https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/vw-ocekava-ze-prisnejsi-emisni-pravidla-eu-ho-budou-letos-stat-1-5-miliardy-eur
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

VW očekává, že přísnější emisní pravidla EU ho budou letos stát 1,5 miliardy eur

24.1.2025 10:49 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německá automobilka Volkswagen předpokládá, že přísnější pravidla Evropské unie pro automobilové emise ji budou v letošním roce stát zhruba 1,5 miliardy eur (téměř 38 miliard Kč). Na setkání s analytiky to podle agentury Bloomberg tento týden uvedl Rolf Woller, který má ve Volkswagenu na starosti vztahy s investory.
 
Předpokládané náklady zahrnují pokuty za nesplnění přísnějších emisních cílů. Volkswagen podle Wollera rovněž očekává, že na jeho zisky bude mít negativní vliv potřeba prodávat více elektromobilů na úkor rentabilnějších modelů se spalovacími motory.

Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Jeho součástí je mimo jiné Škoda Auto.

Evropským automobilkám od letošního roku hrozí vysoké pokuty za neplnění klimatických cílů. V poslední době však sílí politický tlak na zmírnění těchto pokut. Česko usiluje o to, aby se v letošním roce pokuty neplatily a emisní cíle pro automobilky se rozložily do pěti let.

Evropská komise v pondělí oznámila, že 30. ledna zahájí strategické rozhovory o budoucnosti automobilového průmyslu v Evropě. "Komise uznává naléhavou potřebu učinit kroky pro ochranu evropského automobilového průmyslu a zajištění jeho budoucnosti v rámci Evropské unie," stojí v prohlášení unijní exekutivy.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (13)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

24.1.2025 11:21
tragické je, že něco tak šíleného jako je pokuta za to, že si lidi nekupují auta podle přání politiků vůbec existuje.

Tady je vidět, že tržní principy už dávno v EU neexistují, tedy srovnání s centrálním plánováním ekonomiky, kterou prováděli komunisti je zcela na místě.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

24.1.2025 20:30 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tragický je akorát to, že na ekolistu lidi lobujou za průmysl, jako by za to byli placení.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.1.2025 11:39
No, když si to už minimálně 15let nechávají evropské automobilky/jejich majitelé líbit a celou tu dobu se poslušně klaněli Bruseli,
tak mají co chtěli !
Odpovědět
RV

Richard Vacek

24.1.2025 12:36
Pořízení si elektromobilu je nezodpovědné. Okrádá se tím stát o spotřební daň. A pokud daně nepočítáme, tak elektřina do elektromobilu je dražší než nafta do dieselu.
Elektromobil je vhodný do zemí s levnou elektřinou jako je například Čína.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.1.2025 19:55 Reaguje na Richard Vacek
To byste musel platit za kilowattu 20 kč.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

25.1.2025 06:43 Reaguje na Pavel Hanzl
"Podle aktuálních statistik Evropské komise (EK) z 15. června 2020 činí v Česku celkový podíl daní v ceně benzinu 66 %, u nafty je to 59 %.". Tedy cena nafty bez daní je 32*0.41=13Kč/l a při spotřebě 6l/100km to je 80Kč/100 km.
Elektromobil má spotřebu cca 15kWh/100km. Tedy aby elektřina pro elektromobil byla levnější než nafta bez daní, musela by stát méně než 80/15 = 6 Kč/kWh.
V Číně je elektřina za 1.8 Kč/kWh
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.1.2025 08:17 Reaguje na Richard Vacek
Fakt dobrý, vy tankujete někde naftu za 13 kaček litr? Můžete mi prozradit kde? Taky tam budu jezdit.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

25.1.2025 13:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Pravděpodobně máte problém s pochopením psaného textu. A to už od začátku daného vlákna. Pak reagujete nesmyslně a vypadá to, že je marné pokoušet se vám to vysvětlit.
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

25.1.2025 08:25 Reaguje na Richard Vacek
Ježíš, ty jsi nastrčený všude a meleš blbosti.
Fotovoltaika není prostředek, aby se prodávala, ale aby se z ní svítilo, topilo, vařilo, pralo, řezalo dřevo, sekala tráva kolem domu, oralo, a teď se podrž milý Richarde, i nabíjelo EV. Kolik pak bude stát tato elektřina ve tvých výpočtech. A kdyby jsi náhodou chtěl nějak tomu oponovat, tak si nastuduj co to jsou spotové ceny. Ještě bys mohl namítat, že mne něco ta fotovoltaika stála. ANO, máš pravdu vstupní investice nebyla levná, ale s manželkou nekouříme, nechodíme 2x do týdne do hospod nebo restaurací a tím jsme vyměnili starou zaprášenou kotelnu plné prachu a popele za krásnou čistou místnost s velkými akumulačními nádobami, kde je kuchyňská linka, pračka, sušička a ve skřínkách nad linkou čisté a voňavé ložní prádlo.
Chceš se přijet podívat? Nemám s tím problém.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

25.1.2025 13:51 Reaguje na Zdenek Wenzel
Pravděpodobně reagujete na něco úplně jiného. Fotovoltaika nemá nic společného s tím, za kolik se platí při nabíjení elektromobilu. Obdobně nemá s cenou brambor nic společného to, že vy máte dva řádky, na kterých si je pěstujete "zadarmo".
Odpovědět
pk

pepa knotek

24.1.2025 12:59
Zaplatí to ti, co si nové auto od VW koupí - jejich volba.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

24.1.2025 19:08
Tak místo zisku 354 miliard dolarů budou mít jenom 352. To je položí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.1.2025 19:59
Ty pokuty jsou samozřejmě pitomost zcela kolosální, ale Fialova vláda rozjíždí iniciativu s Itálií, která by to mohla celé zablokovat. Stejně, jak se podařilo zastavit Euro7.
Předpokládám, že ho bude Babiš hyenizovat a špinit, protože to sám prosazoval.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist