https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/jak-na-pretizenou-d1-ministerstvo-dopravy-ma-reseni-autobusy-pojedou-po-zeleznici
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jak na přetíženou D1? Ministerstvo dopravy má řešení. Autobusy pojedou po železnici

1.4.2018 01:54 | PRAHA (Ekolist.cz)
Nekonečné opravy nejvytíženější dálnice Česka ztrpčují lidem život. Ministerstvo dopravy dnes představilo balík opatření, kterým chce řidičům na D1 ulevit.
Nekonečné opravy nejvytíženější dálnice Česka ztrpčují lidem život. Ministerstvo dopravy dnes představilo balík opatření, kterým chce řidičům na D1 ulevit.
Nekonečné opravy nejvytíženější dálnice Česka ztrpčují lidem život. Ministerstvo dopravy dnes představilo balík opatření, kterým chce řidičům na D1 ulevit. „Nejvíce si slibujeme od toho, že autobusy Brno-Praha naložíme na železnici,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Tento článek je aprílový.
 

Původní plán jeho rezortu byl ještě trochu odvážnější. Po dobu, kdy budou opravy probíhat, chtělo ministerstvo autobusovou dopravu na D1 docela zakázat a cestující prostě odkázat na vlak. „S tím však trochu nepřekvapivě nesouhlasili provozovatelé autobusové dopravy,“ stýská si Ťok. A mnozí experti upozorňovali i na to, že lidé by pyskovali i kvůli tomu, že ve vlaku nikdo nerozdává kapučíno.

Další důvod jednoznačného odporu autobusových dopravců popisuje jeden z ředitelů dopravní společnosti, který si přál zůstat v anonymitě. „Zákaz autobusů po dobu oprav fakticky znamená, že autobusy by se na dálnici nikdy nevrátily,“ říká. „Tu dálnici nejde opravit, protože jen co se jeden úsek opraví, dva další se rozbijou.“

Úředníci ministerstva proto vymysleli kompromisní řešení, totiž že si cestující při cestě mezi dvěma nejlepšími městy Česka normálně nastoupí do autobusů, ty předjedou na nedaleké vlakové nádraží, kde budou připraveny železniční vagony určené pro přepravu nákladních aut. Autobusy se naloží a vyrazí se.

„Podle zkušební jízdy by autobus mohl být na vagonu ještě dřív, než stewardi roznesou poslední čaj, čokoládu, kapučíno nebo kafe,“ říká Ťok.

Plán má však několik háčků, na které upozorňuje nejpočetnější český svaz, totiž Svaz nespokojených cestujících v hromadné dopravě. „Když máte štěstí, trvá cesta autobusem po D1 necelé tři hodiny. Autobus po železnici s nakládkou a vykládkou je o celou hodinu delší,“ říká Tomáš Bručoun. „Minimálně,“ dodává.

Druhý problém vidí v tom, že nájezd autobusů na železniční platformu se kryje právě s roznáškou horkých nápojů. „Niveleta peronu a železničního vagonu však není nulová a při nájezdu to lidově řečeno trochu drncne,“ říká Bručoun. „Hrozí tak, že se někdo nepěkně opaří.“ Tento problém chce Ťokův rezort vyřešit domluvou s přepravci, aby stewardi lidem nápoje nejprve vyfoukali.

Přesun autobusů na železnici je ale jen jeden díl opatření. Druhým má být to, že se najde firma, která dálnici dokáže v rekordně krátké době velmi kvalitně a trvale opravit. „Tím by se problém jednou pro vždy elegantně vyřešil,“ vysvětluje Ťok.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Martin Mach Ondřej

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Škrdla

1.4.2018 18:06
Daleko lepším řešením, by bylo převést na koleje tranzitní kamionovou dopravu, a to nejen na "apríla".
Odpovědět
KL

Karel Lana

2.4.2018 07:12
A vlaky převést na dálnice... Dnes už vlakem ale přepravují náklady jen snílci, bohužel... Tohle měli komunisté se svými vlečkami vymyšleno lépe !
Odpovědět
JB

Jan Bratan

28.12.2018 21:57
Bože tenhle a tenhle http://www.dopravniznaceni.com/Jak-dlouho-sejeste-bude-opravovat-D1 článek mě více nutí si o tom myslet že to je fakt jen omývárna peněz...
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist