https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/ecologiaverdecom-starbucks-chce-skoncit-spapirovymi-kelimky?ids%5Bx9850bbae5ada633389a6597885121454%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Starbucks zkouší, zda se obejde bez papírových kelímků

22.5.2011 08:49 | PRAHA (Ecomonitor)
Řetězec kaváren Starbucks ve Španělsku přišel s vynikajícím nápadem. Kdo přijde s vlastním šálkem, ten dostane slevu. Tímto způsobem se pokouší podnítit zákazníky k používání vlastních termohrnků, které by nahradily stávající papírové či plastové. Společnost nabízí slevu ve výši 40 eurocentů na každý nápoj ze své nabídky, informuje server Ecologiaverde.com.
 

Starbuck si od akce slibuje snížení spotřeby jednorázových kelímků. Kavárenský řetězec s pobočkami po celém světě spojil svůj program symbolicky se Dnem Země.

Beatriz Navarro, marketingová ředitelka Starbucks pro Španělsko a Portugalsko, zdůraznila, že celá akce už nějakou dobu běží, jen ji chtěli více zviditelnit spojením se Dnem Země.

Řetězec chce celosvětově snížit dopad na životní prostředí způsobený jejich jednorázovými pohárky. Cílem je, aby v roce 2015 byly všechny jejich nádoby opakovatelně použitelné nebo recyklovatelné. Na Iberském poloostrově Starbucks spustil pilotní projekt, v němž se dvacet vybraných poboček ve Španělsku a sedm v Portugalsku má pokusit o bezodpadový provoz.

Papírové pohárky proto Starbuck nahradil porcelánovými hrnečky, což umožnilo za šest měsíců ušetřit 24 000 kilogramů papíru. Také budou do poboček umístěny koše na tříděný odpad, a to jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance. Třídit budou sklo, kartony, papír, plast a bioodpad. Společnost také připravuje projekt na využití kávové sedliny.

Podle zprávy Davida Sanze „Starbucks quiere eliminar las tazas de papel“zveřejněné na serveru Ecologiaverde.com dne 25. dubna 2011.


reklama

Petr Vadas Mazanec

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Starbucks jsou fakt super, - 23. 5. 2011 - veronika

Nejsem ideální terč pro (eko)reklamu (reklama ze svého principu ekologická není nikdy), pane Šimůnek - hned z první věty Vám musí být jasné, že nejsem cílová skupina. reklama je účelná pouze tehdy, pokud tam na základě reklamní vábničky (ať již dobrého úmyslu či pouhé strategie) skutečně přidete. Pokud si na výrobek uděláte pouze nějaký názor, je Váš (či můj) zákaznický příspěvek nulový. Pokud se jedná tedy pouze o zelenou nálepku, můj problém to rozhodně není. V každém případě evidentně Váš ;) Je však nesrovnatelně lepší, když zmanipulovatelná většina pije fair trade kafe ve vlastních nebo nejednorázových hrnkách, než když pije kafe z otrockých plantáží v nádobách na jedno použití. Bez ohledu na to, kdo do těch kaváren chodí, či nechodí.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist