https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceske-drahy-as-dnes-zahajily-proces-revitalizace-nadrazi-v-pardubicich-a-v-hradci-kralove
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: České dráhy, a.s., dnes zahájily proces revitalizace nádraží v Pardubicích a v Hradci Králové

26. září 2005 | České dráhy
Projekty jsou součástí komplexní strategie revitalizace více než 60 stanic v České republice nazvané „Živá nádraží“.

České dráhy dnes zahájily ve východních Čechách proces revitalizace dvou nádraží s největší intenzitou pohybu cestujících. V následujícím období tak budou modernizována nádraží v Pardubicích a v Hradci Králové, a to ve spolupráci s partnery, kteří vzejdou z výběrových řízení vyhlášených Českými drahami, a.s.

Revitalizace hlavních nádraží v Pardubicích a v Hradci Králové jsou součástí komplexní strategie modernizace více než 60 stanic v České republice nazvané Živá nádraží. Celý postup bude zahrnovat nejen celkové omlazení interiéru i exteriéru nádražních budov, ale především přinese zásadní zvýšení kvality odbavovacích a dalších služeb poskytovaných cestujícím. Cíl je jediný – učinit z nádraží respektované součásti městské infrastruktury, kam lidé chodí rádi nejen, když někam cestují.

Standardní součástí revitalizačních aktivit by mělo být také plné zpřístupnění stanic občanům se sníženou pohyblivostí, zavedení dalších doplňkových služeb a větší zaměření na funkční podporu rozvoje turistického ruchu (služby pro cizince, apod.).


Revitalizace nádraží v Pardubicích a v Hradci Králové

Revitalizace nádraží ve dvou zmíněných městech proběhnou ve spolupráci s komerčními partnery, kteří vzejdou z výběrových řízeních vypsaných Českými drahami, a.s. V případě obou nádraží byla výběrová řízení vypsána dnes 26. září 2005 s tím, že uzávěrka pro předložení nabídek je 15. prosince 2005.

Od partnerů vzešlých s výběrových řízení České dráhy očekávají:
* Zpracování komerčního využití výpravních budov
* Koordinace dostavby informačních systémů ČD dalších druhů dopravy (autobusová doprava, MHD)
* Využití objektů v přednádraží
* Vybudování návazných kapacit P+R – podpora kombinovaného využívání veřejné a individuální dopravy

Detailní informace o výběrových řízení mohou zájemci získat na internetových stránkách Českých drah, a.s. (www.cd.cz) s tím, že vítězný subjekt získá po provedení revitalizace možnost pronájmu prostor k realizaci komerčních aktivit.


V řadě měst již nyní fungují moderní rekonstruovaná nádraží Českých drah

Ještě před přípravou strategie Živé nádraží probíhaly rekonstrukční práce v řadě stanic Českých drah – a to buď jako součást výstavby železničních koridorů nebo jako projekty financované prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.

* V Moravskoslezském kraji: komplexní revitalizace staničních budov v Českém Těšíně, Frýdku Místku, Ostravě – střed, Veřovicích či v Novém Jičíně. Ve Frýdku-Místku byl do užívání veřejnosti předán nový podchod; nyní probíhá například komplexní přestavba nádražní budovy ve stanici Ostrava – Svinov.

* Kromě zmiňovaných nádraží v Praze probíhá komplexní rekonstrukce nádražní budovy ve stanici Praha – Vršovice. Ta by měla skončit v roce 2007 a celkové náklady na její dokončení by měly činit cca 30 milionů Kč.

* V polovině letošního roku byla dokončena komplexní modernizace železniční stanice Choceň . Ta zahrnovala mimo jiné výstavbu nových prostor pro cestující, ostrovních nástupišť a vybudování přímého podchodu k nim. Současně s rekonstrukcí byly vytvořeny podmínky pro otevření dalších služeb – například zřízení ČD centra a dalších komerčních služeb.

* Mezi rekonstrukční akce lze zařadit také revitalizační práce v následujících stanicích: přestavba stanice Prostějov hlavní nádraží, rekonstrukce výpravních budov v Horažďovicích, Stříbře, rekonstrukce budov v Turnově a Chrastavě a v dalších lokalitách.

Revitalizace staniční infrastruktury je jedním z nejintenzivnějších procesů, který nyní v rámci Českých drah probíhá. Rekonstruovaná moderní nádraží tak jsou například v Chebu či v Karlových Varech dolním nádraží dále pak například v Děčíně, Kladně, České Třebové a v některých dalších městech. Tato nádraží již dnes splňují nejnáročnější požadavky na komfort cestování vlakem na začátku 21. století.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist