https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/prazsky-obchvat-je-priorita-rika-vit-barta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Pražský obchvat je priorita, říká Vít Bárta

29.9.2010 12:20 | PRAHA (Ekolist.cz)
"Magistrála je priorita" Vít Bárta, Aleksanra Udženija a velvyslanci Dánska, Nizozemí a Rakouska
"Magistrála je priorita" Vít Bárta, Aleksanra Udženija a velvyslanci Dánska, Nizozemí a Rakouska
Foto | Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz
„Musíme vyvést dopravu z centra Prahy, proto je nyní pražský okruh priorita,“ prohlásil v sobotu 25. září ministr dopravy Vít Bárta. Podle něho je potřeba při následném omezování magistrály myslet i na řešení pro cyklisty. Podle Aleksandry Udženija z Městské části Praha 2 je ovzduší v Legerově ulici horší než v Ostravě. „Je důležité odtud dopravu odvést na okruh,“ řekla Udženija.
 

Na tiskové konference, která se konala přímo na ulici na pražských Vinohradech, debatoval Vít Bárta s Aleksandrou Udženija z Městské části Praha 2, Michalem Křivohlávkem z Auto-Matu a třemi velvyslanci – Ole M. Moesbym z Dánska, Ferdinandem Trauttmansdorffem z Rakouska a Janem C. Hennemanem z Nizozemí. Tématem byla automobilová a cyklistická doprava v Praze, magistrála a tunel, který by měl část magistrály dostat pod zem.

Podle Bárty je pro Prahu nedostavěnost okruhu omezující a chce mu věnovat maximální pozornost. „Nicméně jako ministr dopravy nemohu ovlivnit to, jak bude postupovat magistrát hlavního města,“ řekl Vít Bárta

Aleksandra Udženija prohlásila, že Praha 2 je rozhodně proti projektu krátkého tunelu u Národního muzea, který by na 800 metrech měl svést magistrálu pod zem. „Je to řešení, které zničí jedinou zeleň v okolí - Čelakovského sady,“ prohlásila Udženija. Praha 2 podle jejích slov podporuje vybudování tunelu dlouhého, od Národního muzea k Nuselskému mostu. Krátký tunel by měl vyjít na 10 miliard, dlouhý tunel by stál 19 miliard. „Praha 2 si nechala o Metroprojektu zpracovat projekt. A díky tomu víme, že to jde technicky realizovat a že v cestě tunelu nic nepřekáží,“ prohlásila Udženija.

Michal Křivohlávek z Auto-Matu prohlásil, že magistrála v Praze je problém dlouhý jen 10 kilometrů. „Než se odkývne jakýkoliv tunel, mělo by se promyslet, co to bude znamenat pro další pražské části.“

Narodili se na kolech

Všichni velvyslanci pocházejí ze zemí, kde má cyklistika jako součást dopravy tradici. „My jsme se na kolech narodili,“ řekl Jan Henneman z Nizozemí. „Na kole jezdí i ministři zcela běžně“. Podle Hennemana by cyklistům v Praze pomohli i drobné úpravy. „Například u pevných schodů v metru by šlo udělat u strany žlábek, kterým by cyklista kolo vyvedl a nemusel ho vynášet,“ doporučil Henneman.

„V Kodani jezdí na kole 25 % obyvatel. Nejde o sportovce, kteří si v neděli vyjedou na výlet, ale lidi, kteří jedou na nákup, do školy, vezou děti do nebo ze školy. Různí lidé a různé profese,“ řekl Ole Moesby z Dánska. Ferdinand Trauttmansdorff z Rakouska řekl, že dopravní řešení z jednoho města nelze bez rozmyslu přenést na město jiné. „Ale v mnohém se dá inspirovat,“ řekl Trauttmansdorff.


reklama

 
Martin Mach Ondřej
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist