Zemědělský svaz spustil web s mapou míst, kde zemědělci prodávají ze dvora
Podle představitelů svazu nemá jít jenom o mapku s lokálními prodejci, ale firmy tam mají mít možnost vlastní propagace. "Musíme dát lidem příběh o té potravině. To lidi motivuje, aby za lokální a farmářské potraviny zaplatili vyšší cenu," uvedl Pýcha. Dodal, že se v současné době zemědělství bez marketingu dělat nedá, nebo alespoň ne ekonomicky úspěšně.
Do budoucna, pokud o to bude zájem, přemýšlí svaz i o spuštění internetového obchodu. "Doufáme, že si na to lidi postupně zvyknou, že tam budou chodit a postupně to vyhledávat," doplnil předseda.
Podle svazu je stále aktuální problém dodávání lokálních potravin do nadnárodních řetězců, některé podle zemědělců dělají jenom "marketingové bubliny", ale ve skutečnposti moc lokálních produktů nenabízejí. Jako kladné příklady uvádí svaz regionální spotřební družstva, jako je Coop nebo Jednota, ale také řetězce Globus či Billa.
Podle Pýchy si čím dál více lidí uvědomuje, že je potřeba i kvůli klimatické neutralitě kupovat lokální potraviny, na druhou stranu ale 60 procent spotřebitelů kupuje potraviny v akci.
V současnosti už existuje několik serverů, které se snaží propagovat menší zemědělce, například Hnutí Duha provozuje Registr farmářů, v minulosti pak farmářská rodina Němců z Vysočiny provozovala portál Najdi svého farmáře.Tento web však už kvůli nákladům a pracnosti prakticky přestal podle Pýchy fungovat. Navíc Agrární komora plánuje v pátek zveřejnit podrobnosti ke svému vlastnímu projektu. "Byli jsme zaskočení, když jsme se dozvěděli, že Agrární komora chce dělat něco podobného," řekl na dotaz ČTK Pýcha, který je zároveň viceprezidentem komory. O této aktivitě komory ale podle svých slov dřív nevěděl, až v posledním týdnu se komora ptala členů, zda chtějí své prodejny inzerovat.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
smějící se bestie
27.8.2021 07:14Milan Lastovka
27.8.2021 16:31Katka Pazderů
30.8.2021 06:30Viktor Šedivý
30.8.2021 09:01Chápu, že jde o výrobní podniky, pro které je prodej ze dvora okrajovou záležitostí, ale prodejní doba "pátek 10-15" nebo "v sezóně v prac. dny 10-14" opravdu není něčím, co by mohlo nalákat zákazníky.
A to nemluvím o mizerné perspektivě podobných aktivit - s pokračující likvidací individuální mobility bude zapotřebí jít k zákazníkům, pro které dojet si "na farmu" může zanedlouho patřit do kategorie nedosažitelného luxusu.