https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/mesto-plzen-ma-sve-cyklisticke-ulice-hruzy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Město Plzeň má své cyklistické ulice hrůzy

2.10.2009 | PLZEŇ | Právo
Jaká jsou nejnebezpečnější místa v Plzni při pohledu z cyklistického sedla? Klatovská a Jateční ulice i nově zrekonstruovaná Americká třída. A také třeba gordický dopravní uzel u hráze Boleváku či některé přejezdy přes frekventovanou Domažlickou, Křimickou nebo Koterovskou třídu.
 
Vyplývá to z dotazníkového průzkumu mezi padesátkou ostřílených cyklistů, který se v západočeské metropoli uskutečnil v rámci nedávného Týdne na kole.
Vysoce rizikové úseky mají několik společných jmenovatelů. „Jde o hlavní komunikace, které ještě nelemují cyklostezky a buď je nejde efektivně objet, nebo patří mezi časté cíle. To je třeba případ obchodní Klatovské třídy,“ vysvětlila plzeňská cykloprůvodkyně Radka Žáková.

Cyklisté si stěžovali také na pohyb chodců nebo venčení psů na cyklostezkách. Přesto většina z nich na otázku „Je jízda na kole po Plzni nebezpečná?,“ odpověděla, že není. „Tedy, když víte, kudy městem na kole projet,“ podotkla Žáková.

Chceme k Boleváku

Nová cyklostezka by byla podle dotázaných nejpotřebnější mezi Štruncovými sady a Boleveckým rybníkem.
„Mnozí uváděli také Klatovskou v úseku od Práce k Belánce a Americkou třídu,“ dodala Žáková. Celá pětina respondentů uvedla, že pokud nenajdou vhodný stojan s možností uzamknout rám kola, raději odjedou jinam. „To by mělo zajímat zejména provozovatele restaurací a obchodů, protože přicházejí o zákazníky,“ poznamenala Žáková a doplnila: „Špatné je to i s ukládáním kol na pracovišti. Téměř čtyřicet procent dotazovaných uvedlo, že jej nemají kam dát.“

Když bude dotace...

Výsledky průzkumu doputují na radniční komisi pro cyklistiku. Třeba nejvíce požadovaná cyklostezka Štruncovy sady–Bolevák je v plánu, kdy se jí podaří vybudovat, je ale s velkým otazníkem. „V oblasti Štruncových sadů a na druhém břehu Mže až k pivovarským studním je stezka součástí projektu revitalizace tohoto prostoru,“ řekl Právu předseda zmíněné komise a náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL).

„Pokud se nám podaří získat unijní dotace, je to otázka tří let. Zbývající část cyklostezky by mohla vést podél řeky, tedy pokud se nám podaří vykoupit dotčené pozemky,“ uzavřel Náhlík.


reklama

 
Ivan Blažek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist