https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/nemecke-automobilky-daji-za-dva-roky-bilion-kc-do-elektromobility
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Německé automobilky dají za dva roky bilion Kč do elektromobility

23.11.2018 09:45 | PRAHA (ČTK)
Německé automobilky chtějí v příštích dvou letech investovat 40 miliard eur (bilion korun) do elektromobility.
Německé automobilky chtějí v příštích dvou letech investovat 40 miliard eur (bilion korun) do elektromobility.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německé automobilky chtějí v příštích dvou letech investovat 40 miliard eur (bilion korun) do elektromobility. Počet nabízených elektrických modelů plánují ve stejné době zvýšit z dnešních zhruba 30 na 100. Zahraničním novinářům v Berlíně to řekl šéf sdružení automobilového průmyslu VDA Bernhard Mattes, podle něhož německé automobilky usilují o znovuzískání důvěry, o niž přišly kvůli dieselovému skandálu.
 

"Ano, samozřejmě se kvůli manipulacím aut, potažmo softwaru aut, ztratila část důvěryhodnosti, to je jasné," připouští Mattes v narážce na skandál, který zasáhl především automobilku Volkswagen. "Tuto důvěru si musíme u všech zúčastněných, i u politiky, získat zpět," míní.

Jednou z cest je podle Mattese to, že německé automobilky dodrží, co slíbily, tedy například aktualizují software u celkem 5,3 milionu aut, tak aby se snížily jejich emise škodlivého oxidu dusičitého (NO2). Další cestou je podle něj právě rozvoj elektromobility, na který se nyní němečtí výrobci chtějí soustředit.

Miliardové investice příštích let by se podle Mattese měly promítnout mimo jiné do toho, že v roce 2030 budou elektromobily tvořit kolem 30 procent nových aut na německém trhu, namísto dnešních méně než dvou procent. Výrazně má narůst také podíl hybridních modelů.

Takovému vývoji je podle šéfa VDA nutné zásadně přizpůsobit infrastrukturu. "Dnes je 76 procent všech evropských nabíjecích stanic ve čtyřech zemích," uvedl Mattes s odkazem na Německo, Francii, Nizozemsko a Británii. To se podle něj musí změnit. I ve spolkové republice se ale jejich počet musí dramaticky zvýšit, aby bylo možné obsloužit takové množství aut s elektrickým pohonem.

Pokud má tyto vozy pohánět čistá elektřina, bylo by také nutné zvýšit počet větrných elektráren v Německu z dnešních zhruba 30 tisíc na 84 tisíc, nebo podobným způsobem posílit jiný zdroj čisté energie. Pro spolehlivou funkčnost autonomních vozů, na jejichž vývoj se německé automobilky chtějí také soustředit, je zase potřeba výrazně lepší plošné pokrytí vysokorychlostním internetem, než jaké je v Německu dostupné dnes.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Martin Weiser
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (9)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

VK

Václav Kain

23.11.2018 13:10
Ti němci jsou nenapravitelní.Elektromobily? Možná někdy až bude dojezd 1000Km a nabíjení nepotrvá déle než pár minut.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

24.11.2018 12:45
Němci jsou nenapravitelně chytří v podnikání.

Samozřejmě musí německým automobilkám dojít, že nemá smysl přesvědčovat lidi tam, kde zklamaly.. pokud chytře využijí možnosti nynějšího přechodu na elektromobilitu, tak mohou být značky jako VW nebo i jiné vnímány mnohem lépe a mohou si razit "novou vlastní cestu" s tím, že budou schopni nabídnout něco jiného než ostatní, kteří se s tímto přechodem budou také potýkat.

Myslím si, že je to velice racionální..

Odpovědět
VK

Václav Kain

25.11.2018 08:04
Němci jsou neobyčejně chytří v podnikání? Ono je Apríla?
Likvidovat jádro a otevírat uhelky je velice racionální.Pokud by nás nevysávali jako pijavice (a nejen nás),tak by si museli o pár dírek utáhnout opasky.Ono se stejně brzy ukáže,že je to jenom další stupidita z dílny ekoteroristů.
Odpovědět
JJ

Jan Josef Štika

25.11.2018 22:39
Když pominu,že elektroautomobily znamenají podstatně dražší auta,auta s kratším dojezdem,že životnost drahých automobilových baterií je krátká,pořád ještě neřeším další problém.Všichni dělají,jako by ta auta byla perpetum mobile,jako by ta el.energie byla zadarmo. Na rozdíl od nafty (ropy),kterou téměř všechnu dovezeme,el. energii vyrobíme u nás a to většinou z uhlí,částečně z atomové energie,tedy zatěžujeme naše ovzduší výrobou té elektřiny.A to ještě nemluvím o tom,že nabíjecí články jejichž životnost je poměrně krátká,kromě své vysoké ceny také představují vysoce nebezpečný,jedovatý odpad.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.11.2018 07:48
S "génii", kteří budou brát elektřinu na dobíjení elektromobilu "ze zásuvky" je ovšem jakákoli diskuse marná.
Odpovědět

26.11.2018 09:57
Benzin obsahuje cca 8,89 kWh/l energie, krát 50 litrů = 444,5 kWh zkuste tolik el. energie nacpat do auta za přijatelný čas. Ještě lepší srovnání je představa, když přijdete k elektroautu v -20 C a zkuste jej vyhřát a připravit k provozu.
Odpovědět
LB

Lukas B.

26.11.2018 10:49 Reaguje na
ono je to zavádějící. on sice tolik energie obsahuje, ale v nějakém běžném neideálním jízdním režimu z toho na klikové hřídeli efektivně dostaneme zhruba třetinu, tedy nějakých 150kWh. (nedělejme si ovšem iluze, že je elektřina vyráběna v elektrárnách s účinností nějak dramaticky vyšší)

ale:
1. ta energie využitelná pro dopředný pohyb automobilu je ekvivalent nabíjení příkonem 15kW po celou noc, to jest příkon zhruba podobný jako plně zatížené čtyři cirkulárky řezající palivové dříví, to chce, pane, nějakej jistič (a ještě jsme taktně zanedbali ztráty při nabíjení a vybíjení). tankování benzínu trvá asi dvě minuty a když si umaneme, můžeme benzín bezpečně vozit v cisterně kamkoli, a když nám dojde benzín, oživíme jej obyčjným kanystrem asi za minutu (zanedbejme teď detail odvzdušnení palivového čerpadla, budeme si kvit)
2. odpadní teplo máme v automobilu prakticky "zadarmo".
3. nádrž se nám při měsíčním odstavení automobilu sama nevypustí.
Odpovědět

26.11.2018 17:13 Reaguje na Lukas B.
Mě přesvědčovat nemusíte, ale ta paní co se jmenuje ČTK ta by to potřebovala, no možná i ten pán Ekolist. A asi většina Němců by toto školení potřebovala.
Odpovědět
LB

Lukas B.

27.11.2018 09:24 Reaguje na
to samozřejmě tuším, že Vy víte. dovolil jsem si jen upřesnit Vaše až příliš zjednodušené tvrzení o obsahu energie v nádrži benzínu.

ano, je to obecně selhání školství kdekoli. můžeme do omrzení hulákat furt dokola tu svoji písničku, že je král nahý, demonstrovat jednoduché trojčlenky s použitím technického bekgraundu na úrovni sedmé třídy základní školy (třeba s dogůglováním výhřevnosti benzínu, to není nutné si pamatovat), ale je to marný, je to marný, je to marný. a přitom cítit bezmoc, jako když někdo zatvrzele popírá třeba Pythagorovu větu...
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist