Moravská Třebová v září otevře 13 kilometrů singletracků
11.7.2021 00:59 | MORAVSKÁ TŘEBOVÁ
( ČTK)
Hlavní část projektu tvoří 13 kilometrů singletracků, jsou rozdělené do několika úseků podle obtížnosti. Vedou lesním terénem na kopci pod rozhlednou Pastýřka. Ilustrační foto
Moravská Třebová na Svitavsku v září otevře 13 kilometrů nových singletracků. Vzniknou pod rozhlednou Pastýřka. Nedaleko bude také pumptrack, menší uzavřený okruh, který lze projíždět na kole bez šlapání. Město na projekt dostalo dotace. ČTK to řekl starosta Miloš Mička (Změna pro Třebovou).
Do koryta trailů pod Pastýřkou byla navážena a hutněna štěrková vrstva pro dostatečné zpevnění. "Těleso pumptracku na Knížecí louce v místě pod parkovištěm u zámku je z větší části vymodelováno, zbývá navézt podkladní štěrkovou a následně i finální asfaltovou vrstvu," popsal na konci června Mička.
Hlavní část projektu tvoří 13 kilometrů singletracků, jsou rozdělené do několika úseků podle obtížnosti. Vedou lesním terénem na kopci pod rozhlednou Pastýřka. Část singletracků o délce jednoho kilometru bude v areálu Knížecí louky, bude cvičnou drahou pro nejmenší sportovce.
Singletracky budou stát téměř deset milionů korun. Cvičná dráha pumptrack o délce 255 metrů je za 1,6 milionu korun. Dodavatelé dílo předají do konce prázdnin.
Výstavba singletracků i pumptracku z 90 procent podpoří dotační program Interreg V-A Česká republika – Polsko. Jde o mezinárodní projekt s více investory. V obci Dolní Morava na Orlickoústecku vznikne adrenalinová překážková dráha a polská obec Gmina Bystrzyca Klodzka staví dva areály singletracků v oblasti Góra Parkowa a Petla Stronie.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (13)
Takže když to spočítám, město vyhodilo skoro 12 miliónů korun za to, že budou cyklisté více huntovat přírodu v dané oblasti.
Odpovědět
Kolo je dnes přece IN, tak vše pro " cyklisty ".
Odpovědět
Díky tomu, že dneska jsou elektrokola, tak si "cyklistiku" může dopřát každý blbec.
Odpovědět
A podle toho to taky vypadá. Na tyto tratě by měli být připojištěni, jako na horách/lyže, jinak platit ošetření, výjezd záchranářů platit ze svého.
Odpovědět
Spíše by se mělo platit vstupné. Jako když jde někdo do kina. Aby se ty pitomě vyhozené prachy časem vrátily.
Odpovědět
K tomuhle sportu vždy patřilo to že jsme si vytvářeli trasy sami. Když jsem povýšil na krosku vyřešila to flaška pro obsluhu buldozeru aby v rámci možností poupravil nevyužívanou část lomu. Jo já zapomněl, to byly 90tá léta a svět ještě relativně normální.
Odpovědět
On je trošku problém v tom, že geometrickou řadou narůstá lidská populace a stejně rychle narůtá taky konzum této společnosti. V devadesátých létech bylo maximum jedno auto na rodinu, dneska jsou standartem dvě. Stejně je to i s dalšími produkty. A tak přibývá aut, elektrokol, čtyřkolek, sněžných skutrů a bůhvíčeho. A všichni chtějí na těch dopravních prostředcích někde jezdit. Takže přibývá tras pro ježdění a ubývá přírody. Limitně se začínáme blížit optimálnímu stavu, kdy všude budou trasy pro ježdění a nebude žádná příroda.
Odpovědět
A také geometrickou řadou ubývá míst kde se dá vyřádit. Dnes vás nikdo nenechá jezdit někde v lomu, bývalém vojenském prostoru (z těch jsou rezervace). Těch míst kde to bylo před třiceti lety každému jedno je dnes minimum a když tak lidi dělají problémy protože když vidí že něco jede mimo asfalt tak to se přeci nesmí.
Odpovědět
Před třiceti léty bylo všechno všech a všichni na to zvysoka...... Pak proběhly restituce, spousta majetků se vrátila původním majitelům a ti celkem pochopitelně nechtějí, aby jim někdo vyjížděl na pastvině nebo v lese cesty. I stát dneska více dbá na ochranu svého majetku. Kromě toho těch kol a podobných sportovních prostředků mezi lidmi přibylo a tam, kde dříve projel jeden cyklista za den, je dneska provoz jako na Václaváku. Jeden cyklista denně nevadí, stovka denně už ano.
Odpovědět
A k tomu jejich arogance, nevychovanost, žádná úcta.
Odpovědět
Ano, doba se změnila a já naštěstí taky, i když mám motokrosovou trať skoro za barákem nemůžu si dovolit rozsekat se na krosce, přecejen už nejsem nejmladší.
Co mně na tom fakt zaujalo je cena 1,6 milionu za 255 metrů takové tratě.
Odpovědět
|
|