https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/co-kdyz-uz-je-proste-pozde-klade-otazku-dokumentarni-film-klimageddon
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Co když už je prostě pozdě? klade otázku dokumentární film Klimageddon

11.12.2021 07:58 | PRAHA (Ekolist.cz)
Film o adaptaci na hroutící se svět. Na snímku tající argentinský ledovec.
Film o adaptaci na hroutící se svět. Na snímku tající argentinský ledovec.
Pokud už nemáme naději na řešení klimatické krize, potom se musíme zabývat samotným přežitím lidí. Taková je perspektiva připravovaného dokumentárního filmu Klimageddon režiséra Ivo Bystřičana. Snímek proniká do politické sféry, vědecké obce, k ekologickým aktivistům i širší veřejnosti s otázkou, kterou si vzhledem k vývoji klimatu překvapivě neklademe - co když už je na dosavadní řešení pozdě?
 
“Ohledně klimatické krize jsme zvyklí sunout před sebou naději, že to nakonec nějak zvládneme. Děláme to už desítky let. Musíme ale počítat s variantou, že obávaný planetární kolaps se již odehrává, protože jsme překročili body zlomu. Pak zcela jistě nebudou stačit opatrné kroky v průmyslu a energetice,” vysvětluje autor snímku.

Chystaný film se zabývá nepopulárním předpokladem, že současné společnosti budou nuceny se adaptovat na kolaps ekosystémů, který nelze zastavit, ani příliš zpomalit. To vytvoří neúprosné nové nároky na provoz států jako takových, správu veřejných záležitostí, management migrace, mechanismy udržování sociálního smíru i celý ekonomický systém.

“Není vůbec předčasné připravovat svět na nové a pro lidskou existenci nepříliš příhodné fungování planety. Je to pro mě nejpodstatnějším tématem i kvůli mým dcerám. Mým cílem není malovat apokalypsu, ale postavit se k budoucnosti čelem a s imaginací,” vysvětluje Bystřičan.

Režisér začíná vyprávění ve svém domově, v rodinném domku na kraji malého města. Město obepíná průmysl a individuální volby nemají žádný konkrétní dopad. Odráží to skutečnost, že podmínky existence lidstva se vymykají možnostem vlivu jednotlivce a dostatečnou účinnost může mít jedině kolektivní akce.

“Často hledáme morální řešení v soukromé spotřebě. Jako spotřebitelé máme ale jen minimální možnost ovlivnit, jak se těží, vyrábí a distribuuje. Potřebujeme upřít naši pozornost na sféry, kde se kolektivně rozhoduje,” upozorňuje Tereza Swadoschová ze společnosti Era Productions, která film Klimageddon vyvíjí.

Vývoj filmu podpořily Fondy EHP a Norska a Státní fond pro podporu kinematografie. K divákům by za nepředpověditelných klimatických podmínek měl dorazit v průběhu roku 2024.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (155)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Karel Zvářal

Karel Zvářal

11.12.2021 08:00
Já bych tu kulantní větu ještě více zneutralizoval: Potřebujeme upřít naši pozornost na sféry, kde se kolektivně NErozhoduje (např. množírny).
Odpovědět
ss

smějící se bestie

11.12.2021 14:26 Reaguje na Karel Zvářal
I o tom to je.
Pozdě není nikdy, ale kecama nic nezachráníme.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 09:04
Veľmi rád by som si pozrel film o globálnom oteplení, ktorý by bol natočený objektívne. Namiesto lží a poloprávd by sa objektívne ukázali miesta na zemeguli, ktoré boli negatívne postihnuté globálnym oteplením. Takúto informáciu totiž dlhodobo zháňam a snažím sa dopátrať čo takéh hrozné sa vlastne doteraz stalo. Ukážka z filmu ukazuje dramatické výbuchy sopiek, ktoré naozaj nemá na svedomí človek. Potom vidíme les, ktorý bol vyťažený po napadnutí lykožrútom a následne boli ťažobné zbytky pofrézované spolu s pňami, aby sa lesníkom lepšie sadilo. Uznávam, vyzerá to dramaticky, ale išiel by tam autor za minimálnu mzdu vláčiť a páliť ťažovné zbytky, vysádzať stromčeky motykou a následne medzi pňami vyžínať krovinorezmi buřeň? Ľadovce padajúce do mora či rieky vyzerajú iste dramaticky, ale je to bežný jav. V lete sa ľadovec rozpadá, cez zimu pribúda a masa ľadu je vlastnou váhou vytláčaná smerom na okraje. Nikde nie je písané, že ľadovce musia stále vydržať nezmenené, namiesto kilometer hrubého ľadovca v Kanade a USA vznikli Veľké kanadské jazerá.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.12.2021 15:25 Reaguje na Vladimir Mertan
Tady vám dávám za pravdu, občas je to ustřelené a klimatopopulistické.

Pořád je tu ale ta otázka, jak moc si svou činností do budoucna zavařujeme.
Odpovědět
VS

Vaclav Sobr

11.12.2021 19:50 Reaguje na Jiří Svoboda
1) Na téhle planetě bude brzo cca 8 miliard lidí.
2) Většina z těch osmi miliard žije při nejlepším na úrovni roku 1800 v Evropě.

A jeden z důvodů proč tato většina lidí tak dlouho vlastně přežívá - je produkce potravit technologiemi roku 2021. (například Haber-boschova synteza amoniaku na hnojiva) přes sto let stará...

Tato technologie výrazně SNIŽUJE množství půdy na které musíme provozovat intenzivní zemědělství. (snižuje ho jak tím že dostaneme víc z hektaru, tak výrazně snižuje množství živočišných "produktů" které je třeba užít na hnojejí pokud ta dusíkatá hnojiva nemáte.
(tady mimochodem bude dost brzo problém s fosfáty a fosforovými hnojivy... ty těžíme, nějaká jednoduchá synteza z atmosfery bohužel nebude)

3) škrtneme průmyslová hnojiva (která stojí hodně energie a hodně emisí...) budeme pro současnou populaci potřebovat o hodně víc prostoru pro zemědělství a o hodně víc krav a prasat na hnůj...

pomůže to ekologicky? Pochybuji. Přitom to patrně bude solidní ekonomický a sociální problém všude po planetě...

Civilizace prostě stojí na spotřebě energie... úspory - třeba v ČR se povedlo zateplit většinu toho co zateplit mělo význam... zateplovat 100 let staré baráky na venkově nemá ani ekologický ani ekonomický přínos.
nemá smysl ani měnit způsob jejich vytápění.

Vyšlo by levněji je zbořit a postavit na stejných pozemcích nové s novou technologií - ale na to ti kdo v nich bydlí nemají... a "systém" je rozdhodně nemá kde ubytovat ve chvíli kdy by jim to stavěl...

tento problém má Evropa v podstatě od obratníku na sever - progresivně a progresivně horší čím víc severněji člověk vyrazí...

řešení (zejména ještě v nějakém krátkém časovém horizontu) to nemá.

v podstatě evropa se potýká s nedostatkem lidí kteří by to chtěli stavět, lidí kteří by chtěli stavět i třeba solární panely (sehnat dneska fyzicky schopného elektrikáře s vyhláškou 50 není vůbec jednoduché... a moc lidem se ani nechce za 22k čistého jít dělat k Čepsu údržbu drátu 22KV VVN - jeden špatný pohyb a je z vás škvarek... a 22 čistého měsíčně?
4 roky elektroprůmyslovky a 6 let praxe, fyzické práce, na paragraf na VVN?
V dešti, v zimě, v mrazu... komu by se to chtělo jít dělat? Kdo na takovu střední vleze?
Odpovědět
VS

Vaclav Sobr

11.12.2021 19:56 Reaguje na Jiří Svoboda
Podobně - valná většina lidí je skutečně schopna fungovat na vegetarianské dietě (ne všichni, lidi mají 20-22 "esenciálních" aminokyselin na syntezu proteinu... lidi co si umí udělat (geneticke) ty dvě maso moc nepotřebují zatímco ti co umí jen 20 bez něj nepřežijí.

problém je že funkčnost této diety defacto stojí a padá se světovým obchodem - s vozením různých potravin z různým míst světa jinam... to stojí hodně energie, surovin na lodě, ostatně i na chlaďáky na těch lodí.

navíc by to výrazně zvýšilo vzájemnou závislost, tudíž výpadek typu ucpaného suezu, lockdowny a nebo nějaká velká lokální neúroda - problém pro mnohem větší část světa...

vyplatí se to ekologicky? Opět to není moc jednoduché (samozřejmě tomuhle by pomohlo kdyby oblasti které nejsou pro zemědělství těchto náhražkových plodin vhodné neměli moc lidského osídlení - Kanada, Skandinávie, Sibiř, Island v podstatě i Británie... nebyly osídlené a obyvatelstvo se přesunulo na jih...

to by pomohlo i snížením energií na topení... akorát - na téhle planetě zas tolik místa není.

valná většina souší je pro člověka dlouhodobě neobyvatelná - přežití v těch místech stojí víc energie a surovin než z nich jde dostat.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.12.2021 22:11 Reaguje na Vaclav Sobr
To vše co píšete je hezké. Jen to nějak neodpovídá na otázku, zda je/není třeba/možné něco dělat s antropogenními emisemi skleníkových plynů, které razantně planetu ohřívají a za 50 let mohou způsobit lidstvu obrovské problémy na mnoho generací dopředu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

21.12.2021 19:55 Reaguje na Vladimir Mertan
Sibír, Jakutsko. Pozrite si napríklad dokument o Sergejovi Zimovovi . V jednom dok. filme ukazuje ako sa rozpúšťa permafrost.
https://www.youtube.com/watch?v=nEzskUGJ_1I
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 09:05
Keď premietali Gorov film na školách v Británii, obrátil sa rodič jedného zo žiakov, Stewart Dimmock, ktorému sa nepozdával obsah filmu, na súd, aby premietanie zakázal. Dimmockov právnik sa vyjadril: „Mnohí rodičia môjmu mandantovi písali a vyjadrovali mu podporu. Nechcú, aby ich deťom ľavicová myšlienková polícia takto vymývala mozog.“ Súd nakoniec rozhodol, že film sa môže na školách premietať, ale študenti musia byť oboznámení s tým, že obsahuje 9 závažných neprávd. Ktoré to sú?

„1. Grónsko: Goreovo tvrdenie, že Grónsko sa roztopí a hladiny morí stúpnu „v blízkej budúcnosti“ o 7 metrov, je nezmysel. Oceány stúpajú posledných 150 rokov asi tempom 3 mm ročne. Vzostup o 7 metrov by trval tisíce rokov.

2. Tichomorské ostrovy: Prípad, kedy ostrovania boli evakuovaní kvôli rastu hladín morí (Zavinenému otepľovaním) si Gore vymyslel. Koralové ostrovy napriek rastu hladín morí rastú, dokazujú to satelitné snímky. Koraly sú totiž živé organizmy a dorastajú.

3. Golfský prúd: Vedci neočakávajú, že by Golfský prúd kvôli otepľovaniu mohol v dohľadnej dobe vypnúť. Jeho rýchlosť kolíše bežne, nie je to známka, že sa vypne. Hlavnou príčinou tohoto prúdenia je totiž rotácia Zeme okolo svojej osy, a tá sa iste nezastaví.

4. CO2 riadi teploty: V skutočnosti je to naopak než ako hovoril Gore. V cykloch dôb ľadových a medziľadových, o ktorých autor vo filme hovorí, sa totiž najprv menili teploty a až potom hladiny CO2. Dokazujú to vrty v ľadovcoch.

5. Kilimandžáro: Úbytok ľadu na Kilimandžáre sa nedá pripísať otepľovaniu, ale iným lokálnym faktorom ako je zmena krajiny. Pre topenie ľadovcov mal Gore zvoliť iný príklad.

6. Jazero Čad: Vysychanie jazera Čad nemožno dávať za vinu GO. Dôvodom je zvýšenie populácie, poľnohospodárstvo a zmeny využívania krajiny. Ľudia z jazera čerpajú veľa vody.

7. Hurikán Katrina: Tento hurikán nemožno pripísať za vinu GO. Hurikány boli vždy. Oveľa silnejší než Katrina bol hurikán na Miami pred druhou svetovou vojnou, kedy hladiny CO2 nízke. Normalizované škody spôsobené hurikánmi za sto rokov nevzrástli, ako uvádza Roger Pielke v štúdii z roku 2008.

8. Utopené polárne medvede: Je známy iba jediný prípad, kedy sa medvede utopili. Nezomreli ale kvôli topeniu ľadu. Utopili sa v búrke. Písal o tom Charles Monnet. Populácia ľadových medveďov v posledných 20 rokoch dlhodobo neklesá a ich lov je povolený.

9. Bielenie koralov: Za odumieranie koralov môžu skôr iné faktory ako znečistenie vody. Koraly pred miliónmi rokov prežili aj niekoľkonásobne vyššiu koncentráciu CO2, než aká je dnes. Vyššia teplota vody kalcifikácii morských organizmov naopak napomáha.“ (Kremlík 2019, 97 – 98)

Tu by mohli kimaalarmisti siahnuť k svojmu obľúbenému argumentu, že ten sudca nie je vyštudovaný klimatológ, tak ako môže posúdiť takýto film. Áno, je málo pravdepodobné, že by bol sudca vyštudovaným klimatológom (pokiaľ popri práve nevyštudoval aj klimatológiu), ale sudca sa v tomto prípade iste poradil so súdnymi znalcami v danom odbore, takže o správnosti jeho rozhodnutia nemusíme mať pochybnosti.

Hoci film obsahuje závažné manipulácie, Gore dostal zaň v roku 2007 Oscara za najlepší dokument a v tom istom roku aj Nobelovu cenu mieru. Gore vyzýva ľudstvo, aby sa uskromnilo, on sám sa tým však neriadi. K šokujúcemu zisteniu dospela Tenessee Center for Policy Resarch: Goreova 20 izbová vilka s bazénom spotrebovala v roku 2006 221 000 kilowatthodín elektriny, čo je asi 20 krát viac než americký priemer. Pritom Američania sú známi svojou nadmernou spotrebou.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 09:13 Reaguje na Vladimir Mertan
Predchádzajúci odsek je výňatok s úvah filozofa a spisovateľa Jozefa Bugára v denníku Postoj
https://blog.postoj.sk/64087/kacirske-uvahy-o-globalnom-oteplovani-a-klimaalarmizme-vi
Odpovědět
AS

Antonin Schmied

11.12.2021 12:55 Reaguje na Vladimir Mertan
Doporučoval bych víc hledat objektivní informace, než přejímat takové bláboly, jako uvádíte vy. Dobrý zdroj je například agentura ESA. Odvádějí v monitoringu změn klimatu velký kus práce. začněte třeba tady: https://www.esa.int/Space_in_Member_States/Czech_Republic/Tani_ledu_v_Gronsku_se_urychluje
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

11.12.2021 13:15 Reaguje na Antonin Schmied
Až tu budete delší dobu tak zjistíte že pan je ideologicky popírač.😉
Odpovědět
AS

Antonin Schmied

11.12.2021 13:58 Reaguje na Petr Eliáš
Nedělám si iluze, jak takový soudce, většinou sám konzument ve velkém, může rozhodovat o vině jiných nadměrných konzumentů a jejich následovníků, pokud sám je ze stavu, kde těch vinných bude také většina. Chtěl jsem tak V. Martanovi dát jen pro info lepší zdroje, protože na hloupost pomáhá jen vzdělání. Až po informaci od Vás si doplňuji poznání a procházím diskusi ve větší míře a poznávám, že pán je skutečně ideologický troll, který o poznání nestojí a argumentovat mu, je ztráta času. Pak děkuji za upozornění. Ano, jsem tu nový. A sám jsem z těch, kdo léta neměl tušení. Oči mi otevřel až před třemi lety pohled do Airvisual.com a zíral jsem. Většinově už řešíme, jakou kvalitu jídla konzumujeme, zajímá nás kvalita vody, kterou pijeme, ale nezajímá nás, co dýcháme. Ani co se pak, v návaznosti na stav ovzduší, děje dál s klimatem, to také většinově neřešíme. Když jsem ze své nevědomosti procitl, začal jsem hledat hodnověrné a ověřitelné zdroje, ze kterých bych mohl sám za sebe poznávat skutečný stav, v jakém je naše planeta vlivem našeho konání. A obrázek to rozhodně není pěkný. Kromě Airvisual.com, Esa.int, Eia.com, sleduji také worldometers.info. Zejména poslední zdroj je cenný mj. také tím, že odkazuje na zdroje, ze kterých statistiky čerpá. V případě Worldometers.org jde o široké portfolio statistik napříč segmenty trhu, čerpaných od institucí typu národních agentur, které pracují na základě vědecky ověřovaných zkoumání, jako je např. IEA.org (konkrétně tuto pak sleduji ve věci lidské spotřeby energií samostatně). Líbí se mi také aktuálně nově objevený Ekloist.cz. Celkově jde o puzzle, které pokud si někdo poskládá, dávají pohled na to, kam lidstvo aktuálně kráčí. A není to hezký pohled. O to víc, že dnes mají sociální média zájmem udržet konzumenta v dalším konzumu, protože žijí z peněz z reklamy. Vyprostit neznalé z jejich sociálních bublin, ve kterých se vzájemně utvrzují ve své nevědomosti a nepotřebě ověřovat zdroje, nevím, zda bude možné včas. Ale přestat se snažit těmi lidmi zatřást, znamená ztrátu naděje celkově. Pokud byste měl další zajímavé zdroje poznání, které jsem já sám neuvedl, budu rád, pokud je zde (nejen pro mě) zveřejníte. Děkuji A.S.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 17:13 Reaguje na Antonin Schmied
Dúfam, že si budete s p. Eliášom rozumieť. Pravdepodobne dopadnete ako p. Eliáš, pretože sa nemienim baviť s niekým, kto ma bezdôvodne uráža.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 13:18 Reaguje na Antonin Schmied
Už podľa slova báboly som pochopil, že ste naozajstný odborník. Ako vieme, že urýchlenie topenia ľadovcov v časti Grónska súvisí zo stúpajúcim obsahom CO2 v ovzduší? Takéto snímkovanie nemáme asi veľmi dlhú dobu, konkrétne 25 rokov, viete o tom, že Arktída sa veľmi silno oteplila aj začiatkom 20 storočia v rokoch 1900 -1930? Nepochybne sa v tom čase ľadovce taktiež masívne topili.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.12.2021 15:29 Reaguje na Vladimir Mertan
Už zase vytahujete ty vaše lokální jevy? Zkuste mi poradit, jak vás výstižně nazvat, abyste mne za podloženou "urážku" nebonzl redakci Ekolistu
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 17:03 Reaguje na Jiří Svoboda
P. Svoboda ako nazvať Vás? Reagujem na lokálny jav p. Antonina Schmieda, presnejšie satelitne zamerané zrýžchlenie ubúdania ľadovcov v časti Grónska od roku 2003 asi doteraz. Odpovedám mu tým, že Arktída a Grónsko zaznamenali mimoriadne oteplenie už v rokoch 1900 do 1930. Je to podľa Vás v poriadku?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.12.2021 22:24 Reaguje na Vladimir Mertan
Pan Schmied argumentoval (pro začátek) Grónskem jako jedním z mnoha úkazů současného globálního oteplování.

Opravdu nevím, zda vás lze vůbec odbrzdit.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.12.2021 07:43 Reaguje na Jiří Svoboda
Čakám netrpezlivo na tie ďaľšie úkazy GO a nič :-) Podobný lokálny jav sa odohrával v minulosti zjavne častejšie a má ho na svedomí viac zmena morského prúdenia ako zmeny v atmosfére. Prečo sa masívne netopí Antartída? Tam sú rozhodujúce zásoby ľadu pre potenciálne zdvihnutie morskej hladiny. Antarktída by sa predsa podľa teórie GO mala spolu s Arktídou zohrievať najviac.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.12.2021 09:06 Reaguje na Vladimir Mertan
Těžko lze očekávat nové úkazy GO, ale zvýšení jejich intenzity a četnosti. A i změna mořského proudění je projevem GO.

Antarktida je asi stále příliš podchlazená. Led se topí při 0 °C a pokud díky GO více sněží, může vrstva ledu dokonce narůstat.

Zjevně je váš pohled na složitý problém příliš zjednodušený a vy se s tím nejste schopen vypořádat, jen pořád opakujete to stejné, že někde bylo někdy tepleji než dnes. Docela nezábavné, unavující a hloupé.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.12.2021 12:03 Reaguje na Jiří Svoboda
Mali by ste si priznať že nie ste schopný objektívneho pohľadu. Ak sa má podľa teórie niekde otepľovať a práve tam sa neotepľuje tak tá teoria nie je celkom v poriadku. Stále neviete vysvetliť ten najchladnejší polrok v histórii meraní stanice Vostok. Aj podchladená Antarktída by sa mala oteplovať nie dosahovať nové rekordy. Ten postreh o pribúdaní snehu a ľadu pri oteplení je samozrejme správny, ale vysvetľuje pribúdanie snehu a ľadu a nie oteplenie. Čo sa týka morských prúdov, nevieme čo bolo skôr sliepka alebo vajce, ale vôbec vznik zaľadnenia Antarktídy je vysvetľovaný zmenou morského prúdenia pri odtrhnutí Južnej Ameriky od Antarktídy.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.12.2021 16:10 Reaguje na Vladimir Mertan
PROBOHA!!!!!!!!!!!!

Teorie je o GLOBÁLNÍM oteplení a nemůže tudíž vysvětlovat/podchycovat LOKÁLNÍ změny klimatu.

Diskuse s hotentotem by byla fakt plodnější!
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.12.2021 20:09 Reaguje na Jiří Svoboda
P. Svoboda keď sa Vám to nehodí, tak zrazu fyzikálne zákony neplatia. Ešte raz si zopakujeme prečo sa má globálne oteplenie najviac prejavovať v polárnych oblastiach. Má to byť preto, že studený vzduch obsahuje málo vlhkosti a preto má byť vplyv CO2 silnejší ako v miernych šírkach či trópoch. Stále ako ten Hotenton nechcete pochopiť význam lokálneho ochladenia v Antartíde. Ten chlad vzniká vyžarovaním a nadmerné CO2 by malo predsa tepelné žiarenie vracať naspäť k zemi a nemalo by ho pustiť unikať do vesmíru. Ak by sa to stalo napríklad v Európe, tak môžeme povedať, že ten studený vzduch prišiel niekde z Grónska, ale odkiaľ prichádzal pol roka rekordne studený vzduch na stanicu Vostok?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.12.2021 20:31 Reaguje na Vladimir Mertan
Beru váš argument se suchýn vzduchem a narůstajícím CO2. Ale jelikož je CO2 bezesporu skleníkový plyn, mělo by se i Antarktidě oteplovat.

Myslím, že oteplování ve větších šířkách má příčinu v tom, že ztrátou zalednění povrch tmavne a absorbuje více slunečního záření. Takový efekt nenastává v trvale zaledněných oblastech jako je vnitřek Antarktidy, ale děje se blízko jejich břehů.

Tady nemusí jít o to, odkud přišel studený vzduch do stanice Vostok, ale že ho dříve odtud více odteklo než dnes. Změny proudění vzduchu přece připouštíte.

Vlastně nechápu, proč tyto argumenty vytahujete? Chcete těmito chabými argumenty "dokázat", že CO2 není skelníkový plyn? To jdete opravdu hlavou proti betonu.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.12.2021 16:15 Reaguje na Jiří Svoboda
To nemá cenu. Popíračům to stejně nevysvětlíte. Oni si vyberou jen to, co se jim hodí a to co se jim nehodí - ignorují a na základě této ignorace tvrdí že ta teorie je špatná. Podobně si tu vymýšlel i o té pauze v oteplování a hromadě dalších věcí. :-)

Co jsem v rychlosti našel, tak dobře se o tom píše např. zde:

https://factcheck.afp.com/http%253A%252F%252Fdoc.afp.com%252F9Q68LD-1

A nebo zde:

https://www.carbonbrief.org/south-pole-warmed-three-times-faster-than-global-average-over-past-thirty-years

A co se týká Vostoku - zkusil bych polární vortex...
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.12.2021 19:45 Reaguje na Petr Eliáš
Mně to spíše zajímá z "psychologického" hlediska. Kolik je lidí, kteří nerespektují zcela evidentní fakta, vůbec jim to nevadí a pořád se hádají.

Každý se můžeme mýlit a od toho je diskuse, také se něčemu i přiučit, srovnat si to v hlavě. Chápal bych takovou neústupnost, kdyby mi šlo o prachy nebo zdraví, ale tady jde o houbelec. Že by ego bylo u mnohých tak důležité? Asi jo.

Možná je součin ega a inteligence universální konstantou jako třeba Boltzmannova konstanta.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.12.2021 20:19 Reaguje na Jiří Svoboda
Pre mna zase evidentné fakty nerešpektujete Vy. Skúste v krátkosti vysvetliť, prečo má byť súčasné oteplenie s určitosťou spôsobené zvýšeným obsahom CO2? Zatiaľ ste dokázali argumentovať len tým že nemáme inú lepšiu teóriu. Nemalo by mať GO nejaké úplne špeciálne znaky, podľa ktorých by sme mohli zistiť že ho spôsobilo CO2? Možno viete odpoveď, mne sa nepodarilo zistiť nič lepšie ako to rýchle oteplenie polárnych oblastí. To bolo vysvetlenie p. Metelku.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.12.2021 21:03 Reaguje na Vladimir Mertan
Mno, mezi těmi polárními oblastmi je přece jen rozdíl. Na severní polokouli je více pevninské části oproti jižní, což nahrává teorii o vlivu albeda tmavých (odlesněných, urbanizovaných či zoraných) ploch. A jinak i to teplotní zvýšení není +- stejné, ale mapka je poněkud "sktrakatá", přičemž Antarktida je do modra... skutečně zvláštní a hodno zamyšlení:-)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/16-008-NASA-2015RecordWarmGlobalYearSince1880-20160120.png/220px-16-008-NASA-2015RecordWarmGlobalYearSince1880-20160120.png
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.12.2021 20:44 Reaguje na Vladimir Mertan
Pokud je v laboratoři naměřeno a teoreticky spočítáno, že CO2 je skleníkový plyn, ten drasticky rychle v atmosféře přibývá spalováním fosilních paliv a jiné vysvětlení pro hokejkový průběh teplot nemáme, myslím že to je dostatečný podklad pro vědeckost teorie globálního oteplování dominantně způsobeného antropogenním CO2.
Pokud tvrdíte něco jiného, neměl byste předložit alespoň jiné možné příčiny, které byly objektivně zjištěny?

Takhle vypadáte jako umíněné děcko co dupe levou nožičkou.

Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.12.2021 20:54 Reaguje na Jiří Svoboda
Jo ještě dodatek. Po vědě nikdy nemůžete něco žádat s určitosťou. A když to žádáte po mně, pak mne stavíte do role nadvědce, což rozhodně odmítám zastávat.

Zkuste si něco přečíst o možnostech vědy třeba od Karla Poppera
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.12.2021 21:31 Reaguje na Jiří Svoboda
Vezmu to jen v dvou a půl bodech, jinak by se dala sepsat slušná kniha o místních popíračích.

1) Víte jak ten mýtus o Antarktidě vzniknul? Michael Crichton (spisovatel sci-fi - jurský park, atd.) zneužil v knize State of Fear výzkum P.Dorana jako důkaz proti g.o. Toho se samozřejmě chytli popírači z různých blábolivých webů jako wattsup, atd. (které se v těchto diskuzích často vyskytují a považují se za ,,skeptické,,) no a výsledek vidíte sám. :-)

2) Z psychologického hlediska je to, můj názor, docela jednoduché. Konfirmační zkreslení, ignorace a informační negramotnost.

https://bezfaulu.net/kognitivni-zkresleni/konfirmacni-zkresleni/

a) Například je zajímavé, jak popíračí se, v případě g.o., neustále ohání časovým intervalem - u toho co se jim nehodí je i 30 let málo, ale u toho co se jim hodí jim stačí měsíc, půl roku, rok. atd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.12.2021 08:08 Reaguje na Petr Eliáš
Tohle je naprosto dominantním jevem ve všech diskusích, které znám, bohužel, používám to taky. Ale opatrně a vědomě.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.12.2021 08:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Miluji diskuse, kde je tvrdě vyžadován jednotný názor:-))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.12.2021 17:03 Reaguje na Karel Zvářal
Takovou neznám, ale tahle se tomu velmi blíží. Prostě kdo není ropák, jde proti nám.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.12.2021 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
To je fakt, ale ve zdejších diskuzích je to fakt brutální. A dívejte - hned se tu objevila mapka (z roku 2015 zdroj evidentně wiki), která je záznamem z jediného roku a o dlouhodobém vývoji toho moc neříká. I na té české mutaci wikipedie (já používám anglickou) se ale dá dohledat dlouhodobý vývoj, ale ten už asi nevypadá tak hezky....

https://en.wikipedia.org/wiki/Climate_change
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 16:12 Reaguje na Vladimir Mertan
Možno sa ani tolko netopili, pretože na historických fotografiách je ledu výrazně viac, než dnes.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 09:16 Reaguje na Vladimir Mertan
Místo těchto liániií je dobré se podívat na jakýkoliv graf globálních teplot, třeba na Wiki pod heslem šestá zpráva IPCC.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 09:47 Reaguje na Pavel Hanzl
P. Hanzl Vám už som dal šancu na odpovedať na otázku čo sa teraz výnimočné stalo vplyvom globálneho oteplenia. Doteraz som sa rozumnej odpovede nedočkal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 10:02 Reaguje na Vladimir Mertan
Psal jsem to, ale radši znovu:
Dnes jsme v teplotě přibližně stejné, jak bylo několik tisíc let dříve, než nastala malá doba ledová (od 16 do 19 století asi).
Takže ekosystém zeměkoule je na tuhle teplotu zvyklý a dokáže ji ještě tolerovat. Je to sice na maximu za pár milionů let, ale pořád v poho, vymřela zatím jen asi čtvrtina ekosystému.
Ale další oteplování je už mimo možnost tolerance, třeba u nás neroste jediný strom, který by přežil teplotu +50°C. A už naměřili asi 42.
Tuhle teplotu nepřežije ani náš člověk, nevím jak v Africe.
A to se bavíme o nárůstu teploty o +2°C, kterou jsme schopni teoreticky nějak udržet. Ale prakticky ani omylem.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 12:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebudem komentovať tento nezmyselný text. Pýtal som sa čo sa stalo, čo môžeme pozorovať a nie čo sa podľa Vás stane. Prípadne kedy v minulosti sa stalo, že u nás nemohli rásť stromy kvôli vysokej teplote. Proste pohybujme sa v realite a nie vo vysnívanej alarmistickej budúcnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 13:25 Reaguje na Vladimir Mertan
V minulosti (v našem ekosystému, tj. ve čtvrtohorách) se koncentrace CO2 nikdy nedostala přes asi 300 ppm, dnes je 410.
Taky proto jsme dnes na teplotnímu maximu, vyšší historicky globální teplota nebyla.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 09:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Nežijeme v globálnej teplote ale lokálnej. Lokálne sa vonku nič nezmenilo, vonku je sneh čo v polovici decembra nikdy nebol v Trenčíne bežný jav. Do vianoc sa to asi roztopí potom napadne zase nový, možno bude 10 stupnov v januári a možno bude silno mrznúť. Pre dnešný deň napríklad hlásili na stanici ČR2 Brno rekordy pre južnú moravu maximum z roku 1971 14 stupnov a minimum z roku 1998 -24 stupnov. Pozrite si ako bolo v zime v roku 1948 :-) https://www.youtube.com/watch?v=MM0h9DmbD4o
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 10:55 Reaguje na Vladimir Mertan
Lokálna teplota je dána tou globální. Ne sice lineárně a každodenně, ale v časovém úseku desetiletí se už projeví stoprocentně.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 12:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte to pomýlené, je to presne naopak. Globálna teplota sa vypočíta z priemeru lokálnych teplôt nameraných na rôznych miestach Zeme. Je ľahko hádzať číslami, že sa globálne oteplí o 2, či 3 či 4 stupne a potom všetci zomrieme. Ťažšie je už dokázať uvedené v praxi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 13:34 Reaguje na Vladimir Mertan
Budoucnost v paxi neověříte, dokud na ni nedojde.
Za 30. leté války Švédská vojska táhla přes zamrzlý Balt s koňmi i děly. A to bylo chladněji v globále o 1,2°C.
Ještě za 1. republoky byly extrémní mrazy v Praze kolem -30°C.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

12.12.2021 10:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Já měl na zahradě -27,2°C před čtyřmi lety. Co to jako má dokazovat ? Jo , 230 m.n.m , takže jaksi nížina. Před pár lety byl Balt taky zamrzlý , v TV to měli jako vsuvku o velkých mrazech. Aktuálně Finsko a Švédsko největší mrazy za posledních 30 let.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.12.2021 11:19 Reaguje na Petr Pekařík
Jen se pokusím dokázat, že s jedním stupněm globální teploty se mění extrémy o 8 - 10°C.
Ne vyjímečně (to je počasí) ale systémově, dlouhodobě.
Balt možná před pár lety lehce zamrzl, ale přejít ho nešlo a s koněm ani omylem, kdežto před 150 lety zamrzal prakticky každou zimu.
A na to musíte mít dost řádský mráz a hlavně dost dlouho.
Může se stát, že máte jednou za 10 let na pár hodim -27°C (to je taky počasí) ale před 150. let byly takové mrazy zcela běžné po velkou část zimy.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

11.12.2021 14:14 Reaguje na Vladimir Mertan
Další vybírání třešní. To že se ale průměrná prosincová teplota zvyšuje už ale nepovite, jen si vyberete maxima a minima.😅
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 10:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Graf hovoří zcela jasně. Dům Al Goreho má spotřebu fosilních zdrojů srovnatelný s jednou průměrnou českou ulicí. Z toho jaksi vyplývá, že Al Gore lže, jako když tiskne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 10:57 Reaguje na DV
Nepsal jsem o domu Al Gorea (nevím, jestli nejede třeba na OZE) ale o grafu globálních teplot.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 11:56 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PP

Petr Pekařík

12.12.2021 10:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo a na ty sympózia lítá letadlem na elektřinu. nějakou další ? Tu O perníkové chaloupce prosím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 09:26
Možná jsme ještě nepřekročili bod zvratu, ale s maximální pravděpodobností ho překročíme ať nastane kdykoliv. Protože omezení emisí CO2 nenastává žádné a ani do budoucna to nevidím.
To, co uspoří Evropa a USA, to dožene a předežene Čína a třetí svět.
Těžba fosilních paliv a tím i emise stále stoupají a já nevidím žádnou sílu, která to může zarazit.
Až začne civilizace skutečně kolabovat díky obrovským imigračním vlnám a nedostatku potravin i zničením světového ekosystému, pak dojde skutečně k omezení emisí fosilního CO2, jenže to budeme za bodem zlomu určitě.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 10:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, a opačně, co spotřebuje Evropa, nespotřebuje Čína. Takže celý Green deal je nesmysl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 10:58 Reaguje na DV
Green deal velmi dává smysl, ale nejsme schopni ho plnit.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 14:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, vy nejste schopen jej plnit, mluvte za sebe. Sám jej neplníte, a vnitřně jste přesvědčen, že je to nesmysl. Co blábolíte na diskusích, je zcela irelevantní. Něco jiného kdákáte, a něco jiného děláte.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.12.2021 09:31
Účel světí prostředky ! To už věděl zakladatel politologie Niccolo Machiavelli.
Není přece důležité jaké jsou věci ve skutečnosti , důležitější je co si o tom lidé myslí.
Tahle kupa shnilých vajec smrdí už na dálku , boj proti sodovkáči se stal ústředním tématem světového dění, nutno podotknout, že pod taktovkou finančních a politických elit a úplatnými médii.

Třeba takovou "banalitu", že za posledních 40let se lidská populace zvýšila dvakrát a populace hmyzu spadla na polovinu nikdo neřeší.
Důvod je jediný - nedá se na tom vyrejžovat, oproti tzv. dekarbonizaci ,která se řeší astronomickými výdaji bohužel pouze a jenom materialistickou technikou.
Přitom kolaps biodiverzity, krize ekologické stability , intoxikace životního prostředí a bezuzdné drancování přírodních zdrojů strmě se množící lidskou rasou jsou o level horší záležitosti než údajná klimatická změna.
O tom však nikdo film nenatočí z jednoduchého důvodu - nedá se na tom vydělat a museli bychom se uskrovnit.

Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

11.12.2021 09:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Veď to, dôležité je čo si ľudia myslia. :-(
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 10:13 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zase melete jak dycky, filmů s ekologickou tématikou existuje něurékom a odpady, ubývání hmyzu, drancování surovin a td. řeší Green deal, který vy nenávidíte (nevím proč).
Ale v současné době je oteplování nejhorší, nás zabije tohle a ne plasty v oceánech.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 10:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Dokažte, že současné koncentrace CO2 zabíjí hmyz, vy hloupý lháři.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 10:59 Reaguje na DV
To jsem nikdy nepsal.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 11:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste napsal, že vymírání hmyzu řeší greend deal. Green deal se praktikuje proto, aby byly nižší koncentrace CO2. Z toho jaksi logicky vyplývá, že vy tvrdíte, že současné koncentrace CO2 zabíjí hmyz. 1+1=2-1=1. Vaše hloupá lež, že tomu tak není, je úsměvná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 12:47 Reaguje na DV
Green deal je taky o odpadech, cirkulární ekonomice a chemizaci polí.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 14:05 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MK

Majka Kletečková

12.12.2021 23:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

12.12.2021 23:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Souhlasím s vámi. Nick vystupující dříve pod názvem Daniel Višňovský Vám připisuje něco, co jste opravdu nikdy nepsal a nezastával.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.12.2021 11:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak vás konkrétně zabije lokální oteplení o 5 st.C?
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 11:58 Reaguje na Richard Vacek
Hunžlík tvrdí, že globální změta teploty o 2 stuponě je ve skutečnosti 40 stupnů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 12:42 Reaguje na DV
V letním extrému maximálně +20°C. Naprosto vražedná situace.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 14:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Ahy, takže v zimním extrému oproti dnešku -18°C, nebo nám zde budete tvrdit, že průměr vy ekoteroristé vypočítáváte jinak???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 12:43 Reaguje na DV
U nás je průměrná teplota asi +9°C a v létě se šplhá někdy až ke třiceti pěti.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:38 Reaguje na Pavel Hanzl
No, a když vzroste o dva stupně, tak bude šplhat ke třiceti sedmi. Žádné trágo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 12:45 Reaguje na Richard Vacek
Tím, že v letním extrému bude klidně víc, než +60°C ve stínu. To nepřežije vůbec nikdo. To bylo hodně i na dinosaury.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.12.2021 14:19 Reaguje na Pavel Hanzl
A kdy se ten extrém +60st.C vykompenzuje na průměrné zvýšení 5st.C? Rozumíte - pokud takto stoupnou extrémy jedním směrem, tak musí stoupnout i do záporných teplot. A proč by se to mělo dít?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 14:50 Reaguje na Richard Vacek
Nerozumím tomu. Pokud nastane oteplení, vystoupnou extrémy do plusu, ale do záporu těžko.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.12.2021 15:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Když stoupne průměrná teplota o 5 st. C, tak o kolik stoupne max. teplota. A pokud o víc než 5 st.C, tak proč?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 15:56 Reaguje na Richard Vacek
S globálním stupněm nahoru se zvyšují extrémy o +8 - +10°C. To je nějaká meteorologická zákonitost.
Když bývalo o JEDEN stupeň chladněji, zamrzala Vltava i Balt, kanály v Holandsku a u nás bylo běžně -30°C.
Dnešní teplota je normální středověká, ovšem další stupeň nahoru už bude skutečný mazec.
A pak se to oteplování zrychlí.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:58 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:31 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Viktor Šedivý

11.12.2021 09:36
Hysterický titulek. Co spíš realisticky:

CO KDYŽ JDE O NORMÁLNÍ VÝVOJ, NA KTERÝ NAŠE PINOŽENÍ MÁ JEN ZCELA MINIMÁLNÍ VLIV?

Na zeměkouli se občas oteplí, občas ochladí, jednou to proběhne rychle a jednou pomaleji ... a my si dnes jen likvidujeme ekonomiky nesmyslnými pokusy tyhle děje ovlivnit. A až ta změna opravdu přijde, nebudeme už mít žádné prostředky na přizpůsobení se.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 10:10 Reaguje na Viktor Šedivý
To, že tohle oteplování je způsobeno lidmi se ví dávno, ale dokázala to na tvrdých datech až poslední, šestá zpráva IPCC.
Prostě je to dokázáno asi stejně, jako že je Země kulatá a obíhá kolem Slunce.
Makaly na tom tisíce klimatologů z celého světa posledních asi 60 let, takže něma problema.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.12.2021 10:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Po zprávě šesté přijde sedmá, osmá, devátá a po sedmi
miliardách lidí osm, devět, ? Spotřeba tak nebude brzdit,
ale narůstat a budou se využívat všechny dostupné zdroje.
Kluci šikovní v Africe spálí poslední keř, kluci šikovní
prohrabou celou Zemi, aby vytěžili cokoliv potřebného
lidem a zbaví se ekonomicky výhodně odpadů. Takže zprávy budou o stoupajících grafech a řešit to bude pouze pár
sebemrskačů do úplného domrskání na úroveň před počátky průmyslové revoluce. Utopické cíle, jež se nedají splnit
nelze nazvat jinak a je lépe se učit, jak se s tím vším
vyrovnat. Spasit zbytek světa vlastní destrukcí je tak
krátkozraká myšlenka, že je s podivem, že ji někdo věří.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 11:04 Reaguje na Břetislav Machaček
Dobře, máte pravdu v šikovnosti lidí kopat si hrob. Tak napište, jak to udělat líp.
Pana Vinklera dusím už možná rok a mlčí jak partyzán. Tak třeba od vás se něco dozvím.

Vyrovnat se s globální teplotou +2°C a její eskalací nelze. Přes +50°C v extrému nic nepřežije.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 14:08 Reaguje na Pavel Hanzl
V první fázi přivést ke klimatické neutralitě všechny ekoteroristy, a využít k tomu zemní plyn od Puťky k výrobě vhodnějšího plynu pro tento účel.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.12.2021 15:53 Reaguje na Pavel Hanzl
V prvé řadě začněte u sebe a taky se musí na
to lidstvo připravit. Místa ohrožená zvýšenou
hladinou moře chránit jako Benátky, či Nizozemí
a nebo je stěhovat postupně výše za většinu
peněz vydyndaných na neúčinné brždění těchto
jevů. Sedět v rukama v klíně a čekat, až se
to vlivem nárůstu populace a spotřeby stane,
se vymstí i bohatým zemím. Je to stejné, jako
postavit dům u řeky a spoléhat se, že tady
pršet nebude. Stejné to je se sebemrskačstvím
a čekat, že se budou mrskat i ostatní. Nebudou
a i ten déšť spadne kam bude chtít a stejně
dojde na to stěhování od řeky někam výše.
Co tak se na to nachystat alespoň souběžně
s tím sebemrskáním a nespoléhat se na to,
co považuji za zázrak? Zázrakem bude to
snížení spotřeby a taky brždění množství
lidí na světě. Je to utopické a zcestné,
už pouze z hlediska toho, jak se to provádí,
ale to tu pořád omíláme, že OZE předbíhají
akumulace, které jsou v plenkách a zálohovat
je dovozovým plynem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 16:00 Reaguje na Břetislav Machaček
Odstěhovat Benátky někam na kopec je určitě velmi dobrej nápad, ale jak se chcete připravit na padesátistupňová vedra, kdy vyhyne drtivá většina naší vegetace?
Do Norska se všichni nevejdou a na Sibiři bude bačovat Číňan.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.12.2021 16:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebude tu vegetace mírného pásma, ale
bude tu jiná, jen se musí přestat lpět
na původnosti druhů. Raději nepůvodní,
než žádná a vykácené lesy na biomasu
už vedro nezahubí. Ty zahubí hlupáci,
kteří je považují za náhradu jádra
a mnohem výhřevnějšího fosilu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 17:15 Reaguje na Břetislav Machaček
A kde se tu ta "jiná" vegetace asi tak vezme? Přiletí z Paroubkova Marsu??
Veškeré posuny biotopů dle změny klimatu se děly za deseti(stovky)tisíc, ane ne za dasítky let. Člověk by to mohl urychlit, ale než mu něco vyroste, teplota se zase změní (stoupne).
Ale kardinální problém bude voda. To je vidět na jih od nás už dnes, jak dlouho bude trvat, než to přijde k nám. A jak se na to chcete nachystat? Kanálem DOL??
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Na většině polí jsou jednoroční polodiny. Takže je to záležitost jednoho roku, záleží, co se oseje. HLUPÁKU.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:57 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PP

Petr Pekařík

12.12.2021 10:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Benátky byly založeny na bažinách , kvůli bezpečnosti před nájezdy kmenů.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.12.2021 12:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Pane Machačku, velice trefné jako vždy, máte můj obdiv. Zbývá snad již jen dodat,že tyto nesplnitelné cíle ale poskytují velice dobrou obživu určitému spektru lidí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 12:41 Reaguje na pavel peregrin
A kolik až děsivých biliónů do kapsy pár oligarchů přináší kšeft s fosilními palivy? Nemáte pocit, že jste řádově úplně jinde?
OZE bojují o každý doláč v rentabilitě, kdežto ropáci mají technologie dávno odepsané a balíkují se neskutečně brutálně.
Proto si platí ty ropácké kampaně proti OZE a Green dealu. Zoufalé ale je, že místní ropáčci tu agitují zadarmo.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 14:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Kšeft s fosilními palivy nese největší kšeft pro veřejný sektor vyspělých zemí. 70 procent ceny pohonných hmot tvoří daně.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.12.2021 16:56 Reaguje na Pavel Hanzl
OZE a Geen Deal musí být z něčeho živy a to něco jsou, ať se vám to líbí nebo ne, fosilní paliva a JE. S JE byste neměl mít problém. Je to úplně stejná paralela jako EKO zemědělství a konvenční- dohledejte si, kolik plochy u nás zabírá EKO, kolik dotací poměrem pobírá a hlavně kolik toho poměrem k tomu všemu vyprodukuje.
Nikdo nechce těmto směrům či technologiím upírat místo na slunci, jenže musí se chovat podle své výkonnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 17:10 Reaguje na pavel peregrin
OZE jsou živeny sluncem a Green deal je jen proklamativní prohlášení, dnes už nepotřebuje ani papír.
Ale ta situace fakt není vůbec složitá.
Máme v podstatě jen dvě možnosti: buď srazíme emise CO2 na nulu a máme šanci přežít, nebo se na to vymastíme a uvaříme se zaživa.
Kolik co bude stát grošů je zcela nezajímavé.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.12.2021 17:56 Reaguje na Pavel Hanzl
OZE v současné podobě mohou fungovat pouze omezeně a ani omylem nenahradí fosil. Možná s nějakou přelomovou technolgií, to ano, ale zatím ani omylem. To je holý fakt. Nebuďte z toho CO2 tak vyplašený, nestojí to za to.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 18:11 Reaguje na pavel peregrin
OZE už dnes vyrobí třeba polovinu spotřebované elektřiny v Evropě, nové kapacity se staví velmi svižně. Máme rok 21, takže odhaduji, že máme šanci. Jenže to by museli pochopit i soudruzi v Číně a v Rusku, což zatím nehrozí.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

11.12.2021 19:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Potom mi vysvětlete, proč Němci tak stojí o ten plynovod? Proč Maďaři si vyjednali přímé dodávky plynu z Ruska? Doufám že to nebude tak, že Rusové dodají plyn Němcům zax a my ho od Němců budeme kupovat za x+5, ale bude nás hřát pocit, jak jsme to těm zlým Rusům nandali? Nemáte o tomto zprávy?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 21:09 Reaguje na pavel peregrin
Němčouři chtějí NS2, protože se chtějí pomocí plynu zbavit uhlí. Maďaři jsou už ruští votroci a kupovali ten pyn asi 2x dráž, než my.
Na burze vyjde energie vždy nejlépe, tranzitní poplatky musíme platit tak, jako tak. Jestli Německu, nebo Ukrajině a Slovensku......ale budoucnost je v soběstačnosti, tj. pro nás OZE a jádro.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak proč furt topíte plynem?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

12.12.2021 08:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Zahraniční rozbory nákupu ale konstatují, že ten plyn vyjde naopak zhruba 2x dráže nás, nikoliv Maďary, dobře, různé zdroje- různé závěry, ale to, že se Němci chtějí pomocí plynu zbavit uhlí- nepřijde vám to poněkud úchylné ve vztahu k OZE? Plyn je rovněž fosilní palivo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.12.2021 08:56 Reaguje na pavel peregrin
Mají to nachystaný tak, že tu plynovou infrastrukturu postupně převedou na zelený vodík, jehož kapacity se už taky budují, ale bude to dost trvat. Ovšem bez jádra je to bude dost problém, ale i v Německu jsou silné tlaky a přehodnocení.
Odpovědět
DV

DV

12.12.2021 12:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Plynová infrastruktura ne zelený vodík :) Blahoslavení chudí duchem, Hunžlíku, vy jste chyběl ve škole, když se brala hustota a měrný objem, že?
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 23:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Tady máte zprávu Z DNEŠKA, dnes Vám ty OZE tak nějak stávkují. A ty vzorné OZE státy vyrábějí elektřinu dokonce Z ROPY, vy špinavý lháři.

Zmíněné tuhé mrazy, které udeřily na severu Evropy, vedly včera v ranní špičce třeba k tomu, že třeba ve Finsku se na okamžitém trhu elektřina prodávala za více než 1000 eur za megawatthodinu. To je více než desetinásobek běžné ceny. Švédsko zase předevčírem muselo nahodit ropnou elektrárnu, která představuje „elektrárnu poslední záchrany“. Její elektřina by měla pomoci Polsku, jemuž hrozí závažné výpadky dodávek elektřiny. Kvůli nedostatku plynu se za účelem výroby elektřinu spaluje nejen více uhlí, ale dokonce právě už i ropy. To způsobuje růst emisí, takže příslušné elektrárny si musí kupovat více povolenek, aby mohl elektřinu vyrábět. Vedle toho také s povolenkami spekulují banky, investiční fondy nebo finanční instituce, protože jejich současný dramatický cenový růst, připomínající růst ceny bitcoinu v nejlepší formě, z nich činí velmi atraktivní zdroj finančních výnosů.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 23:07 Reaguje na DV
Pokračování.....

Velkoobchodní cena plynu dnes v EU roste o více než pět procent opat až více než 105 eur za megawatthodinu. Trhy se obávají, že v případě tuhé zimy a dalšího stupňování konfliktu na ukrajinsko-ruské hranici nebude mít EU v nadcházející době dostatek plynu. To by dále prodražilo výrobu elektřiny, jelikož její podstatná část se prostřednictvím plynu vyrábí. Také by to vedlo k dalšímu růstu cen emisních povolenek, neboť blízkou náhražkou plynu je uhlí, k jehož spalování jsou povolenky potřeba ve větším objemu než při výrobě elektřiny z plynu.

Obtížné dostupné a zdražující zdroje pro výrobu elektřiny mohou letos v zimě způsobit na četných místech EU rozsáhlé blackouty. V Česku mohou způsobit krachy dalších alternativních dodavatelů energií, ale už menších než Bohemia Energy. Tyto krachy by přispěly k dalšímu růst cen elektřiny a plynu pro mnohé české domácnosti. Růst cen energií na začátku příštího roku může mít lví podíl na tom, že spotřebitelská inflace vystoupá nečekaně vysoko, až k úrovni deseti procent. Jednalo by se o suverénně nejvyšší inflaci od 90. let. Vzhledem k růstu výdělků v ČR, který lze pro příští rok očekávat, nelze kvůli rapidní nadcházející inflaci vyloučit největší pokles reálných výdělků Čechů, tedy jejich kupní síly a svým způsobem i životní úrovně, od transformace 90. let.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:34 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.12.2021 11:21
Co v Glasgow zaznělo na COP26 také :

Nancy Pelosiová, předsedkyně Sněmovny reprezentantů USA. „Kdybych vládla světu, investovala bych do vzdělání žen. Když ženy uspějí, uspěje i svět,“

„Bez genderové perspektivy přijdeme o cenné znalosti nutné pro přechod k udržitelnému rozvoji. Feministický přístup je jednoduše jedinou chytrou věcí, která se dá udělat,“ citoval portál švédského ministra mezinárodního rozvoje Pera Olssona Fridha.

Angelica Ponceová, ředitelka bolivijské organizace Plurinational Authority for Mother Earth. „Svět tak, jak jej muži navrhli, ničí mnohé. Svět by měl začít myslet jako ženy. Kdyby ho navrhovala žena, skončilo by násilí na ženách a dětech,“ řekla ve svém vystoupení.

„Není pochyb o tom, že je nutné zajistit, aby se klimatická změna stala feministickým tématem,“ přizvukovala Ponceové skotská premiérka Nicola Sturgeonová.

Spektrum těch, kteří věří, že bez žen se nepodaří splnit cíle zelené ideologie, doplnil i britský ministr Alok Sharma. „Ze svých snah zkrotit klimatickou změnu víme, že je efektivnější, když do srdce těchto snah postavíme ženy a dívky,“ prohlásil.

Jak vidno, pro dosažení sociálně-politických cílů zelené revoluce je zjevně povolené vše. I bezostyšné lhaní z úst politických činitelů. Čím víc lidí proti sobě poštvou, tím snadněji budou moci zelení lobbisté protlačit svoje plány na vpravdě revoluční propad životní úrovně v prostoru EU a USA.
(převzato)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 12:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
Propad životní úrovně je skutečně velmi žádoucí, obezita je u nás (a hlavně v USA) přímo pandemií.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 14:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak proč s tím nezačnete sám, a neuskromníte se?? Odpojte se od putinova plynu, a dejte si panely na střechu. Také do zateplení byste měl něco vrazit.....jo táááák ono by pak nebylo na lítání po světě mezi kontinenty, jak jste na sebe naprášil, že???
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.12.2021 21:49 Reaguje na DV
Protože Hanzl jen kecá a sám pro nějaké klima dělá prd.
Topení na plyn, nezateplený barák, auto na benál a na střeže tak max tašky, rozhodně žádná FVE.
Ochránce klimatu z Brna:-)))
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:39 Reaguje na Svatá Prostoto
A meziklontinentální lety z plezíru ropáckými tryskáči, jak na něj prasklo.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.12.2021 11:40
Autor asi neví, že život na Zemi existoval obvykle za příznivějších podmínek - vyšší globální teplota, vyšší koncentrace CO2. Proto se nemusí vůbec bát, pokud se klima do těchto příznivějších podmínek bude vracet.
Už dnes vlastně zažíváme přínosy tohoto nastupujícího období hojnosti - pokud by koncentrace CO2 zůstala na předindustriální hodnotě, byla by nižší úroda a hladomory všude po světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 12:18 Reaguje na Richard Vacek
Každý ekosystém se vyvíjel na Zeměkouli v nějakém rozsahu teplot. ten náš od -5 možná -6°C v dobých ledových po dnešní, která je asi na maximu. Ovšem další oteplování nezvládne úplně stejně, jako nevládl ekosytstém dinosaurů ochlazení po nárazu Chicxulubu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.12.2021 12:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Tady žijeme v rozsahu teplot, který se ročně mění od nějakých -20 st.C do +40 st.C. Věřte tomu, že vše bude fungovat i v rozsahu -15 - +45 st.C. Samozřejmě už to pro nemusí být optimální a přesunou se sem druhy z teplejších oblastí. Ale to není žádná katastrofa - ty naše druhy se zase přesunou více na sever, popřípadě do horských poloh.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 13:31 Reaguje na Richard Vacek
jeden stupeň v globální teplotě dělá asi 8 - 10 stupňů v extrému. Takže +2°C v globálu nebude žádných +45°C v eextrému, to pusťte z hlavy.
Za 30. leté války Švédská vojska táhla přes zamrzlý Balt s koňmi i děly. A to bylo chladněji v globále o 1,2°C.
Ještě za 1. republoky byly extrémní mrazy v Praze kolem -30°C.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

11.12.2021 15:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Na to jste přišel jak? Víte, co to je průměrná teplota? Nebo víte, co to je průměr? A víte, že průměrná teplota je někde mezi minimální teplotou a maximální teplotou?
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 16:06 Reaguje na Richard Vacek
Hanzlovskou matematikou Hanzl tvrdí, že 1+1=11.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 16:08 Reaguje na Richard Vacek
Proboha.
Globální teplota je průměr všech průměrů získaný průměrováním průměrných měření.
A ten superprůměr se projeví v určité lokalitě nejen v průměrných teplotách, ale i v extrémech.
Nevím, kdy bylo u nás v zimě -20°C, ale vsadím se, že za posledních 30 let zcela vyjímečně, před 150 lety zcela běžně. Taky letní teploty tehdy málokdy překročily třicítku, dnes šplhají ke čtyřicítce. A to se bavíme o JEDNOM stupni v globále.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 16:30 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:48 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 16:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Opravdu???? A co konec 70. lét, kdy byla produkce CO2 nejvyšší, co?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 16:26 Reaguje na DV
Nebyla. Možná jen u vás v kuchyni.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:43 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě, že byla. Nebo tvrdíte, že neplatí zákon zachování hmoty?
Odpovědět
DA

DAG

11.12.2021 13:20
Jaké řízení migrace? Ta se zastaví na ostnatych dratech. Jestli si někdo myslí, že někdo někoho bude živit. Tak to nezná fungování lidstva. Jako vždy to nejdřív odnesou ti nejslabší v tomto případě afričani. Chvíli je budeme brát do Evropy, pak začnou problémy, tak jim do Afriky budeme posílat jídlo a nakonec jim, řekněme, že už jsme pro ně udělali dost a ať si pomůžou sami.
Nebo mi napište. Myslí si snad někdo, že jakmile začnou problémy tady, tak někdo bude ochotný živit jiné. Je na to takové pořekadlo o kabátu a košili.
Neříkám, že si to takhle přeji. To určitě ne, ale jsem si skoro jistý, že by to tak dopadlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 13:32 Reaguje na DAG
v lepším případě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 16:24
V roce asi 1993 jsem stoupal s kamarády na Grossglockner v Rakousích, z chaty Franz Josef Hute, cesta začíná přechodem mohutného ledovce.
Na stěně chaty je nakreslen výjev ze stavby, kde je vidět, že se stavělo hned vedle ledovce.
Když jsme šli my, sestupovalo se na ledovec asi 170 výškovýc metrů.
Dnes jsem se díval na mapu, místo ledovce je trávník a malé jezírko.
Připadí mi děsivé, když zmizí obří ledovec vysoký řádově 300 metrů, široký možná 800 metrů a na délku kilometry.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

11.12.2021 17:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Když se necháte hibernovat, zažijete zase dobu, kdy chata bude doslova zalita ledovcem . Kdo si počká, ten se dočká a trpělivost růže přináší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 17:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zkuste nějak přiblížit mechanismus, podle kterého by to mohlo nastat. Abych věděl, na kdy si mám natáhnout budík.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

12.12.2021 10:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Snad jste tam dojel ekologicky na kole a nepoužil bus či vlak nebo dokonce auto . Nejmenší stopu byste zanechal sezením doma.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, a dnes je produkce CO2 v Evropě nižší, než v roce 1993. Takže na sodovkáč to nesvedete.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.12.2021 17:36
Je smutné, že už zůstal pouze jeden fanatik, který sice stačí každého
okomentovat pouhým papouškováním textů aktivistických brožurek, ale už
ho nikdo nebere vážně a pouze ho dráždíme k dalším blábolům, ze kterých
už se není schopen ani vylhat. Já to od teď s ním vzdávám, protože se
obávám o jeho zdraví. To psychické vypětí z boje proti všem musí být
hrozné a tak se už ani nedivím té zoufalosti s jakou píše ty bláboly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.12.2021 17:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Já ho taky sleduju a mám pocit, že ho za chvílu trefí šlak.
Odpovědět
DV

DV

12.12.2021 08:25 Reaguje na Pavel Hanzl
On tím pan Macháček myslel vás.
Odpovědět
DV

DV

11.12.2021 22:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Ortodoxního muslima lze přesvědčit k umírněnému křestanství v zásadě pomocí jednoduchých technik. To samé platí i proekoteroristy.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

12.12.2021 06:52

Tající led odhalil tisíciletou vikingskou dálnici. Na místě dnešních norských ledů tehdy byly louky. https://1url.cz/oKgiI

Snad to pan Hanzl nebude sledovat, musel by ho trefit šlak.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.12.2021 09:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
Třeba v 11. století bylo teplo skoro jako dnes, ovšem trvalo to už pár tisíc let a led má obrovskou tepelnou setrvačnost. Takže toho ledu muselo být výrazně méně, protože dnes rychle taje a tehdy už byla situace vyrovnaná.

Zkusím to polopatě: když dáte kubík ledu do místnosti a budete fučet na něj pořád horký vzduch, kolik ledu bude zbývat po třeba 10 minutách? A kolik po dvou dnech? A jaká teplota v místnosti bude za měsíc, i když vzduch budete fučet pořád stejně horký???
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

12.12.2021 11:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Chci se optat , kolik watů vám teď dávají zasněžené panely a zda a jaký záložní zdroj používáte? Pořád jedete na tu nabitou baterii ? Ostatní asi jo , byť jsme jim jaksi nechtěně na jejich rozšířený majetek přispěli dotacemi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.12.2021 11:08 Reaguje na Petr Pekařík
V Brně svítí slunko a fv panelům dělá dobře, když je zima. Samozřejmě je potřeba zvednout zadek od komplu a sníh z panelů odmést.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.12.2021 12:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Paráda!! Ako dlho uvás v Brne svieti v decembri slnko? U nás v Trenčíne je to takto: Východ a západ slnka pre lokalitu Trencin: 07:32 - 15:51 (12. December 2021) Určite ste si tiež všimli, že slnko svieti velmi šikmo a má malú intenzitu žiarenia. Asi doma žiadny fotopanel nemáte, inak by ste to vedeli. Z vlastnej skúsenosti viem, že mi fotopanel nenabije baterku v ohradníku už koncom augusta. V októbri a novembri nemá šancu, dáva len minimum a kozy utekajú :-)
Odpovědět
DV

DV

12.12.2021 13:00 Reaguje na Vladimir Mertan
Hanzl žádné panely nemá, on akorát rypákuje, protože si myslí, že když si ostatní dají na střechu panely, tak to způsobí to, že buide mít levnější plyn. A to je celé, o co mu jde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.12.2021 15:36 Reaguje na Vladimir Mertan
Kozy mi neutekajú, antož žiadne něpasem.
Domovní fve se počítá tak, že vám pokryje 9 měsíců z roka (noc problém není) a listopad, prosinec a leden musíte dokupovat.prostě vyžijete v pohodě třičtvrtě roku a pokud byste se domluvil se sousedem, tak v létě uživíte i jeho a on vám to v zimě vrátí.
Odpovědět
DV

DV

12.12.2021 17:42 Reaguje na Pavel Hanzl
FVE se počítá tak, že se především uvažuje, že se elektřinou ani netopí, ani neohřívá teplá voda, ani se na této nevaří. A také se počítá s provozem dvou aut na fosil. Tedey když se odpoutám od toho vašeho sprostého lhaní, že se domácí FVE vůbec nějak dimenzuje. Obvykle se to dělá tak, že se na tu střechu dá tolik panelů, kolik je tam místo, blbe.
Odpovědět
DV

DV

12.12.2021 17:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Noc není problém, jo? Tak schválně, jak v únoru po setmění tou FV topíte, co? Vy vlastně nijak, vy akorát svazácky rypákujete, což jste se naučil jako propagandista politického vzdělávání za komoušů. A oni Vás za odměnu poslali do toho Sojuzu pro diety v bonech.
Odpovědět
DV

DV

12.12.2021 12:59 Reaguje na Pavel Hanzl
No, ale tady nabádáte lidi, aby ty panely dali na střechu. Takže se Vás zeptám.....kdybyste nějaké panely měl, jako že nemáte, opravdu byste v tom vašem domě lezl na střechu???
Odpovědět
DV

DV

12.12.2021 12:58 Reaguje na Petr Pekařík
Hanzl žádné panely nemá, on topí plynem v nadměrně velkém nezatepleném domě v vysokými stropy. A jezdí benzínovým autem, a i kolo provozuje na elektřinu z uhláků, přestožer většina ostatních lidí na kole šlape do pedálů. Nadto létá zcela z plezíru ropáckými tryskáči na jiné kontinenty. Takže pokud Hanzl kdáká, co je potřeba udělat, samozřejmě tím myslí ostatní, nikoliv sebe. Sebereflexe prosté asociální individum, jako každý ekoterorista.
Odpovědět
TJ

Tomáš Jelínek

14.12.2021 13:43
Moc by mě zajímalo, kde bere lidstvo to naivní přesvědčení, že je schopno zastavit, neřkuli zvrátit globální proces. Má někdo vůbec představu, jakou setrvačnost tyto procesy mají? Vždyť nezvládneme odfouknout bouřku z Horní dolní a tvrdíme, že zastavíme globální oteplování, které ještě k tomu probíhá, zcela nezávisle na lidské činnosti. My jsme to jenom asi tak 100x urychlili. V současné době jsou lidé asi tak v roli mravenců, kteří se na D1 rozhodli, že zastaví rozjetý kamión. Stejně to nakonec dopadne tak, jak to chce evoluce, prostě se novým podmínkám přizpůsobíme a nebo vymřeme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.12.2021 12:39 Reaguje na Tomáš Jelínek
Člověk tu změnu vyvolal a jen člověk je schopen ji zastavit. Setrvačnost je obrovská, proto jsme se ještě neuvařili zaživa.
Odpovědět
TJ

Tomáš Jelínek

14.12.2021 13:43
Moc by mě zajímalo, kde bere lidstvo to naivní přesvědčení, že je schopno zastavit, neřkuli zvrátit globální proces. Má někdo vůbec představu, jakou setrvačnost tyto procesy mají? Vždyť nezvládneme odfouknout bouřku z Horní dolní a tvrdíme, že zastavíme globální oteplování, které ještě k tomu probíhá, zcela nezávisle na lidské činnosti. My jsme to jenom asi tak 100x urychlili. V současné době jsou lidé asi tak v roli mravenců, kteří se na D1 rozhodli, že zastaví rozjetý kamión. Stejně to nakonec dopadne tak, jak to chce evoluce, prostě se novým podmínkám přizpůsobíme a nebo vymřeme.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.12.2021 14:55 Reaguje na Tomáš Jelínek
To prostě mají někteří lidé v sobě. Touha spasit lidstvo ... včetně těch, kteří o to jednak vůbec nestojí, jednak ani netuší, před čím by jako měli být spaseni:-).

To je v dějinách každou chvíli, to je marný:-))).
Ostatně poslední podobný pokus si tu řada z nás ještě dobře pamatuje.
Odpovědět
SH

Stanislav Hrouzek

15.12.2021 10:25
Pozdě bude nejpozději v okamžiku, kdy začne tát hydrát methanu.

Ale patrně bude stačit masivní tání permafrostu...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 09:51 Reaguje na Stanislav Hrouzek
"Zdá se však nepravděpodobné, že by ho globální oteplování uvolnilo.[1]" Wiki
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist