https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/lide-v-pecicich-na-pribramsku-v-referendu-odmitli-stavbu-vetrne-elektrarny
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Lidé v Pečicích na Příbramsku v referendu odmítli stavbu větrné elektrárny

21.3.2026 18:51 | PEČICE (ČTK)
Větrná elektrárna
Větrná elektrárna
Foto | EssjayNZ / Flickr
Lidé v Pečicích na Příbramsku v pátečním referendu odmítli stavbu a provozování větrné elektrárny na území obce. Proti záměru se vyslovilo 153 z 211 hlasujících, tedy 72,51 procenta. Naopak souhlasilo s ním 50 voličů. Osm hlasů bylo neplatných. Referenda se zúčastnilo 65,12 procenta z celkového počtu 324 voličů. Je tak platné a jeho výsledky závazné, vyplývá z informací na webu obce.
 
Větrníky v Pečicích chtěla vybudovat společnost ČEZ Obnovitelné zdroje, obec s ní měla uzavřenou smlouvu o spolupráci. Starostka Eva Hřebejková (nez.) dnes ČTK řekla, že vedení obce respektuje rozhodnutí voličů a bude s investorem řešit, jak smlouvu ukončit. "Referendum dopadlo tak, jak dopadlo. Výsledek je pro nás závazný a v tomhle duchu na to budeme reagovat," uvedla Hřebejková.

V obci byla už dříve anketa, v níž většina dotázaných záměr podpořila. V obecním referendu ale převážil opačný názor. Starostka podotkla, že každý má právo na svůj názor i na jeho změnu a zastupitelstvo to respektuje. "Asi je to důsledkem toho, že lidé možná víc vnímají, co se řeší na sociálních sítích," dodala.

Odpůrci větrných elektráren argumentují například zásahem do vzhledu krajiny nebo obavami z hluku. Obce včetně obyvatel naopak mohou díky elektrárnám získat levnější tarif elektřiny.

Na Příbramsku nejde o jediný zvažovaný projekt větrných elektráren. Další by mohly vzniknout ve Višňové nebo ve Stěžově. Výstavbu větrníků v regionu letos v lednu odmítli v referendu lidé ve Starosedlském Hrádku. Proti se vyslovilo 71 z 83 hlasujících, referenda se zúčastnilo 68,6 procenta voličů. Ve středních Čechách se podobná referenda loni v říjnu konala také v Mšeckých Žehrovicích a Krakově na Rakovnicku a v Řisutech na Kladensku. V Krakově lidé se stavbou souhlasili, ve zbylých dvou obcích ji odmítli.

Ve Středočeském kraji je zatím jediná větrná elektrárna u Pcher na Kladensku. Tvoří ji dva větrníky s celkovým výkonem šest megawattů, v provozu jsou od roku 2008.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (57)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

KV

Karel Valenta

21.3.2026 21:03
Nejsme žebráci ale boháči, jsme bohatí krásou naší krajiny.
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.3.2026 20:15 Reaguje na Karel Valenta
No, jak dlouho ještě. Zajímavé je, že zeleným ekologistům devastace půdy, její zhutnění a zhoršení propustnosti pro podzemní vodu a ani možné zhoršení lidského zdraví a psychiky nebo vylidnění venkova se všemi sociálními důsledky nevadí. Ani vláda se k tomu ten tunel zastavit. Přitom existují schůdná řešení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.3.2026 12:00 Reaguje na Jarka O.
Myslela jste ropáky, že? Já vím, jen překlep...
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.3.2026 17:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Ah, díky, nevšimla jsem si, že mi vypadlo sloveso: ....se nemá k tomu..
PS: představte si, že ten akcelerační zákon v určených oblastech zmizíkuje jakoukoliv ochranu druhů a biotopů, hnus, že.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.3.2026 21:08 Reaguje na Jarka O.
Nic nezmizíkuje, to vám nakukali ropáci, že? V oblastech, kde jsou větrné parky už doluho, nic takového nevidíme. I pozabíjených ptáků je minimum.
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.3.2026 21:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten zákon napsal hladik - asi teda ropák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2026 08:04
Myslím si, že kdyby lidem nabídli podíl na vyrobené elektřině - třeba garantovanou platbu, nějakou tisícovku ročně, bylo by daleko víc lidí pro. Peníze pro obec nikoho nezajímají, snížený tarif je lepší, ale zase na tom vydělává ten, kdo má vyšší spotřebu. A pokud má někdo na střeše fve, je mu to k ničemu úplně.
Proto by přímá platba oslovila hlavně chudáky, kterých je vždycky nejvíce.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.3.2026 09:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Nabídněte zahradu ke stavbě větrníku a přesvědčte sousedy,
že za slevu na elektřině jim větrník nebude vadit. Jsem
zvědav, kam vás pošlou!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2026 10:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Mám zahradu skoro v centru Brna a tady by mi nikdo žádný větřák nepovolil, ani za gigantické úplatky.
Vždycky (slovy v KAŽDÉM PŘÍPADĚ!!) se jedná o instalace, které dodržují všechna pravidla, především hygienická, hlukové, na vibrace atd. Pokud člověk ten stožár přímo nevidí, v obydleném místě nezjistí, že tam vůbec je.
Rozdmýchané vášně proti Vte jsou silně demagogické v rámci hybridní války.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.3.2026 11:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako že 200 m VtE se jednoduše schovají, aby je nikdo neviděl :-)? Jediný, kdo tu předvádí demagogii, jste vy sám.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2026 12:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nikdo se nikam neschovává a nikdo nestaví něco vysokého 200 metrů, vám fakt šibe, to jinak možný není.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.3.2026 13:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste už pravdu analfabet Hanzle.
Viz např. níže:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/cez-planuje-v-ralsku-vystavbu-nejvetsiho-vetrneho-parku-v-cesku-rozhodne-postoj_2507211042_jva
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

22.3.2026 19:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak nestaví...vždyť s tím počítáte (váš příspěvek v 8:22): VtE o výkonu 6MWp je Vestas V150 je vysoká 241 m a na základy spotřebuje 2000 m3 betonu. Dělka lopatky je 75 m. A počítal jste v tom vašem výpočtu s faktem, že průměrný koeficient ročního využití VTE v ČR je 23 %?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2026 19:44 Reaguje na Galipoli Petr
Sorry jako, počítal jsem s nižšími stožáry, jako mají třeba Rakušáci. Ty novější jsou vyšší, kvůli účinnosti.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.3.2026 20:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase vaše mylná dojmologie Hanzle.
Odpovědět

Radek Čuda

23.3.2026 13:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Ví hovno, ale stejně dělá chytrýho ... už zase.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.3.2026 16:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč to nemůže být v centru Brna, když je to tak nezávadné pro venkovany, zvířata a hmyz? A nebo to
co vadí měšťákům nevadí venkovanům, zvířatům atd.?
Je to jako s vlky, až se objeví v městských parcích,
tak teprve dojde na to, co nyní požadují vesničané.
U spaloven je to stejné a tak vesničanům zřídí město
skládku za vesnicí, ať si užijí! Co tak mít skládku
místo městského parku a v zahradě v Brně větrník? Je
správné, že mají místní možnost zastavit stavby, co
nejsou ve veřejném zájmu, ale v zájmu soukromém, což
VTE jednoznačně jsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2026 19:43 Reaguje na Břetislav Machaček
Hlučnost větrníku se se vzdáleností šlakovitě snižuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.3.2026 12:01 Reaguje na Břetislav Machaček
Ze zákona nesmí být větrník snad kilometr? od nejbližšího obydlí.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.3.2026 12:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět blábolíte, Hanzle. Žádný takový zákon neexistuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.3.2026 08:18 Reaguje na Emil Novák
Je tam přece nějaký násobek výšky stožáru, či čo. Asi takhle to přece vychází.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.3.2026 08:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, žádný násobek výšky stožáru v žádném zákoně v ČR není, vy dojmologu.
Odpovědět

Radek Čuda

25.3.2026 12:59 Reaguje na Pavel Hanzl
A můžete nám sdělit, kde konkrétně to vaše "tam" je?

Ať se taky trochu dovzděláme ... nebo pobavíme??? ;-)
Odpovědět

Radek Čuda

23.3.2026 13:46 Reaguje na Pavel Hanzl
"Pokud člověk ten stožár přímo nevidí, v obydleném místě nezjistí, že tam vůbec je."

Tady musím s Hanzlem souhlasit, pokud někdo bydlí někde, kde už tu čtvrtkilometrovou obludu vůbec nevidí, tak o ní vůbec neví ... protože je od ní fakt kua daleko.

To ale rozhoně neplatí pokud by ji měl mít kilák ... a někdy ani to ne ... od baráku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.3.2026 08:20 Reaguje na Radek Čuda
Pokud stojíte kua za lesem a na obludu nevidíte, nevíte, že tam je. Bo skoro nehlučí.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.3.2026 08:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Stojíte za 20-30 metrů vysokým lesem, přes který nevidíte 250 metrů vysoký větrník, který se staví obvykle na kopci a ne někde v údolí? A že "skoro nehlučí", na to jste přišel jak? Taky nějakou podobně "geniální" úvahou?
Odpovědět

Radek Čuda

25.3.2026 13:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, nevidíte 1/4 kilometrovej větrák ... a v ruce držíte bílou hůl (a naslouchátko jste si nechal doma).

Vy jste fakt exot ...
Odpovědět
pk

pepa knotek

22.3.2026 08:14
Je vidět, že lidé si tam svého zdraví a životního prostředí váží více než pár tisícovek na účtu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2026 08:22
Když udělám výpočet odhadem a velmi nahrubo, turbíny s výkonem 6 MWp můžou za rok vyrobit třeba za 20 miliónů elektřiny. Kdyby dali každému občanovi 10 tisíc (což je až dost) stálo by je to 2 milióny, tj 10% výroby. A myslím si, že většina by byla pro.
A ještě udělat fintu, udělat hlasování veřejné a platbu by dostal jen ten, kdo by hlasoval pro. Ale to je už dost nátlak, to by neprošlo.
Samozřejmě by do toho nevstupovaly žádné dotace a žádná veřejná podpora, prodávala by se elektřina na trhu za spot.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.3.2026 08:35 Reaguje na Pavel Hanzl
To jste se zase při nedělním ránu rozblábolil Hanzle. Stále dokazuje že, energetice absolutně nerozumíte.

Bez dotací se v ČR žádné VtE nepostaví. To je zcela zřejmé.
Až systém aukcí na provozní podporu z a další výhody jako akcelerační zóny mají nastartovat další rozvoj.
Když opravdu fouká, tak fouká i v ostatních státech a potom spotová cena velmi klesá, tzv. kanibalizační efekt. Proto tyto zdroje potřebují provozní dotace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2026 10:42 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Bez dotací to u nás jde, ale jen v těch nejlepších lokalitách a při dobrém obchodním modelu." AI
Kyž fouká, tak o pár desítek kilometrů nefouká a u nás fouká hlavně v zimě, kdy zase nesvítí.
Jenže bez dotací se neobejde už asi ani uhlí, Tykač vyhrožuje, že své špinavé uhláky zavře, když mu stát nedá asi 6 MILIARD na provoz. Což je v rozporu s legislativou EU.

Proto si ale zakoupil dýzláky a natlačil je a MŽP, aby mu ty miliardy zajistili, jak prosté milý Watsone.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.3.2026 11:43 Reaguje na Pavel Hanzl
AI není žádný zdroj informací.
V Rakousku jsou taky lokality, které jsou nejlepší a žádné VtE se tam nestaví. Teorie, která nemá s realitou absolutně nic společného, jsou pouhé bláboly. Na to jste kadet.

Tak to se opět pletete, když u nás opravdu fouká, tak fouká i v okolních zemích. Jednoduše dohledatelné např. na energy-charts. Doposud byl v tomto roce největrnější první týden a největší výroba z VtE byla zároveň v Německu, Polsku, Rakousku a také v ČR.

Druhá část vašeho příspěvku je mimo téma diskuze a klasický váš trolling.
Odpovědět
Peter

Peter

22.3.2026 12:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
Hlavne sa dá na ktorýchkoľvek meteostránkach zistiť, že keď nefúka u nás, tak na 90 % nefúka aj vedľa.
Rozloženie európskych tlakových útvarov nemá regionálne merítko a obzvlášť to platí pri antickylóne, ktorá býva nielen "mohutná a rozsiahla" (obľúbené slovné spojenie meteorológov), ale i bez pohybu...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.3.2026 13:18 Reaguje na Peter
Souhlasím. Jsou to jednoduše dohledatelné informace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.3.2026 08:29 Reaguje na Peter
A čo? Vítr je jen jeden ze zdrojů elektřiny a dlouhý drát ji dokáže přenášet dost daleko. A když Rakušáci mají z větru asi 12% své spotřeby, u nás by to neměl být problém přece také.
FVE je nejjednodušší a tím nejlevnější, ale výhodou větru u nás je, že fučí v noci a hlavně v zimě.
A v součtu dělají malé střešní fve velmi masivní výkon, tím odlehčují velkým zdrojům a mohou živit podstatnou část elmobility.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.3.2026 08:44 Reaguje na Pavel Hanzl
A čo? No, že jste byl opět usvědčen ze lži.

Evidentně je lhaní váš běžný životní postoj, že váš to ani nepřekvapí.
Odpovědět

Radek Čuda

23.3.2026 13:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já myslím, že u něj to není lhaní ... lhaní totiž předpokládá, že dotyčný ví, že neříká pravdu.

Hanzl oproti tomu neví nic ... by´t si myslí opak;-) ... tedy ani to, že plácá nesmysly. Nejedná se tedy lži v pravém slova smyslu, ale jen o mentální nedostatečnost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.3.2026 10:32
Kdo má zájem vytvářet u nás někdy přímo hysterii proti ekologii a vůbec zelené politice, čistým energiím, výrobám atd. která prokazatelně lidem i přírodě prospívají?
Přece ti, kteří se bohousky balíkují na fosilních palivech, to by mohl pochopit snad každý.
Odpovědět

Radek Čuda

23.3.2026 13:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, ti, co by ty příšernosti měli kousek za barákem jsou proti, zatímco Hanzl, kterému nic takového nehrozí je strašně podporuje.

To je ale překvapení ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.3.2026 09:26 Reaguje na Radek Čuda
Zajímavé je, že v zemích, kde jsou lidé na ochranu přírody daleko přísnější (Rakousko, Německo) mají větřáků násobně více, než my.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.3.2026 09:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Zajímavé je, že jste nejmenoval třeba Švýcarsko, které jich má násobně méně než my.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.3.2026 17:24 Reaguje na Emil Novák
"Švýcarsko stojí na kombinaci hydro (většina) + jádro (cca třetina), doplněné rychle rostoucí solární energií, přičemž fosilní zdroje hrají jen malou roli."
Tak proč by se pružili s větřáky?
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.3.2026 18:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Třeba proto, že loni přes 30 % spotřeby elektřiny kryli dovozem, ty jaderné elektrárny patří mezi nejstarší na světě a nové mají zatím stále ještě zákonem zakázané stavět? A i přesto se "nepruží" s větráky, což zjevně vyvrací ten váš trapný pokus o hledání souvislosti mezi ochranou přírody a stavění větráků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.3.2026 19:58 Reaguje na Emil Novák
Švýcarsko při své poloze a velikosti a hlavně ekonomické síle se skutečně nemusí pružit v energetice vůbec, jaderky jim jedou a voda teče taky, za zadkem mají jadernou Francii i větrnou el. z Německa, nevím, jakou mají bilanci (píšete jen dovoz), ale my jsme přece úplně někde jinde.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.3.2026 20:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť vám píšu jakou mají bilanci, 30 % spotřeby kryli dovozem. Co na tom nechápete? K tomu mají staré jaderky, jednu dokonce nejstarší na světě v provozu vůbec. Z toho rozhodně nevyplývá, že "se skutečně nemusí pružit v energetice vůbec", právě naopak. A přesto tam prakticky žádné větrníky nejsou, takže ty vaše úvahy jsou opět úplně mimo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.3.2026 08:17 Reaguje na Emil Novák
Podle větrné mapy (kterou jste mi sám poslal) ve Švýcarech fučí jenom na hřebenech hor a dole skoro vůbec, takže větřáky tam fakt nemají smysl. A hlavně nechápu, proč jim je stále vnucujete, oni mají asi úplně jinou koncepci.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.3.2026 08:31 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Zase kecáte, např. celá západní hranice s Francií má lepší větrné podmínky než Jihomoravský kraj, který má podle AV ČR největší potenciál, a kterému jste se sám několikrát vysmíval, že za hranicí s Rakouskem zázračně přestává foukat.
2) Já Švýcarsku žádné větrníky nevnucuji, opět si vymýšlíte, já jen vyvracím ten váš nesmysl, že v zemích, kde jsou lidé na ochranu přírody daleko přísnější mají větřáků násobně více, než my.
3) Spíš je otázka, proč vy neustále vnucujete větrníky do ČR, když máme "asi úplně jinou koncepci", a podobně špatné podmínky pro větrné elektrárny i podobný postoj obyvatel k větrníkům jako ve Švýcarsku.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

25.3.2026 08:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Že vy něco nechápete nikoho nepřekvapuje. Emil Novák nikomu nic nevnucuje, jen vyvrací vaše bláboly.

Viz váš první příspěvek, na který reagoval.
Odpovědět

Radek Čuda

24.3.2026 11:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, vy jste si po x letech přemlouvání spoluobyvatel baráku pořídil s velkou slávou pár FVE panelů na střechu a budete lidem kecat do toho, jestli mají chtít tyhle příšernosti pár set metrů od baráku???

A ještě tu plácáte nesmysly o tom, že ty VtE prospívají přírodě?

Zase jste vysadil medikaci?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.3.2026 17:26 Reaguje na Radek Čuda
Zase melete cypoviny jak dycky. Žádné Vte přírodě neprospívají, ale v poměru k fosilu prudce.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.3.2026 18:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Přes "mletí cypovin" jste tu vy, Hanzle, v tom vám těžko někdo může konkurovat. Stačí si přečíst co jste tu zase dokázal vyplodit.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

23.3.2026 19:42
Tady jsem vcera ucelal fotku z Kozakova, Cesky raj pobliz Turnova. Zije tam v Turnove plno udatnych odpurcu stavby dalnic, hlavne ovsem R35. Jde pohled (zaber strednim teleobjektivem) na 63 kilometru vzdalene nemecke vetrne elektrarny za Zitavou https://photos.app.goo.gl/FcMHDHqGEFJc3iPJ6

Nadhera, co? Pohled na treba i stejne daleky Temelin mne pritom nevzrusuje, protoze ten aspon vyrobi hodne elektriny, netreba ho dotovat, vyp;ati se
a vyrabi elektrinu nepretrzite. Tedy - vuci globalni 3. svetove valce je asi i Temelin bezbranny a nejake vetrniky urcite i tu globalni 3. svetovou valku preziji. Jenze k cemu pak budou dobre?
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.3.2026 21:37 Reaguje na Miloš Zahradník
Nádhera, díky :) Fotka se Vám s hrou světel a stínů moc povedla, připadá mi skoro jak z dronu. Je to trochu rozpor, že - místním vadí moderní rovná silnice s alejí, protože prý zničí přírodu, zatímco 250 metrové rotující stožáry asi ne. Ale buďme altrujisti - aspoň nebudou muset VtE firmy v domovských zemích propouštět zaměstnance.
Temelínské věže jsou vysoké 155 m, v klidu se z nich tvoří bílá oblaka a hnízdí na nich ptáci. Je to taky velká stavba, ale s využitelností nějakých 80% hodin v roce.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

24.3.2026 01:09 Reaguje na Jarka O.
On to byl puvodne barevny snimek z tamni rozhledny
https://photos.app.goo.gl/EGYNgNEeKN4rGeWa7 a mozna to pry jsou vetrniky pobliz polsko cesko nemecke hranice u Zitavy dokonce snad na nasem uzemi cili jen asi 45 km daleko z Kozakova, radeji tohle jeste zkonzultuji s mym libereckym kolegou
Odpovědět
JO

Jarka O.

25.3.2026 16:53 Reaguje na Miloš Zahradník
Pěkně fotíte. Frýdštejn, Malá Skála jsou taky hezká trochu skrytá místa, Jizera se dobře sjížděla, zato silničky špatně, ty vypadaly zralé k opravení už před lety:). Ale ony se k těm místům hodí, tam se opravdu nedá jezdit rychle, a jestli místní dávají radši půdu cizím na stavby VtE, tak holt financování větrníků bude mít přednost. Užitek z nich je malý, mohou stát všude a třeba se jednou za stovky let bude těžit základový beton jako umělý kámen.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

24.3.2026 01:11 Reaguje na Jarka O.
On to byl puvodne barevny snimek z tamni rozhledny
https://photos.app.goo.gl/EGYNgNEeKN4rGeWa7 a mozna to pry jsou vetrniky pobliz polsko cesko nemecke hranice u Zitavy dokonce snad na nasem uzemi cili jen asi 45 km daleko z Kozakova, radeji tohle jeste zkonzultuji s mym libereckym kolegou
Odpovědět

Radek Čuda

24.3.2026 11:46 Reaguje na Miloš Zahradník
Hezké, ta fotka je brutál.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist