Španělsko kvůli ekologii snížilo rychlost na dálnicích na 110 km/h

Ekologické organizace, sdružení pro bezpečnost silničního provozu i mnozí Španělé jsou přesvědčení, že vládní rozhodnutí již bohatě dokázalo svou účinnost a není nutné ho odvolávat. Snížení rychlosti na dálnicích bylo vydáno v rámci Plánu na snížení spotřeby energie, ale není jisté, zda-li bude platit trvale.
Omezení rychlosti vedlo ke snížení nehodovosti. Poprvé v historii Velikonoční svátky skončily s méně než čtyřiceti oběťmi z dopravních nehod. Dopravní police odhaduje, že v důsledku nižších rychlostí ubylo pokut za nedodržování rychlosti na dálnici zhruba o 35 %.
Omezení rychlosti také vedlo ke snížení spotřeby pohonných hmot o 8,4 %. To má kromě kladného vlivu na ekonomickou stabilitu také další přínos v podobě snížení produkce skleníkových plynů. Dalším efektem je i celkové snížení objemu zdraví škodlivých látek obsažených ve výfukových plynech. Klesla i hladina hluku v okolí dálnic a rychlostních komunikací.
Pokud cena ropy i nadále poroste, nejenom že bude nutné omezení rychlosti zachovat, ale dokonce přistoupit i k jejímu dalšímu snížení.
V červnu se má ve Španělsku rozhodovat o zachování, či zrušení tohoto rychlostního omezení. Je třeba při tom vzít v úvahu jak uvedené výsledky, tak i další očekávaný růst cen ropy na světovém trhu. Ve výsledku totiž znamená nižší rychlost menší znečištění, méně nehod a zdravější životní prostředí.
Podle zprávy Davida Sanze „Limita la velocidad a 110km/h ha sido un acierto“ zveřejněné na serveru Ecologiaverde.com dne 29. dubna 2011.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Bylo by zajímavé - 10. 6. 2011 - Jan Šimůnekspočítat, jaké vícenáklady tohle opatření přineslo občanům i firmám (protože čas jsou peníze) a tyhle dvě položky porovnat.Navíc je naprosto absurdní argumentovat nějakými úsporami paliva, protože palivo si kupuje řidič za své nebo firemní peníze a nikdo mu na ně ničím nepřispěje (naopak on význemně ze své kapsy za každý litr nasype státu). Navíc ho nikdo nenutí jezdit po té dálnici rychleji, než je minimální rychlost. Je to prostě typická ukázka socialistického myšlení, podle něhož je občan státním otrokem a jeho peněženka je jen pobočkou státní kasy. A pokud vezmeme to srovnání do důsledků, pak otroci ve starém Řecku nebo Římě na tom byli po této stránce lépe, protože peníze, které si naškudlili, patřily opravdu jim a ne jejich pánovi, a mohli si dokonce (v určitých obdobích a místech) naspořit i na své vykoupení z otroctví. |