https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/mista-pro-dobijeci-stanice-elektromobilu-vyjdou-na-28-milionu-kc
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Místa pro dobíjecí stanice elektromobilů vyjdou na 28 milionů Kč

21.1.2018 01:00 | PRAHA (ČTK)
Devět základů pro středně rychlé nabíjecí stanice bude na současných záchytných parkovištích a 50 základů pro rychlé nabíjení na frekventovaných místech Prahy. Ilustrační foto.
Devět základů pro středně rychlé nabíjecí stanice bude na současných záchytných parkovištích a 50 základů pro rychlé nabíjení na frekventovaných místech Prahy. Ilustrační foto.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Vybudování infrastruktury pro 59 dobíjecích stanic pro elektromobily v Praze vyjde na 27,7 milionu korun. Informovali o tom zástupci městské společnosti Operátor ICT. Firma na přelomu ledna a února předloží vedení města ke schválení tendr na výběr stavebníka základů, na kterých budou stanice vybudovány. Infrastruktura má být hotova v roce 2019. Základny město následně pronajme vybraným provozovatelům. V Praze je nyní asi stovka dobíjecích míst.
 

Devět základů pro středně rychlé nabíjecí stanice bude na současných záchytných parkovištích a 50 základů pro rychlé nabíjení na frekventovaných místech Prahy. "Nyní probíhají projekční práce. Poté, co bude vypsána zakázka na prvních osm stanic, bude následovat v průběhu roku velká stavební zakázka na zbylých 51 stanic," řekl Jan Černý z Operátora ICT. S vítězem by měla Praha uzavřít rámcovou smlouvu.

Připravené základny pro elektrostanice budou v tendru pronajaty soukromým provozovatelům. Přesné podmínky pronájmu Operátor ICT připravuje. Podoba stanic by měla být jednotná a splňovat několik požadavků. Stanice budou barevně sladěné s parkovacími automaty a nebudou na nich reklamy. Podobu bude ještě operátor projednávat s památkáři.

Fungování dokončených dobíjecích stanic by mělo být sledováno a po roce vyhodnoceno. Jak se bude jejich počet rozvíjet dál, zatím není rozhodnuto. "Data budeme vyhodnocovat, ale nemyslím si, že 59 bude konečný počet," řekl Černý.

Pražští zastupitelé loni v červnu schválili přidělení 950.000 korun radnici druhé městské části na vybudování tří dobíjecích stanic pro elektromobily. Část svého vozového parku chce vyměnit za elektromobily dopravní podnik, který Praha vlastní.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

KL

Katka Linke

23.1.2018 05:59
Může tady někdo vysvětlit, proč to stojí tolik peněz? vždyť materiálové náklady na tu nabíječku musejí být do 100 tis, navíc infrastrukturu můžeme přivést hromadně ke každému místu s několika stáními. Ale je to nové, tak to hledá cenu. Pokud nevíte, kolik něco stojí, hledáte cenu. Elektroauta nejsou materiálově složitější, jen je to novinka, na které by se mohlo vydělat, že?
Odpovědět
KL

Katka Linke

23.1.2018 06:03
Dokonce jsem si teď zjistila, že typická nabíjecí stanice, ten hardware, vyjde na webu na max. 39 tis. Kč!!
Odpovědět
ra

23.1.2018 11:52 Reaguje na Katka Linke
Nestačím se divit, jaké nehorázné peníze si za nabíjecí stanice kdo vymýšlí a jak to zdůvodňuje. Jezdím elektromobilem přes 3 roky, nabíjení jsem si doma vybudoval za zhruba 6 tisíc Kč a vše, co jsem k tomu potřeboval je jistič, zásuvka 380 V, zásuvka 230 V, časový spínač, nějaká ta instalace a revize. Nabíječka v autě obsahuje potřebnou řídící elektroniku. Kdybychom připočetli např. wi-fi, nějaký chytrý elektroměr, přeci jen řízení nabíjení (auta/kola jsou různá), související projekční a stavební práce...veřejné dobíjecí stanice podle mého názoru nemohou mít skutečné náklady vyšší než řádově desítky tisíc/ks. Ostatní z téměř půl mega je jednoduše něčí zisk:-)
Odpovědět
LB

Lukas B.

31.1.2018 13:11 Reaguje na
mohou to být náklady na:
- pozemek
- přípojku elektřiny
- zpevněnou plochu včetně napojení na silniční síť
- územní a stavební řízení (čili zdanění obstrukcí, asi 23 razítek které získat trvá půl roku). jen mzdové náklady řádově hodně desítek tisíc.
- navýšení ceny za zařízení, které je veřejně používané a ne domácí, a tedy musí být výrazně bezpečnější a robustnější
- zařízení pro měření, řízení a ostrahu.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist