Evropský parlament schválil nová pravidla pro baterie, pomohou uživatelům i životnímu prostředí
Nová pravidla o bateriích, která začnou platit po formálním potvrzení Radou EU, také zavádí jakýsi elektronický pas pro určité typy baterií, například pro lehké dopravní prostředky či pro baterie pro elektromobily. Na štítku s QR kódem bude, zřejmě od roku 2027, muset být mimo jiné informace o původu, výkonu, životnosti i chemickém složení baterie.
Výrobci budou muset uvádět podíl recyklovaných složek, který budou muset postupně navyšovat. Pravidla stanoví i přísnější cíle pro sběr odpadu z baterií.
"Potřebujeme se přenést dál od tradičního modelu 'vyrob, spotřebuj, vyhoď k situaci, kdy zachování nebo recyklace výrobku bude mít vždy přednost. Naším cílem je tedy snížit dopad na životní prostředí," řekl k novým pravidlům europoslanec Mikuláš Peksa. Podle něj jde ale také o snížení závislosti na dovozu kritických surovin, které jsou k výrobě baterií potřeba.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (7)
vaber
17.6.2023 08:03baterie se stala nepůvodní a silně invazivní druh ,který člověk cíleně rozšiřuje po celém světě,
a je pohromou pro životní prostředí nejen jako dopad ,ale i při výrobě,
to byly časy když vše bylo na péro, dnes je to na baterky
Slavomil Vinkler
17.6.2023 08:11Jaroslav Řezáč
17.6.2023 09:43 Reaguje na Slavomil VinklerJsem přesvědčený, že auto dokážou vyrobit tak, aby na něj byla deset let záruka na vše, ale co by pak s těmi náhradními díly dělali, které jsou předražené.
Daniel Višňovský
17.6.2023 11:36 Reaguje na Jaroslav ŘezáčDaniel Višňovský
17.6.2023 11:36 Reaguje na Jaroslav ŘezáčViktor Šedivý
17.6.2023 12:54Hurá!
To jsme přesně potřebovali, aby nám z brusele nařizovali, jaké zboží chceme.
Zanedlouho přestanou světoví výrobci uvádět své produkty na EU trh, protože se jim prostě nebude vyplácet vyvíjet extra produktové řady vyhovující ideologickým výblitkům Zelených Khmerů.