https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/v-srbsku-neni-dunaj-vubec-krasny-a-modry-ale-plny-splasku
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Srbsku není Dunaj vůbec krásný a modrý, ale plný splašků

28.9.2020 02:03 | BĚLEHRAD (ČTK)
Letos v lednu bělehradské úřady podepsaly smlouvu s čínskou společností CMEC (China Machinery Engineering Corporation), která měla stavět čistírnu vod. Nic se však neděje, protože Srbsko na tento projekt dosud nevyčlenilo finance.
Letos v lednu bělehradské úřady podepsaly smlouvu s čínskou společností CMEC (China Machinery Engineering Corporation), která měla stavět čistírnu vod. Nic se však neděje, protože Srbsko na tento projekt dosud nevyčlenilo finance.
Nedaleko historického srdce Bělehradu se zvedají závory, aby mohl projet kamion s cisternou. Zamíří až k břehům majestátní řeky Dunaje, kam vyklopí svůj náklad odpadní vody, píše agentura AFP.
 

Nejde o žádnou tajnou operaci. Je to jen cosi, o čem nikdo rád nemluví. Bělehrad je jedinou evropskou metropolí, která vypouští nevyčištěnou vodu do druhé nejdelší řeky světadílu.

Z hnědé tekutiny plné výkalů, která mizí ve vlnách, se šíří nechutný zápach. Daleko jsou časy, kdy řeka inspirovala rakouského skladatele Johanna Strausse k napsání valčíku Na krásném modrém Dunaji.

Podle rybářů žijících z Dunaje a Sávy, které se v Bělehradu stékají, je toto každodenní vypouštění znečištěné vody do řek katastrofální praxí. "Chtěl bych plakat, ale nikdo si z toho nic nedělá," říká devětapadesátiletý rybář Dragoljub Ristić.

Asi třetina z 1,6 milionu obyvatel srbské metropole není napojena na kanalizaci a má septik, jehož obsah se vylévá přímo do řek. Ale na stejném místě končí i znečištěné vody těch, kdo jsou na kanalizaci napojeni.

Srbská ministryně infrastruktury Zorana Mihajlovićová odhaduje, že ve vodních tocích v Bělehradu končí každoročně 190 milionů metrů krychlových znečištěné vody, které by naplnily 60 000 olympijských bazénů.

"Žádné jiné velkoměsto v Evropě se nedopouští takového zločinu na svých řekách," prohlašuje zástupce bělehradského starosty Goran Vesić, který žádá vznik skutečného systému zpracování použité vody.

Dunaj začíná v Německu, na soutoku říček Breg a Brigach. Pak teče na východ přes devět dalších zemí a ústí do Černého moře. Je dlouhý 2850 kilometrů.

Rakouští vědci loni upozorňovali na kritickou úroveň bakterie Escherichia coli v srbské části Dunaje, která podle místních expertů signalizuje silné organické znečištění. V případě konzumace může tato bakterie vyvolat infekce močových cest nebo pneumonii, uvádí Igor Jezdimirović z nevládní organizace Environment Engineering.

Díky své mohutnosti se Dunaj dokáže sám poměrně dobře čistit od organického odpadu. Bakteriologické částečky nedosahují kritického prahu 500 mikrogramů na mililitr, uvádí profesor chemie Bozo Dalmacija, který řídí výzkum kvality vody v Srbsku.

Avšak ti, kdo tráví život na Dunaji, tvrdí, že se kvalita vody zhoršila. Vědeckých studií není mnoho, ale podle rybářů se mění rozmanitost ryb, z vody mizí druhy považované za ušlechtilé a roste počet těch, které se živí odpadky, jako je sumeček americký.

"Zničili všechny naše řeky, zničí i tuhle. Dunaj je velmi silná a mocná řeka, která zatím znečištění zvládá, ale nebude to tak navždy," říká rybář Mladen Jović.

Srbsko je kandidátem na vstup do Evropské unie a doufá, že členem bloku bude do roku 2025. Překážkou je však jeho ekologická bilance. Země potřebuje investice ve výši pěti miliard eur (133,6 miliardy Kč), aby vybudovala k přírodě šetrnější infrastrukturu.

Chudá balkánská země prohlašuje, že to je nemožné a žádá přechodné období 11 let. Prezident Aleksandar Vučić koncem července oznámil, že 70 srbských měst bude vybaveno čistírnami vod a kanalizací. "To se nedá udělat s nynějším rozpočtem, Možná má Vučić jiné informace," říká profesor Dalmacija.

Nejde o první takové prohlášení. Zástupce bělehradského starosty před pěti lety slíbil, že metropole bude mít v roce 2020 kanalizaci, ale pak tento termín posunul na rok 2025. Nedávno řekl, že problém bude vyřešen v roce 2029.

Letos v lednu bělehradské úřady podepsaly smlouvu s čínskou společností CMEC (China Machinery Engineering Corporation), která měla stavět čistírnu vod. Nic se však neděje, protože Srbsko na tento projekt dosud nevyčlenilo finance.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (132)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 06:27
Nebýt humanitárního bombardování Srbska letectvem NATO 1999 (neschváleného RB OSN ), bylo by i na čističky ve velkých městech Srbska.
Během desetitýdenního konfliktu odstartovala letadla NATO celkem ke 37 000 bojových misí, při čtvrtině z nich prováděla bombardování. Pro německou Luftwaffe to bylo největší bojové nasazení od druhé světové války. Bombardování trvalo 3 měsíce a na mnoha územích způsobilo zvýšenou radioaktivitu a obrovské materiální škody ve výši cca 4 mld. USD. Tedy asi 84 mld. CZK.

Pro srovnání : Ústřední čistírna odpadních vod Praha - největší vodohospodářská stavba za třicet let stála přes šest miliard CZK.

Jistě každý sezná, že Bělehrad (1.374 mil.obyvatel) by měl nejen čističku,ale i kanalizaci .

Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 10:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
Válka v bývalé Jugoslávii (všechny konflikty), byla velmi krvavá a zemřeli v ní desítky tisíc lidí. Tohle, co jste zde vyplodil je neuvěřitelné zjednodušení celého konfliktu. Faktem je, že nebýt bombardování NATO, trvala by ta válka ještě mnohem déle a narovinu - stejně by to Srbové nedali. Tohle donutilo Miloševiče jít k jednacímu stolu. Srbové se snažili udržet své "impérium" - tedy Jugoslávii za každou cenu a stejně jim nezávislost vyhlašoval jeden národ za druhým i za cenu toho, že na ně Miloševič pošle vojska. Já zde neobhajuji to, zda mělo být takové Kosovo odtrženo. Já Kosovo považuji za válečnou ztrátu Srbů. Neobhahuji ani jednu z bojujících stran, ačkoli si myslím, že větší krev na rukou má Miloševičův režim.

Ale tohle není téma na tento web. Na to jsou jiné weby. Mnohem zajímavější a důležitější je to, že si včera Švýcaři odsouhlasili v referendu plnou ochranů vlků (odmítli novelizaci zákona) na jejich území a tím pádem i jiných predátorů. Více:
https://www.swissinfo.ch/eng/swiss-wolf-hunting-law-vote-results/46050398
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 10:51 Reaguje na Slovan
Se Srbskem jste zcela mimo. Jednoznačně byla porušena Charta OSN - použití síly pouze se souhlasem Rady bezpečnosti. /proti bylo Rusko a Čína/ - návrh nebyl schválen.

Krev na rukou má zejména Madeleine Albrightová ,tehdy ministryně zahr. věcí USA, která se vzápětí napakovala na privatizaci srbského majetku v Kosovu.

K těm vlkům, v referendu pro tvrdší regulaci vlků hlasovalo pro : 48.1 proti : 51.9 %

V 15ti kantonech se lidé vyslovili pro regulaci/odstřel vlků
V 11ti kantonech se voliči postavili proti --,,--

Jinak, venkov byl tvrdě pro odstřel, velká města byla proti.

A neuvádějte nepravdy -- žádná úplná ochrana vlků schválena nebyla, v ojedinělých případech lze i dnes ve Švýcarsku odstřelit.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 11:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Exministryně Albrightová skupuje v Kosovu klíčové podniky

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1151024-exministryne-albrightova-skupuje-v-kosovu-klicove-podniky

„Albrightová už loni /2018/ vydělala 20 milionů eur (485 milionů korun) díky prodeji vlastnického podílu v kosovské telekomunikační firmě Ipko slovinskému Telekomu...“
Zdroj: https://tomasvyoral.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=704512
Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 11:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nečekaně byli proti Rusáci a Číňané :) Docela by mě zajímalo, zda RB OSN odsouhlasila i útok Miloševičských vojsk anebo (a to doslova) anexy Tibetu Číňany nebo Krym Rusy. Těžko, že ano. Ale znovu opakuji, to na tento web nepatří.

Tušil jsem, že tohle napíšete :) Zaprvé se omlouvám, napsal jsem to špatně, vyjímečná regulace je i dnes možná, ovšem i tak je to jednoznačně dobrá zpráva a pro ochránce je to 1:0. Další dva souboje nás ohledně vlka ještě letos čekají, byť jen v jednom budou rozhodovat občané. V americkém Coloradu se bude hlasovat v referendu o tom, zda mají být vlci znovuzavedeni do tohoto státu a podle průzkumů to bude drtivé "ANO". A souboj bude i na Slovensku (škoda, že bez referenda), kde i ministr zemědělství Mičovský je pro nulovou kvotu pro lov vlka. Tak sem zvědav, zda to dokáže prosadit.

Celostátně vyhráli ochránci. Pokud "venkov" hlasoval jinak než města, měl získat víc hlasů jako se to daří (bohužel) například v Polsku PiS. A na kantony se nehraje už vůbec. Výsledek je skvělý :)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 11:53 Reaguje na Slovan
Tak jste právě objevil novou dimenzi mezinárodního práva - srbská armáda na teritoriu vlastní země (Kosovo/Srbsko ) provedla útok, který vyžadoval souhlas RB ???

K těm zatraceným vlkům - už jsem to psal snad stokrát - vlci ano, ale pouze do jádrových částí rezervací .
Mimo ně regulovaný odstřel na základě výjimek v gesci příslušných odborů ochrany přírody při KÚ.
Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 12:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Neobjevil. Třeba Chorvatsko bylo již v roce 1992 přijato do OSN, to samé Bosna. Válka v Chorvatsku trvala do roku 1995, v Bosně taktéž. ;) Miloševič tedy útočil na cizí státy, které byli v OSN - nebo jakpak si tohle okecáte?

Počet vlků u nás není ani zdaleka tak velký, aby se o nějaké regulaci mělo uvažovat.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 15:06 Reaguje na Slovan
Vy jste dočista politický analfabet! S tím se přece počítalo (Cukr a bič). Proč se asi stále vyrábějí zbraně, na sklad? Ta základna na Balkáně byl pádný důvod k rozbití fungujícího státu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 15:31 Reaguje na Slovan
Nesmíte žonglovat s fakty jak se vám právě hodí.
Rozpad Jugoslávie posloupnost :
-Válka ve Slovinsku 1991
-Válka v Chorvatsku- 1991-5
-Válka v Bosně a Hercegovině -1992-95
-Anexe Kosova - 1999

Daytonská dohoda /1995/ předcházela Kosovu,ukončila konfilt v BiH a uznala Svazovou republiku Jugoslávii v jejich dosavadních hranicích včetně Kosova.
(podepsali : představitelé Chorvatska, BiH a Srbska, za Západ : francouzský prezident Jacques Chirac, americký prezident Bill Clinton, britský premiér John Major, německý kancléř Helmut Kohl a za Východ ruský premiér Viktor Černomyrdin. )

Sama smlouva začíná :
Republika Bosna a Hercegovina, Chorvatská republika a Svazová republika Jugoslávie

Dohodli se takto: ...

Článek 10
Svazová republika Jugoslávie a Republika Bosna a Hercegovina se navzájem uznávají jako svrchované nezávislé státy v rámci svých mezinárodních hranic.

Svědčí:
Zvláštní vyjednavač Evropské unie
Za Francouzskou republiku
Za Spolkovou republiku Německo
Za Ruskou federaci
Za Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Za Spojené státy americké
=====================================
Tohle neokecáte ani s Akélou dohromady
=====================================

Vašemu výroku "Počet vlků u nás není ani zdaleka tak velký, aby se o nějaké regulaci mělo uvažovat" schází pouze maličkost -- jaký že je ten správný počet vlků pro ČR ?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 16:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jsem pro vlky i mimo jádrové zóny, kde nepůsobí problémy. Kde ano, uměřeně regulovat. Ten nárůst je i tak dost rychlý, nejsme na to zcela připraveni.

A chtít po zastáncích, aby vyřkli cifru - to by je kolegové hned zepsuli, proč tak málo...
Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 17:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já tvrdím, že všechny strany tam mají na rukou krev, ale Srbové zdaleka největší. Občanskou válku v Jugoslávii v podstatě začali útokem na Slovinsko, které nechtělo nic jiného než politickou nezávislost. Srbové prostě neunesli touhu ostatních národů opustit Jugoslávii a hodlali to zvrátit silou. Toť fakt. Vše ostatní jsou pouze následky a akce-reakce. Použití zbraní proti vlastním obyvatelům je vždy problém (viz. severní Irsko), ale Srbové se pustili do zvěstev, genocidy a střílení civilů snajpry (Sarajevo). Západ má máslo na hlavě třeba v případě Sebrenice, kde byli přítomni nizozemští vojáci, kteří ale zasáhnout z politického důvodu nemohli. Proto NATO později zasáhlo, protože podobných případů bylo víc. Ale můžete brát Srby jako chudáčky dál, stejně jako si pan Zvářal může dál namlouvat, že Jugoslávie byl fungující stát :)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 18:21 Reaguje na Slovan
Britská parlamentní komise a OBSE zveřejnily zprávu, že z oněch 2000 zabitých (Kosovo), přičítaných na vrub Srbům, zavraždila 1500 osob Kosovská osvobozenecká armáda (UCK-KLA) s pomocí USA, aby vyprovokovala srbskou armádu (BSA) k odvetě. Ta pozabíjela 500 osob. Monitoring OBSE v reakci na tvrzení NATO podal zprávu, že v kosovském regionu téměř tři měsíce před zahájením bombardování nedocházelo k výrazným násilnostem, jež by tento akt ospravedlnily.

OBSE=Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 18:22 Reaguje na Slovan
To si nenamlouvám, to byl fakt, stejně jako dobře fungovalo Československo. Šel krásný dokument o dvou basketbalistech z národního týmu (Jugoslávie), která patřila v tu dobu ke světové špičce. Jakmile vypukly nepokoje, osobní přátelství se šmahem změnilo v nepřátelství (jednostranně!). Z toho pro mě vyplynulo, že ta nenávist byla živená uměle a mnozí na ni naskočili. U Jadranu jsem nikdy nebyl, ale těžko by našinci jezdili do problémové země. Nakonec i dnes mladí Chorvati si jezdí užívat do Bělehradu a Srby (údajně) milují, takže ta slovanská vzájemnost se nezapře. Vyvolat konflikt je snadné, daleko hůř se buduje vzájemná důvěra.
Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 20:06 Reaguje na Karel Zvářal
Pánové, za mě toto bude poslední příspěvek, protože se nikdy neshodnem. Vy vydíte Srby jako utlačované chudáčky,kteří vlastně za nic nemůžou. Já je vidím jako spoluviníky války ve které mají ale zdaleka největší prsty právě oni.

Pro pana Vinklera: Našel jsem zprávu britské parlamentní komise, která je dosti kritická. Nechť si každý udělá obrázek sám.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/780847.stm

Pro pana Zvářala: My jsme naštěstí národy, které si to vyřešily v klidu a teď sme si těmi nejbližšími národy. To samé se prostě mělo udělat v Jugoslávii a žádná válka nemusela být. Chorvati nechť mají svoje, Srbové nechť mají svoje, Slovinci, Bosňané to samé. V té oblasti nejlepší řešení ať se to někomu líbí nebo ne. Bohužel to radikálové ze všech stran nedovolili a Srbové tomu chtě nechtě vládli. A když vidím, co dokázal takový Trump udělat za oceánem tak skutečně doufám, že neobhájí. Takhle rozdělenou Ameriku nepamatuji a za vše může - ano, Trumpův radikalismus, který spustil radikalismus i na druhé straně a už to jede.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 20:51 Reaguje na Slovan
Tak jsem si to přečetl a nejvíce mě zaujala věta :
=============
Poslanci dospěli k závěru, že NATO nemá podle své smlouvy žádné pravomoci vést válku z humanitárních důvodů bez souhlasu OSN.
=====================
Odpovědět
Sl

Slovan

29.9.2020 08:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ale další věci už nenapíšete... achjo. Jste klasický demagog.

“ The Commons Foreign Affairs Select Committee said the military campaign was of "dubious legality", but added that Nato's intervention on behalf of Kosovo's ethnic Albanian population had been justifiable on moral grounds.”

“The cross-party group called for the Nato treaty to be rewritten with a new code for humanitarian interventions.”

Nechť si z toho každý vezme své :)



Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 22:56 Reaguje na Slovan
Jugoslávie byl projekt, který předběhl svou dobu, tj. slavnou Evropskou unii. Národy, které se v minulosti hašteřily a válčily, dokázaly žít delší čas spolu v míru. Asi to někomu velmi vadilo, tak se to muselo opět roze*rat...
Odpovědět
sv

30.9.2020 20:18 Reaguje na Karel Zvářal
Jugoslávie byl pytel koček. Na srandovní představu jak si nějaký tajemný živel dá práci s rozesráním Jugoslávie se dá říct jediné. Na žijícího Elvise taky věříte?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2020 06:52 Reaguje na
U nás máme také blechy, ale ty jen v tichosti cucají, na víc se nezmůžou, bo není žádný mocný xy-stán, který by je financoval.
Odpovědět
sv

2.10.2020 00:45 Reaguje na Karel Zvářal
Tak, tak, bureš cucá a mlaská u toho. Ale co to má společného s nevyhnutelným rozkladem Jugoslávie, který se díky magorovi miloševičovi neodehrál v klidu ale skončil genocidou a gigantickými škodami, xstáne?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.10.2020 09:11 Reaguje na
Je těžké diskutovat s sv. blahoslaveným, když netrefuje pointy, ale komentuje marginálie (řečeno slušně). Ten pán aspoň ukázal domácím paraekonomům, jak se řídí finance a čerpají dotace do rozpočtu, do té doby jsme je vraceli kvůli neschopnosti úřadů řízených stejně "talentovaným" chemikem.

A historie horkého Balkánu nezačala Miloševičem, jak byste při troše sečtělosti věděl. To už byl uměle vyvolaný konflikt ten státní útvar rozbít. A ano, byla iluze zabránit tomu silou.
Odpovědět
sv

2.10.2020 12:38 Reaguje na Karel Zvářal
Tak, tak, do hysterických point typu Elvis žije o "uměle vyvolaných konflitech" od blahoslavených chudých duchem se trefofat nechci, protože jsou leda pro srandu. Mimohodem evidentní nepochopení přirovnání o "pytli koček" je absolutní důkaz neznalosti historie Balkánu. Samozřejmě můžeme jen děkovat, že tady občas byli ve vládě "talentovaní chemici". Jen s diletantskými bureš už bychom žrali trávu.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.10.2020 12:46 Reaguje na
Já znám společenství koček, které spolu žijí v klidu a míru. A bylo tomu tam tak po většinu minuleho století. A kandidujte proti němu, ať se ukáže, kdo je tu větší diletant, těžká nulo!

https://obrazky.seznam.cz/?q=ko%C4%8Dka+dom%C3%A1c%C3%AD&url=https%3A%2F%2Fwww.ifauna.cz%2Fupload%2Fplemena%2Fphotos%2Fgallery%2F202007%2F3046-evropska-kocka-domaci_15949290361196.jpg%3Fver%3D1594929037&v=2&c=1&data2=kp3zDw7vq6P81nBZ1QbJplGcfFKRO1So7kiRDO3bCnc73g9nNPgI_jb3JuhHAfbvftAc0UQdwwedUCrYj_zjOk_CnVnJEO8pQ2n898mJeCHzady17CiGiasJ_4p-k0eEaCMh82bS54Q2cJQ2IwDAxuNyLra
Odpovědět
sv

2.10.2020 20:29 Reaguje na Karel Zvářal
A už jsi je se pokusil zavřít do pytle, podržtaško diletanta bureše, nebo jen nechápeš psaný text? Myslíš po většinu toho totalitně tuhého 20. století, kdy se neposlušnost v lepším případě trestala koncentrákem, že. Papandreu taky neměl v Recku 15 let konkurenci díky svému rozhazování. Jak to s řeckem dopadlo v roce 2008, všichni krom místních chudých duchem tvého ražení vědí.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

3.10.2020 07:00 Reaguje na
Ubožáčku maličký, nešťastný, ti lidé nežili v pytli, ale ve státě.

IMHO je zajímavé, že "přísný" pan redaktor maže banální kočkování, ale urážky státních činitelů nechává ležet. Inu, politický názor jak vyšitý...

Lidé dobře věděli, koho volí, tajné služby jsou po celém světě. Kdo uměl několik světových jazyků a rozuměl ekonomice, toho využili. A že po obch. jednání se podává/la nějaká zpráva, je naprosto běžné. Nikdo kvůli němu neseděl, ale dnes se můžou pominout, že na něho politicky ani odborně nemají.

A drž se, ubožáčku - nevolil jsem a volit nebudu, ale jsem rád, že tu zaprodaneckou bandu vystřídal.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

3.10.2020 07:04 Reaguje na Karel Zvářal
...nevolil ho... jinak chodím poctivě.
Odpovědět
sv

3.10.2020 19:38 Reaguje na Karel Zvářal
Takovou míru sebekritiky jsem od tebe fakt nečekal … a ani jsem nepotřeboval znát tvou velikost "maličký ubožáčku", který nepochopil příměr pytlem koček. Už chápu proč máš takové mindráky.
Souhlasím, tvoje kydání tvé vlastní z prstu vycucané špíny na Kalouska je dosti za hranou. Takže ta tvá rychlá změna názorů (zřejmě podle vzoru hradního čučkaře) mne zarazila. Ovšem máš pravdu, na Kalouska nikdo odborně nemá, určitě ne megatunelář a zaprodanec bureš, který se několikrát zesraI před von der Leynovou a bez mrknutí oka ji odkýval uhlíkovou neutralitu a tzv. green deal.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

3.10.2020 20:30 Reaguje na
Nezklamals, svatoušku, opět “jinými slovy”: nic než blití na úrovni IV. cenové, redakcí blahoskloně tolerované...

Tak Mirda, povidáš. A kdepak jsem ho zmínil ?? Ten je tak oblíben lidem i ve své vlastní straně, že musel být nahrazen slabším pohlavím:-))) Názorová změna? A v čempak?? To jen ty sis mě špatně ošacoval:-))

Mindráky máš leda sám, neb se hanbíš za svou stupiditu a nemáš koule na to se podepsat pod ty ubohé bláboly. A MMCH, pytel koček byl i u nás: sv. Václav – bratrovražda, Slavníkovci – Češi Čechům... Takže ty bezmozky z namixovaného Balkánu nahuškat k něčemu podobnému nebyl zase až tak velký problém... a základna se počítá, zlepšuje zaměstnanost! Politika je svinstvo, nesmíš věřit všemu, co ti masmedia servítují. Je třeba zapojit šedou kůru, ale s tím máš evidentně problém.
Odpovědět
sv

4.10.2020 11:09 Reaguje na Karel Zvářal
Přesně tak, maličký ubožáčku, bliješ jako amina. Ožral jsi se ze žalu na tvou nedostatečnou velikostí, že.
A odkdy má odbornost ( o které byla řeč) něco společného s "oblíbeností". Chápu, pro maličké ubožáčky tvého ražení, je odbornost to, když bureš uplácí neschopné nýmandy a kývače, zatímco skutečné osobnosti s vlastními názory nebo odborníci, kteří se nebojí nahlas říkat nepohodlné pravdy mizí od anonanistů rychleji než pára nad hrnecem. Ještě jsi zamindrákovaný prcku bezmozku, zapomněl na Marobuda a Armínia nebo na Kelty. Případně bys mohl bobečku zmínit to, jak si to homo sapiens sapiens vyřídil s neandrtálcem a na tebe zřejmě při tom krveprolití zapomněli. Ovšem co to má společného s tím jak si ještě v 19. a 20. století na Balkáně navzájem všichni podřezávali krky, nebo co s tím mají společného tvoje fantasmagorické dojmy, které se snažíš popsat neexistujícími slovy, tušíš evidentně jen ty. Ve tvém případě neplatí, že "politika je svinstvo", ve tvém případě platí, že schíza a alzhaimr je svinstvo.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

3.10.2020 22:41 Reaguje na
A máš mylné informace, svatoušku, nikdo se před von der nepokálel, naopak se vzepřel větrníkům a solárům, a prosadil českou cestu odklonu od uhlí - jádro. Z čehož se po... všichni kývači okolo.
Odpovědět
sv

4.10.2020 11:11 Reaguje na Karel Zvářal
Tak, znova maličký ubožáčku, podepsal nebo nepodepsal agent bureš uhlíkovou neutralitu a tzv. green deal? PODEPSAL. Ergo se před vond der Leyenovou zesraI, burešův kývači.
Odpovědět
MV

Miloš Vondruška

5.10.2020 12:56 Reaguje na Slovan
Události ve Srebrenici byly pochopitelně smutné, neomluvitelné, ale navzdory tomu i pochopitelné. Nesmíme se na to prostě dívat černobíle. Nepopíratelným faktem je, že v oblasti opreovaly bosenské (převážně) muslimské ozbrojené jednotky, které vypalovaly srbská obydlí na samotách, jejich obyvatele mučili, zabíjeli (oblíbená kratochvíle bylo přibíjení na vrata tak, aby oběť visela jako na kříži) a rabovali, navzdory tomu, že oblast byla kontrolována jednotkami UNPROFOR, které ale nedělaly absolutně nic, aby bezpečnost v oblasti vynutily třeba i silou. Bosenští "rebelové" také vypálili a vybili dvě vesnice a poté se schovali ve vesnici Srebrenica, neboť se už kolem nich začal stahovat kruh. Srebrenica měla několik tisíc obyvatel, rebelů bylo cca sedm tisíc (umírněnější odhad), takže ve Srebrenici byl značný nepoměr obyvatel: cca tři tisíce žen, dětí a starých lidí a zhruba devět tisíc můžů v produktivním bojeschopném věku - samozřejmě včetně mužských obyvatel Srebrenice. Když dorazily srbské jednotky, Srebrenici již "chránily" nizozemské jednotky UNPROFOR. Tyto dostaly jasně na výběr: buď se stánou mimo oblast, nebo proti nim bude použita síla s tím, že nikdo nemůže zaručit jejich bezpečnost. Cestou tam se však nizozemští vojáci při snaze projet silniční zátaras dostali do konfliktu s bosenskými obránci, kteří po jejich transportéru hodili granát. Výsledkem byla smrt vojína Raviv van Renssena. Tehdy salóní vojáci z Nizozemí pochopili, že končí sranda a vzdali to. Srbové začali se selekcí, prokazatelně místní obyvatele deportovali do bezpečí, kdo nebyl zdejší, byl poraven. Jak později líčil jeden srbský voják: "Každá rodina měla najednou tři nebo čtyři bratrance nebo strýce na návštěvě..." Nutno dodat, že události ve Srebrenici jsou zavrženíhodné, ale byly pouze důsledek předchozích činů bosenských rebelů.
Dalším problémem je fakt, že muslimové do zavražděných počítají i tisíce identifikovaných vojáků 28.divize, kde ovšem není určena příčina smrti. Tato divize ustupovala lesnatým terénem do Tuzly a měla neuvěřitelné ztráty, které sami muslimové tehdy nepopřeli. Proto jsou schopni udržovat nesmyslné číslo 8.000 popravených. Každý ostatek navážejí do Potočari, jako "oběť srebrenického masakru".
Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 18:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
A počet vlků? To nechť určí odborníci (tím fakt ale nemyslím myslivce). Můj odhad je tak 250-300.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 18:13 Reaguje na Slovan
A co bude s těmi navíc? Stačí si vzpomenout na kormorány , vydry i bobry.

Jinak si povšimněte, že z velkých šelem medvědi i rysové nikomu nevadí.
Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 20:15 Reaguje na Miroslav Vinkler
Otázka spíš je, zda u nás vůbec někdy podobný počet bude...

Jakoby u nás nějací medvědi byli. To se obávám bude ještě horší vřískot, bohužel. Takže nebojte, pokud se u nás medvědi začnou vyskytovat pravidelně, bude to dost možná ještě větší "boj" než u toho vlka. Protože medvěd.. medvěd skutečně může přijít až k domu na popelnici či jiné dobroty.
Odpovědět
Hu

Hunter

29.9.2020 10:45 Reaguje na Slovan
Vzhledem k tomu, že nárůst populace těchto zablešených kříženců s čoklem se odhaduje cca 30% ročně, tak není problém se dopočítat, kdy bude v ČR tohoto stavu dosaženo. Otázka naopak je, co dál. Samozřejmě fanatičtí ochranáři budou vřeštět, že to je málo, koneckonců ani statisícová hejna kormoránů je neuspokojila. Co ale vidím jako skutečný problém, je ten váš přístup, kdy to berete jako jakousi soutěž, viz vaše vyjádření ochranáři vedou 1:0 apod. Absolutně žádná myšlenka o nějakém managementu populace, vycházení vstříc oprávněným požadavkům jiných dotčených zájmových skupin, prostě nic, jen fanatické my vyhráváme. To je ten skutečný problém.
Odpovědět
va

vaber

29.9.2020 09:07 Reaguje na Slovan
Miloševič zaútočil to je fakt ,ale víte co tomu předcházelo? víte v jaké situaci byli Srbové žijící třeba v Chorvatsku? ti byli vyhnáni a jejich domy ničeny ,to byla geocida o které nikdo nemluví ,tam byl začátek
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2020 20:09 Reaguje na vaber
Nesmysly. To se dělo naposled za války.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2020 20:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Už mě nemůžete překvapit ničím...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Republika_Srbsk%C3%A1_Krajina
Odpovědět
Hu

Hunter

28.9.2020 16:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nedávno mě pobavil příspěvek na jednom slovenském webu:
Z dnešnej návštevy poľsko/slovenského pohraničia, obec Bobrov. Každý rok problémy s vlkmi, kopa prebdených nocí, strhnuté ovce... Poľský bača o pol kilometra ďalej... "Ujec a Vy nemáte problém s vlkmi?" "Nie, nemáme." "Ako je to možné, tu pol kilometra pod kopcom si nevedia s vlkmi rady a Vy nič..." "My máme lepšiu mušku kamarát..." Tak len toľko k celoročnej ochrane vlka v Poľsku...
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 12:06 Reaguje na Slovan
I Švýcaři už zblbli, vlk do kulturní a bezpečné krajiny nepatří. Proto byl našimi (i Vašimi( předky v těchto končinách vyhuben. Škodil na chovech ovcí a neredukoval přemnoženou lesní zvěř a divočáky. Nedělá to ani dnes. Vlk patří do nedotčené přírodní krajiny.
A co se týká toho Srbska, tak jsou Vaše názory zcela mimo realitu. Rozpad Jugoslávie byl, podle toho, co vím od tam žijících Čechů záměrně iniciován Západem. USA a VB nemohli připustit silný stát na Balkáně, který se hlásil k socialismu.
Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 13:05 Reaguje na Jiří Daneš
Švýcaři zblbli, zatímco Daneš má pravdu. Určitě :D
Vlk samozřejmě redukuje přemnoženou zvěř a do obou zemí patří... pokud bychom se měli řídit jen tím co dělali předci, tak rozhodně naše společnost není tam kde dnes je.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 14:32 Reaguje na Slovan
A proč tedy jsou divočáci přemnoženi, za co se vyplácí chovatelům ovcí a koz náhrady, když ne za škody způsobané vlky? Vlk se podhrabe i pod oplocením a ovce nemají kam utéct, na rozdíl od lesní zvěře. Vy zřejmě o vlcích víte jen to, že je In vlky chránit a rozmnožovat. Víte, že v oploceném území na Šumavě už vlky-samce pracovníci NP sterilizovali, aby se už nemnožili?
A kdyby se třeba naši zemědělci řídili (a hlavně měli pro to podmínky) tím, jak hospodařili naši předkové, zejména co se týká hnojení a péče o půdu, bylo by při nynější úrovni zemědělské techniky (strojní), být zemědělcemto nejvýnosnější povolání s jasnou budoucností, protože jíst je,kromě dýchání a vyměšování, to jedinné co skutečně musíte, abyste rychle nezemřel.
Švýcaři skutečně zblbli, jezdíl jsem tam dvacet let, znám je a protože zblbli, tam už nejezdím.
Odpovědět
Sl

Slovan

28.9.2020 18:15 Reaguje na Jiří Daneš
1) Vlk spíše preferuje srnčí, jelenní apod. než černou.
2) V oploceném prostředí dává kastrace smysl a je nezbytná.
3) "protože zblbli, tam už nejezdím" - pobavilo :)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 20:54 Reaguje na Slovan
Zase špatně, vlk preferuje nejsnadnější kořist.
Prokázáno odborníky nade vší pochybnost.
Výsledky analýzy exkrementů : cca 75% hospodářská zvířata .
/region : střední Portugalsko/
Odpovědět
Sl

Slovan

29.9.2020 08:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
A zase hloupost, které vám uvěří jen jedinci neschopni si vyhledat jiné informace :) On v tom Portugalsku asi úplně nežije stejný vlk jako u nás, že. Krom toho jste zapomněl dodat, zda měl ten vlk i dost přirozené potravy, ale asi detail.

Přímo z ČR:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlci-ovce-zver-potrava-myslivci-sedlaci-strileni.A191123_113008_domaci_tho

„Více než 96 procent potravy, kterou vlci zkonzumovali, tvořili podle naší analýzy divoce žijící kopytníci,“ říká Martin Duľa z Ústavu ekologie lesa na Mendelově univerzitě v Brně. Divoce žijící kopytníci, to jsou srnci, jeleni a divoká prasata.”

Polsko:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1616504711000759

“ Wild ungulates made up 94.8% of the total biomass of food consumed”

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.9.2020 10:22 Reaguje na Miroslav Vinkler
V tom máte plnou pravdu a nelze je pouze kritizovat. Takto se
choval celý svět ještě před pár desítkami let a mnohde chove stále.
Je to pouze o možnostech a financích. Jinak kdysi, si sedláci pro obsahy žump sami jezdili až do měst a zdarma je lidem vyváželi na svá pole jako cenné hnojivo. To ale nebylo tolik chemie, takové
přísné hygienické normy a taky těch splašků tolik. Splachovací
WC bývalo výjimkou a lidé se nekoupali dvakrát denně, ale jednou
týdně. Ono nanosit si vodu od studny na koupel, muset ji ohřát na
kamnech, tak se dnes polovina líných lidí nemyje vůbec. Když ale
otočí kohoutkem a teče rovnou teplá, tak není problém vyrobit
tolik odpadní vody. Každá válka přináší zkázu a tu chybí vůle to utrpení obyvatel nějak kompenzovat. Hrdým Srbům nelze vnutit
tak jako nám lokajství a tak nemají možnost dostat nějaké dotace.
Proto je nutné je ještě kritizovat a rozvracet zevnitř. Je mi
z toho na blití a a to i z našich politiků, kteří to schválili. Ztratili jsme tak sympatie tohoto národa, který byl podobně těžce zkoušen jako ten náš. Bohužel za své politiky si můžeme my sami,
tak jako oni za své.
ačí je a .
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 10:54 Reaguje na Břetislav Machaček

Uloupené Kosovo zakázaný dokument ČT - najdete zde :

https://www.youtube.com/watch?v=jTfC996lvqM

Nejdříve by se každý měl seznámit s fakty a teprve potom dělat závěry.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 11:16 Reaguje na Miroslav Vinkler
Čistě jednostranně zaměřený dokument. ;)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.9.2020 11:29 Reaguje na Petr Eliáš
To samé mohu povědět o oficiální politice EU,
NATO a USA. Vy věříte jedněm, druzí jiným a
pravdu zná pouze ten, koho se to týká osobně.
Historický kontext soužití národů na Balkáně
je složitější než řešení posledního konfliktu.
Doučte se dějepis a zapojte do toho mozek. Pak
budete vědět více, než vás naučili ve škole a
nebo slyšíte ze zpráv na ČT.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 11:41 Reaguje na Břetislav Machaček
Věřte si čemu chcete, ale zapojte mozek. Dokument dává prostor jen jedné straně konfliktu, je nevyvážený. Spíš taková propaganda.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 12:33 Reaguje na Petr Eliáš
Není to doslovná citace, ale snad i tak poznáte, čí je to výrok:

"Dobyjeme ten kontinent pomocí lodyh našich květin".

...a ten Balkán je jen jednou z epizod.

Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 12:35 Reaguje na Karel Zvářal
Pardon - blizen našich květin...
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 13:17 Reaguje na Karel Zvářal
V roce 1974 nikdo nebral alžírského prezidenta Boumédienna příliš vážně, když řekl Valnému shromáždění OSN:

„Jednoho dne miliony mužů opustí jižní polokouli této planety, aby vtrhli na severní. Ale ne jako přátelé. Protože tam vtrhnou , aby ji dobyli, a oni zvítězí tím, že ji osídlí svými dětmi. Vítězství k nám přijde z lůna našich žen. “

Někdy se tento výrok mylně přisuzuje Kaddáfímu /Libye/.

Ten /2010/ požadoval po EU
5 mld. € /rok , aby zastavila nelegální africké přistěhovalectví a vyhnula se „černé Evropě“.

zdroj: https://www.bbc.com/news/world-europe-11139345
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 13:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nejsem tak sběhlý v gůglení, ta myšlenka je zřejmě mnohem starší, naposled ji ale vyslovil R.T.E. na jakémsi předvolebním mítinku.

Prostě to pošilhávání po dobytí vyspělého kontinentu těm mírumilovným lidem nedává spát.
Odpovědět
sv

28.9.2020 14:47 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jsem rád, že souhlasíte s tím, že Evropa vrazila kaddáfímu tohle vydírání zpátky do chřtánu.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 14:57 Reaguje na
Myslím, že jsme si svou neprozřetelností nafackovali sami. Byl to obyčejný obchod, držel tu masu už tehdy silou. Teď platíme daleko více, ale hlavně, že jsme to "diktátorovi" nandali...
Odpovědět
sv

28.9.2020 16:23 Reaguje na Karel Zvářal
V případě obamovy syrské předposranosti určitě. Jinak bláboly o tom jak kaddáfí "držel masu" jsou leda pro srandu. Počty uprchlíků velmi rychle narůstaly a italské uprchlické tábory se velmi rychle plnily dávno před rokem 2011. Jediné co při tom zajímalo kaddáfího bylo hrabat pod sebe a hrát si na vojáčky (rozuměj rozesírat zbytek Afriky, tedy podílet se na chaosu a produkovat uprchlické vlny). Místní sklerotici asi už zapomněli, že než se západ rozhoupal v roce 2011 v případě Libye k akci tak v Libyi už půl roku zuřila občanská válka a počty uprchlíků vystřelily k nebesům a nějaké "držení masy" měl kaddáfí na háku (obodobně jako před tím).
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 17:03 Reaguje na
A místní znalec zapomněl, že čtyři roky trval konflikt v Sýrii, než tam vpálili Rusi. Tam byla podporována "déšť" opozice kšeftující s ropou u mocného souseda lačnícím po anexi území, a odkud přišla zdaleka největší uprchlická vlna. Takže za rozdmýchání arabského jara sklízíme hořké plody, přesně v duchu: Kdo seje vítr, sklízí bouři.
Odpovědět
sv

28.9.2020 18:55 Reaguje na Karel Zvářal
Nevím na co jste ještě zapomněl místní znalče. Asi na hodně věcí soudě dle toho chaotického příspěvku bez hlavy a paty. Mimochodem, než "tam rusi vpálili" podporovali masového vraha asada horem dolem, včetně OSN, čímž se společnou a nerozdílnou rukou podíleli na vyvolání milionové uprchlické vlny směrem do Evropy. Bohužel předposraný obama nezasáhl ani po asadově chemickém bombardování syrských civilistů.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 19:07 Reaguje na
Islámský radikalismus (terorismus) je dnes největší nepřítel míru ve světě. Nebýt odvahy Kurdů a zbraní Rusů, ten uměle živený konflikt v Sýrii by poznamenal starou dámu mnohem více. A že radikálové jako krysy se rozptýlili mezi civilisty, přičítám oběti napůl i jim!

Sýrie byla od starověku křižovatkou kultur, dnešní oblíbené multikulti. Až přišel někdo, komu vyhovuje chaos a válečný konflikt...
Odpovědět
sv

28.9.2020 22:43 Reaguje na Karel Zvářal
Tak, tak, až přišli rusáci s jejich uměle živeným konfliktem a chaosem, místní multikulti znalče. Nebýt jich tak masový vrah asad dávno visel místo toho aby rozesraI Sýrii do té míry, že se tam uchytil islámský stát. Což pak museli řešit Kurdové a USA. Naštěstí už pod vládnou někoho jiného.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 22:53 Reaguje na
S takovým tupounem nemíním více ztrácet čas, anonymní nulo!
Odpovědět
sv

30.9.2020 20:19 Reaguje na Karel Zvářal
Takovou míru sebekritiky, bych od tebe nečekal.
Odpovědět
va

vaber

29.9.2020 09:16 Reaguje na
víte jak vypadala Sýrie nebo Libye a jak tam žili lidé, před uměle vyvolaným konfliktem ? byla to rajská zahrada ,ve srovnání s tím, co je tam nyní
Odpovědět
sv

30.9.2020 20:27 Reaguje na vaber
Zajímalo by mně jak se dá v "rajské zahradě" vyvolat umělý konflikt? Kdo něco takového dokáže? Realita je poněkud jiná lidi v Sýrii a Libyi neměli co žrát, tak lidi vyšli do ulic. Za to co je tam nyní, jsou zodpovědní ti co chtěli hladové lidi rozstřílet.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 16:20 Reaguje na
Nejsem, Kaddáfího vydírání by bylo levnější než desítky mld.€ na imigranty a stejné výpalné si nakonec "vyhrozilo " Turecko.

Potřebujeme někoho jako je Trump,který kšeftovat prostě umí.
Odpovědět
sv

28.9.2020 16:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kaddáfího vydírání bylo jen vydírání. Viz výše. Jasně, Trump Kima srovnal tak, že místo aby vypouštěl rakety dvakrát týdně, tak je vypouští jednou týdně.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 13:22 Reaguje na Petr Eliáš
Zde je druhá strana :
Deník.cz 25.6.2020
"Kosovský prezident Hashim Thaçi je mezi deseti osobami, které prokurátor zvláštního tribunálu v Haagu obžaloval z válečných zločinů a ze zločinů proti lidskosti, včetně téměř stovky vražd. Podle tiskových agentur o tom dnes informoval prokurátorův úřad. Thaçi v reakci oznámil, že se v sobotu ve Washingtonu nezúčastní konzultací se srbským prezidentem Aleksandarem Vučičem."
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 13:13 Reaguje na Petr Eliáš
Nevyjadřujte se k tomu o čem nic, kromě cinklé dnešní historiografie, nevíte. Ty Albánce tam do Kosova skutečně nastěhoval po 2. světové válce Josip Broz zvaný Tito, Chorvat a komunista, prezident Socialistické federativní republiky Jugoslávie, předseda Svazu komunistů Jugoslávie, maršál Jugoslávie a vrchní velitel ozbrojených sil SFRJ a vůdce jugoslávského protinacistického odboje za druhé světové války.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 13:20 Reaguje na Jiří Daneš
Ještě je třeba dodat, jak napsal Denik.cz 25.6.2020, že :
"Kosovský prezident Hashim Thaçi je mezi deseti osobami, které prokurátor zvláštního tribunálu v Haagu obžaloval z válečných zločinů a ze zločinů proti lidskosti, včetně téměř stovky vražd. Podle tiskových agentur o tom dnes informoval prokurátorův úřad. Thaçi v reakci oznámil, že se v sobotu ve Washingtonu nezúčastní konzultací se srbským prezidentem Aleksandarem Vučičem."
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 13:59 Reaguje na Jiří Daneš
A já myslel, že Albánci odvozují svůj původ z kmene Ilyrů, který do oblasti přišel už někdy v druhém/třetím století. Slovanské kmeny až někdy v pátém/šestém století.

Tamější historie sporů je velmi košatá a začíná dlouho před 2. sv.

Nicméně, nekritizuji historii, ale dokument. ;)
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 14:53 Reaguje na Petr Eliáš
Takže, když se do Čech a Moravy nastěhují zpět Keltové z Irska, Walesu, Cornwallu, či Bretaně, nebo dokonce Germáni z Německa, a nás vystěhují ani nevíme kam (Srbové mají zatím k dispozici Srbsko; my máme co?) a tak nás nejspíš rozprodají do USA na orgány, zřídí tady největší US základnu ve Střední Evropě, tak to bude podle Vás v pořádku, protože v Čechách a na Moravě, Keltské i Germánské kmeny "někdy v druhém/třetím století" prokazatelně byly, stejně tak, jako podle Vás v Kosovu tehdy byli Albánci.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 15:16 Reaguje na Jiří Daneš
To byl komentář k tomu, že albánci přišli do kosova až po válce.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 14:55 Reaguje na Petr Eliáš
Historii nelze kritizovat ta se stala a nemůže se odestát, tedy napravit.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.9.2020 11:22 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dokument jsem viděl a chápu tak celou situaci stejně
jako vy. Bohužel to ale není oficiální stanovisko
EU, NATO a USA. Můžeme to tak pouze vědět a jinak nic. Když nad mým domel létaly bombardéry USA
bombardovat Srbsko, tak jsem se styděl sám před sebou kam až jsme došli. Kdo nepoznal příkoří
a ztrátu suverenity tak to nepochopí a my jsme se
bohužel nepoučili. Po pár měsících naděje jsme
zase vlezli do chomoutu jiného a táhneme ten
hnojový vůz dál. Někomu se to možná voní, ale mi
to setsakra smrdí.
Jsme prostě lokaji plnící rozkazy a nic jiného. Hra
na suverenitu je k smíchu, tak jako hra na pravdu
a spravedlnost. Pravdu a spravedlnost mají a nastolují podle sebe vítězové.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.9.2020 13:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Právě tento paradokument je nádherný důkaz falšování reality a manipulačních praktik ruských demagogů.
Není to prakticky vylhané, (jen detaily) ale není tam to nejdůležitější: Srbské "etnické čištění" Kosova, kde byly povražděny tisíce?? lidí.
Takže to vyznění je přesně naopak.
Tohle tu prezentujete pořád.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 14:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Dějiny píší vítězové, jak známo, a těmi jsou s "naší" pomocí menšiny žijící dlouho se Srby v míru, než se podařilo rozdmýchat (komu asi?) staré křivdy. A o durdění se (tajenka) nad genocidou kavkazského národa byste asi také předložil svou verzi.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 14:25 Reaguje na Karel Zvářal
No, třeba takový Miloševič se k menšinám v Kosovu v roce 1990 (nová ústava) také nezachoval moc hezky.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 14:40 Reaguje na Petr Eliáš
Miloševič chtěl zachovat Titův odkaz, tj. (celistvou) Jugoslávii. Dobře věděl, když se to začne drobit a separovat, nemůže to dopadnout jinak než blbě.

Byl jsem se skupinou turistů v Bulharsku (v osmdesátkách), někteří z nich byli o rok dříve v Jugošce. Obyčejní venkované fotku Tita měli doma jako svatý obrázek, a to již několik let po jeho smrti!! Takže každý víme svý, někdo to má z první ruky, někdo předžvýkané tendenčními historiky (politiky). Když Baudyš vystoupil v paralamentu, že konflikt na Balkáně je nábožensky motivovaný, byl okamžitě přeřván havlisty, podporujícími humanitární bmbardování...
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 15:12 Reaguje na Karel Zvářal
Ano, chtěl zachovat Titův odkaz, proto zavedl v 1990 v kosovu represe.

Někdo to má z druhé ruky předžvýkaný historii, a někdo z první předžvýkané turisty. :-)

Každopádně, já netušil že Zeman je Havlista. :O
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 15:17 Reaguje na Petr Eliáš
A jak jinak byste zvládl ozbrojené separatisty než silou? Dyť ta učk byla od začátku financována zvenku, s jejími poradci.

A ten posledně jmenovaný pán se tolikrát mýlil... ale to on nikdy nepřizná.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 15:50 Reaguje na Karel Zvářal
Třeba nezavádět represe (byly zavedeny před vznikem učk) a ponechat Kosovu alespoň jakési zdání autonomie? A třeba se pokusit s Kosovem domluvit? ;)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 16:00 Reaguje na Petr Eliáš
Tam to probublávalo už dříve (v osmdesátkách), ale (nevím proč) kritizovaný Rugova situaci dlouho zklidňoval. To ale radikálům právě nevyhovovalo, chtěli samostatnost a tomu podřídili politiku. Ta etnická promíchanost je tam jako snad nikde jinde v Evropě, takže toto dělit a řídit je nezvládnutelný problém, plný budoucích konfliktů. Odtud rčení "balkanizace Evropy".
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 16:47 Reaguje na Petr Eliáš
Máte na své tvrzení o represích důkaz a nikoliv jen tvrzení?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 19:58 Reaguje na Jiří Daneš
Ano, ze strany Miloševiče docházelo v Kosovu k represím.

Zrušení autonomie, kosovská vláda zatčena, rozpuštění skupštiny, omezení lidských práv (svoboda projevu), masové propouštění albánců, atd.

Na Wiki o tom něco je:
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_Kosova

Dobře to popisuje Hradečný v knize Historické souvislosti rozpadu Jugoslávie.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 20:29 Reaguje na Petr Eliáš
Naprosto jednostranný popis, ani zmínka o prasárnách a provokacích Albánců.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 20:37 Reaguje na Karel Zvářal
Odpovídal jsem na otázku ohledně represí 89-90 a i jsem uvedl ,,.. ze strany Miloševiče,,. :-)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 20:52 Reaguje na Petr Eliáš
To byly asi takové represe, jaké udělali "Češi" (Postupimská konference) odsunutým ze Sudet, za které se dramatik omlouval... Ani zmínka o vině a důsledku. Prostě historická komedie na pokračování...
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

28.9.2020 21:04 Reaguje na Karel Zvářal
Tyhle události se prostě staly, na tom nic nezměníte. ;-)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 21:09 Reaguje na Petr Eliáš
Staly, ale je třeba znát kontext a nevypichovat jednotlivosti.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

28.9.2020 16:57 Reaguje na Karel Zvářal
Na prajské mají někteří důchodci do dneška na zdi obrázek Hitlera (na vlastní oči spatřeno) a melou o tom jak bylo za něj nejlíp.

Pro obrázek komplikovanosti Balkánu vřele doporučuji film Emira Kosturicy s názvem Underground. Staletí křivd, etnického a sektářského násilí tam ze všech dělají jak viníky, tak oběti.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 17:20 Reaguje na Jakub Graňák
A to je právě úloho státu - tam, kde to nejde po dobrém, nápravu sjednat silou.

Nás hlídal na dovolené u Kaspiku v r. 86 policajt, který pocházel ze smíšeného maželství etnik (zemí), které jsou dnes opět v konfliktu. A potom máte dilema, na kterou stranu se přiklonit...
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

28.9.2020 18:36 Reaguje na Jakub Graňák
https://www.tvguru.cz/ondrej-vetchy-pokud-zijete-na-vesnici-neni-nic-horsiho-nez-kdyz-mate-za-souseda-kretena/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=427100&dop_req_id=G8i7sQmmDkG-202009281632&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

A teď si představte, že je to jinověrec...
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 15:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Přál bych Vám zažít chování Němců vůči nám za Protektorátu i bombardování Brna Američany (25. srpna 1944) ve sklepě kdy se stěny viditelně třásli a my jsem čekali, kdy spadne na nás sklepní klenba, třeba byste se jinak díval na "humanitární bomardování" Srbska a také nevěřil na ty tisíce zamordovaných Albánců o nichž není jediný doklad, kromě tvrzení Madelaine Olbrightové, která na své mtvrzení vydělala v Kosovu mnoho desítek milionů dolarů, koupí a následným prodejem Kosovské poštovní sítě a dalších tamních podniků.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.9.2020 15:11 Reaguje na Jiří Daneš
A Hanzl, už nelžete. Je to nedůstojné ve Vašem věku.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 16:01 Reaguje na Pavel Hanzl
určeno pro pana Hanzla: parahistorika

Chorvatští ustašovci v tzv. Nezávislém státě Chorvatsko (NDH) od dubna 1941 do srpna 1942 vyvraždili na 600 000 Srbů (jinak v Jugoslávii ve stejné době Němci pobili 78 000 Srbů a Maďaři 30 000).

Čtvrtého srpna 2015 proběhla největší etnická čistka v Evropě po Druhé světové válce, když za úsvitu 4. srpna 1995 chorvatská armáda a policie (řádově přes 140 000 mužů) v rámci operace „Bouře“,
za spoluúčasti Pátého muslimského sboru a letectva NATO, přepadla Republiku Srbska Krajina (RSK) a její armádu (síla do 25 000 mužů).
V jejím důsledku bylo území vyčištěno od Srbů - údaje kolem 200 - 230 tis. osob ,které byly vyhnány ze svých domovů.
Chorvatská armáda byla masivně vyzbrojena Německem (zásoby armády DDR), naplánováno za účasti tří amerických generálů:
Carl E.Vuono (v létech 1987-92 šéf štábu americké armády
Crosbie E.Saint, velitel armády USA v Evropě v 1988-92
Harry E. Soyster z armádních zpravodajských služeb USA

Také doložte své tvrzení :
"Srbské "etnické čištění" Kosova, kde byly povražděny tisíce?? lidí."
relevantními odkazy na příslušné oficiální zdroje - jinak to budu mít za obyčejné pindy nevzdělance.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.9.2020 22:15 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy už melete nesmysly jak Šimůnek, to není možný!!
"za spoluúčasti Pátého muslimského sboru a letectva NATO".
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.9.2020 09:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Stále čekám na doložená fakta o vašich "tisících mrtvých ze srbských etnických čistek v Kosovu". Tak abych se dočkal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.9.2020 13:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kdybyste sledoval průběžně politiku, tak byste to věděl, v tehdejších zprávách to bylo denně na tapetě. Televizní záběry s frontami uprchlíků na hranicích (podobné, jako když jsme vyháněli Sudeťáky).
Taky úsloví "etnické čištění" je z téhle akce. Taky hromady koster v lesích, výpovědi mučených a znásilňovaných ženských atd. atd. atd. to v našich médiích normálně bylo.
Odpovědět
KK

Karel Karel

28.9.2020 11:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane MV, dobře jste to napsal ! Někomu se to může nelíbit, ale
i ekologie je pevně spojená s politikou... Nejdřív rozeštvat lidi
proti sobě a pak trestat ?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 11:41 Reaguje na Karel Karel
Kosovo deset let poté. Ochuzený uran si vybírá svoji daň.

Aviace NATO uskutečnila během operace Milosrdný anděl (sic!), jak byla tato letecká válka nazvána, mnoho letů jejichž cílem byla jugoslávská (resp. srbská) vojenská technika. Podle údajů expertů NATO bylo při těchto útocích vypáleno kolem 36 000 granátů s ochuzeným uranem.

"Vzorky od vojáků rozmístěných ve válečných zónách, kde byla vypálena uranová munice - Bosna, Kosovo, Srbsko a Černá Hora, všude tam, kde byla tato munice použita, si lidé stěžují na nemoci, jako je rakovina a malformace novorozenců.
Použití zbraní s ochuzeným uranem může mít závažné dlouhodobé důsledky pro životní prostředí a člověka. Svědčí o tom celá řada nových studií, které BuzzFeed News hodnotí společně s odborníky..."

Ostatně i Ekolist se tématu věnoval v r. 2001 :

Dvanáct tun uranu a troška plutonia

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dvanact-tun-uranu-a-troska-plutonia
Odpovědět
sv

28.9.2020 14:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jinými slovy, "možná, snad" statistika žádná jen dojmy a bláboly o "ionizujícím záření" ochuzeného uranu z pera zelených antijaderných hysteriků je znovu na světě. Realitou je, že ochuzený uran žádné takřka žádné ionizující záření nevysílá. Proto se taky používá nejen na průbojné střelivo ale i na pancíře tanků. Ano, uran je toxický, a když se nadýcháte splodin jeho hoření, tak máte problém. Stejný problém ale vznikne i při použití jakékoli jiného typu průbojné munice, čistě proto, že jiné těžké kovy (jako třeba wolfram) používané pro její výrobu, jsou také toxické.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 16:03 Reaguje na
Ano, Evropské unii vadí olovo u myslivců, ale ochuzený uran pro civilní osoby je "ekologický".
Odpovědět
sv

28.9.2020 16:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
A to jste si vycucal z kterýho prstu? Jestli někdo zakazuje ochuzený uran, tak je to právě předposraná EU.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 16:34 Reaguje na
Špatně jste pochopil, kritizuji přehnanou úzkostlivost EU s olovem a naprostou toleranci k použití ochuzeného uranu pro i nevojenské účely - viz právě Srbsko
Odpovědět
sv

28.9.2020 19:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pochopil jsem přesně. Proto se znova ptám, jak jste přišel na tu "naprostou toleranci" nebo pro ochuzený uran se strany EU? Jestli někdo začal z DU hysterčit a následně zakazovat, tak to byla právě EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.9.2020 22:34 Reaguje na
Přesně tak, zbraně jsou jen stroje na zabíjení lidí a když se někdo diví, že skutečně lidi zabíjí, tak je to Šimůnek.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.9.2020 11:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já si pamatuji, že Evropě včetně budoucích států EU byl konflikt na Balkáně dlouho vcelku jedno. Mimo problematické přítomnosti mírových sil pod OSN a mluvnických výzev k míru politiků do veřejných sdělovacích prostředků.
Teprve když začali výrazně vyhrávat Srbové nad Albánci, začali je vyhánět z jejich domovů, v televizi byly záběry albánských utečenců, jak na valníku za stařičkým traktorem plném krámů sedí rodiny a míří do Itálie a dalších států EU... A hrozilo, že do států EU najednou během měsíců přicestuje na 5 miliónů albánských uprchlíků. Teprve potom se EU a NATO probudili a Srby rozbombardovali. Takže se vítězný postup Srbů zastavil a Albánci zůstali na Balkáně a nešli do EU. Asi Albánci nebyli ti správní "architekti a inženýři", jako jsou ti současní migranti. Anebo tehdy ještě v EU vládnul zdravý rozum. Ovšem Srbové to odnesli, jednak škodami po bombardování, jednak faktickou porážkou v té válce a nevyčištěním území, na které měli zálusk (těžko říct zda oprávněně), jednak masívním jednostranným kriminalizováním svých vojenských a politických vůdců.
Odpovědět
sv

28.9.2020 14:34 Reaguje na Radim Polášek
Je příznačné, že místní současní bojovníci proti imigrantům "jakýmikoli prostředky" dostávají hysterickou z faktu, že NATO tu imgiraci v 90. letech jakýmikoli prostředky zastavilo. Několik tisíc muslimských bosňáků, které s otevřenou náručí přijal současný hradní čučkař jim nevadí tak, jako jim vadí pět a půl imigranta ze Sýrie.
Odpovědět
SH

Stanislav Hrouzek

29.9.2020 22:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je argumentace která absolutně ignoruje,

kolik zla a škod způsobilo Srbsko ve zbývajících částech bývalé Jugoslávie...
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

28.9.2020 13:58
Poznámky proč nemá nejcivilizovanější národ na Balkáně čističky jsou zcela správné. Bojové akce Nato tam způsobili obrovské škody. I ekologické samozřejmě.
Mimo to, tématu Srbska se naše media poctivě vyhýbají, ačkoliv tamější zemědělství které spočívá na malých farmách a je plošně ekologické, by za zájem stálo.
Odpovědět
sv

28.9.2020 14:06 Reaguje na Kamil Krabice
Obrovské škody i ekologické způsobilo miloševičovo hraní si na vojáčky.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 16:09 Reaguje na
Souhlas, ale buďme spravedliví , v těch letech si chtěl na Balkáně hrát na vojáčky kdekdo.
Tisíckrát běda, že si Jugoši nedokázali své spory vyřešit stejně jako Slováci s Čechy/Moravany bez řinčení zbraní.
Odpovědět
sv

28.9.2020 16:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
ANo, konkrétně miloševič neodkázal řešit spory. Místo, aby akceptoval, že Slovinci, Chorvati a další chtějí samostaný stát, poslal na ně armádu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 16:37 Reaguje na
Už vím co bude dělat česká a slovenská armáda až bude vyhlášena nezávislost sídliště Luník/Košice/SR a sídliště Chanov/Litvínov/ČR
Odpovědět
sv

28.9.2020 19:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Budou se smát nad novinovými články na toto téma. Naštěstí ani bureš není takový magor jako miloševič.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.9.2020 22:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
Netušil jsem, že Slovinsko nebo Chorvatsko se dá srovnat s Chánovem. Vy jste už mimo jak Šimůnek, to není možné. Fakt nejste taky ruský bot?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.9.2020 09:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Jsem, navštívil jsem Petrohrad, mám rád taky Čechova ,Dostojevského a dokonce ,ta hrůza, líbí se mi Čajkovskij.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.9.2020 13:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Je to celkem jednoduché. Celý svět se chová víceméně normálně, jen Rusko je naštvaný trpaslík, který bojuje proti všem, lže, a vytváří hybridní války.
A vy jim to žerete.
Pravděpodobnost, že celý svět je idiot a Rusko je letadlo, je zcela mizivá.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

28.9.2020 18:52
Brrr. Ta diskuse se zvrhla. Pro některé diskutující chci připomenou
heslo:rozděl a panuj, aby si uvědomili kdo a proč měl zájem rozdělit
některá soustátí do té doby vcelku společně žijících národů. Ani my
se se nemuseli dělit a nemusela se dělit ani ta Jugoslávi či i to SSSR.
Bylo důležité zasít semínko zloby, ty méně bojovné k tomu dotlačit
politicky a ty bojovnější ozbrojeným konfliktem, kdy se iniciátor
postaví na tu"správnou"stranu, aby se mu povedlo to, co si přál. Pak
tam dosadit k moci kolaboranty a máme dalšího vazala poskakujícího jak
pískáme. Toho neposlušného ztrestáme bombami, odsouzením politiků
v Hágu a těm poslušným promineme tu samou genocidu, za kterou trestáme
ty neposlušné. Prosím všechny, kteří toto dosud nechápou, ať trochu
přemýšlejí komu to vše prospělo a komu to bylo ke škodě. Pak si snad
uvědomí všechny ty důvody konfliktů a dělení států. Nevím, jak by
se asi zachovaly takzvané demokratické země, pokud by se chtěli
odtrhnout třeba Baskové od Španělska a nebo Skoti a Irové od VB.
Ve Španělsku už jsme to viděli a jinde možná časem i uvidíme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.9.2020 20:51 Reaguje na Břetislav Machaček
Popisujete ruský způsob zahraniční politiky, jenže jste nepopsal tu nejbrutálnější část. Vyvražďování obyvatel v Čečensku a Dagestánu, přepadení Gruzie a Ukrajiny, děsivé vraždění civilistů v Sýrii a vytváření emigračních vln cílených do Německa.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.9.2020 20:59 Reaguje na Pavel Hanzl
A proto mají Rusové ve světě 2 vojenské základny a USA 183,včetně Kosova.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.9.2020 22:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
Co to má za souvislost?
Americké základny si vyžadují lidé v ohrožených zemích (Polsko, Baltici, Jižní Korea, Kosovo atd.) nebo tam, kde by ohroženi být mohli (Rumunsko).
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.9.2020 09:25 Reaguje na Pavel Hanzl
A taky na Kubě :-)
Odpovědět
Sl

Slovan

30.9.2020 14:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Rusofil tohle nepochopí :)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.9.2020 10:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzl teď trochu odskočím od tématu. Před chvílí jsem
telefonicky hovořil s kamarádem, který si nainstaloval za
své na střechu fotovoltaiku. Tak vám vzkazuje, že už pátý den je mu na prd, protože její výkon při neustále zatažené obloze je o ničem. Vzkazuje vám rovněž to, ať si zjistíte opravdu hodnověrné údaje o efektivitě FVE pokud se nejedná
o dotované solární tunely. Jinak váš politický rozhled mi
připomíná vaše nadšení pro OZE a fotovoltaiku zvláště.
O obojím pouze plácáte jako papoušek propagandu .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.9.2020 22:24 Reaguje na Břetislav Machaček
Na světě je neskutečné množství pitomců, kteří jen za loňský rok nainstalovali fve s výkonem asi 8 našich Temelínů. Hlupáci.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/bosch-si-nemecku-zajistil-pomoci-ppa-dohod-100-gwh-rok-ze-solarnich-elektraren-bez-podpor
https://www.euro.cz/byznys/mirna-zima-i-covid-v-prvnim-pololeti-vyrobily-evropske-obnovitelne-zdroje-vice-energie-nez-fosilni-paliva
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.9.2020 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Musíte říct i b) -- na základě sjednaných smluv o odběrech s garantovanou prodejní cenou -- tak si velké korporace kupují veřejné mínění , jak jsou "green".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.9.2020 13:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pokud vím, tak energie se prodává na komonditním trhu, dlouhodobé odběry jsou draženy v aukcích.
Prostě kličkováním nemůžete zastavit pokrok a zaknzervovat špinavé uhláky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.10.2020 19:59
Zvláštní je, že se tu nikdo neráží zabývat tím, PROČ proti Miloševičovi muselo zasáhnout NATO.
Choval se trochu jako Hitler před válkou a syndrom Mnichova je v Evropském podvědomí stále živý. Prostě politika appeasmentu se silně neosvědčila a proto nikdo nechtěl riziko stejného vývoje, jak v roce 1938. Kosovo skutečně naše Sudety připomínají.
Odpovědět
MV

Miloš Vondruška

5.10.2020 12:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Řekl bych, že jako Hitler se choval někdo jiný (Godwinův zákon funguje že). Srbové se nás v roce 1938 i v roce 1968 zastaly. A co jsme udělali my v 90. letech. Nechali jsme naše vojáky OSN vytlačit z Chorvatska (operace Boure). Dále přišlo Havlovo "humanitární bombardování a potom ta hnusná zrada - uznani Kosova jako státu. To jsme se zachovali jako Francie s Anglii v roce 1938.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist