Analytik: Zmírnění zákazu prodeje aut se spalovacím motorem je kosmetická úprava Aktualizováno
"Považuji to za krok správným směrem, ale primárně za kosmetickou úpravu. Na zásadním směřování se nic nemění a i po revizi půjde o nejagresivnější cíl pro jakýkoliv velký automotive trh. Snížení cíle na 90 procent platí navíc pouze, pokud automobilky vykompenzují 'zelenou' ocelí nebo syntetickým palivy - ani jedno nebude jednoduché," uvedl Knap.
Podle něj se díky opatření objevuje silná motivace pro výrobu malých městských elektromobilů. "Takže se zřejmě bude rychleji rozvíjet trh v kategorii, kde elektromobilita dává největší smysl," uvedl. "A pozitivní je, že se také reflektovala ještě pomalejší konverze na elektromobilitu v oblasti lehkých užitkových vozů a dodávek," dodal Knap.
Podle Elektromobilní platformy, v níž spolupracují energetické firmy, Škoda Auto či ČVUT, rozhodnutí komise potvrzuje, že budoucnost dopravy v Evropské unii je elektrická. "Jen se k cíli bude postupovat tempem, které je přijatelnější pro evropský průmysl," sdělil ČTK dnes večer tajemník Elektromobilní platformy Lukáš Folbrecht. "Kromě zlepšení života ve městech, kde se často nedá dýchat, a příspěvku ke zmírnění změn klimatu, když čím dál více pociťujeme extrémy v počasí s dopady na přírodu i majetky, je elektrifikace důležitá i pro postupné odbourávání závislosti na ropě, kterou v Evropě nemáme a draze ji dovážíme. To představuje pro Evropu strategickou slabinu a bezpečnostní riziko," dodal.
Unijní exekutiva čelila silnému tlaku ze strany Německa, Itálie a evropského automobilového sektoru, v posledním roce bylo několik jednání s šéfy evropských automobilových společností. Návrh komise musí schválit Evropský parlament i členské státy unie.
reklama


Automobilky: Návrh Evropské komise pro emise aut vytváří nejistotu a administrativní zátěž
VW vítá zmírnění zákazu spalovacích motorů, podle svazu VDA je návrh zklamáním
Fiala vítá zmírnění zákazu spalovacích motorů, podle něj k tomu přispěl tlak ČR