potraviny si může dnes koupit každý. Jenomže leták z kauflandu... Hlasování peněženkou je to nejrelevantnější referendum
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.3.2021 07:41 Reaguje na Katka Pazderů
Z průzkumů u spotřebitelů vycházelo, že Češi mírně preferují české a kvalitní potraviny, i když jsou dražší.
Když se ale vzaly skutečné objemy prodaných potravin, tak vyšly tři české priority:
A) cena
B) cena
C) cena
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

11.3.2021 11:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdyby lidé neušetřili nákupem levných potravin z celého neekologizovaného světa, za co by potom létali vícekrát do roka tisíce kilometrů sem a tam na dovolené, a kdyby toho nebylo jak bychom mohli bojovat proti emisím, kdyby kvůli zrušení toho létání a převážení potravin z jednoho konce světa na druhý (a zpět, či možná i několikrát dokola), ty emise klesaly jen tak, bez našeho hrdinného boje proti nim. Těch ekoaktivistů, co létají a trvají na dovážení všeho co pěstujeme i doma, je víc než mnoho, jsou to skoro všichni.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 11:36 Reaguje na Jiří Daneš
Náš někdejší přední psycholog Miroslav P. považoval manželství za Hru, a proslul heslem Zatloukat, zatloukat, zatloukat! Podobnou hrou je sám život, resp. naše členství tu či onde, kde se jeho heslem řídí(me). Lež a přetvářka se stala životní normou, kdo neumí lhát, toho mají za méněcenného. Pak se nikdo nemůže divit, kam to všechno spěje...
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

11.3.2021 15:56 Reaguje na Jiří Daneš
Snad poprvé s Vámi bez výhrad souhlasím, ale dejte si pozor, za stejný názor jsem byl pod jiným článkem označen za nebezpečného šílence
Odpovědět
sv

11.3.2021 12:34 Reaguje na Katka Pazderů
Samozřejmě, že nejde o "zdraví obyvatel". O to nikdy nešlo. Vždy šlo o lobbystické zájmy čerpačů evropských zemědělských dotací předstírajících, že jsou zemědělci, kterým se nechtělo přizpůsobit se novým technologiím a tak raději zcela uzavřeli evropský zemědělský trh.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 06:46
Dobře udělané a namluvené video. Nechápu jen, co je to za Kréťany, že něco takového vymýšlejí. To je normální sabotáž evropských hodnot, kdy peníze jsou až na prvním místě a lid spolu s krajinou může jít *rát.

Souhlasím s kritikou takové zhůvěřilé politiky, jsem pro podporu domácí produkce, upřednostňování ozimů v osevních postupech a vítám častější využívání bezorebních postupů. Snad se z toho aspoň něco podaří, bo takovou "politikou" si kopeme vlastní... gól.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.3.2021 07:24
S největší pravděpodobností to k tomu směřuje a pak se nemůže nikdo zemědělcům divit, když tvrdě kritizujeme agrární politiku. Jenže nejsem tak naivní, abych si myslel, že je to z neznalosti. Je to jen a v první řadě o penězích a proto také se jen usmívám plamenným vystoupením ekoaktivistů a různým pseudoopatřením k "záchraně" krajiny, když to opravdu podstatné je již dávno upečeno a domluveno.
Bohužel!
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 07:30 Reaguje na pavel peregrin
Snad si nemyslíte, že k tomu paskvilu budeme dlouhodobě tolerantní. Trpělivost došla, "dort" je upečen, dokonce s tvrdou kůrčičkou, ale tu třešinku stále nevidno. Chápu, že se vám ten křik nelíbí. I já bych raději trávil čas příjemnějšími aktivitami, než protestem proti vlastnímu státu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.3.2021 12:50 Reaguje na Karel Zvářal
Klidně můžeme být i netolerentní, ale to je asi tak všechno. Sami pro sebe si budeme nastavovat čím dál přísnější pravidla na straně jedné a na straně druhé s klidem dovezeme s prominutím, sračky. Tomu říkám cílevědomá destrukce.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 13:21 Reaguje na pavel peregrin
Ten stát je slabý dovnitř i navenek. Frantíci španělským kamioňákům vyházeli všechny bedny ven, aby zamezili dumpingovým cenám. To byly ještě divoké devadesátky, potom to skončilo (možná jen v TV). Prostě je třeba se bránit u stolu, ale v jednotě s ostatními.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.3.2021 07:43
"Pokud dohodu podaří schválit, vznikla by největší zóna volného obchodu na světě. Jedná se o ní dvě desítky let".

Myslím, že z tohoto mraku pršet nebude. Máme daleko závažnější problémy...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.3.2021 12:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže to, jestli se schválí, nezáleží vůbec na našem pidistátečku.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 13:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Vašim ober problém jsou ropáci, to víme, to ale ještě neznamená, že ostatní problémy můžeme přehlížet. Prostě je třeba zabrat na více frontách, jen ono se to hůře řekne jak udělá. Holt, jsme malí, o to více musíme řvát.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 13:33 Reaguje na Karel Zvářal
kuš, snáze řekne...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.3.2021 21:25 Reaguje na Karel Zvářal
A proř bychom měli řvát, když nevíme co?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.3.2021 08:42
News-dnes od 13. hod videokonference "Budoucnost české energetiky"
bude na Zprávy,Seznam.cz on-line,živě

"Ať si nenechá ujít hlavně pan Hanzl, ale i jiní"

Od 13hod. prof.Bárta - "Člověk a energie" a další s velmi zajímavými

tématy: Myšlení 4.0 – nová cesta k energetické resilienci
Efektivní využití jaderného paliva v teplárenství a
elektroenergetice
Hrozí nám blackout ?

/tímto se redakci Ekolistu omlouvám za netradiční pozvánku/
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.3.2021 08:55
Tomu říká trh bez hranic a pravidel, kde je hlavním parametrem zisk.
Tady jde ale nejenom o zisk, ale i ideologii (zelenou) jak chránit
vlastní životní prostředí na úkor cizích zemí, ale nakonec je to i
proti vlastnímu životnímu prostředí. Je to nedomyšlená ideologie
upnout se na utopický sen a jít za ním přes mrtvoly. Šikovně pak taky zmanipulovat veřejnost a zisky se sypou do správných kapes. Firmy,
jako automobilky získají nové trhy a obchodníci levnější potraviny,
kde bude rozdíl mezi nákupní cenou a prodejní větší a tím větší zisk,
než u tuzemské produkce. Nic víc a nic míň v tom není, ale někteří ekologisti budou nadšení z půdy ležící ladem a nebo z nouze oseté
biopalivy a biomasou. Splní se jim vlhký sen o přiblížení k uhlíkové neutralitě na našem pískovišti. Že se tím páchá zločin vůči krajině, zemědělcům a i celé Zemi, je jim jedno. Splní se závazek o uhlíkové neutralitě a důkaz o správnosti jejich politiky. To není o prozření realistů, ale měli by prozřít i aktivisté blábolící neustále o CO2,
dokud není ještě pozdě. S příchodem kovidu se každý zamýšlel nad
potravinovou soběstačností, ale po předčasném úspěchu s vakcinací už
zase otrnulo a globalizace má zase zelenou. Ten kovid by měl zmutovat
na likvidaci podobných mozků, které toto stále propagují a doposud se
nepoučily. Bohužel on rozdíly dělá mezi těmi, kteří se mohou očkovat
a izolovat a těmi, co se očkování dočkají za rok, ale denně musí do
rachoty a mezi jiné podobně znevýhodněné lidi. Ti nahoře už vyhráli
a je jim osud spodiny ve všem lautr putna. Oni budou jíst EKO BIO
potraviny a nám dovezou šunty pro jejich větší zisky a my je ještě
pochválíme za krapet nižší ceny. Takto se správně ovládá hloupá lůza,
která věří na tuto jedinou správnou cestu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.3.2021 08:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak pod to se podepíšu !
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 09:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pan Machaček sice není certifikovaný odborník, ale jsem tak hloupý, že se pod jeho názory připojuji pravidelně.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.3.2021 09:53 Reaguje na Karel Zvářal
Ono nám pánové nepomůže, že si poplácáme po ramenou,
dokud to nebudou ochotni pochopit i ti aktivisté.
Oni se k tomu bohužel upnuli jako k církvi, která
jim předčítá z "bible" a nedovolí samostatně myslet.
S takovým "materiálem" nelze ani diskutovat a chtít
po nich v diskusi uvažovat. Brzo se najde někdo,
kdo mne zase napadne podle jejich "bible" a kopne
někam pod pás. To jim jde dobře a jsou schopni za
tím jít i na bitevní pole. Bohužel jsou slyšet
stále hlasitěji a s lidmi manipulují stále více.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 09:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Víte, když vidím třistaletou tradici deštníkového pochodu, nedělám si iluze, že u nás jsme o moc uvědomělejší, tolerantnější. Jak pravil národní hrdina Josef Š. - válka musí bejt... bo život je boy.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.3.2021 12:53 Reaguje na Karel Zvářal
Zajímavé. Pod p. Machačka se připojíte, ale že to samé, jen podstatně méně větami píšu také, vám uniklo.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 13:26 Reaguje na pavel peregrin
Oba víme, že to má do optima velmi daleko. Ale nikdo jiný to za nás nevyboxuje, než naši dobře vybraní lidé. S vámi nemohu souhlasit v tom, že vy dlouhodobě razíte ideu, že je jednou pro vždy daný trend. S tím se já nikdy smířit nemohu. A že tomu napomohli i naši biomasoví pomatenci, je také smutná pravda. Proto jsou pro mě nevolitelní.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.3.2021 20:42 Reaguje na Karel Zvářal
Biomasoví pomatenci jsou nevolitelní, v tom se určitě shodneme. Ale upřímně nevím, co bychom si měli vyboxovat. Rozmanitost krajiny, budiž. Mokřady, meze, budiž. V rozumné míře s tím nemůže nikdo mít problém. Co je to ale vše platné, jestliže se k nám bude valit zboží pochybné kvality. Potom jakákoliv předchozí snaha bude jen kosmetickým doplňkem.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 20:53 Reaguje na pavel peregrin
Já třeba se snažím vybojovat to, co jde. Lepší něco, než vůbec nic. Nejsem sběhlý v právu a vztazích unie se světem, ale je nutné se bránit invazi všeho druhu. Kromě vlídné tváře je třeba ukázat i odhodlání, jinak to s tímto kontinentem i celým světem nedopadne dobře. Proto jsem rád, že se tyto dlouho upozaďované problémy začínají žešit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.3.2021 10:10 Reaguje na Břetislav Machaček
To je kouzelný kompilát, kde se bezohledný kapitalismus hodí do jednoho pytle se zelenou ideologií (což jsou přímo protiklady), do toho "jediná správná cesta" (která?), k tomu se přidá biomasa, potravinovinová soběstačnost, covid 19 a desítky zcela nesourodých ingrediencí (globalizace, znevýhodněné menšiny, CO2) a vznikne zmatečná směs, dle kuchařky: "za stálého míchání vylejte do záchodu...."

Co z toho příspěvku dozvím? Všechno špatně, zpátky na stromy.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 10:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Také jsem dlouho nechápal, proč ti dreďáci každoročně protestují v Davosu proti globalizaci. Jako o co jim jde, nikde žádné strašidlo nevidím...

Dnes ji tu máme se vším všudy, jak s těmi klady (které jsou samozřejmé), tak se spoustou negativ. No a jsme tu od toho, abychom si zvolili zástupce, kteří budou hájit národní zájmy, potažmo evropské hodnoty.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.3.2021 12:55 Reaguje na Karel Zvářal
Ale dreďáci by byla dost špatná volba. Víte, co dále mají v programu?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 13:27 Reaguje na pavel peregrin
Seriózní pánové by se na něco podobného asi nezmohli...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.3.2021 18:01 Reaguje na Karel Zvářal
Mě šlo hlavně o jejich program ohledně integrace inženýrů a to je hodně nebezpečné.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 19:54 Reaguje na pavel peregrin
Člověk jako člověk. Když je slušný a pracuje...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.3.2021 20:45 Reaguje na Karel Zvářal
Idea dobrá, ovšem skutečnost -zatím- na hony jiná.Představa, že se inženýři přizpůsobí, je iluzorní a dosavadní praxe ve státech, kde provozují svoje rejdy, to potvrzuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.3.2021 21:38 Reaguje na pavel peregrin
Zvláštní je, že země, které mají hodně inženýrů, nejlépe prosperují. Třeba USA. V Evropě je to samé.
Odpovědět
Sl

Slovan

11.3.2021 10:32
Francie prohlásila, že to nepodpoří a Rakousko už narovinu řeklo, že by to i tak vetovalo. Tolik k tomu, jakou to má šanci projít.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.3.2021 10:48 Reaguje na Slovan
To není nic jiného než strkání ve frontě na porcování medvěda z rozpočtu EU.
Provedou se kosmetické změny, veřejnost uchlácholena a už se práší za kočárem !
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 10:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nesouhlasím, byť v podstatě máte pravdu. Pokud známe praktiky neviditelné ČERNÉ ruky, nesmíme - alespoň u nás, dovolit další pokračování devastace krajiny a usurpování rozhodnutí do rukou pár nenažraných a bezohledných oligarchů. Pan Pýcha je dostatečně orientován v problematice, teď jde jen o to, aby se spojily síly všech, které tento biznis vyvolených poškozuje a zahájili cestu z bryndy ven.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.3.2021 21:41 Reaguje na Karel Zvářal
" usurpování rozhodnutí do rukou pár nenažraných a bezohledných oligarchů". Na to my jsme skuteční kadeti. A stačí nám jeden, ovšem až neskutečný.
Odpovědět
sv

11.3.2021 12:43
Vždy mně pobaví hysterie některých místních diskutérů, kteří jsou sto pod jedním článkem kydat horem dolem na EU a její byrokratické nesmysly špínu a pod druhým se zaštiťovat "evropskými hodnotami" a rozčilovat se když část těch byrokratických nesmyslů padla. Trochu schíza, ne. Mercosur je bohužel jen chabá náhrada za TTIP. Holt socialistická jižní Amerika holt není tak ideologicky problematická jako ty ďábelské USA.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.3.2021 13:55 Reaguje na
Víte ona to už není hysterie, ale konstatování, že jsme v mnohém
naletěli a takřka ve všech nových zemích EU si to lidé začínají
uvědomovat. Ta hra na demokracii se v EU smrskla na nevolené
orgány, které předkládají europarlamentu nekompetentních politiků
ke schválení vylobbované zákony a předpisy. Některé věci jim ani
parlament nemusí schvalovat a platí se svými negativy pro občany.
Pak ještě občané vidí těžkopádnost celé mašinérie a porovnávají
to s národními státy, které konají rychle a efektně. EU v tomto
mnohé zklamala, protože si uzurpuje pomalu vše a přitom to, v co
jsme doufali nenastalo. Stále tu je daňová nerovnost včetně těch
daňových rájů v rámci EU, kam odchází sídla firem, národní
dotace a všemožné podpory. Nám je buď nepovolili a slíbili, že je
zruší časem i oni a nebo povolili pouze zlomek toho, co mají oni.
Chovat se třeba k francouzským zemědělcům stejně, jako se choveme
k našim, tak zavezou Brusel hnojem a nebo následují Británii.
Tady se budeme ještě bušit v prsa, že to dokážeme i při takto
nečisté hře vyhrát a zdevastujeme si i ten zbytek. Chápu trh jako
to, že vítězí lepší a ne ten, koho někdo na národní bázi chrání.
Pokud to chceme zkusit nyní jako oni u potravin, tak nás budou
žalovat a odsoudí. Není to ale potřeba, protože naši vlastní
zaprodanci to ani neschválí. Jim o lidi taky nejde, protože už
nejsou obyčejnými občany, ale vyvolenými(zvolenými) VIP, kteří
si koupí třeba to BIO a EKO v klidu za svůj jidášský groš. To
je ta hysterie, která se oživí s každým dalším podobným skutkem
a která se navyšuje a může skončit odporem k celé EU. Nebyla by
lepší její radikální reorganizace buď směrem k volnému sdružení
a nebo naopak k unitárního zřízení bez vyjímek na základě plné
rovnosti všech? To druhé je ale asi utopie a schůdné je to prvé
návratu k původní myšlence volného obchodního sdružení s tím, že
si mohu regulovat hospodářství po svém jak chci, pouze se nesmím
dopustit nekalých obchodních praktik. Dnes se veřejně zavírají
oči před dumpingem dovozových potravin a praxí nadnárodních
řetězců klást překážky tuzemským dodavatelům. Vždyť my přece
chceme konzervy s horším masem, mražené ryby s více ledem, nebo
čokoládu s míň kakaa než u nich doma a to mnohdy za vyšší ceny
při nižší kupní síle obyvatel. Takže ne hysterie, ale frustrace
z toho, kým jsme byli, jsme a co máme být. Být smetištěm EU není
nějaké terno a nestojí to za to pozlátko údajné rovnoprávnosti.
Tu poznáte při jakémkoliv jednání s tamními úřady a nyní zvláště.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 14:16 Reaguje na Břetislav Machaček
..."Nebyla by lepší její radikální reorganizace buď směrem k volnému sdružení a nebo naopak k unitárního zřízení bez vyjímek na základě plné rovnosti všech? To druhé je ale asi utopie a schůdné je to prvé návratu k původní myšlence volného obchodního sdružení s tím, že si mohu regulovat hospodářství po svém jak chci, pouze se nesmím
dopustit nekalých obchodních praktik"...

Opět mohu jen souhlasit. Toto je klíčová pasáž, protože z EU se stal neschopný, ba přímo škodlivý moloch, který tím jen nahrává odstředivým tendencím. To volné sdružení prosazoval (můj "oblíbenec") VK, žel, bez efektu. Časem se jen potvrzuje, že měl pravdu, protože to je jen horší a horší. Nespravedlivé, protekcionistické a zbyrokratizované.
Odpovědět
sv

11.3.2021 14:30 Reaguje na Karel Zvářal
Evidentně ti opět nedošlo, že uvolněním toho "neschopného molochu" nastává tvá oblíbená "neviditelná černá ruka". Tak co vlastně chceš? Svou neschopností se rozhodnout připomínáš starou pannu v přechodu.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.3.2021 14:37 Reaguje na
Mýlíš se. Vedle dvojí kvality potravin je nerovný přístup k jednotlivým (myšleno zejména novým) členům.

..."ČR není jediným státem, kde se zemědělcům podmínky ve smlouvě nelíbí."

Tuto větu jsem nepsal já, ale plně se s ní ztožňuji, a jsem pro tvrdá, nekompromisní vyjednávání. K tomu přeji našim lidem (panu Pýchovi) hodně odvahy a vytrvalosti.
Odpovědět
sv

11.3.2021 18:30 Reaguje na Karel Zvářal
Pro info, smlouva s MERCOSUR platí pro všechny členské země stejně. Takže se ptám odkud sis vycucal ten nerovný přístup? To, že se podmínky smlouvy nelíbí osobám, jejich podnikání je založeno na dotacích a izolovaném trhu je pochopitelné. Ovšem o tom není řeč, jak jsi zřejmě neopochopi. Řeč je o místních diskutérech, kteří tuto evropské zemědělské regulace narušující smlouvu nemohou ani vystát, ale při tom nemohou vystát ani ty regulace.
Odpovědět
sv

11.3.2021 14:26 Reaguje na Břetislav Machaček
V ničem jsme "nenaletěli", pouze současný hradní "zaprodanec" v dobách svého neslavného premiérování všechny vstupní podmínky bez odporu akceptoval. ALe jaksi jste nepochopil obsah mého komentáře. Zkuste si přečíst všechny komentáře. Zjistíte, že ti samí co tady na EU a její regulace nadávají, zde pod tímto článek vehementně proti omezení regulace vehementně protestují. Tomu se říká hysterický záchvat schizofrenie.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.3.2021 15:37 Reaguje na
Milý pane jeden politik tu nevládl 30. let a jeden
připravoval předpřístupová jednání, druhý přístupová
a další to pod tlakem natěšené veřejnosti, která to
v referendu odsouhlasila, podepsal. Výsledkem je tak
kolektivní vina a ne vina pouze vina hradního pána.
Máte tendenci zjednodušovat a vyseparovat si to, co
se vám hodí. Nikdo nikdy nevládne věčně a to, že
váš favorit neobstál neznamená, že neobstojí příště.
Pak jsem zvědav, jak se za nás bude bít on a jak se
vše mávnutím kouzelného proutku vyřeší. Mluví z
vás buď nezkušenost, nebo zaujatost. Obojí je ale špatným rádcem v rozhodování co je nejlepší a co
je možné dosáhnout. Jste jistě mlád a čeká vás zářná
budoucnost, možná jste již nyní vyvoleným a nic
vám mimo změny hradního pána nechybí, ale já už
pouze porovnávám a lovím v paměti sliby a činy
všech dosavadních vůdců a režimů. Tak prostě
konstatuji to, co jsem napsal a v co věřím.
To, že někdo rozporuje regulace u nás a regulace
jinde mi nevadí, protože mají být buď jednotné
a nebo žádné. To, že z toho má někdo záchvat se
nedivím taky, pokud se ho to samotného týká jako
třeba těch zemědělců. Lidem mimo zemědělství to
připadá malicherné a nepodstatné, ale týkat se
to jejich oboru, tak mají záchvat taky. Přeji
klídek a vysněný ráj na Zemi v náručí EU, ale
já už pohádkám odrostl velmi dávno.
Odpovědět
sv

11.3.2021 18:20 Reaguje na Břetislav Machaček
Ten jeden politik, tedy současný hradní čučkař, všechny nesmyslné podmínky za celou republiku bez náznaku odporu akceptoval a za celou republiku podepsal. A proč? Protože se na rozdíl od předchozích vládních odsáků nehodlal zdržovat vyjednáváním, což mu mělo přinést politické body. To je fakt, který se nedá popřít, a jen vám nejde pod čumák. Chápu, že jako hysterický důchodce už jste poněkud zakrněl a z paměti máte ideologický cedník, což zaměňujete za zkušenost ale není většího omylu. Nebyl jsem to totiž já, kdo současného hradního čučkaře několikrát usvědčil ze lži a odsoudil k omluvě. Byl to český soud. Ostatně hradní čučkař se usvědčuje, viz jeho bláboly o změně názoru. Ano, změnil názor, z populistických důvodů lez EU do zadku, a způsobil tím zemi nebetyčné škody, teď ze stejných důvodů na EU kydá špínu.
V jednom máte pravdu. Platí, že tak nesmyslné regulace jako společná zemědělská politika tady nemají co dělat. Proto je velmi srandovní, když hysterici vašeho ražení, na jednu stranu na EU kydají špínu a na stranu druhou tuto regulační zhovadilost brání.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.3.2021 19:50 Reaguje na
Děkuji vám za mé hodnocení hysterického
a zakrnělého důchodce. Došly argumenty
a přichází urážky jako vždy od takových
diskutérů. Nezbývá, než nás umlčet, jak
už to zkoušeli "umělci" Mádr s Issovou
v předvolební kampani. I mladí stárnou
a mění své priority a tak by je museli
umlčet ti mladí jinak. Oni taky díky
zkušenostem vědí, co je reálné a co je
utopie. I vy jednou zestárnete a budete
v podobné situaci, když s vámi mladí
nebudou souhlasit. Ani my jsme nebyli
jiní a mysleli si, že nás ti staří brzdí.
Bez těch starých by tu mladí nebyli a
ani to, co tu je. Za 30. let tu jsou
pouze paneláky naležato a fasády domů
v centrech měst. Zbytek jede postaru setrvačností a umírá. Jsem zvědav, co
mládeži postavíte a jak to povedete.
Přeji vám splnění vašich přání, pokud
nebudou na úkor nás, kteří si přejeme
důstojně dožít.
Odpovědět
sv

11.3.2021 21:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Takovou míru sebekritiky bych od vás nečekal. Jen pro upozornění, když už s nadávkami začnete, tak nepočítejte s tím, že s vámi budu jednat v rukavičkách. Na hrubý pytel patří hrubá záplata. Chápu, že důchodci, mají svoje zaběhané zvyky, kterých se nechtějí vzdát, jako třeba uhlířská víra ve starou svini, kterou soud několikrát usvědčil ze lhaní a odsoudil k pokutě, a také sníženou mentální kapacitu, takže jim jaksi nedochází, že to byla právě ta stará svině, která nás bezpodmínečně do této "utopie" uvrtala. O tom, že by uvažovali nad logickými rozpory vlastních výroků nemluvě. To ale nemění nic na to, že i důchodci musí nést zodpovědnost za to co žvaní.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

12.3.2021 08:30 Reaguje na
Uveďte jedinou nadávku, kterou jsem
vás obdařil a pokud je nadávkou to,
že jsem vás zařadil mezi vyvolené
a mezi nezkušené a zaujaté, tak se omlouvám, ale nemohu si bohužel
myslet z vašich reakcí nic jiného.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.3.2021 08:57 Reaguje na Břetislav Machaček
Doufám, že po dnešku víte, že na tohoto trola nemá cenu reagovat. Úroveň vyjadřování IV. cenové, jediné, po čem touží, je počastovat Vás urážkami.
Odpovědět
sv

12.3.2021 10:56 Reaguje na Karel Zvářal
Už jsme si dříve ujasnili, že po hospodách chodíš ty a odborná diskuze není tvůj šálek čaje.
Odpovědět
sv

12.3.2021 10:54 Reaguje na Břetislav Machaček
A já si z vašich logicky rozporných blábolů na téma evropské regulace rovněž nemohu myslet nic jiného než že jste: "Hysterický důchodce". "Zaujatý a nezkušený" každopádně patří patří do stejné kategorie. O tom, odkud jste si vycucal, že "vás chci umlčet", nemluvě. Pro info připomínám, že Issová, chtěla s "bábami a dědky" mluvit a přesvědčovat. Z toho mi vyplývá, že vaším hlavním problémem je ideologický cedník místo paměti. Každopádně platí, že vám pod čumák nejde, když je vám odpovězeno stejnou mincí. Mimochodem oceňuji, že jste se rozhodl dále se neztrapňovat vaším dosavadním rozporným blábolením na téma evropské regulace.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.3.2021 15:26
Ti naše zemědělce nemohou ohrozit. Jedná se o země, které patří do Cairns skupiny - tedy země, které zemědělskou produkci nedotují. A pokud jim nejsme ani s našimi dotacemi schopni konkurovat, no tak musíme dělat něco smysluplnějšího.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cairns_Group
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.3.2021 16:13 Reaguje na Richard Vacek
Víte co je to skryté zvýhodnění výrobních nákladů? To je to, co
naše země provádí vůči Západu dosud ve formě nižších mzdových
a energetických nákladů. Pokud bereme třetinu a energii máme o
x procent nižší, tak jsme i lídrem v zaměstnanosti. To, že to
Západu nevadí je dáno tím, že děláme v jejich firmách a že
mohou výrobu kdykoliv zrušit a převést jinam. Ty jihoamerické
země konkurují levnou pracovní silou a levnou půdou z bývalých pralesů. Muset si tu půdu draze koupit jako v Evropě a platit
zaměstnance za evropské mzdy, tak nejsou tak konkurenceschopni.
A co by měli dělat smysluplného naši zemědělci? Pěstovat dotovaná biopaliva, biomasu, či postavit na poli solární parky? Víte vůbec
něco o nákladech na práci v jednotlivých zemích a proč se vyplácí něco vozit přes celou zeměkouli? Je to o tom, že někoho odírám z kůže, abych mohl bohatnout já. Pokud to zvládnu novými stroji a hromadnou výrobou bez toho odírání dělníků, tak jsem prostě lepší podnikatel, ale pokud pouze tím odíráním, tak novodobý otrokář.
Úspěšní dosud jsou i ti "otrokáři", ale do budoucna pouze ti, co
budou konkurovat technikou, technologiemi, vědou a vzděláním všech
bez rozdílu, protože v množství je i množství "mozků" a ne pouze
to vykupování mozků dosavadními lídry. Vezměme si příklad z Asie,
kde je vzdělanost výtahem k vynalézaní a ne pouze k titulu
nutnému k nějaké funkci. I vám asi stačí teta Wiki a její info
k tomu, že nedotují, ale asi nepíšou kolik je stálá půda, jaké
platí daně a kolik platí na mzdy. Čím více od nich nakoupíme,
tím více pralesů vykácejí a zapláče celá planeta.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.3.2021 22:11 Reaguje na Břetislav Machaček
Naši zemědělci by měli dělat to, co naši kočovní pastevci a naši lovci. Tedy zmizet. A to proto, že nejsme zaostalou rozvojovou zemí ani zemědělskou zemí. Jsme schopni vytvořit mnohem víc hodnot v oblastech průmyslu (třeba i potravinářského) a služeb, než v zemědělství, kde jsme nekonkurenceschopní.
A nekonkurenceschopní jsme přesně proto, jak píšete - vysoké mzdy, drahá půda. Proto jen málokdo chce v zemědělství pracovat a to je založeno na dovážení novodobých otroků (k nám většinou z Ukrajiny).
A co s krajinou, kterou zemědělci devastují zátěží chemie, nepropustnými lány, erozí ornice? Vrátit jí přírodě - jen přestat s pěstováním řepky na "bio"paliva nám umožní zdvojnásobit plochu národních parků.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

12.3.2021 08:36 Reaguje na Richard Vacek
Nezlobte se, ale s člověkem, který si hraje na
ekologa a chce z polí dělat NP a jinde z pralesů
pole , se nemíním bavit. Vy o dané problematice
nic nevíte a pouze provokujete jiné diskutéry.
O takovou diskusi nejevím zájem, protože je
zcela zbytečná.
Odpovědět
JS

Jiří S

11.3.2021 22:09 Reaguje na Richard Vacek
Předpokládám, že anglicky umíte. Zkuste si do strýčka gůgla zadat. Agriculture subsidies in Brasil. Budete překvapen a rozhodně takovéto nesmysly nebudete tady povídat. Dokonce pokud budete v hledání hodně schopný, tak zjistíte, že na jednoho obyvatele taková Brazílie má vyšší dotace v zemědělství než taková ČR.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist