https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/ecologiaverdecom-starbucks-chce-skoncit-spapirovymi-kelimky?ids%5Bx0201306e34dad06fd998b07cee87ca07%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Starbucks zkouší, zda se obejde bez papírových kelímků

22.5.2011 08:49 | PRAHA (Ecomonitor)
Řetězec kaváren Starbucks ve Španělsku přišel s vynikajícím nápadem. Kdo přijde s vlastním šálkem, ten dostane slevu. Tímto způsobem se pokouší podnítit zákazníky k používání vlastních termohrnků, které by nahradily stávající papírové či plastové. Společnost nabízí slevu ve výši 40 eurocentů na každý nápoj ze své nabídky, informuje server Ecologiaverde.com.
 

Starbuck si od akce slibuje snížení spotřeby jednorázových kelímků. Kavárenský řetězec s pobočkami po celém světě spojil svůj program symbolicky se Dnem Země.

Beatriz Navarro, marketingová ředitelka Starbucks pro Španělsko a Portugalsko, zdůraznila, že celá akce už nějakou dobu běží, jen ji chtěli více zviditelnit spojením se Dnem Země.

Řetězec chce celosvětově snížit dopad na životní prostředí způsobený jejich jednorázovými pohárky. Cílem je, aby v roce 2015 byly všechny jejich nádoby opakovatelně použitelné nebo recyklovatelné. Na Iberském poloostrově Starbucks spustil pilotní projekt, v němž se dvacet vybraných poboček ve Španělsku a sedm v Portugalsku má pokusit o bezodpadový provoz.

Papírové pohárky proto Starbuck nahradil porcelánovými hrnečky, což umožnilo za šest měsíců ušetřit 24 000 kilogramů papíru. Také budou do poboček umístěny koše na tříděný odpad, a to jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance. Třídit budou sklo, kartony, papír, plast a bioodpad. Společnost také připravuje projekt na využití kávové sedliny.

Podle zprávy Davida Sanze „Starbucks quiere eliminar las tazas de papel“zveřejněné na serveru Ecologiaverde.com dne 25. dubna 2011.


reklama

Petr Vadas Mazanec

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Tady je to vyslovený nesmysl - 23. 5. 2011 - thr

No nevím jako máte zkušenost vy, ale co je k vidění v USA (a u nás se to zas tolik neliší), tak zrovna u Starbucks se hodně (nejspíš velká většina) kávy na místě konzumuje a posezení v kavárně k nim patří. Oni tomu přizpůsobují i další věci, byli třeba průkopníci free wifi jako lákadla pro zákazníky atd. Proto si myslím, že zrovna u Starbucks je tato akce spíš reklamní "ekoagitkou" než reálným přínosem.

V jiných řetězcích se asi poměr trochu liší, ale taky to nebude fatální - třeba u McDonalds "jdou mimo" jednoznačně jen nákupy z McDrive do auta, naproti tomu u nákupů "uvnitř" se toho bez diskuse víc sní uvnitř než nosí mimo.

Ad termohrnky - popravdě já jsem to u nás u nikoho neviděl ani nepamatuji, pokud se vám zdá, že to u nás dochází velké obliby, tak je to spíš náhoda, že jste narazila na nějakou skupinu, kde se to rozmohlo. Ne že by to bylo v ČR neznámé, ale není to až tak časté, Možná je to škoda, mě zrovna tenhle nápad nepřipadá špatný...

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist