https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/prodejci-na-domacich-mazliccich-cesi-setrit-neplanuji-kupuji-chytra-zarizeni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodejci: Na domácích mazlíčcích Češi šetřit neplánují, kupují i chytrá zařízení

9.4.2022 00:28 | PRAHA (ČTK)
Dřívější průzkumy odhadovaly, že psa má až 40 procent Čechů, další pětina domácností se stará o kočku.
Dřívější průzkumy odhadovaly, že psa má až 40 procent Čechů, další pětina domácností se stará o kočku.
Licence | Volné dílo (public domain)
V době pandemie koronaviru vzrostly podle internetových prodejců, které ČTK oslovila, prodeje chovatelských potřeb. Lidé trávili více času doma, někteří si zvíře pořídili, ti kteří ho měli, mu začali věnovat více pozornosti. Domácí mazlíčky Češi často vnímají jako plnohodnotné členy rodiny, obchodníci věří, že ani přes rostoucí inflaci na nich nebudou šetřit. Naopak, chtějí je mít s sebou na cestách, přehled o jejich pohybu potřebují kdekoliv. Oblíbené jsou proto krmítka s kamerou, obojky s GPS, roste zájem o potřeby na cestování se psy, uvedli prodejci.
 

O novinkách na trhu produktů pro domácí zvířata se mohou lidé dozvědět až do neděle na veletrhu For Pets. Akce se koná na pražském výstavišti PVA Expo v Letňanech. Lidé mají kromě jiného možnost zhlédnout ukázky první pomoci pro zvířata nebo práci psovodů při odhalování pašeráků.

Nejsilnější kategorií v chovatelských potřebách jsou podle dat nákupního rádce Heureka.cz krmiva pro psy a kočky, vitamíny a veterinární přípravky. "Po potřebách pro psy a kočky se nejčastěji nakupuje vše pro hlodavce, křečci a morčata patří k vděčným a poměrně náročným zvířecím členům rodiny," uvedl šéf analytiků portálu Heureka Michal Buzek.

E-shop Alza.cz eviduje podle svého obchodního ředitele Ondřeje Hnáta vyšší poptávku po prémiových a dražších krmivech pro kočky a psy. Průměrná česká domácnost utratí podle něj za produkty pro psa 15.000 korun ročně, náklady na kočku jsou zhruba poloviční.

Internetový prodejce Mall.cz sleduje u prodejů krmiv pro psy meziročně srovnatelné hodnoty, u krmiv pro kočky je patrný nárůst, a to hlavně u takzvaných kapsiček. O ně podle mluvčí e-shopu Pavly Hobíkové vzrostl zájem o 30 procent proti loňskému roku. "O 80 procent vzrostl také zájem o veterinární diety a každodenní doplňky stravy, které podporují imunitu a slouží jako prevence různých onemocnění," doplnila.

Na Alze stále více zákazníků podle Hnáta kupuje takzvané chytré produkty. Jsou to třeba automatická krmítka s kamerou s možností propojení s mobilním telefonem. Trendem jsou také obojky s GPS, interaktivní hračky nebo samočisticí toalety.

Data Heureky ukazují na rostoucí zájem o potřeby na cestování se psem i psí kosmetiku všeho druhu, zastřihovače nebo oblečky pro psy. S ohledem na roční období stoupají podle Buzka prodeje antiparazitik pro psy a kočky a dalších veterinárních přípravků.

Dřívější průzkumy odhadovaly, že psa má až 40 procent Čechů, další pětina domácností se stará o kočku.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

9.4.2022 07:52
buďme rádi za to, že psy neumí mluvit...a tak jsou cílem kdejakých stupidit
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist