https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/mikov-vyrobce-legendarni-rybicky-nebude-na-rukojeti-nozu-pouzivat-slonovinu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Mikov, výrobce legendární rybičky, nebude na rukojeti nožů používat slonovinu

11.6.2015 11:15 | PRAHA (Ekolist.cz)
„Slonovina je hlavně pro asijské zákazníky oblíbeným materiálem střenek nožů, Mikov se rozhodl vyřadit nabídku nožů ze slonoviny z nabídky,“ říká Jan Marek z Mikovu.
„Slonovina je hlavně pro asijské zákazníky oblíbeným materiálem střenek nožů, Mikov se rozhodl vyřadit nabídku nožů ze slonoviny z nabídky,“ říká Jan Marek z Mikovu.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Tradiční český výrobce nožů Mikov se veřejně zavázal, že nebude na rukojeti svých nožů používat legálně získanou slonovinu. Mikov zároveň vyzývá další české firmy, které využívají legální slonovinu, aby od jejího dalšího zpracování a obchodování s ní upustili. Informoval o tom Jan Marek z Mikovu.
 

Mikov, který je známý především díky legendární rybičce, chce tímto svým rozhodnutím podpořit aktivity českého ochránce slonů Arhura F. Sniegoně a upozornit na nesmyslné vybíjení jejich stád pytláky, ke kterému dochází zejména v Africe. Přestože se slonovinou je možné za určitých podmínek legálně obchodovat, podle Sniegoně na některých trzích dochází právě přes tento certifikát k legalizaci klů z pytláckého lovu. K rozhodnutí přiměly firmu také informace o financování teroristických aktivit ze zisku z prodeje nelegální slonoviny.

Sniegoň firmu k podpoře boje proti pytlákům slonoviny vyzval prostřednictvím cestovatele Ladislava Bezděka, se kterým se setkal při jeho expedici „Rybička kolem světa“, kterou Mikov podporuje.

„Slonovina je hlavně pro asijské zákazníky oblíbeným materiálem střenek nožů, Mikov se rozhodl vyřadit nabídku nožů ze slonoviny z nabídky,“ říká Jan Marek z Mikovu.

Mikov je tradiční výrobce nožů pro outdoorové vybavení, lov a volný čas. Firma si v letošním roce připomíná šedesát let od vzniku značky.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Li

Lili

11.6.2015 14:22
To je dobře, že se firma takhle rozhodla. Doufám, že půjde ostatním příkladem.
Odpovědět
KP

Karel Padevet

11.6.2015 15:14
Odborně se tomu říká "greenwashing"... a neřeší to vůbec nic - zájemci si budou prostě objednávat od někoho jiného.
Ale naivové tleskají...
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist