https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/cr-patri-v-mnozstvi-emisi-novych-aut-k-nejhorsim-motoriste-jsou-konzervativni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ČR patří v množství emisí nových aut k nejhorším, motoristé jsou konzervativní

23.11.2021 11:59 | PRAHA (ČTK)
Klíčovým důvodem vysokých hodnot oxidu uhličitého u nových vozů v Česku je slabé zastoupení aut s alternativním pohonem.
Klíčovým důvodem vysokých hodnot oxidu uhličitého u nových vozů v Česku je slabé zastoupení aut s alternativním pohonem.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Česko patří v množství emisí oxidu uhličitého vypuštěného z nových aut k nejhorším v Evropě. S hodnotou emisí 120,9 gramu na kilometr je v žebříčku Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) šesté nejhorší. Upozornila na to společnost Arval. Hlavní příčinou tohoto stavu je podle ní konzervativní přístup firem i lidí k alternativním pohonům.
 

V Evropě podle údajů klesly emise z nově prodaných aut v průměru o 11 procent. Průměr je kolem 108,2 g/km. Nejnižší množství emisí z nových vozů patří podle ACEA Norsku, Islandu a Nizozemsku. Na opačném konci žebříčku stojí země východní a střední Evropy, nejhorší výsledek patří Bulharsku se 133 gramy oxidu uhličitého na kilometr.

Klíčovým důvodem vysokých hodnot oxidu uhličitého u nových vozů v Česku je slabé zastoupení aut s alternativním pohonem. Podle odborníků je to patrné především u firem, protože firemní vozy tvoří dlouhodobě více než tři čtvrtiny registrací nových vozů v Česku.

"České firmy stále většinově nakupují spíše automobily se spalovacími motory, byť se situace postupně mění a 22 procent tuzemských společností má již ve svých vozových parcích vozidla s alternativními pohony," uvedl Tomáš Kadeřábek, konzultant společnosti Arval, která poskytuje operativní leasingy. Poukázal přitom na letošní průzkum Arval Mobility Observatory, podle něhož se výrazně zvýšil podíl firem majících ve své flotile elektromobily, oproti loňsku dvojnásobně na osm procent. "Pokud však nedojde k výraznějšímu daňovému zvýhodnění vozů s alternativními pohony, větší proměna preferencí fleetových manažerů v nejbližší době nenastane,“ dodal Kadeřábek.

Pro běžné motoristy je dlouhodobě hlavním argumentem cena. Většina českých řidičů plánuje podle průzkumů za nový vůz utratit do půl milionu korun, takových vozů ale výrazně ubývá. "Vozy s alternativními pohony budou do deseti let jedinými auty, která si od automobilek s evropským zastoupením bude moci český zákazník koupit. Jejich cena ale v dohledné době neklesne pod půlmilionovou hranici, která je pro většinu zákazníků v Česku zásadní," podotkl generální ředitel Arvalu Aleš Polák.

Zájem o elektromobily postupně stoupá. Na konci loňského roku bylo v Česku registrováno 7109 elektromobilů a kolem 3000 plug-in hybridů. Počet bateriových elektrických vozidel se vloni téměř zdvojnásobil. Elektromobily se na celkových prodejích nových aut podílely z 2,58 procenta.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (30)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SP

Svatá Prostoto

23.11.2021 12:39
Motoristé nejsou konzervativní, motoristé na to prostě nemají.
To jsou taky články, tohle to.

I když ne že bych Poláka z Arvalu nechápal, kope za svůj byznys ... ale pak si tu nehrajme na článek a prostě to na férovku označme jako PR a bude.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.11.2021 12:47
Dejte nám norské a holandské platy a uvidíte to zlepšení !
To snad pochopí i naprostý trotl - pořizovací cena vozu stejná , ale rozdílná příjmová základna.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

23.11.2021 13:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vzhledem k tomu, že Česká republika slouží jako montovna Evropy, na jejich platy zapomeňte. Nárůst platů může být leda s nárůstem přidané hodnoty výrobku a ta je u nás minimální. Dokud budeme dřevo z větší části vyvážet abychom dovezli drahý nábytek a budeme montovat auta, jejichž díly se vyrobí po celém světě, nejenže nedohoníme proklamované platy v Německu, ale naopak se jim vzdalujeme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2021 17:16 Reaguje na Miroslav Vinkler
A kde ti Holnďani k těm platům asi tak přišli? To jim snad "někdo dal"?
čecháček pořád čeká, že o něho bude někdo pečovat a bude mu dávat plat. Rakušáci tomu říkali "národ kočích a služek", postě jsme stále poddaní jeho neexistujícího Veličenstva.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

23.11.2021 17:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten národ kočích a služek patřil před druhou světovou válkou mezi deset nejvyspělejších států z celého světa. Jenže po druhé světové válce tady komunisti zničili veškeré podnikání a sotva jsme se střepali jedné totality, vlezli jsem do totality druhé. Stát dělá vše pro to, aby zničil soukromé podnikání. Stačí se podívat na průběh covidové pandemie. Babiš pozavíral prakticky všechny podniky a zatímco šéfové firem přemýšleli, kde ušetřit, ve státní správě se rozhazovalo všemi desíti. Vrcholem všeho bylo to, jak Babiš těsně před volbami přidal státním zaměstnancům, zatímco v některých soukromých firmách nemají na výplaty. Pak se člověk nemůže divit, že se tady nerozvíjí soukromé podnikání, když stát podnikatele sdírá z kůže a háže jim klacky pod nohy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2021 18:08 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Na špičkovou pozici ve světě jsme se dostali právě za Rakouska, protože vládu jsme měli ve Vídni.
Švejk je génius ve vydrbávání s diktaturou a cizí nadvládou, ale když si má sám vládnout, je v dupě.
A kdo asi tak v roce 46 volil komunisty, kdo podporoval parchanta Klému, aby udělal únorový puč a přihlásil se pod sovětský bič?? Stalin s námi vůbec nepočítal, taky od nás Rudá armáda odEšla UŽ v roce 46.
To zase byli "ONI" a ne "MY"??
V dvadesátkách to vypadalo velmi nadějně, ale kdo volil Miloše Zemana, děsivé jednince typu Paroubka a na závěr eStébáka? Taky to byli "ONI"??
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

23.11.2021 18:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč se musíte stylizovat do funkce eurohujera a řiťoleza? Pokud byste si trochu prostudoval dějiny naší země, zjistil byste, že za Rakouska byla v Čechách zhruba polovina všech živnostenských osvědčení z celého R-U a po první světové válce nastal velký rozmach průmyslu v celé zemi. Bohužel s tím dost zamávala velká krize, ale brzy po ní se naše ekonomika otřepala začala zase normálně fungovat. A co se týče voleb po revoluci v roce 1989, tak Zemana, Paroubka a podobné hydry volili ti, kteří profitovali z minulého režimu a mysleli si, že to tak bude věčně. Mladí si to asi tak úplně nemyslí, což je důkazem toho že socdemáci a komunisti vypadli z parlamentu. Prostě jejich voličská základna vymřela a oni snad navždy skončili v propadlišti dějin. Doufám, že mladí pochopí, že i totalita z Brusele je škodlivá a z toho eurospolku odejdeme.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.11.2021 11:26 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
"Bohužel s tím dost zamávala velká krize, ale brzy po ní se naše ekonomika otřepala začala zase normálně fungovat."

Čistě technická, ono to zas tak moc brzo nebylo a z deprese jsme se začali v podstatě hrabat až po 35 a to hlavně masivním výdajům na obranu. Navíc fakt velmi neutěšená situace po krizi byla jedním z důvodů, proč to tady Němcům za protektorátu tak fungovalo. Stačila jim na to na tu dobu opravdu poměrně velkorysá sociální politika.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2021 15:59 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Za Rakouska kromě živností hlavně vznikly nejmodernější a hlavně kapitálově nejsilnější fabriky, které patřily mezi pár nejlepších a nejsilnější na světě!! Škoda (největší fabrika v R-U)a Kolbenka se přetahovaly s Mannesmannem, Kruppem a pár stejně silných podniků ve Francii a Británii.
Nejlépe se Čechům dařilo koncem 19. století do začátky 1. sv. války. (Pernes).
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.11.2021 19:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Copak jste dneska bumbal? :-)
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.11.2021 13:44
Vyměnil bych motoristy. Už za budování komunismu jsme věděli, že nový svět potřebuje nového člověka.
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

23.11.2021 14:18
Jo kdyby to byl podstatný a nejdůležitější problém CO2 tak mlčím. Co námořní a letecká doprava? Jo a že soptí sopky na La Palma už 6 týdnů ekology netrápí? Už někdo spočítal kolik toho CO2 sopky nasoptili?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2021 17:11 Reaguje na Tomáš Kvítek
Prakticky nic. To zvládnou čínské eektrárny z pár měsíců, navíc sopky produkují síru, která ochlazuje.
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

23.11.2021 17:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Doporučuji toto: https://neviditelnypes.lidovky.cz/klima/svet-falesny-poplach.A211120_204157_p_klima_wag
Ten Island je fakt krásný příklad západní blbosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2021 18:22 Reaguje na Tomáš Kvítek
Pan Tomský byl vždycky katastrofik, uvádí i naprosté nemysly (Lidstvo už v dějinách zažilo mnohem teplejší údobí a jak známo, lidé se vždy dokázali přizpůsobit), ale o tom to není.

Je to o tom, že vědci zjistiki zcela exaktně vývoj teplot na Zemi doposud a z miliónů dat se dá velmi přesně předpovědět vývoj další. A ten je zcela jednoznačný:
Pokud zařežeme emise CO2, máme šanci, pokud ne, jde celá lidská civilizce do pytla.

A o tom se mudruje a hledá řešení. Že je u toho vagón zmatů a nesmyslů je jasné, před člověkem ještě nikdy takový problém nebyl.

Nejlepší jsou ropáci, ti prohlásí, že je to všechno jen výmysl "oteplovcí lobby", otevřou si lahváč a chuj stym, mám to stejně zapár.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.11.2021 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak proč jsme odsiřovali elektrárny a teplárny? Vypnout
filtry a začít chladit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2021 16:00 Reaguje na Břetislav Machaček
Ne. Zasviněné cokolik se nevyčistí dalším nánosem jiné špíny.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.11.2021 17:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte vy, že ta síra začíná v přírodě chybět?
Byla bariérou pro houbové choroby a měla vliv
na kvalitu některých plodin. O to více se tak
musí dodávat v jiné formě a postřicích, což
se kdysi nemuselo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2021 19:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Uhelé elektrárny produkující megavagóny síry přírodě skutečně silně scházely, to jste fakt trefil...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2021 17:12
Existije v dnešní době nějaký obor, kde bychom nepatřili mezi nejhorší?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.11.2021 17:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Hledej !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2021 15:37 Reaguje na smějící se bestie
Vím o jednom velmi progresivním oboru, kde patříme mezi světovou špičku. Jmenuje se to "systémová korupce", což je ta nejhorší varianta.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.11.2021 17:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Nesmyslné normy emisí z Bruseli.
Ale i podíl automobilek - na co se " honí " za výkony motorů a max rychlostí, když k běžnému ježdění stačí 100koní z dvoulitru a max rychlost 160 ( většina dálnic je omezena na 130km/h ).
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

23.11.2021 17:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste tragéd. V Česku jsou chytry a šikovný lidi, jen vy to nevidite. Co si dovolujete říkat o Češích je nehoráznost. Je to znak vašeho malého sebevědomí, malosti, pravděpodobně nějaké duševní poruchy a zakomplexovanosti. V zahraničí je vše ok a zde kulový-jste mimóza. V čem nejsme nejhorší- v teroristických útocích. Patla patla břink.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2021 18:26 Reaguje na Tomáš Kvítek
Češi jsou velice chytří, šikovní, podnikaví a pracovití lidé. Tak mi řekněte, proč pořád bečí, že nebudou mít ne elektrokáru, že je zahubí cena eletřiny a celkově pojdou hlady?
Proč si volí do vední státu naprosto děsivé jedince, kteří stát rabují a ničí? A proč si pořád myslí, že za to může EU?
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

23.11.2021 20:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen slepý nevidi. Lidi jsou kritičtí a vždy k vrchnosti. To platí v celem světě. Dnes proti EU. Buďte též kritický a ne, že vše je vždy ok. Zrovna jsem dostal od ČEZ info, že mně zvednou cenu energie o 84%. Těch příčin je více a za některé mohou soudruzi z EU. Nebudu je jmenovat , neni to jen jedna.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2021 15:32 Reaguje na Tomáš Kvítek
Kritičnost je potřebná, ovšem tehdy, když se váží plusy i zápory.
U nás jedou v médiích ZÁSADNĚ JENOM ZÁPŮORY, na téhle diskusi máte na 20 tvrdě kritických příspěvků možná jeden opačný (většinu jen moje). Polšlete mi JEDEN článek, kde se EU chválí, kde se dočtete o obrovských výhodách, které nám členství v EU přináší.
Já vám pošlu 10 takových, které EU špiní a někdy přímo hyenizují.

A hlavně, NIKDE se nedočtete, co by pro nás znamenalo, kdybychom skutečně z EU vystoupili, to je totání tabu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2021 15:35 Reaguje na Tomáš Kvítek
Naše uhelná energetika se dostává do problémů a růst ceny elektřiny se předpovídal dávno, bude to ale pořád horší.
Prostě jsme ztratili dekádu s totálně neschopnopu paravládou, tak za to brutálně zaplatíme.
A blbému čecháčku se nakecá, že za to může EU, tenhle svět prostě není stavěn pro blbý.....
Odpovědět
va

vaber

24.11.2021 09:13
do auta se lije palivo, to palivo shoří ,lépe nebo hůře a já ujedu 100km třeba za 5l, z pěti litrů paliva vyrobí auto asi 10kg CO2,
atmosféru budu špinit tak jak jezdím, budu-li jezdit brzda plyn a spotřeba bude 10l/100km a budu jezdit 30 000km za rok , zašpiním atmosféru mnohem víc než ten kdo jezdí méně a úsporně ,
a mohu mít supemoderní auto, jaká je spotřeba těch supr aut?
jo až bude spotřeba 1 l/100km to bude jiné
o tom jak špiním rozhoduje hlavně spotřeba a ujeté km a ne nové auto
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2021 15:26 Reaguje na vaber
Každý truba, který jezdí jen pro rohlíky, musí mít pětitunové suvéčko, které žere přes 10 litrů normálně.
A když je dobře placen, najezdí 30 tisíc ročně jen z plezíru.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist