https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/nejezdete-nam-po-lese-vzkazuji-lesy-cr-ridicum
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nejezděte nám po lese, vzkazují Lesy ČR řidičům

12.10.2019 01:10 | PRAHA (Ekolist.cz)
Nejezděte nám po lesích, žádají Lesy ČR.
Nejezděte nám po lesích, žádají Lesy ČR.
Foto | Gökhan / Flickr
Krajina obnažená po kalamitní těžbě láká mnohem víc než dřív příznivce terénní jízdy na motorkách, čtyřkolkách a terénních autech. Často nevědí, že už začala obnova ploch. Do porostů vjíždějí obvykle v početných skupinách a způsobují velké škody. Podnik Lesy České republiky proto s Autoklubem České republiky připravily program #NEpolese.
 

Terénní motoristé stále častěji ohrožují chodce, houbaře, turisty a mohou se vážně zranit při střetu s těžební technikou, která se, navíc v době zvýšeného zpravování kůrovcového dřeva, pohybuje po lesních cestách i v porostech. Průjezd techniky, ale i vozidel složek záchranného systému komplikují i bezohledným parkováním v lesích a podél cest. Škody působí také stopy hrubých pneumatik, ve kterých se i během krátkého přívalového deště vytvoří dravé potůčky, jež snadno strhnou půdu z obnovovaných ploch.

„V době zásadní obnovy krajiny je třeba vysvětlit motorkářům a amatérským jezdcům všechna rizika a nebezpečí, kterým se vystavují, jež působí nebo mohou způsobit. Nechceme jít jen cestou kontrol a represe, ale i prevence. Chceme jezdce motivovat, aby využívali schválené offroadové tratě s adekvátním ekologickým zázemím. Kromě Policie ČR jsme proto zahájili spolupráci s Autoklubem České republiky coby státem uznávané edukativní kapacity stran motosportu,“ vysvětluje Josef Vojáček, generální ředitel Lesů ČR. Program dnes podpořil při jeho představení i český automobilový závodník a několikanásobný vítěz automobilových závodů Rallye Dakar Karel Loprais a mladý amatérský motorkář Radek Skalický.

„Stokorunovou slevu na vstupném získá od Autoklubu každý jezdec, který si stáhne aplikaci Klub nového lesa a zaregistruje se. Vygenerovaný kód předloží na trati pořadatelům,“ říká Martin Zajíček, vedoucí Odboru vnějších vztahů Lesů ČR. Seznam tratí je k dispozici v mobilní aplikaci Klub nového lesa a během října bude zveřejněný i na portálu www.NEpolese.cz. Součástí programu budou i osvětové besedy s jezdci, profesionálními i amatérskými. Většina se uskuteční na velkých motoristických akcích, kde se mladí fanoušci motorismu setkávají nejčastěji.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (10)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MP

Milan Paur

13.10.2019 09:38
Byl jsem v Polsku ,a tam jsou udělány kousek od silnice zákoutí v lese pro motoristy, se stoly a lavicemi a přístřešky proti dešti,a tak turisté můžou zaparkovat a odpočinout,a nemusí zajíždět dále do lesů,co vy na to?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

13.10.2019 14:07 Reaguje na Milan Paur
To je hezký nápad, ale tento článek míří na s odpuštěním hovada, co se po lese prohánějí na motorkách a čtyřkolkách. Tito lidé nemají úctu před ničím a v tomto případě by pomohly pouze drakonické tresty.
Odpovědět
LB

Lukas B.

14.10.2019 12:18 Reaguje na pavel peregrin
před pár lety jsem měl na chalupě bagr na terénní úpravy, a při přestávce na oběd jsme s bagrákem vedli řeči, vyšlo najevo, že patří do širší tuzemské motokrosové špičky, došlo taky na téma motorkaření v lese, a on říkal "nejsem blázen abych jezdil v lese, všechny bych naštval a ještě bych někoho omylem zranil nebo zabil, já jezdím v uzavřeném areálu - v lese jezdí břídilové co nic neumí a hlupáci, co nechápou, že když mají motorku za několik stovek tisíc, tak je permice na areál za málo desítek tisíc ročně nepoloží. já do lesa jezdím s dětma na kole". a taky obecně motorkáři pohrdají čtyřkolkářema, motorkáři mají většinou motorku jako svůj hlavní koníček, a tak nějak mají zájem na trvalé udržitelnosti, a jezdit na motorce v terénu se musí umět, aby motorku nepoložil po prvních stech metrech - zato na čtyřkolku hovado nasedne a jede.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

14.10.2019 17:30 Reaguje na pavel peregrin
S těmi hovady máte pravdu, u nás (v Jeseníkách) se však nově rozmáhá jiný nešvar a to nájezdy houbařů z velkých měst (u nás poeticky zvaní lufťáci), pro které neplatí žádné zákazy vjezdu. V průběhu houbařské sezóny vjíždějí bez skrupulí i do nejpřísněji chráněných oblastí v CHKO. v okamžiku kdy jsou přistiženi se chovají velmi vulgárně a agresivně s tím, že jim nemá nikdo právo rozkazovat, kam pojedou a kam ne, kolega dřevorubec popisoval historku kdy musel utéct před rozlíceným ostravákem vyzbrojeným basebalovou pálkou, kterou poté co byl zastaven, okamžitě běžel vylovit z kufru.
Odpovědět
TM

Tomáš Malý

14.10.2019 13:47
Ono to je dvojsečné. Mám povolení k samovýrobě dřeva od vlastníka lesa(obce), klíče od závory na vjezdu do lesa a na cestě k máístu těžby na mne vyskakuje jakýsi vydesignovaný velocipédista, co si to dovoluji jezdit po lese. Co mi zbývá, než jej odkázat kamsi do temných dálav. A na téže cestě o týden později potkám tatínka na čtyřkolce a za ním dva chlapečky na malých čtyřkolkách. A on se diví, že před ním neuhnu. On přece má má na čtyřkolku pro sebe i chlapečky a tak má nárok jezdit kde chce. Mýlí se. Ovšem jeden ze sousedů má čtyřkolku jako pracovní nástroj, ale hlas lidu nadává i na něj.
Odpovědět
TM

Tomáš Malý

14.10.2019 13:47
Ono to je dvojsečné. Mám povolení k samovýrobě dřeva od vlastníka lesa(obce), klíče od závory na vjezdu do lesa a na cestě k máístu těžby na mne vyskakuje jakýsi vydesignovaný velocipédista, co si to dovoluji jezdit po lese. Co mi zbývá, než jej odkázat kamsi do temných dálav. A na téže cestě o týden později potkám tatínka na čtyřkolce a za ním dva chlapečky na malých čtyřkolkách. A on se diví, že před ním neuhnu. On přece má má na čtyřkolku pro sebe i chlapečky a tak má nárok jezdit kde chce. Mýlí se. Ovšem jeden ze sousedů má čtyřkolku jako pracovní nástroj, ale hlas lidu nadává i na něj.
Odpovědět
LB

Lukas B.

15.10.2019 14:04 Reaguje na Tomáš Malý
pracovní čtyřkolkář se od adrenalisty pozná na první pohled - jezdí pomalu a vzadu má košík a v něm pilku a dva-tři kanystry a na hlavě helmu se štítem
Odpovědět
Fio Srach

Fio Srach

16.10.2019 19:21
ani mi po loukách.
Odpovědět

Jaroslav Štemberk

16.10.2019 21:37
Ježdění po lese kvůli adrenalínové zábavě by se dle mého mělo trestat nejen pokutou, ale i zabavením vozidla.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

17.10.2019 09:26 Reaguje na Jaroslav Štemberk
Naprostý souhlas.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist