Experti: Udržitelnost se stala spotřebitelským zájmem, je úkolem pro firmy i stát
Lidé v dnešní společnosti jsou podle Říhové ovlivňováni informacemi, ale jsou po nich zároveň lační. Mnohem více než dříve se zabývají původem potravin a jejich složením. Řeší dopady výroby a spotřeby na životní prostředí, hledají smysl spotřeby. Říhová uvedla, že se nejvíce obávají plastového odpadu, následuje změna klimatu a znečištění vod. Pro ochranu životního prostředí však podle dat GfK nedělá společnost dost podle 47 procent lidí. "Udržitelnost je imperativem úspěšných značek," řekla dále Říhová.
Lidé při nákupech hledají podle Říhové rovnováhu mezi fyzickým zdravím a duševní rovnováhou. Každý druhý Čech tak uzpůsobuje nákupy potravin a nápojů zdravotním omezením vlastním nebo členům své rodiny. Zákazníci se zajímají o obsah soli, cukru, laktózy nebo lepku, uvedla Říhová. Doplnila, že na zdravou stravu vědomě dbá 38 procent lidí, čtvrtina cíleně omezuje spotřebu masa.
Například společnost Lidl si dala závazek, že do roku 2025 sníží o pětinu obsah přidaného cukru v prodávaných výrobcích vlastních značek, stejný cíl si dala u soli. Letos chce dosáhnout toho, že veškerý prodávaný čaj bude certifikovaný, stejně jako bavlna v nabízeném sortimentu. Na konferenci to řekl Michal Farník, jednatel řetězce Lidl ČR odpovědný za nákup a marketing.
Trvalá udržitelnost je podle Prouzy součástí strategie zhruba 50 procent firem působících na tuzemském trhu. Neziskové organizace změnily přístup, vedou aktivní kampaně k tématu, snaží se lidi vzdělat. "I stát začíná o udržitelnosti aktivně mluvit a vyžadovat ji," řekl.
Prouza je přesvědčen, že nyní je ideální čas vytvořit strategii udržitelnosti napříč odvětvími. Situace zároveň umožňuje zabývat se odpovědností. Evropa je podle něj nejvíce inovativní částí světa, podnikatelé dokážou vyvinout, vyrobit a prodat produkty s nejvyšší přidanou hodnotou. K těmto krokům je k dispozici také potřebný kapitál, dodal.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
smějící se bestie
6.4.2022 06:02Ceny potravin budou rozhodující.
Jaroslav Řezáč
6.4.2022 07:06 Reaguje na smějící se bestieMiroslav Vinkler
6.4.2022 08:18Zde bych pouze odkázal na to, že trvalá udržitelnost je definována jako vyvážený vztah mezi ekonomickým růstem, sociální soudržností a životním prostředím.
A protože papír snese všechno , tak se v praxi uplatňuje pouze a jenom kritérium č.1 - vydělej ať to stojí, co to stojí.
Svatá Prostoto
6.4.2022 15:09Jasně, pokud teda budou ve slevě:-))).
Kdyby místo vymýšlení píčovin a trenýrek do zvonu a ptaní se raději vylezli z těch kanclů a šli se podívat, co lidé v těch obchodech skutečně nakupují.
Viktor Šedivý
8.4.2022 21:42 Reaguje na Svatá ProstotoNo tak teď jsme svědky nástupu nového štítku "Udržitelnost".