https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/zmeny-emisnich-norem-mohou-pro-hyundai-prinest-vetsi-flexibilitu-ve-vyrobe
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Změny emisních norem mohou pro Hyundai přinést větší flexibilitu ve výrobě

9.5.2025 22:57 (ČTK)
Změny v emisních normách pro nové osobní automobily a dodávky mohou nošovické automobilce Hyundai přinést větší flexibilitu ve výrobě. ČTK to sdělil mluvčí společnosti Jan Rodek. Čtvrteční rozhodnutí europoslanců, které automobilkám poskytne více času na splnění emisních cílů, automobilka vítá.
 
Nově by automobilky měly vykazovat plnění emisních cílů za tříleté období, nikoli za každý rok. Výrobci automobilů se tak podle Evropské komise vyhnou už letos placení pokut za jejich nesplnění. Ve středu se na změně emisních norem CO2 shodli zástupci členských států EU. Nyní musí předpis ještě formálně schválit Rada EU na některém ze svých nejbližších zasedání a norma začne platit.

"Rozložení vykazování emisních cílů je jednou z možností, jak sladit emisní limity s reálnou situací na trhu a jakákoli úprava v tomto směru je vítaná, protože může přinést větší flexibilitu ve výrobě. Zároveň je třeba říci, že se jedná jen o řešení nejakutnějšího problému," uvedl Rodek.

Dodal, že tři roky pro průměrování emisí je velmi krátká doba. "Růst zájmu o elektromobily očekáváme spíše postupný. Nyní bude naprosto klíčové, aby Evropská komise přezkoumala nastavení dlouhodobých emisních cílů s důrazem na technologickou neutralitu a s ohledem na vývoj technologií a především na reálné možnosti a potřeby zákazníků," doplnil mluvčí.

Návrh Evropské komise podpořilo 458 europoslanců z 573 přítomných, proti jich bylo 101. Hlasování se zdrželo 14 členů Evropského parlamentu. Návrh podpořilo všech 20 přítomných českých europoslanců. Cílem navrhované změny je podpořit evropský automobilový průmysl, který prochází rychlými technologickými změnami a čelí rostoucí konkurenci. Automobilový průmysl zaměstnává zhruba 13 milionů lidí a vytváří 14 procent hrubého domácího produktu (HDP) v Evropské unii.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

10.5.2025 08:17
jde o to, jestli se tím nechají stresovat nebo použijí kreativitu v palivech pohonných jednotek.
Doba, kdy budou jen nafťáky nebo benzín už by měla být pryč... "nařizovat" elektro. Ať se lidi rozhodnou sami...

Nehledě na to, že není třeba zarážet další hřebíky do rakve energetické transformace do spotřeby, kdy samotná transformace vyžaduje alokované kapacity v návaznosti na změnu technologie.


Odpovědět
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist