Ryanair je mezi deseti největšími znečišťovateli ovzduší v Evropě
Zpráva potvrzuje, že roste podíl leteckého průmyslu na emisích tzv. skleníkových plynů, kterým je připisováno poškozování atmosféry. Znečištění od leteckých společností se od roku 2005 zvýšilo o zhruba dvě třetiny a i nadále by mělo růst, protože se lety stávají cenově dostupnější. Letecký průmysl by se tak v příštích třech desetiletích mohl stát největším producentem skleníkových plynů.
Ryanair se na seznamu deseti největších znečišťovatelů ovzduší v Evropě ocitl na devátém místě. Na zbývajících příčkách se umístily energetické firmy, které vyrábějí elektřinu z uhlí, nejvíce znečišťujícího fosilního paliva.
Přečtěte si také |
Letecká společnost Ryanair už rok nabízí kompenzaci uhlíkové stopy letu. Co že to nabízí?
Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) se nedávno rozhodla začít řešit emise leteckého průmyslu přijetím vlastních směrnic. V nich ICAO vyzvala, aby se aerolinky snažily vykompenzovat zvýšení emisí výsadbou stromů nebo investicemi do čistších technologií. Kritici však uvádějí, že kompenzace již byly odzkoušené a ukázalo se, že nefungují, částečně i kvůli tomu, že je těžké kontrolovat jejich dodržování.
Podle předběžných údajů emise spadající pod evropský systém obchodování s emisními povolenkami (ETS) loni obnovily pokles, když v roce 2017 se mírně zvýšily.
reklama





Ministr Bednárik chce zcela zrušit zákaz prodeje aut se spalovacími motory
Automobilky: Návrh Evropské komise pro emise aut vytváří nejistotu a administrativní zátěž
VW vítá zmírnění zákazu spalovacích motorů, podle svazu VDA je návrh zklamáním