https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/cesi-maji-podle-prodejcu-stale-vetsi-zajem-o-ekologicke-produkty
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Češi mají podle prodejců stále větší zájem o ekologické produkty

25.7.2021 01:35 | PRAHA (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Češi mají podle prodejců, které ČTK oslovila, stále větší zájem o ekologické produkty. Roste podle nich poptávka také po stáčených ekologických prostředcích. Na českém trhu se objevují nové značky, v polovině července e-shop v České republice a na Slovensku spustila americká značka ekologického praní a čištění The Laundress, zjistila ČTK.
 

Dm drogerie mají ve svém sortimentu v současné době na 150 produktů 18 různých značek, které jsou rostlinného původu, neobsahují složky vyrobené z ropy, mají minimální vliv na vodní organismy, jsou biologicky rozložitelné a netestované na zvířatech, uvedl manažer komunikace dm drogerie markt Jiří Peroutka.

Řetězec dm má 16 prodejen vybavených plnícími stanicemi na ekodrogerii. Podle Peroutky společnost pracuje na otevření a modernizaci dalších. "Poptávka po stáčené certifikované ekodrogerii Yellow & Blue je obrovská, od začátku roku 2021 si naši zákazníci stočili více než sedm tisíc litrů těchto prostředků, od zavedení plnicích stanic v roce 2019 pak více než 25.000 litrů," řekl. V meziročním srovnání vzrostl podle něj prodej stáčené ekodrogerie o více než 20 procent. Dlouhodobě nejprodávanějším produktem je podle něj prací gel z mýdlových ořechů s vůní levandule, doplnil.

V drogeriích Rossmann podle jejich manažerky komunikace Olgy Stanley každoročně více zákazníků mění běžné produkty za ekologické varianty. "Momentálně máme v nabídce několik ekologických brandových produktů - značky Feel Eco a Frosch, samozřejmě musíme zmínit i eko výrobky našich privátních značek domol a eco Freude," řekla.

Značku The Laundress přinesla na český a slovenský trh společnost Carre Concierge jako doplnění svého portfolia služeb v péči o oděvy. V e-shopu lidé nakoupí prací prostředky, aviváže nebo vonné spreje na prádlo. Podle majitelky společnosti Carre Concierge Heleny Pavlové nabídne kromě základního sortimentu i limitované edice.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

25.7.2021 08:32
Je spíš škoda, že Čeští výrobci na tenhle trend nereagují.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.7.2021 09:22 Reaguje na Jaroslav Řezáč
České výrobky tohoto typu nepřestaly existovat, ale holt nejsou " nóbl ".

Bohužel !
Odpovědět
ig

25.7.2021 13:48 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To spíš obchodníci, výrobci přesně tohle vyrábějí už spoustu let. Třeba česká firma Enaspol, největší český výrobce tensidů, úspěšně vyrábí, dokonce skupuje v Německu konkurenci (a nepatří Babišovi). Ale jejich produkty ve spotřebitelském balení nekoupíte a lidi by je vlastně ani nechtěli a neuměli s nimi zacházet. Jenže to už jde na triko obchodníkům a jejich marketingu.
Odpovědět

Jirka Černý

25.7.2021 21:43
Pamatuju si jako dnes když jsem koupil EkoArvu že s ní umyju motor před generálkou, od té doby cokoli má v názvu zakomponováno slovo Eko obloukem obejdu.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist