https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/vypoustenim-pneumatik-upozornuji-aktiviste-na-vysoke-emise-suv
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vypouštěním pneumatik upozorňují aktivisté na vysoké emise SUV

24.6.2022 07:30 | BRISTOL (Ekolist.cz)
Kdyby SUV byly státem, byly by šestým největším znečišťovatelem na světě.
Kdyby SUV byly státem, byly by šestým největším znečišťovatelem na světě.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Robustní SUV se ve městech nedají přehlédnout. V Británii si jich všimli i klimatičtí aktivisté a začali jim vypouštět pneumatiky. Důvod? Tato vozidla jsou druhou největší příčinou nárůstu emisí CO2 na světě v posledním desetiletí, zjistila v loňské studii Mezinárodní energetická agentura. O novém způsobu aktivismu natočila reportáž britská veřejnoprávní stanice Channel 4.
 

Britští novináři ukazují, jak klimatičtí aktivisté prochází noční ulice bristolské čtvrti Clifton a vypouštějí pneumatiky u všech SUV a terénních aut, která na ulici potkají. Kolo vypustí, ventilky vrátí zpět na místo a jdou dál.

Najdete rozdíl?
Najdete rozdíl?
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora

Za stěračem nechají vzkaz, který vysvětluje, proč pneumatiky vypustili. Píše se v něm, že potřebujeme okamžitě snížit emise CO2. A protože politici pro to nedělají dost, berou aktivisté záležitost do vlastních rukou.

Přestože je tento druh aktivismu kontroverzní, upozorňuje na významný problém, a to rostoucí oblibu neúsporných takzvaně sportovně užitkových vozidel (z anglického sport utility vehicle). Představují třetinu z prodaných aut v Evropě, a téměř polovinu ve Spojených státech amerických. Přitom mají ve srovnání s běžnými osobními auty vyšší spotřebu paliva, větší emise skleníkových plynů, jejich velikost je ve městě na obtíž především při parkování, a kvůli své vysoké hmotnosti více přispívají k opotřebování komunikací.

Emise CO2 z SUV jsou větší než kolik má na svědomí letecká přeprava, nákladní auta i těžký průmysl. Na tomto žebříčku je předběhla jen výroba elektřiny. „Kdyby SUV byly státem, byly by šestým největším znečišťovatelem na světě,“ uvádí britská reportáž.

Problém zaparkovat? Ale kdeže...
Problém zaparkovat? Ale kdeže...
Foto | Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz

Ráno k autům dorazí jejich majitelé. Většina z nich chvátá do práce na jednání, operovat na sál nebo s dětmi do školky. Všichni jsou naštvaní a pro takovýto klimatický aktivismus nemají pochopení. Používání SUV ve městě ani jeden neplánuje omezit.

Podle britské policie není jasné, zda je vypuštění pneumatiky postižitelný přečin. Různé policejní jednotky na to mají různý názor. Není to nic, co by bylo v britském právním řádu uvedeno jako přestupek, a dosud se nic podobného neřešilo u soudu.

V České republice bychom ale důvod k potrestání zřejmě našli. „V našich končinách by se mohlo jednat o přestupek proti občanskému soužití, kde se hovoří o schválnosti, která může být potrestána pokutou až 20 tisíc korun. V případě, že by vypuštěním pneumatik vznikla škoda vyšší než 10 tisíc korun (například by se tyto pneumatiky poškodily), pak by se mohlo jednat o trestný čin poškození cizí věci,“ uvádí Jan Daněk, vedoucí oddělení tisku Policie ČR.

Nicméně v Británii se tento klimatický aktivismus šíří. Nevyhnul se Brightonu, Londýnu, Glasgowu ani Edinburgh a dalším.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (54)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

24.6.2022 05:34
Pak se aktivisté diví, proč se označení "aktivista" stalo nadávkou.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

24.6.2022 05:39

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.6.2022 06:04 Reaguje na Miroslav Vinkler
Moje řeč.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 07:03 Reaguje na Miroslav Vinkler

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
VN

Vilém N

24.6.2022 07:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Hm. A proč se ekologičtí aktivisté zaměřují na vlastníky majetku, místo aby se snažili změnit systém, který umožňuje takový nárůst počtu SUV na silnicích? Jako sorry, ale pokud na to mají peníze, pokud mají peníze na pojištění a zvýšené náklady na servis a palivo, tak co?
Až se najde neziskovka, které se nebude líbit bílá barva aut z jakéhokoliv pomýleného důvodu, bude OK jim vypouštět pneumatiky?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

24.6.2022 08:01 Reaguje na Vilém N

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 09:50 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ti aktivisti silně vystupují ze stáda a nějak je za nepřátele až tak nepovažuji, natož třídní.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

24.6.2022 10:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět jste nepochopil psaný text.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 12:04 Reaguje na Jaroslav Studnička

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.6.2022 19:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já vím, že jste to myslel naopak, jako ovšem všechno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 09:48 Reaguje na Vilém N
Ekologických aktivistů je eněurékom a každý si myslí a dělá něco jiného.
Pokud mám na to peníze, můžu si koupit barel kyanidu a nalít ho do řeky, vagón petflašek a zapálit je v lese, udělt si na náměstí táborák ze starých pneumatik.
Odpovědět
VN

Vilém N

24.6.2022 10:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne. Nemůžete. Protože pak budete porušovat zákony.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

24.6.2022 08:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Kvůli aktivistům se přijaly zákony, které znevýhodňují malá lehká auta, která mají promě jiného i nízké emisemi CO2.
Odpovědět
ig

24.6.2022 08:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte něco proti mé Q8?
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

24.6.2022 10:19 Reaguje na
Cadillac Escalade? :)
Odpovědět
ig

24.6.2022 12:03 Reaguje na Galipoli Petr
Audi Q8 :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 12:05 Reaguje na
Třeba to myslel tak, že Escalade je lepší:-)

BTW ... když už jsme u toho, Q7 je hezčí:-)
Odpovědět
ig

24.6.2022 12:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Ajaj, jsem blbý, nepochopil jsem vtípek.
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

24.6.2022 23:26 Reaguje na Svatá Prostoto
Hlavně je větší.... jo, byl to vtípek. Proto ten smajlík.
Odpovědět
ig

24.6.2022 12:04 Reaguje na Galipoli Petr
Ale ten Cadillac vypadá taky pěkně :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.6.2022 19:37 Reaguje na
Mě je víceméně jedno, co je to za krám. Ale popvažuji to za hovadství. To je celý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 12:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Škoda Kamiq váží pět tun? A je to samozřejmě SUV ... dodávám, že hnusný a nejede to:-). Nicméně vy jste asi na základce na fyziku často chyběl, že jo?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.6.2022 06:03
Pokud to aktivisté myslí s ekologií vážně, pak by měli v prvé řadě přestat používat počítače a chytré mobily, protože výroba každého takového zařízení zaneřádí přírodu víc než roční provoz auta s dvoulitrovým spalovacím motorem. Jenže tohle oni neudělají a proto se jim říká ekoteroristé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.6.2022 07:03 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Totální pitomost jak dycky. Dejte link.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

24.6.2022 08:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Podle výzkumníků z McMaster University v Kanadě se emise uhlíku spojené s používáním chytrých telefonů natolik zvýšily, že nyní převyšují emise z počítačů nebo notebooků. Skutečná čísla? Z 17 megatun CO2e za rok se zvýšily na 125 megatun CO2e za rok. To je nárůst o 730 % .
Berners-Lee píše, že v roce 2020 bylo v provozu 7,7 miliardy mobilních telefonů se stopou zhruba 580 milionů tun CO2. To se rovná přibližně 1 % všech celosvětových emisí – ale toto číslo se bude dále zvyšovat s tím, jak stále více lidí získá chytré telefony.
Používáte svůj mobilní telefon 195 minut denně (asi průměr)? = 69 kg CO2 ročně

Inženýr Rabih Bashroush z University of East London v průběhu svého výzkumu zjistil, že pět miliard streamů nashromážděných videem Despacito od Justina Biebera s Louisem Fonsim spotřebovalo přes 250 000 tun oxidu uhličitého. To je tolik elektřiny, kolik spotřebují Čad, Guinea-Bissau, Somálsko, Sierra Leone a Středoafrická republika dohromady za jediný rok .

/ zdroj : https://reboxed.co/blogs/outsidethebox/the-carbon-footprint-of-your-phone-and-how-you-can-reduce-it /

A teď se pane Hanzle ukažte !
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.6.2022 08:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ještě bych k tomu připojil "ekologickou" těžbu vzácných kovů, které jsou k výrobě těchto zařízení potřebné.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

24.6.2022 08:35 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
To by se pan Hanzl nedoplatil. Mám pocit, že mu v hlavě zůstaly pouze matné vzpomínky na jeho pobyt v SSSR.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.6.2022 19:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
Je to zase jen demagogie, elektriku přepočítávat na CO2 je cypovina. Víc jak půlka el. je v Evropě i ze sítě bezemisní, kolik set tisíc lidí má střešní fve atd. atd. atd. Mobil i kompl se dá recyklovat, zase za cenu energie, která nemusí být vůbec uhelná.
Pokud by se dotáhla elektřina do zelena a rozjela se cirkulární ekonomika, z žádných mobilů se nikdo nepodělá. Jenže by to nesměli blokovat ropáci....kteří sami nejvíc pizdujou.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.6.2022 09:44
Vyjímečně se musím částečně p. Hanzla zastat. Budiž máš na to, plýtvej,
ale proč se jinak pohlíží na nové SUV se spotřebou 15 litrů a na ojetinu
"chudého" p. Hanzla se spotřebou např. 7 litrů. Obojí udělá většině lidí
stejnou službu, ale on se musí u každé STK třepat, aby mu prodloužili TP.
Přísné normy na ojetiny nahrávají výrobcům vyrábět nová vozidla a často
zcela zbytečná. Jeden podnikatel z mého okolí po třech havárkách své
manželky v malých autech koupil SUV s ochranným rámem, aby nezabila
děti, když je vozí do školy a na kroužky. To, že ona tím někdy zabije
někoho jiného je sobcům jedno a před školkou, kam jezdí pro dceru jí
říkají tankistka a parkují od ní raději 5 a více metrů. Ta "lehká"
ťuknutí řeší manžel bez policie platbou na dřevo i s finanční omluvou.
Má na to, aby mohl riskovat daleko větší nehodu, větší spotřebu, větší
má on i ona ego oba v SUV. Jinak SUV byla původně určená na venkov a pro
výkon povolání někde v terénu. Tolik SUV jako u nás není nikde v okolních
zemích a svědčí to něco o egu našich zbohatlíků. Tím egem je vila, mladá
žena a bouráky, či ta SUV. Budiž mají na to, ale má na to příroda, aby
se zbytečně pálilo palivo, když by se ho mohlo pálit polovina? Cílem
ekologů by měly být úspory nejenom při zateplení domů na které bohatí mají,
ale i úsporná vozidla, které ti bohatí zavrhli a kupují si ty žrouty. Oni
pak poukazují na chudáka v sousedství, že topí uhlím, jezdí v malé ojetině
a oni jsou ekologičtí v zatepleném domě s vytápěným bazénem a dvěma SUV
ve vytápěné garáži. Toto nemá se skutečnou ekologií nic společného!
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.6.2022 09:50 Reaguje na Břetislav Machaček
Jenže ten zbohatlík díky majetku platí mnohem větší daně a je chyba státu, že to nezúročí, případně to nenastaví v systému tak, aby se těm zbohatlíkům nevyplatilo si ta obří auta a velké baráky pořizovat. A mimochodem, emise z těch aut jsou leckdy mnohem menší než u toho starého auta pana Hanzla, který se třepe, aby prošel přes technickou.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.6.2022 10:36 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Víte jaký je rozdíl mezi spalováním bez katalyzátoru a s ním? Bez něho vzniká při špatném spalování CO, který stoupá vzhůru a váže na sebe kyslík za vzniku CO2. Katalyzátor to urychlí a vzniká CO2 ihned. Ten je ale těžší než vzduch ,
a trvá mu stoupání déle. Při inverzích se drží u země
i s prachem otěru pneumatik, asfaltu atd. Vzniká tak přízemní smog, který nikdy před tím nevznikal, protože CO letěl vzhůru jako raketa. Jinak zplodiny vznikají tak
jako tak a mají pouze jinou podobu a vlastnosti. Dokonalé
spalování bez vlivu na ŽP neexistuje a je pouze rozdíl
v pohledu na jeho škodlivost. Nejmíň škodí vždy to, co
má nejnižší, nebo žádnou spotřebu a omluvou nemůže být
ani to, že motor splňuje nějaké lidské normy. Příroda by
měla být tím normovačem a ta by těm plýtvačům nakopala
pozadí. Plýtvají ZBYTEČNĚ a neomluví to ani vyššími daní
do státní pokladny, která jim to vrátí na paušálech a
započtením do základu daně s různými odpočty a slevami.
Hrát si na ekologa a plýtvat je pokrytectví a snobárna.
Skutečná ekolog neplýtvá, žije v souladu s přírodou a
nehledá obhajobu plýtvání a snobství.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

24.6.2022 11:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Před katalyzátorem nevznikal přízemní smog? Vtipné. :-)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

25.6.2022 12:07 Reaguje na Petr Eliáš
Něco si o tom nastudujte a pak mi zkuste oponovat.
Byl, ale nebylo ho tolik, jako nyní.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

25.6.2022 14:12 Reaguje na Břetislav Machaček
Mám nastudováno dost. :D Za to vy tu píšete sprosté lži a ještě se tím chlubíte. :D

Ale není nic lepšího, než když se lhář sám usvědčí. :D
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.6.2022 11:40 Reaguje na Břetislav Machaček
Říká se, že ryba smrdí od hlavy. Jak mohou politici chtít po občanech, aby se chovali ekologicky, když sami jezdí v luxusních rozměrných vozech, které jsou navíc placeny z daní nás všech. Ti podnikatelé si aspoň na ta auta vydělali prostřednictvím svých firem. Co se týče těch emisí, tak určitě obstarožní Favorit zatíží životní prostředí mnohem více než nové SUV splňující ty nejpřísnější normy. Máte ale pravdu, že to SUV spotřebuje mnohem více paliva, takže se tady jedná o zbytečné plýtvání. Jenže lidé se chovají v mezích, které jim nastavil stát. Pokud stát nastaví přísnější pravidla a sám je bude dodržovat, určitě se najde mnohem méně lidí, kteří ta pravidla poruší. Zatím to ale vypadá jako podle rčení že na poddaný lid musí být přísnost, zatímco ve státní správě se rozhazuje plnými hrstmi. A to je špatně.
Odpovědět
LB

Lukas B.

24.6.2022 10:40 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
spousta rodin má SUV kvůlivá pitomým zákonům (stejné limity CO2 pro vícemístná osobní auta jako auta pro 5 osob), které prakticky zlikvidovaly segment MPV (velkoprostorová auta), a má-li rodina nějak více dětí (nebo 2-3leté dítě a dvojčata miminka), pak nemá jinou možnost než velké SUV (nebo mikrobus).
Odpovědět
ad

24.6.2022 11:27 Reaguje na Lukas B.
Chabá a hloupá výmluva. Ničím ŽP, protože mi to vláda umožnila.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.6.2022 11:58 Reaguje na
Zkuste manželku a tři odrostlé děti nacpat do Fábie, když tam potřebujete dát i zavazadla na dovolenou. Jeli jsme v pěti jenom z Ostravy do Brna a bylo to k nepřežití.Představa, že bych takhle jel třeba na dovču do Itálie mě děsí natolik, že bych se radši té dovolené vzdal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 13:05 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
A účelu by bylo dosaženo:-))).
Odpovědět
OM

Ondřej Matějka

24.6.2022 20:12 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jel jsem 2x do Španělska autem (jako spolujezdec), jednou prťavym autem, podruhý obřím SUV, utrpení bylo oboje, neni v tom moc rozdíl, cestování autem na delší vzdálenosti je prostě ten nejmíň pohodlnej způsob dopravy a jestli je to Fabie nebo nějaká obří Amerika je cekem jedno. Jestli se vám tam nevejdou zavazadla, tak taháte kraviny, spousta lidí si na dovolenou neumí zabalit věci, ale tohle je něco co se člověk naučí až s věkem a zkušenostma, sbalit si kvalitně na dovolenou není jednoduchá věc.
Odpovědět
LB

Lukas B.

28.6.2022 08:23 Reaguje na Ondřej Matějka
nemusíme jezdit hned na dovolenou. stačí vozit děti a kočárek. mimochodem, z důvodů umělých a legislativních nedávno skončil nejprodávanější malý kombík, fabia combi a končí C4 piccaso. rodina s více malými dětmi, která chce nové auto (protože každý nemá nervy na ojetinu) má pak na výběr manažerský kombík (kde je prostřední zadní sedadlo jen nouzové), dodávku/mikrobus (nevejde se do každé garáže a na každé parkovací místo) a suv.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

25.6.2022 11:51 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Kvůli jedné dovolené ročně jezdit celý rok tím
monstrem a omlouvat to? To snad nemyslíte vážně?
Co si tak na tu dovolenou velké auto pouze
půjčit a jinak používat malé a úsporné? Stále
nic a stále budete SUV obhajovat i na cestu
do divadla a nákup rohlíků?
Odpovědět
LB

Lukas B.

24.6.2022 14:29 Reaguje na
ne, protože debilní legislativa sebrala alternativní šetrnější možnost.
Odpovědět
ad

24.6.2022 11:25
Tohle se mi docela líbí, zvláště ten lísteček který to zdůvodňuje. Ale také by mě naštvalo kdyby mi někdo vypustil pneu. Otázka je, jestli tato aktivita není kontraproduktivní. Ti ignoranti v nových autech kašlou na to, co bude po nich a že tím zhoršují život zejména chudých lidí třetího světa (možná se hodí výraz Global South ?) - na které klim. změna a s ní související hromada problémů (např. klima. extrémy, nedostatek pitné vody, jídla) nejvíce dopadá a bude dopadat mnohem výrazněji čím déle budeme zrychlovat skleníkový efekt.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 12:16
Teda, když už si hraju na novináře, tak bych to neměl dělat jako úplný manták a idiot.

Takže obrázek č. 1 ... je tam ten krám od Volva, což SUV je, a stojí na chodníku. Takže je to hrůza a děs a běs. že ale o kousek dál stojí stejně prasácky Sharan, který fuck SUV není, ale je rozhodně větší, to už je zřejmě ok.

Obrázek č. 2 ... žluťák je roztomilý prcek a je samozřejmě mnohem menší, než to SUV (JEEP) nad ním. Jenže nad tímhle je stejně velká kráva, což ale už není SUV, ale MPV ... tipnul bych to na P Pacifica.

Obrázek č. 3 ... takto parkovat je prostě na přesdržku, vo tom žádná. Ale RAM je ledacos, ale rozhodně ne SUV.

Takže tak.
Jo, SUV nemám a nešetřím na něj:-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.6.2022 12:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Možná omluva .... majiteli Volva a Sharanu:-).

Ta trojka je jasná, to je Na poříčí a je to normoš prasárna, ale ta první fotka není podle značky, ale hlavně té popelnice, z Prahy, a asi ani ne z ČR, takže se tam možná na tom chodníku stát může. To se z fotky nedá poznat. Bych nerad někomu křivdil:-).
Odpovědět
OM

Ondřej Matějka

24.6.2022 20:19
Jako na jednu stranu s nima sympatizuju, protože lidi v těch obřích SUV co všude překážej a jedou v tom sami pro 5 rohlíků do supermarketu 500m daleko mě taky rozčilujou, na druhou stranu je to ale majetek někoho jinýho a oni nemaj právo tohle dělat. Kdyby tam dali jenom ten lísteček, tak by to asi stačilo, efekt nebude mít ani jedno, mentalita lidí v ČR je cca 30 let za západem a to se změní až s generační změnou, ta generace podnikatelů kolem 50-60 let se těch SUV dobrovolně nevzdá a nic se s tim nenadělá, musíme jenom počkat. Dnešní mladý už k autům vztah moc nemaj, takže ten problém se časem nejspíš bude zlepšovat. Pomohlo by kdyby stát nebyla jedna zkorumpovaná mafie a kdyby správa železnic dělala svojí práci. Pak by třeba někdo to auto nechal bejt, ale když třeba u nás na Nymbursku jezděj 5 let v kuse náhradní autobusy, tak to prostě už i největšího milovníka železnice donutí si udělat řidičák. Tohle je u nás hlavní problém, lidi nemaj spolehlivou alternativu. Jezdit MHD u nás chce trpělivost, vy nevíte jestli bude cesta trvat 40 minut nebo 3 hodiny a lidi s těma SUV furt někam spěchaj a takhle by cestovat prostě nedokázali, takže boj proti SUV ano, ale měli bysme bojovat hlavně tim že ty vlaky sakra začnou konečně fungovat! Jako takhle špatný to nikdy dřív nebylo, že je starý a rozbitý nádraží, nebo že je ve vlaku hnusnej záchod a mlátěj celou cestu dveře, to je sice opruz, ale důležitější je aby to jezdilo! Dřív to jezdilo, dneska už vlaky vubec nefungujou a nedá se na ně spolehnout, posledních tak 5 let je to fakt extrém a cestování vlakem je jenom pro ty nejtolerantnější jedince co dokážou mávnout rukou nad tim že třeba dojdou 4 km pěšky když jim ujede přípoj nebo něco, to chce speciální stav mysli aby tohle člověk dokázal tolerovat a je jasný že lidi co maj SUV takhle cestovat nebudou.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

25.6.2022 10:26
Ekotlupa má pocit , že vypuštěním kola SUV koná dobro.
Majitel SUV může mít stejný pocit , když dá dotyčnému pěstí mezi kukadla
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

25.6.2022 12:05
Kdo si pamatuje na dobu po plyšáku, tak si určitě vzpomene na marnost bránit vjezdu všech aut bez rozdílu do zákazů vjezdů do lesů a na bezzubou snahu vypátrat viníky. Lísky s pokutou za stěrači zahazovali a do registru SPZ byl problém mimo policie nahlédnout a najít adresu viníka. Zoufalí lidé
dělají zoufalé činy a dnes již zesnulý kamarád ochranář se v době množení
zvířat rozhodl radikálně zasáhnout. Místo zdlouhavého vypouštění pneumatik je rovnou propíchnul šídlem a vždy více jak jak jednu, aby stačilo použít
rezervu. Dvě a více bylo na odtah a slušnou částku i bez nevymahatelné
pokuty za zákaz vjezdu. Do dvou týdnů v dané oblasti klesl počet přestupků
téměř na nulu a bylo to vyřešeno. Psal jsem tu i o hřebech ve vyjetých
zaplavených kolejích na louce a poli a jiných radikálních řešeních a tak
se nedivím, že zoufalí lidé dělají zoufalé činy. Každopádně je to mimo
zákon, ale pokud je zákon bezzubý, tak....?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.6.2022 12:51 Reaguje na Břetislav Machaček
Jak to souvisí se SUV? On je někdo zakázal, či co?

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.6.2022 19:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Nezakázal, ale právě proto některým vadí jejich zbytečná
spotřeba při cestě pro rohlíky a to, že zabírají parkovací
místa díky své velikosti. No a o destrukční hmotnosti na
chodníky, na kterých podle snímku k článku stojí, ani
nehovořím. Už jste někdy viděl zakázat vlastní hračku?
Kdo je asi tak vlastní a je jasné, že zákaz nehrozí!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.6.2022 16:21 Reaguje na Břetislav Machaček
Nic ve zlém, ale je spíš jasně vidět, že toho o segmentech automobilového trhu moc nevíte ... bo abychom zůstali u nás doma, Kamiq a Karok jsou SUV, vo tom žádná, a v čem by jako měly být horší, rozuměj škodlivější, než Scala nebo Octavia? Lautr v ničem.

A nevím jak u vás, ale v Praze je v řadě ulic parkování částečně na chodníku povolené a zcela upřímně, pokud na tom stojí osobák, tak tomu chodníku nijak neublíží.

Časy, kdy SUV byly jen Grand, X5, Q7 a nebo RR jsou dávno pryč ... za chvíli se budou dělat i SUV sekačky na trávu:-)
Odpovědět
MV

Martin Vlk

27.6.2022 16:16
Něco se s tím dělat ale musí. Ale co, aby to bylo smysluplné? Někde nebo někdo takové auto fakt potřebuje. Mám ale spíš pocit, že už je to mnohdy jen reakce na to, že tím jezdí kdejaká pipina a člověk se od takové slečny, která nevidí přes volant takového auta nechce nechat zabít. Fyzika je neúprosná. Na střet s takovým kolosem se třičtvtě tunovým vozítkem nemáte moc šancí. A to je asi hlavní důvod, proč je jich tolik. Je ale třeba lidi fakt motivovat, aby auta na denní ježdění nebyla zbytečně velká a těžká. Nepřenosný dálniční poplatek více aut pro více různého využití ale fakt nepodporuje. Levnější parkovné menší auta také nemají. Žádné limity pro zbytečně široká auta se také neaplikují a aby někdo řešil, zda dotyčný vůbec mentálně ovládá velký vůz a zda z něj má také patřičný rozhled, to už vůbec ne.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.6.2022 19:13 Reaguje na Martin Vlk
Přesně tak!
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist