Evropský parlament schválil nová pravidla pro baterie, pomohou uživatelům i životnímu prostředí
Nová pravidla o bateriích, která začnou platit po formálním potvrzení Radou EU, také zavádí jakýsi elektronický pas pro určité typy baterií, například pro lehké dopravní prostředky či pro baterie pro elektromobily. Na štítku s QR kódem bude, zřejmě od roku 2027, muset být mimo jiné informace o původu, výkonu, životnosti i chemickém složení baterie.
Výrobci budou muset uvádět podíl recyklovaných složek, který budou muset postupně navyšovat. Pravidla stanoví i přísnější cíle pro sběr odpadu z baterií.
"Potřebujeme se přenést dál od tradičního modelu 'vyrob, spotřebuj, vyhoď k situaci, kdy zachování nebo recyklace výrobku bude mít vždy přednost. Naším cílem je tedy snížit dopad na životní prostředí," řekl k novým pravidlům europoslanec Mikuláš Peksa. Podle něj jde ale také o snížení závislosti na dovozu kritických surovin, které jsou k výrobě baterií potřeba.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (7)
vaber
17.6.2023 08:03baterie se stala nepůvodní a silně invazivní druh ,který člověk cíleně rozšiřuje po celém světě,
a je pohromou pro životní prostředí nejen jako dopad ,ale i při výrobě,
to byly časy když vše bylo na péro, dnes je to na baterky
Slavomil Vinkler
17.6.2023 08:11Jaroslav Řezáč
17.6.2023 09:43 Reaguje na Slavomil VinklerJsem přesvědčený, že auto dokážou vyrobit tak, aby na něj byla deset let záruka na vše, ale co by pak s těmi náhradními díly dělali, které jsou předražené.
Daniel Višňovský
17.6.2023 11:36 Reaguje na Jaroslav ŘezáčDaniel Višňovský
17.6.2023 11:36 Reaguje na Jaroslav ŘezáčViktor Šedivý
17.6.2023 12:54Hurá!
To jsme přesně potřebovali, aby nám z brusele nařizovali, jaké zboží chceme.
Zanedlouho přestanou světoví výrobci uvádět své produkty na EU trh, protože se jim prostě nebude vyplácet vyvíjet extra produktové řady vyhovující ideologickým výblitkům Zelených Khmerů.


Česko v roce 2023 opět nesplnilo evropskou kvótu pro sběr elektroodpadu