Veselí nad Moravou a Vnorovy má do roku 2027 spojit nová vodní cesta
Součástí plavebního okruhu bude nové plavební zařízení, a to buď v podobě plavební komory, které již na Baťově kanále fungují, nebo lodního zdvihadla, které dosud v České republice není. "Byl by to tedy v rámci České republiky technický unikát, který je nicméně v Evropě na vodních cestách využíván, a to i v nesrovnatelně větším měřítku. Lodní zdvihadlo funguje na principu vyvážené vany, kdy plavidlo vpluje do ocelové vany, která se celá spolu s vodou i plavidlem svisle pohybuje do potřebné polohy. Proti plavební komoře tak není k proplavení potřeba voda pro její plnění a prázdnění, aby umožnila lodím překonat spád mezi dvěma úrovněmi hladiny v kanále či na řece," popsal Bukovský.
Řeka mezi Vnorovy a Veselím nad Moravou je už dnes splavná, pouze chybí propojení na plavební kanál. V plánu je také zvýšení přístavní kapacity současného přístavu o 46 plavidel. Celkové investiční náklady dosahují téměř 400 milionů korun. ŘVC rovněž připravuje výstavbu plavební komory Rohatec, která prodlouží Baťův kanál směrem na jih do Hodonína. Původně měla začít v březnu, avšak jeden z neúspěšných účastníků zadávacího řízení podal stížnost na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Podle Bukovského úřad výběrově řízení stále řeší.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (2)
Lukáš Kašpárek
3.5.2021 11:26Ubohá ČR ještě stále nepřekročila stín svojí fujky-fuj minulosti....
Pavel Hanzl
5.5.2021 22:32To by jen na údržbu a splátky investice musely platit víc, než kolik ta loď stojí....


Území po těžbě uhlí na Mostecku se plně otevře veřejnosti na jaře 2028
Domy přírody loni přivítaly kolem půl milionu návštěvníků, meziročně více
Na Čerchově se otevřela horská chata