https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/investor-predlozi-podklady-pro-posouzeni-vlivu-jezu-v-decine
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Investor předloží podklady pro posouzení vlivu jezu v Děčíně

8.2.2016 14:53 | PRAHA (ČTK)
Kromě jezu v Děčíně patří mezi nejvýznamnější projekty na říční infrastruktuře podobný plavební stupeň v Přelouči
Kromě jezu v Děčíně patří mezi nejvýznamnější projekty na říční infrastruktuře podobný plavební stupeň v Přelouči
Ředitelství vodních cest (ŘVC) předloží do 14 dnů materiál k posouzení dopadů vlivu stavby plánovaného děčínského jezu na životní prostředí (proces EIA). ČTK to řekl mluvčí státní investorské organizace Jan Bukovský. Materiál k posouzení vlivů dopadu stavby na životní prostředí předkládá ŘVC už potřetí a jde o dokument obsahující více než tisíc stran. Jez by mohl být hotový nejdříve v roce 2021.
 

Samotný materiál měla organizace připravený od loňského listopadu. S předáním na ministerstvo životního prostředí ale vyčkávala na rozhodnutí vlády o případném rozšiřování chráněných lokalit o dolní tok Labe v místě plánované stavby. Minulý týden vláda tuto lokalitu z plánu na rozšíření seznamu evropsky významných lokalit vyškrtla.

Zahrnutí oblasti do soustavy Natura 2000 by podle Bukovského znamenalo celý dokument opětovně přepracovat. Naposledy ministerstvo životního prostředí nařídilo v polovině roku 2012 do studie doplnit variantu zvýšení hloubky v řece bez potřeby stavět jez. To ale podle ředitele ŘVC Václava Fojtů vyloučil posudek zpracovaný odborníky z ČVUT. Ti posuzovali celkem pět variant zvyšování hladiny v řece bez nutnosti výstavby jezu, žádná z nich se ale neukázala jako realizovatelná.

Podle ministerstva dopravy je dostavba jezu podmínkou pro další stavební investice v tuzemské říční síti, která je kvůli nedostatečné hloubce v Labi po velkou část roku odstřižená od mezistátní nákladní říční dopravy. Získání kladného stanoviska EIA je nezbytnou podmínkou pro zahájení dalších kroků přípravy, jako je územní a stavební řízení.

Kromě jezu v Děčíně patří mezi nejvýznamnější projekty na říční infrastruktuře podobný plavební stupeň v Přelouči. Ten má rovněž problém s procesem EIA, protože má schválené posouzení vlivu na životní prostředí podle starého zákona z roku 1992. Podobně jako u řady silničních stavebních projektů mu tak hrozí, že bude podle požadavků EU třeba celý proces zopakovat.

Výstavbu plavebního stupně v Děčíně považuje ministerstvo dopravy dlouhodobě za prioritu. Samotná příprava stavby trvá už dvacet let. Úřad si od toho slibuje zachování tuzemské lodní dopravy. Vodní cesta je nedobudovaná a současný stav, kdy je Labe po 175 dnů v roce nesplavné, prý na této řece neumožňuje efektivně podnikat. Proti výstavbě děčínského jezu protestují české i německé ekologické organizace.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Tomáš Cafourek
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist