Aktuálně: Stavba děčínského jezu ztrácí smysl. Německo bude dopravu na Labi omezovat
Vodní cesta po Labi z Magdeburgu na českou hranici totiž bude součástí pouze "okrajové sítě" německých říčních cest. Rozhodl o tom německý ministr dopravy Peter Ramsauer, když sepisoval plán budoucího rozvoje německé lodní plavby.
Podle německého ministra dopravy se bude v roce 2025 vozit po Labi mezi Magdeburgem a českou hranicí maximálně milion tun zboží ročně. Proto chce investovat raději do Rýna, kde se už dnes vozí zboží stokrát víc.
Labe mezi Magdeburgem a českou hranicí se tak dostalo do páté, nejnižší kategorie, kde se plánuje jen omezený provoz. Bude dokonce omezena dosavadní údržba, pokud na náklady nepřispějí soukromé firmy nebo spolkové země.
Rozhodnutí německého ministra dopravy zasadilo ránu plánům, které připravuje zdejší ministerstvo dopravy. Hodlá postavit za šest miliard plavební stupeň Děčín, který zvýší hladinu mezi Ústím a Děčínem v suchém období až o 13 centimetrů. Tím se zlepší splavnost k německé hranici i využití labské vodní cesty.
Více informací naleznete ve zprávě serveru Aktuálně: Němci boří české plány, jez za 6 miliard ztrácí smysl
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
stavba jezu - 24. 2. 2012 - honzanez zahajime diskuzi az do nocnich hodin je potreba se na to vse podivat v celku to je treba kolik milionu tun zbozi se prepravi vNemecku Holandsku a vsude jinde vevrope a kam jsme vodni dopravu od prevratu dopravili my prectete si napr. vynosy spolkoveho ministra dopavy o vyuziti vodni dopravy v Nemecku. udelejte si prosim vylet po Evrope a navstivte vodni dila mezi nami jsou to male technicke zazraky azjistite ze to dalo hodne prace aby vse ladilo jak technicky tak ekologicky |



Labe je díky dešťům nyní splavné, zřejmě ale ne na dlouho
Hodnocení vlivů plánovaného jezu u Děčína bylo po čtrnácti letech ukončeno
Ministerstvo dopravy: Děčínský jez je prioritou, kompenzace lze najít v ČR