https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/brabec-vetsimu-prodeji-veci-s-ekoznackou-brani-skala-i-cena-zbozi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Brabec: Většímu prodeji věcí s ekoznačkou brání škála i cena zboží

15.10.2020 10:46 | BRNO (ČTK)
Obdobně hovořila i marketingová manažerka Pavlína Louženská. Uvedla, že podle globálních čísel dvě třetiny zákazníků upřednostňují udržitelné produkty, ale jen 30 procent je ochotno si za ně připlatit.
Obdobně hovořila i marketingová manažerka Pavlína Louženská. Uvedla, že podle globálních čísel dvě třetiny zákazníků upřednostňují udržitelné produkty, ale jen 30 procent je ochotno si za ně připlatit.
Foto | B Tal / Flickr
Lidé by podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) kupovali častěji zboží se značkou dokládající ekologickou šetrnost výrobků, ale roli hraje nižší škála i vyšší cena zboží. Brabec to řekl v online úvodní diskuzi na brněnském mezinárodním festivalu Ekofilm. Společnost jako taková je ale na zboží s ekologickým označením podle ministra připravena. Diskuze na téma "Je spotřeba potřeba?" byla přenášena pouze online kvůli opatřením proti koronaviru.
 

"Je to začarovaný kruh. Řada lidí říká, že by zboží s ekoznačkou kupovali, ale že je ho málo. A firmy zase říkají, že by ho možná rádi víc, ale že lidé ho nechtějí," uvedl v debatě ministr.

Podle něj se ukazuje, že významnou roli hraje i cena. "Pokud to bude cenově srovnatelné, tak občan je ochoten dát přednost výrobku, který je certifikován. Společnost je na značky připravena. Český spotřebitel je ale zvyklý na širokou škálu výrobků a čeká, že podobně široká škála bude k dispozici i v té ekoznačce. A ve chvíli, kdy si může vybrat výrobek, který nemá ekoznačku, ale je pro něj zajímavý a je levnější, tak po něm sáhne," uvedl ministr.

Obdobně hovořila i marketingová manažerka Pavlína Louženská. Uvedla, že podle globálních čísel dvě třetiny zákazníků upřednostňují udržitelné produkty, ale jen 30 procent je ochotno si za ně připlatit. "Musíme rozšířit ekologické produkty, aby se staly základem toho, co nabízíme," řekla. Podle ní nejde jen o ekologickou udržitelnost, ale také o ekonomickou. Z jedné ze studií podle ní vyplynulo, že značky, které se rozhodly změnit obchodní modely tak, aby byly dlouhodobě udržitelnější, mají i větší zisky.

Proděkan pro vnitřní a vnější komunikaci Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně Bohuslav Binka k ekologickému označení zboží řekl, že Češi tomu málo rozumí. "Máme rezervy v tom, jak využívat nástroje, které těm spotřebitelům umožní enviromentálně spotřebovávat," uvedl Binka.

Letošním tématem 46. ročníku festivalu je spotřeba a její udržitelnost. Festival dnes v Brně začíná, ovšem kvůli protikoronavirovým opatřením ve zredukované podobě. Samotné filmy se budou promítat až na konci listopadu.

Loni bylo heslo festivalu "Příroda je naše společné dědictví". Hlavní cenu tehdy získal americký snímek Davida Hambridge s názvem Kifaru o keňských strážcích posledního severního tuponosého nosorožce. Ocenění si odnesly i další čtyři snímky v různých kategoriích.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

15.10.2020 11:46
Protože hrozí, že nákupem takového zboží budu financovat nějakou aktivistickou bandu, je pro mne podobně označený výrobek až tou poslední volbou, bez ohledu na cenu.
Odpovědět
MG

Milan G

15.10.2020 12:36
Proděkan pro vnitřní a vnější komunikaci Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně Bohuslav Binka k ekologickému označení zboží řekl, že Češi tomu málo rozumí.
Přestaňte dělat z normálních lidí blbce. Pokud bude to značení jednoduché tak tomu bude rozumět i Šimpy. Pokud však bude značení nesrozumitelné, nepochopitelné protože se na jeho designu podílel nějaký sebestředný rádobyumělec, tak tomu nebude rozumět ani Bohuslav Binka, takto proděkan.

Jinak souhlas s p. Šedivým co se týká výběru zboží, ani korunu darmožroutům.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.10.2020 20:16
Jedním z významných rozhodovacích kritérií je cena ... no to je překvapení, nebožka babička měla v podobných případech rčení, že to by němej neřek, ani kdyby mu přes hubu dali.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

18.10.2020 12:47
Zboží označené ekoznačkou je většinou podvod, schválně předražené zboží cílené na ovce zblblé zelenou propagandou a strašením. Obvykle má toto zboží i větší ekologickou stopu než obdobné běžné klasicky vyrobené zboží.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist