https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/v-praze-je-nejvic-aut-na-benzin.aut-s-alternativnim-pohonem-je-pres-3-procenta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Praze je nejvíc aut na benzin. Aut s alternativním pohonem je přes 3 procenta

2.10.2024 01:46 | PRAHA (ČTK)
Doprava v pražských ulicích
Doprava v pražských ulicích
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V Praze převažují automobily na benzin se zážehovým motorem. Druhým nejčastějším pohonem je nafta. Aut s alternativním pohonem je 3,32 procenta. Zároveň se meziročně zvětšily rozměry automobilů. Vyplývá to z dopravní ročenky Technické správy komunikací (TSK), kterou má ČTK k dispozici. V loňském roce v metropoli přibylo meziročně 43 975 aut na více než 1,3 milionu vozů. Většina jsou osobní automobily.
 
V pražském registru vozidel je stále více jak polovina osobních vozidel poháněna čistě zážehovým motorem, a to 54,13 procenta. Druhým nejčastějším palivem je nafta, kdy dieslová auta tvoří 42,35 procenta vozů.

C"Podíl alternativních paliv je i přes nárůst stále minimální," píše se v dokumentu. Jejich počet se zvýšil z 2,86 procenta v roce 2022 na loňských 3,32 procenta.

Co se týče aut na alternativní pohon, tak mezi nimi je nejvíc aut poháněno kombinací benzinu a LPG. Druhý nejvyšší počet je čistě elektrických vozidel a na třetím místě kombinace benzinu a elektropohonu. Pražané pak mají auta poháněna rovněž benzinem a LNG či CNG, CNG/LNG nebo naftou v kombinaci s elektropohonem. Pouze okolo dvou promile aut je poháněno vodíkem.

Z dokumentu rovněž vyplývá, že dlouhodobě narůstají rozměry průměrného osobního automobilu. Rozměry aktuálně činí na délku 4513 milimetrů, na šířku 1800 milimetrů a na výšku 1490 milimetrů. Z toho vozidla s první registrací v roce 2023 mají hodnoty vyšší, a sice 4605 krát 1829 krát 1493 milimetrů. Průměrná hmotnost vozidel je potom 1395 kilogramů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (8)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pk

pepa knotek

2.10.2024 09:46
Podle některých médií žijí v Praze ti progresivní, schopnější, s většími příjmy, s těmi správnými názory, atd., ale podíl elektroaut kde nic tu nic. Rozměry aut se meziročně zvětšují - asi jsou pro městský provoz vhodnější. V kombinaci se zmenšující se plochou komunikací, na úkor zvětšující se plochy cyklopruhů, to bude s plynulostí a rychlostí dopravy ještě zajímavé.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.10.2024 10:00 Reaguje na pepa knotek
1*
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.10.2024 10:03 Reaguje na pepa knotek
MHD má být za 1,-Kč jízda, pro snadné počítání cestujících a hned bude méně aut !
Odpovědět
LB

Lukas B.

2.10.2024 15:16 Reaguje na smějící se bestie
ono je to vlastně úplně jedno, kolik se platí za MHD, je-li doprava MHD dotovaná (reálná cena třicetiminutové jízdenky by byla cca 80 korun, jednalo-by se pouze o autobus, tam se to dobře počítá, protože to nepotřebuje svou vlastní dopravní cestu). domnívám se, že MHD zdarma (aspoň v rozsahu řiršího centra) je v zájmu úplně všech obyvatel i návštěvníků Prahy. a nejen prahy samozřejmě. a je víceméně nutnou podmínkou omezování vjezdu automobilů do užšího centra.
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.10.2024 21:05 Reaguje na Lukas B.
Vždyť pražská MHD v podstatě zdarma je. Deset korun denně je zcela směšný poplatek.

Doprava zcela zdarma by snadno mohla mít opačný efekt - v tu chvíli bude mnohem složitější zbavit se třeba bezďáků a ve výsledku se budou normální cestující přeplněným páchnoucím vozidlům vyhýbat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2024 15:56 Reaguje na smějící se bestie
Potom by bylo lepší to dát zadarmo, což se už dávno zkoušelo ve více evropských městech a neosvědčilo se to.
Odpovědět
LB

Lukas B.

2.10.2024 17:37 Reaguje na Pavel Hanzl
ono se to zkoušelo dost blbě. smysluplným postupem je lákat do mhd především příležitostné návštěvníky, protože těm se síťovkou (látačka fakt není pražské slovo) se to stejně brutálně dotuje, a občasný uživatel je ukrutně odpuzován velmi nepřehledným systémem jízdného nesrozumitelným i pro rodilého pražana, natožpak pro přespolního (zlé jazyky tvrdí, že aby mohla revizorská mafie najisto lapat cestující, kteří jsou na první pohled odjinud)
Odpovědět
ss

smějící se bestie

2.10.2024 20:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Když se chce, tak to jde.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist