Změny emisních norem mohou pro Hyundai přinést větší flexibilitu ve výrobě
"Rozložení vykazování emisních cílů je jednou z možností, jak sladit emisní limity s reálnou situací na trhu a jakákoli úprava v tomto směru je vítaná, protože může přinést větší flexibilitu ve výrobě. Zároveň je třeba říci, že se jedná jen o řešení nejakutnějšího problému," uvedl Rodek.
Dodal, že tři roky pro průměrování emisí je velmi krátká doba. "Růst zájmu o elektromobily očekáváme spíše postupný. Nyní bude naprosto klíčové, aby Evropská komise přezkoumala nastavení dlouhodobých emisních cílů s důrazem na technologickou neutralitu a s ohledem na vývoj technologií a především na reálné možnosti a potřeby zákazníků," doplnil mluvčí.
Návrh Evropské komise podpořilo 458 europoslanců z 573 přítomných, proti jich bylo 101. Hlasování se zdrželo 14 členů Evropského parlamentu. Návrh podpořilo všech 20 přítomných českých europoslanců. Cílem navrhované změny je podpořit evropský automobilový průmysl, který prochází rychlými technologickými změnami a čelí rostoucí konkurenci. Automobilový průmysl zaměstnává zhruba 13 milionů lidí a vytváří 14 procent hrubého domácího produktu (HDP) v Evropské unii.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (1)
Jaroslav Řezáč
10.5.2025 08:17Doba, kdy budou jen nafťáky nebo benzín už by měla být pryč... "nařizovat" elektro. Ať se lidi rozhodnou sami...
Nehledě na to, že není třeba zarážet další hřebíky do rakve energetické transformace do spotřeby, kdy samotná transformace vyžaduje alokované kapacity v návaznosti na změnu technologie.