BBC: Zákazníci se při nákupu elektroniky zajímají o ekologii
Zákazníci se podle CEA více zajímají, co se stane s elektronikou, až doslouží
|
|
Foto: Hugo Charvát/Ekolist.cz |
"Ekologie se stala jedním z rozhodujících faktorů při nákupu," řekl BBC Steve Koening, průmyslový analytik CEA. Podle něj výzkum ukazuje, že nakupující daleko více zajímá, jak byl výrobek vyroben a jak je balen, zda celý proces zohledňuje životní prostředí a jak bude možné věci recyklovat, až doslouží.
"Více než polovina lidí je ochotná si něco připlatit za zelené výrobky," řekl BBC Koening. Podle něj je 22 % nakupujících ochotno připlatit si až 15 % ceny. Ale ochota utratit více peněz jde ruku v ruce s poptávkou po větším množství informací o ekologičnosti výrobku. Podle čtyřletého průzkumu CEA prohlásilo 38 % zpovídaných, že nerozumělo informacím o ekologickém výrobku, a 58 % respondentů si přálo více podrobností o tom, podle čeho jsou výrobky označované jako ekologicky přátelské.
Vedle ekologických informací a šetrnosti k životnímu prostředí se zákazníci prý budou v příštích letech více zajímat o aktivní ovládání elektronických výrobků, bezdrátové technologie a možnosti připojení k internetu z přenosných zařízení na co největším počtu míst.
Nicméně v příštím roce prodejci elektroniky očekávají zpomalení růstu trhu, dosáhnout by měl prý 4,3 % ve srovnání s 13,7 % v roce 2008. Lidé si prý nejvíce odpustí nákupy velkých televizorů s plochou obrazovkou a herních konzolí.
Podle článku Marka Warda BBC Online News 07. 01. 2009
Hugoreklama