https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/pres-100-lidi-v-ostrave-protestovalo-proti-mozne-ucasti-macinky-a-turka-ve-vlade
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Přes 100 lidí v Ostravě protestovalo proti možné účasti Macinky a Turka ve vládě

16.11.2025 17:58 | OSTRAVA (ČTK)
Ministerstvo životního prostředí
Ministerstvo životního prostředí
Více než 100 převážně mladých lidí se včera odpoledne sešlo na centrálním Masarykově náměstí v Ostravě na Antifašistické demonstraci za přírodu. Protestovali proti možnému jmenování Petra Macinky ministrem životního prostředí a účasti Filipa Turka (oba Motoristé) ve vládě. Demonstraci pořádala skupina Bludičky pro přírodu.
 
Zvažovaný nástup šéfa Motoristů Macinky na ministerstvo životního prostředí (MŽP) zpochybňuje odborná veřejnost či budoucí opozice, vznikla proti němu i řada otevřených dopisů ze stran ekologů, vědců, studentů a známých osobností. Mimo možné prosazování zájmů podnikatelů kritizovali Macinku také například za jeho popírání vědeckých poznatků o klimatických změnách. Případná nominace poslance a čestného předsedy Motoristů Turka vzbuzuje kontroverze kvůli jeho výrokům na sociálních sítích.

"Prvním z našich témat je navržení Petra Macinky do čela MŽP. S tímto rozhodnutím absolutně nesouhlasíme. Ministrem životního prostředí má být někdo, kdo se v této oblasti vyzná, má potřebné kvalifikace a vzdělání, nepopírá vědecky prokázaná fakta, jako je klimatická změna, a na přírodě mu skutečně záleží," řekla na demonstraci za Bludičky Ema Chramostová.

Bludičky žádají, aby vládní koalice na post vybrala někoho, kdo uvedené podmínky splňuje. "Nejde zde jen o politiku, jde hlavně o naši planetu a o to, jak dlouho nám ještě vydrží. Pan Macinka je známý svými antiekologickými názory, kterými jde přímo proti tomu, čemu by ministerstvo mělo sloužit. Současné klimatické problémy nejen ignoruje, ale staví se přímo proti nim," řekla Chramostová.

Mluvčí Bludiček Klára Švihálková novinářům řekla, že chtěli, aby Ostrava nezaostala za Prahou a za Brnem, kde se konaly demonstrace proti Macinkovi už dříve, a k situaci se také vyjádřila. S nominováním Macinky a Turka do vlády podle ní nesouhlasí většina mladých.

"U Petra Macinky nám nepřijde, že by byl na pozici kvalifikovaný. Hodně i z jeho názorů jde poznat, že úplně mu na ekologii nezáleží. Zároveň má vztahy na Pavla Tykače, na uhlobarona, což se bojíme, že by upřednostnil požadavky Pavla Tykače před požadavky přírody a krajiny," řekla Švihálková.

U Turka Bludičkám vadí jeho údajné výroky, které zveřejnil Deník N. "Dokud nebude řádně prokázáno, že nejsou jeho, tak si nemyslíme, že by měl ve vládě co dělat, protože nám nepřijde jako někdo, kdo by měl reprezentovat Českou republiku," řekla Švihálková.

Demonstranti měli řadu transparentů jako "Příroda není na prodej", "Auta do CHKO nepatří", "Turek do hrnku, ne do politiky" nebo "Chceme politiku bez nácků". Někteří účastníci připomněli také aktuální situaci v ostravské kolonii Bedřiška, kde tento týden začala likvidace prázdných finských domků, proti čemuž podporovatelé Bedřišky protestují.

Řadu hesel účastníci demonstrace vypsali i na plochu náměstí. Po proslovech se pak vydali na pochod Ostravou, přičemž skandovali například: "Přírody se nevzdáme, MŽP vám nedáme."


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (45)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

16.11.2025 21:08
Tahle nová paravláda má už úžasné portfólio ostud a průšvihů, aniž by vůbec byla jmenována. Člověk by řekl, že ropák ministrem ŽP je vrchol dezolátismu, ale podívat se na Turka, Okamůru nebo samotného Babiše je něco příšerné. Neznám z historie případ, kdy by si Čechové zvolili něco tak odpudivého.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

17.11.2025 07:57 Reaguje na Pavel Hanzl
asi se studenti nudili...
Odpovědět
RV

Richard Vacek

18.11.2025 08:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Musíte se přidat k těm protestujícím a požadovat aby byly svobodné volby jako neúspěšný projekt zrušeny a navrátili jsme se k jednotné kandidátce národní fronty. Tam budou jen ti správní kandidáti a nestane se vám, že byste byl s výsledkem voleb nespokojený.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

16.11.2025 21:29
Kam se podíváš, všude motorista, na silnici, na chodníku, v pangejtu, v parlamentu, ve vládě.. situace je kritická!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.11.2025 07:32 Reaguje na Dorian Černý
Bohužel, motorismus je podstatnou součástí našeho života, která přináší obrovské výhody a bez ní normální společnost existovat vůbec nemůže. Má samozřejmě svoje externality a negativa, takže je nutno porozumu řešit ta negativa, což motoristé na ministrerstvu ŽP rozhodně nejsou. Proč jim nedali dopravu? To hlava nebere.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

17.11.2025 07:59 Reaguje na Dorian Černý

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

17.11.2025 10:45 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak, tak, obsah burešových podržtašek je zajímavější ... jen namátkou pornoherec, feťák na koksu, mafiáni, zloději diletanti a vrazi.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

17.11.2025 06:23
Antifašistická demonstrace za přírodu?
Hlavně aby z nich nevyrosty fašizující bojůvky napadající ty s jiným pohledem na svět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.11.2025 07:28 Reaguje na Richard Vacek
Fašismus není názor, fašismus je zločin. A zločin nemůže být nikdy názorem, vždycky to bude zločin. Takže bojovník proti zločinu asi fakt nemůže být totalitář, který bojuje proti jiným názorům.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

17.11.2025 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Podívejte se na přiložené : https://zoom.iprima.cz/porady/utajene-pribehy-ceskych-dejin/4-epizoda-4
https://zoom.iprima.cz/porady/utajene-pribehy-ceskych-dejin/5-epizoda-5
Je to o Vojnišově rukopisu a zdánlivě to s tématem fašismu vůbec ale vůbec nesouvisí. Ale jsou zde uvedeny neznámé děje od 15. do 70. let v Evropě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.11.2025 18:21 Reaguje na Slavomil Vinkler
Nejde to spustit.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

18.11.2025 08:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak si to najdi tady: https://zoom.iprima.cz/
ale nmě to jde normálně
Odpovědět
PE

Petr Elias

18.11.2025 09:05 Reaguje na Slavomil Vinkler
Páni, někdo fakt ještě sleduje ZOOM a tenhle odpad? :D Nejsou to utajené příběhy, ale spíš ,,Utajené konspirace českých dějin,,. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.11.2025 10:05

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

17.11.2025 10:46 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

18.11.2025 07:54 Reaguje na Jan Šimůnek
VŘSR na věčné časy! Děti a vnoučata Vám tleskají za zpěvu budovatelských písní.
Odpovědět
PE

Petr Elias

18.11.2025 09:06 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jan Šimůnek

17.11.2025 10:12

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

17.11.2025 10:47 Reaguje na Jan Šimůnek
... prostřednictvím bruselské burešovy podržtašky bureše, ty rozvrácená dopravo.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

17.11.2025 20:51 Reaguje na Jan Šimůnek
"Kolo je sportovní, ale ne dopravní prostředek"
Tak to su celej život sportovec a ani o tom nevim, hustý!
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.11.2025 10:49

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

18.11.2025 12:06 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jan Šimůnek

17.11.2025 11:00
to s v
17.11.2025 10:46 Babiš má, na rozdíl od Fialy a spol, vcelku rozumný program, byť podle odhadů zabere cca dva roky, než se podaří napravit alespoň větší část škod, nadělaných Fialovou vládou, ovšemže z těch, které napravit půjdou. Takže není divu, že se dokázal spojit se stranami, stojícími rovněž na rozumných hodnotách.
17.11.2025 10:47 Za "zlých komunistů" jsem mohl ráno odjet z chalupy do Brna autobusem a večer se vrátit, či naopak odskočit na chalupu a ještě ten den se vrátit. Nyní to prostě nejde, leda autem. Za "zlých komunistů" nebyl problém dojíždět veřejnou dopravou do zaměstnání v sousedním okresu. dnes to bez auta, až na nějaké výjimky, nacházející se v blízkosti linek celostátní dopravy, taky nejde. Protože okresní linky končí na území okresu, často až desítky km od konců linek sousedního okresu, aby bylo jasno.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

18.11.2025 07:56 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

18.11.2025 08:00 Reaguje na Jan Šimůnek
Kolika lidem jste ublížil za minulého režimu?
Odpovědět
PE

Petr Elias

18.11.2025 09:09 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

18.11.2025 12:09 Reaguje na Jan Šimůnek
Jo ty myslíš ten program, který četli všichni krom bureše. Ale jinak máš pravdu, než se podařilo Fialovi napravit aspoň část škod po burešovi uběhlo několik let.
Odpovědět
Plha z Kojčic

Plha z Kojčic

18.11.2025 08:07
Pardon, ale tenhle článek není o ekologii. Tyhle politické agitky si strčte za ekoklobouk. ;o)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.11.2025 09:00
I tento počet je nadsazený, pokud ale nepočítají za protestující zvědavce
a kolemjdoucí. Těch pár aktivistů je zlomek voličů vítězných stran a proč
se té hrstce věnuje tolik pozornosti? Protože tu jde o dotace a granty na
různé ekonesmysly, kterým nástupem nové vlády hrozí vyschnutí zdrojů. Ono
je asi lépe dvě hodiny protestovat za nicnedělání, než začít makat!
Odpovědět
PE

Petr Elias

18.11.2025 09:09 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.11.2025 10:10 Reaguje na Břetislav Machaček
Ono na demonstrace jinde(Praha, Brno) organizátoři lákali občany
na vystoupení hudebních skupin a různých umělců a bez nich by byla
účast daleko nižší. Lidé si rádi grátis poslechnou něco, za co se
musí mimo demonstrace platit. Je ale otázkou, zda umělci hrají
grátis a nebo kdo je platí, když nejsou placeni z dobrovolných
příspěvků demonstrantů. Bylo by zajímavé poznat ty sponzory!
To by objasnilo, kdo má zájem, aby se demonstrovalo!
Odpovědět
JH

JH

19.11.2025 10:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Nabízí se otázka, kdo za tyhle rozumy platí vás?
Odpovědět
PE

Petr Elias

19.11.2025 10:48 Reaguje na JH

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JH

JH

19.11.2025 11:39 Reaguje na Petr Elias
Ale myslet zadarmo je proti jeho přesvědčení.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.11.2025 09:20 Reaguje na JH
K tématu nemáte nic? Co taky od vás a Eliáše
mohu čekat jiného, než kritiku diskutérů, když
schází argumenty vyvrátit jejich názory.
Odpovědět
JH

JH

20.11.2025 09:56 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy k tématu taky nic nemáte, jen nějaké dohady. A můj dotaz logicky vyplýval z toho, co tvrdíte vy - když jsou podle vás všichni navedení a zaplacení, tak proč ne pan Machaček?
Odpovědět
PE

Petr Elias

20.11.2025 10:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Až začneš kámo diskutovat k věci, tak ti lidé začnou argumentovat. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.11.2025 10:07
to Dorian Černý 17.11.2025 20:51
Když jednou v Brně zdražili jízdné MHD, tak se někteří kolegové a kolegyně rozhodli jezdit do práce na kole. Vzdali to všichni a většinou velice rychle. Pochopitelně, že někteří z nich jezdí na kole sportovat, tj. odvezou si je někam autem, v cílové lokalitě se na něm projezdí, třeba po cyklostezkách, a pak zase kolo autem odvezou domů.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.11.2025 14:58
to s v 18.11.2025 12:0 Pokud vím, praly se za minulého parlamentu vzorky z kanalizace. Ono se to dělá i na školách apod.

to Pavel Hanzl 17.11.2025 07:28 Fašismus je socioekonomická formace, která zestátňuje výrobní prostředky tím způsobem, že sice formálně zůstanou vlastnictvím majitele, ale o tom, co a jak se bude varábět, rozhoduje státní úředník. EU přesně k tomuhle svými direktivami směřuje (proto kdo může, ten z ní utíká).

to Michal Uhrovič 18.11.2025 07:54 Byla to Fialova vláda, kdo se tu choval jako komunisté po "Vítězném únoru" a ten svinčík po nich se bude dávat dohromady dobré dva roky (to, co půjde). Pochopitelně, Rudý rozvědčík, který ještě v roce 1989 adoroval "brartrskou pomoc" v roce 1968, se snaží znemožnit ustanovení vlády, vzešlé z demokratických voleb.

to Michal Uhrovič 18.11.2025 07:56 Lidem ničila životy vládav demisi a její poskoci, viz kauza učitelky Bednářové a dalších lidí.
Odpovědět
sv

s v

18.11.2025 15:14 Reaguje na Jan Šimůnek
A tys (asi po chuti) poznal čí jsou, že. Ale jinak máš pravdu, škody po burešovi Fiala napravoval víc jak dva roky.
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.11.2025 13:29
to s v 18.11.2025 15:14
Babiš odevzdal stát v relativním pořádku. Dokonce ani nebyl tak poškozený COVID jako některé jiné státy EU ("plavaly" v tom všechny vlády). Dokonce se tehdejší opozice a pozdější vláda (nyní v demisi) domáhala daleko většího rozhazování peněz, než Babiš připustil. Kdyby za COVID byl ve vládě Fiala, chodili bychom nyní s holými zadky (zčásti obrazně, z části doslovně).
Odpovědět
sv

s v

23.11.2025 10:47 Reaguje na Jan Šimůnek
Bureš odevzdal leda jím podepsaný green deal, zrušený blok v Temelíně, nevyjednaný Stork II, neprodlouženou smlouvu s Norskem, tedy totální energetickou závislost na rusácku, zrušenou důchodovou reformu a abnormální díru v rozpočtu, ke které vzhledem k světové konjuktuře, na které se ČR za bureše vezla, nebyl absolutně žádný důvod. Nemluvě o 7 (slovy sedmi) miliardách, které anofert neoprávněně čerpal na dotacích jen proto, že bureš měl premiérskou tlačenku. Mimochodem, za fakta že ty máš holý zadek si můžeš opravdu jen ty sám.
Odpovědět

Jan Šimůnek

20.11.2025 11:19
Motoristé dostali ve volbách přes 600 000 hlasů. Tak nevidím sebemenší důvod, proč se vzrušovat kvůli nějaké stovce ekofanatiků. MŽP je třeba vyčistit od lidí, kteří jen škodí tomuto státu a jeho občanům. A to udělá spíš Motorista něž nějaký Zelený.
Odpovědět

Jan Šimůnek

21.11.2025 10:37
to s v 18.11.2025 15:14
Vzhledem k tomu, že jsem řadu let působil jako protidrogový preventista, tak vím, že výtok kanalizace z budovy (komplexu budov) apod. ukáže jakousi míru užívání drog v daném objektu. Je to relativně rychlé a levné. Z toho se pak dá odvozovat, zda má cenu se v této lokalitě zabývat protidrogovou represí či prevencí.
A drogové skandály poslanců minulého obsazení PS PČR bulvárem proskočily.
Odpovědět
sv

s v

23.11.2025 10:51 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist