https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/skoda-prodej-elektrickych-a-spalovacich-aut-se-v-cr-vyrovna-v-roce-2032
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda: Prodej elektrických a spalovacích aut se v ČR vyrovná v roce 2032

8.12.2023 10:31 (ČTK)
Vedle modelové řady Enyaq Škoda plánuje do roku 2026 uvést na trh minimálně tři další plně elektrické modely. Má mezi nimi být kompaktní SUV Elroq a městský malý elektromobil segmentu A0.
Vedle modelové řady Enyaq Škoda plánuje do roku 2026 uvést na trh minimálně tři další plně elektrické modely. Má mezi nimi být kompaktní SUV Elroq a městský malý elektromobil segmentu A0.
Prodej nových elektromobilů v Česku se vyrovná odbytu vozů s konvenčními spalovacími motory v roce 2032, což je zhruba o čtyři roky později, než se prodejní křivky protnou v Evropě. Vyplývá to z nové prognózy Škody Auto, kterou představila na prezentaci v rakouském městě Leogang. Firma chce do roku 2030 dosáhnout 70procentní podíl elektromobilů na celkových prodejích v Evropě. Letos se v Česku prodá asi 220 000 nových osobních aut, z toho budou elektromobily tvořit zhruba tři procenta.
 

Vedle modelové řady Enyaq Škoda plánuje do roku 2026 uvést na trh minimálně tři další plně elektrické modely. Má mezi nimi být kompaktní SUV Elroq a městský malý elektromobil segmentu A0.

"Škoda Auto od začátku výroby do konce letošního října dodala zákazníkům 160 000 elektromobilů Enyaq a přijala celkem 215 000 objednávek," řekl během prezentace inovovaného vozu Enyaq novinářům Jan Hrbek z tiskového oddělení společnosti.

Letos za devět měsíců automobilka prodala přibližně 55 000 elektromobilů Enyaq, což představuje meziroční nárůst o více než 47 procent. "Pečlivě jsme naslouchali našim zákazníkům, proto v novém modelovém roce představujeme novou výbavovou řadu Enyaq L&K, ještě výkonnější a účinnější pohonné jednotky a novou verzi softwaru s rozhraním infotainmentu, které má více funkcí a je intuitivnější než kdykoli předtím," uvedl na dnešní prezentaci člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketing Martin Jahn.

Modelový rok 2024 přináší rozsáhlá technická vylepšení rodiny Enyaq a rozšíření portfolia o novou výbavovou řadu Laurin & Klement. Enyaq dostane nové motory z evropské produkce se zvýšeným výkonem o 15 až 60 kW na 210 až 250 kW. Vylepšení v oblasti správy baterie a nová funkce předehřívání baterie zkracují dobu nabíjení až o 22 procent. Nabití z deseti na 80 procent tak trvá 28 minut a maximální dojezd se prodloužil o 24 km až na 570 km.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Ukropec

8.12.2023 16:23
Tak proto Škoda likviduje a nemodernizuje spalovací modely. Bydlíme v Táboře sídliště nad Lužnicí. Až tady bude nějaká zásuvka na nabíjení, možná si někdo auto na baterky koupí. Pokud na to bude mít. My to asi nebudeme.
Odpovědět
MP

Martin P.

8.12.2023 16:43
Tak to možná u zákazníků škody, a těch nebude moc. Trh se překlopí mnohem dříve, sem zvědavý, kdy si ve Škodě uvědomí, jak jim ujíždí vlak...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

9.12.2023 06:24 Reaguje na Martin P.
Jsou to 2 roky co odbory ve Škodě stávkovat za elektromobilů a likvidaci spalováků.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

8.12.2023 20:41
Věštění z křišťálové koule je zjevně zábavná činnost.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

9.12.2023 11:08
Vsadím polobotky po dědovi, že tahle zjevně pokleslá fikce se nenaplní .
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

9.12.2023 18:08
Je to možné, že Škoda bude predávať len drahé vozy a lacné autá pre plebs, ak ešte budú, nám predajú číňania. Skôr počítam, že my chudobnejší budeme kupovať drahé ojetiny. Uvidíme, ako dlho vydrží dnešná generácia elektromobilov a za koľko sa budú predávať jazdené. Skôr to tu bude vyzerať ako na Kube 40 ročné autá budú ďalej premávať.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.12.2023 21:25
Vzhledem k tomu, že v celé Evropě začínají prodeje elektromobilů padat na hubu, moc bych si tím jistý nebyl.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist